Enterprise Forever
:HUN => Programozás => Topic started by: Attus on 2008.September.22. 00:09:22
-
Újra itt :)
Valóban kb 35 éves voltam a Budapesti EP Klub fénykorában, a "rendszarváltás" hajnalán, és tényleg rakásra írtuk át a Spectrum programokat.
Az EP program cuccaimat CD-re archiváltam, most előszedtem őket, és...
:!:
DOS-os emulátoromat feltöltöttem ide a honlapra az egyéb katagóriába :!:
Közkinccsé teszem, lehet próbálgatni, továbbfejleszteni!!
Tiszta assemblerben írtam a tasm számára, grafikára kihegyezve, bőven ellátva a forrást kommentekkel.
2004 januárjában hagytam abba, a DOS lealkonyultával. Szerintem azért használható, én sokat használtam, mikor az EP-m floppys része bekakilt, és átálltam PC-re.
Addig is csááá!
-
DOS-os emulátoromat feltöltöttem ide a honlapra az egyéb katagóriába :!:
Közkinccsé teszem, lehet próbálgatni, továbbfejleszteni!!
Tiszta assemblerben írtam a tasm számára, grafikára kihegyezve, bőven ellátva a forrást kommentekkel.
Köszönjük! Letöltöttem tegnap és nézegettem a forrást. Azt nem mondom, hogy fogom fejleszteni, pláne, hogy anno én is elkezdtem egy saját emulátort, lassan már 10 éve és még azt se fejeztem be... Azért hagytam abba, mert István emulátora szinte olyan amilyet én is szerettem volna csinálni. Anno én is DOS alatt kezdtem, még a DN korszakban, aztán átírtam Linux-ra. Nagyon jó móka volt fejleszteni! :-)
-
én is elkezdtem egy saját emulátort, lassan már 10 éve és még azt se fejeztem be... Azért hagytam abba, mert István emulátora szinte olyan amilyet én is szerettem volna csinálni.
Attól még folytathatnád az emulátorodat, nem baj, ha több EP emulátor is van PC-re. :)
Örülök, hogy Attusé is elõkerült. Amúgy mit jelent az "Attus" szó, honnan jött?
-
Amúgy mit jelent az "Attus" szó, honnan jött?
Elég valószínû, hogy Attila becézve :-)
-
Attól még folytathatnád az emulátorodat, nem baj, ha több EP emulátor is van PC-re. :)
Másra se nagyon van időm mostanában. :-(
-
:razz: Hogy teljesedjék a lista (lehet, hogy nem teljes)....
Összegyűjtöttem ma délelőtt az archívumomból az átirataimat, ezek zömében az én általam kitalált DTF (Duplán Tömörített Fájl) móddal betömörítettek, mivel anno a floppy szűk kapacitásúnak bizonyult
Ebből négyszínű A HoH és a Renta kill Rita, az én HoH átiratom más színű, mint az Amstad és beep-el nyekereg, szerintem szebb a színe, de amannak jobb a hangja.
Böngésszétek, és ha valamelyik nincs fenn a gyűjteményben, elküldöm!
10-TH.DTF
ACTFORC2.DTF
ALCHEMIS.DTF
ALIENEVO.DTF
AMAU128K.DTF
AMAU48K.DTF
AMAZON.DTF
ANPOLE48.DTF
ARCOS2.DTF
ARKOS3.DTF
A-TEAM1.DTF
A-TEAM2.DTF
ATF.DTF
ATICATAC.DTF
ATV_SIM.DTF
AVALON.DTF
B&BEES.DTF
BATTY.DTF
BBREAK.DTF
BBREAK2.DTF
BENNYHIL.DTF
BHAWK.DTF
BLASTERO
BLDDASH1.DTF
BLLAMP.DTF
BLOODBRO.DTF
BOUNDER.DTF
BSHIPS.DTF
BTRAGENO.DTF
BUTCHER
CAPTSEV1.DTF
CAPTSEV2.DTF
CARGADOR.DTF tenisz szimulátor
CARRIER.DTF
CASANOVA.DTF
CAULDRN2.DTF
CHIMERA.DTF
CHIPCHIP.DTF Chip Challenge
CJIMENEZ.DTF
COMM-68.DTF
COMMANDO.DTF
COOKIE.DTF
CPTBLOOD
CRZYCAR2.DTF
CYBERUN.DTF (ez nem kétszínú, mint a Centrumosoké, hanem attributumos)
DDARACH.DTF
DEACHASE.DTF
DELTWING.DTF (nem Mastersoft)
DESOLATO.DTF
DETHSTAR.DTF
DIGGDAN.DTF
DINAMDAN.DTF
DOMINATO.DTF
DRAGONBR.DTF
DRAKKAR.DTF
DSTALKER.DTF
DUCT.DTF
DYNATRON.DTF
DYNDUX48.DTF
ELMNATOR.DTF
E-MOTION.DTF
ENIGMA.DTF
EQUINOX.DTF
ERIC.DTF
EXOLON.DTF (A legelső a 128-as zenéjű átiratok történetének sorában)
FBOMBER
FLIGHT.DTF
FLYERFOX.DTF
FULLTHRO.DTF
FWARRIOR.DTF
GARFIELD.DTF
GAZZA2.DTF
GBUSTERS.DTF
GIANTSRE.DTF
GI-HERO.DTF
GLADIATO.DTF
GLASS.DTF
GLAXIANS.DTF
GOBOTS.DTF
GRPRIX.DTF
GULPMAN.DTF
GUNFRGHT.DTF
GUNRUNNR.DTF
HARDCOMM.DTF
HELIFIRE.DTF
HELLFIRE.DTF
HERCULES.DTF
HITSQUAD.DTF
HOHELLES.DTF (Négy színű átirat)
HUHORACE.DTF
HUNCHB1.DTF
HYPSPORT.DTF
HYPSYS2.DTF
HYSTERIA.DTF
ICEPALAC.DTF
INDIJONS.DTF
J&BSTALK.DTF
JACKSONS.DTF
JBOND.DTF
JETMAN.DTF
JETPAC.DTF
JSWILLI.DTF
JSWILLI2.DTF
KENGURU.DTF (TVC)
KGB_SPY.DTF
KNFORCE.DTF
KNGTLORE.DTF
KO.DTF
KOKOTONI (legelső "átiratom", büszke nem lehetek rá!)
LCORR48K.DTF
LEONARD.DTF
LINEFIRE
LIVING2.DTF
LIVINGST.DTF
LODERUNN.DTF (128k)
LPUFF48K.DTF
LUNATTAC.DTF
MADMIX.DTF
MADNURSE.DTF
MARIOBRO.DTF
MARTIANO.DTF
MASK_III.DTF
MASSACRE.DTF
MIG29.DTF
MIKIEGER.DTF (nem BAM)
MJUPITER.DTF
MOLARMAU.DTF
MONACOGP.DTF
MONALERT.DTF
MONTCRLO.DTF
MONTYINN.DTF
Mralex.tvc (TVC)
MR-WIMPY.DTF
MRWONGS.DTF
MUNSTERS.DTF
MYTHOS.DTF
MZONE.DTF
MZONE2.DTF
NARCOPOL
NHUNTER
NINJACOM.DTF
NNJMASAC.DTF
NONAMED.DTF
NOSFERAT.DTF
NSHADE.DTF
NSTAR.DTF
OCTON.DTF
Ok-yah
OLLILYSA.DTF (nem BAM)
OMEGA-1.DTF
OMEGA-2.DTF
ORBIX.DTF
P-47.DTF
Packman.tvc (TVC)
PARABOLA.DTF
PEGAZUS.DTF
PENELTY.DTF
PENTGRAM.DTF
PHANTOM.DTF
PICKPILL.DTF
PLASMABA.DTF
PLEXAR.DTF
PLOT.DTF
POPEYE.DTF
PROHIBIT.DTF
PSKBOARD.DTF
PSSST.DTF
PSYCHOSO.DTF
QUAZATRO.DTF
RAMPAGE.DTF
RASP128K.DTF
RASP48K.DTF
REAPER.DTF
RETJEDI.DTF
REX1.DTF
REX2.DTF
RICK.DTF
RICK2.DTF
RICOCHET.DTF
RINGWARS.DTF
RKRITA4.DTF (Négy színű)
RLLNG48K.DTF
ROLLCOAS.DTF
RRESCU.DTF
RUGBY.DTF
SABRWULF.DTF
SABTEUR1.DTF
SAICOMBT.DTF
SAMWAR48.DTF
S-A-S.DTF
SASCOMBT.DTF
SDI.DTF
SECTOR90.DTF
SENDA-1.DTF
SENDA-2.DTF
SHACKLED.DTF
SHAOLIN.DTF
SHOOTOUT.DTF
SHOUTHRN.DTF
SILKWORM.DTF
SIR_FRED.DTF
SKISTAR.DTF
SOFLIGHT.DTF
SOLDIERF.DTF
SPITFIRE.DTF
ST_COBRA.DTF
STARCLAS.DTF
STARMAP.DTF
STFCOBRA.DTF
STOCKCAR.DTF
STORMBRI.DTF
STRYKER.DTF
SUBBUTEO.DTF
SUPCIKLE.DTF
SUPHERO.DTF
SUPWBOY
SW.DTF
SYGMA7.DTF
SZANKO.DTF (TVC)
TAI-PAN.DTF
TANIUM48.DTF
TDCEPTOR.DTF
TDRIVE2.DTF
TECLIPS2.DTF
TERRAMEX.DTF
TETRIS.DTF
THTHANK.DTF
Thunderceptor
TILT.DTF
TOMCAT48.DTF
TOOBIN.DTF
TRANZAM.DTF
TRBOBOAT.DTF
TRIPCOM.DTF
TURMOIL.DTF
TURTLES.DTF
TVCINVAD.DTF (TVC)
TVCPACMN.DTF
TWISTER.DTF
UNDRWRLD.DTF
VIAJE.DTF
VIRUS.DTF
VIXEN.DTF
WANDERER.DTF
WARCARS.DTF
WECLMANS.DTF
WESTBANK.DTF
WONDRBOY.DTF
WULFAN.DTF (minek írtam át??)
ZORRO.DTF
-
WULFAN.DTF (minek írtam át??)
Miért, nagyon is jó játék csak senki sem tudja hogy mi a megfejtése. :)
A másik két játékukat a CANNIBALS-t s a PSYCHO CITY-t már sikerült végigjátszanom.
Most a WULFAN jön. ;-)
-
ezek zömében az én általam kitalált DTF (Duplán Tömörített Fájl) móddal betömörítettek
Na akkor most már tudjuk, hogy mit jelent a DTF :-)
Õszintén szólva sok felhasználó nem szerette, így pl én se :oops:
Elsõsorban a betöltõ program lassúsága miatt (ha jól emlékszem azért mert csupa EXOS karakter olvasás hívásokkal olvasta a fájlt), no meg azért, hogy örökélet,stb-hez nem lehet belepiszkálni.
Mindenesetre a tömörítõ mûködésérõl meg lehetne tudni többet? Esetleg egy szép kommentezett forrásszöveg? :-)
anno a floppy szûk kapacitásúnak bizonyult
Ilyen probléma ma már biztos nincsen, amikor EP-hez is van vinyó :ds_icon_cheesygrin:
Így felmerül a kérdés: a DTF-esített programjaid megvannak becsomagolás elötti verzióban?
-
A DTF tömörítőm persze, hogy megvan.
Lényege röviden:
Az első menetben sima egymás utáni ismétlődéseket roppant össze, ennek eredménye volt anno a TOM kiterjesztésűnek elkeresztelt tömörített fájl.
A másodig menetben statisztikai analízis után ezt optimális változó bithosszúsági módszerrel tömöríti tovább. ennek visszafejtése természetesen lassabb. Már nem tudom, hogy hol olvastam erről a módszerről, megtetszett és megvalósítottam. Elő tudom kotorni a forrását, ha rászánom az időt, mert minden vackot elraktam.
A programok döntő többségét csak DTF-ben tároltam el, mert probléma esetén úgyis könnyedén vissza tudtam fejteni, játékhoz szerintem jó, mert legalább meg lehet szemlélni a betöltési idő alatt a gyönyörű Screen-eket! :lol:
-
Az elsõ menetben sima egymás utáni ismétlõdéseket roppant össze, ennek eredménye volt anno a TOM kiterjesztésûnek elkeresztelt tömörített fájl.
Újabb rejtélyre derült fény!
[attachimg=1]
Mindig izgatott, hogy mi lehet az a TOM, mert olyan fájlt még sose láttam...
-
Nekem van a sufniban 5/4-es floppin pár TOM, nem rossz az, de a DTF jobb!
A TOM-nak is megvan a forrása. (Elég primitív)
-
:razz: Hogy teljesedjék a lista (lehet, hogy nem teljes)....
És mikor volt erre a rengeteg programra idõd? :shock: Fõleg ha még alaposan neki is álltál kimazsolázni az attributumokat...
-
Mindenkinek arra van ideje, amira szakít!
Persze azért volt gondom a nejemmel...
Összegyűjtöttem tegnap remélem az összes általam átírt programot (kb 260), valamint egy pár felhasználóit, amit én alkottam.
A felhasználói közt van egy editor, ami ed névre hallgat, egy diszk ellenőr ddr néven, és egy betültő-tömörítő-kicsomagoló, ami attus-ldr nevű. Az egészet felraknám Mr. Prise FTP-jére, attus-progik.zip néven (remélem sikerül). A felhasználóikat a forrásokkal együtt adom, akit érdekel bogarászhat benne, lehet, hogy rájön olyasmire is, amit én már elfelejtettem. Figyelmetekbe ajánlom a betöltőmet!
Nyuzgának: ezzel a betöltővel lehet minden DTF, TOM fájlokat futtatni, sőt lehet vele tömörni is exos 2.1 és floppys (emunál img) rendszernél.
Üdv!
-
Az egészet felraknám Mr. Prise FTP-jére, attus-progik.zip néven (remélem sikerül).
Az FTP az oldalé, így a tietek is ;-)
Másrészt, töltsd fel oda, utána majd kirakom a letöltések menü alá.
Szerk: A programok felkerültek a Letöltések közé, az Attus_programjai könyvtárba.
-
Hogy tudom a DTS. Fájlokat betölteni? :oops: :?:
-
Hogy tudom a DTS. Fájlokat betölteni? :oops: :?:
Attustól
Pl. a dtf-tom-tolto-vel, vagy az attus.ldr-el lemezől, vagy emulátorban disk.img-ról.
Üdv!
-
Attustól
Pl. a dtf-tom-tolto-vel, vagy az attus.ldr-el lemezől, vagy emulátorban disk.img-ról.
Üdv!
Köszi.
és kitömöriteni?
Csináld meg nekem légyszíves a Suphero és a Rick2.
Köszi
-
Csináld meg nekem légyszíves a Suphero és a Rick2.
Tessék itt van disk image.
START-tal indul a DTF töltõ.
-
Tessék itt van disk image.
START-tal indul a DTF töltõ.
Köszönöm Zozo. :bow: :lol:
-
Attus, régi programjaid között eredeti EP-s programokat nem találtál?
-
Attus, régi programjaid között eredeti EP-s programokat nem találtál?
mi értesz eredeti alatt??
-
mi értesz eredeti alatt??
Gondolom azt, hogy nem Spectrum átírat.
-
:)
EP programok
A feltöltött programjaim között a felhasználói.rar-ban vannak ez eredeti EP programjaim a forrásaikkal együtt, amik gondolom még ismeretlenek. Ezek alkotási sorrendben:
1 spectrum szofver emulátor (SPECTRUM.EMU) :oops:
2 lemez ellenőrző és "javító" disk-doctor (ddr)
3 lemezes dtf-tom betöltőm és csomagolóm egypaneles NC pofával (attus.ldr) :!:
4 az editorom (ed). :!:
:cool:
A puredtf.rar, nemdtf.rar és többes.dtf.rar fájlok az átirataimat tartalmazzák: 259 db Spectrum, 4 db Videoton TVC, 2 "gyári" EP program exos 2.0 alá.
Tudomásom szerint nem keveredett közéjük más átirata, ha mégis, akkor bocsi az alkotójától!
Ezek közül a Head over Hells és a Renta kill Rita négy színű átiratok,a többi mind színhelyes átirat, sok közkézen forgó más átirattal szemben (pl. deltawing-Mastersoft, Olli&Lisa-BAM).
Futásidejű attributum konverziójú közülük csak egy pár van (pl Battleships, Little Puff)
Elég sokat elláttam örökélettel, ami a betöltés alatt nyomvatartott a t u s billentyűkkel aktivizálódik .
:shock:
(Jé.. Most látom, hogy a Cannibals lemaradt! De ez már amúgy is megven nektek..)
-
milyen az a futas ideju attributum konverzio?
-
Nem semmi lehet kiszínezni egy programot! (Rentakill Rita, Head over Heels).
Hogy színezted ki a programokat? Attribútum képernyőn nyilván nem lehet megcsinálni...
-
milyen az a futas ideju attributum konverzio?
Amikor a Spectrum progi futása alatt az "átíró" által becsempészett szubrutin(ok) végzi(k) az attributumok átalakítását.
:ds_icon_frown: Ebben az esetben az attributumok nincsenek is valójában átírva!
-
Nem semmi lehet kiszínezni egy programot! (Rentakill Rita, Head over Heels).
Hogy színezted ki a programokat? Attribútum képernyőn nyilván nem lehet megcsinálni...
;-) Nem Spectrum LPT-n mennek, hanem négysznű LPT-n!
Attributumok elfelejtendők, ez a címterület felszabadul. A Where Time Stood Steel esetén csak itt tudott GY. S helyet szorítani az LPT-nek és a segéd rutinoknak.
Ki kellett nyálazni az összes képernyős rutint, amik a Spectrum képernyő címterületen dolgoznak.
Ki kellett gyűjteni a kétszínű képadatokat (sprite-k karaktrek stb..) és ezeket is átalakítani grafikai segédprogrammal 4 színűvé, majd visszarakni valamilyen felszabaduló szabad területre, és a velük foglalkozó grafikus rutinokat hozzájuk passzítani.
Természetesen 48 K-s program átírása esetén terület biztosítható is szegmens lapozással.
;-) Csodálatos, kemény munka volt.
-
ezt mind forrás nélkül, visszafordítva, debuggolva? hogy csináltátok? én az enterprise-os last ninja működésére voltam kiváncsi de 1-2 napos debuggolással sem lettem okosabb. az érdekelt volna hogyan rajzolja ki a dolgokat. amit érdekesnek találtam, hogy minden mozgásnál, vagy még sűrűbben újragenerálja közel a teljes képet, de bizonyos dolgokat nem, pl. egy bokor. nem értettem meg miért generál majdnem mindent újra amit meg nem azt miért nem. de mivel ezt úgy kisérleteztem ki, hogy a másolandó területeket kifilleztem és néztem mi történik, az is lehet, hogy azt képrészletet valami nagyon más helyről vette. igazából azt szerettem volna megtalálni, hogyan van leprogramozva annak az érzékelése, hogy valami "ellenséges sprittal" találkoztunk össze, de nem sikerült. ez azért lett volna jó mert nem örökéletet akartam, hanem örök energiát, viszont az energia csökkentő kód minden egyes szobában máshol van, szerintem azért mert valójában minden szoba egy külön kis program. persze ezek csak tippek. olyan jó lenne nagy gyártók által kiadott programoknak a forráskódja. nagyon kiváncsi lennék hogyan csinálták a hőskorban.
-
hanem örök energiát, viszont az energia csökkentő kód minden egyes szobában máshol van, szerintem azért mert valójában minden szoba egy külön kis program.
Egy szinten minden szobában egy címen van, de több helyről csökkenti.
Spectrumon ez a cím az első szinten 37223 9167h
22-röl indul és 0 a vége.
-
Na várjunk csak! Kissé furcsa nekem ez a 4 szín üzemmódba átírás, ennek mi értelme? Hiszen nem lesz kevesebb memória! Hiszen a 4 színû üzemmód ugyanannyi memóriát foglal, mint az attr üzemmód, sõt attr üzemmódban 8 soronként ugyanaz az attr infó, tehát kevesebb memória a spectrum képernyõ.
Éppen ezért 4 színû üzemmódban több memóriát kell mozgatni a grafikánál.
Bár az is tény, hogy a Batman-t meg tudták csinálni, és teljesen gyors és profi program. :)
Szerintem a Where Time Stood Still az attr üzemmódban megy, vagy 2 színû lores üzemmódban.
De ha te tényleg átkovertáltad a 2 színû bitmap grafikát 4 szín üzemmódba, plusz átírtad a grafikai kódokat... hát elképesztõ... szóhoz se jutok. :)
-
Ja és ami a legfontosabb: az még hagyján, hogy a képernyõmemória is több 4 szín üzemmódban, de a játék grafikája is. Fõleg egy izometrikus játékban ahol csak bitmapja van egy sprite-nak, képernyõ elemnek, színe nincs. 4 szín üzemmódban ez 2x annyi memóriát foglal.
-
Nem semmi! :cool:
Újra végig kell játszanom! :)
EP verzió:
[attachthumb=1]
Spectrum verzió:
[attachthumb=2]
-
Wow! És tényleg! Hát ez elképesztõ!
Magyarázatot követelek! :)
-
Az első menetben sima egymás utáni ismétlődéseket roppant össze, ennek eredménye volt anno a TOM kiterjesztésűnek elkeresztelt tömörített fájl.
Ez csak egyszerű RLE tömörítést jelent, tehát ha ugyanaz a byte ismétlődik, és nem a file-ban korábban előfordult byte-sorozat ismétlését (LZ77) ? Igaz, azt 8 bites gépen nehezebb megvalósítani, viszont hatékonyabb, és a kitömörítés nem lassú.
-
Na várjunk csak! Kissé furcsa nekem ez a 4 szín üzemmódba átírás, ennek mi értelme? Hiszen nem lesz kevesebb memória! Hiszen a 4 színû üzemmód ugyanannyi memóriát foglal, mint az attr üzemmód, sõt attr üzemmódban 8 soronként ugyanaz az attr infó, tehát kevesebb memória a spectrum képernyõ.
Éppen ezért 4 színû üzemmódban több memóriát kell mozgatni a grafikánál.
Bár az is tény, hogy a Batman-t meg tudták csinálni, és teljesen gyors és profi program. :)
Szerintem a Where Time Stood Still az attr üzemmódban megy, vagy 2 színû lores üzemmódban.
De ha te tényleg átkovertáltad a 2 színû bitmap grafikát 4 szín üzemmódba, plusz átírtad a grafikai kódokat... hát elképesztõ... szóhoz se jutok. :)
:cool: A WTTS lores kétszínű. A 4 színűnél persze, hogy nagyobb a helyigénye a grafikának, de mint említettem a helyigény szegmens lapozással megoldható. A grafikai rutinok bizonyos mértékben egyszerűbbek, mert nem kell az ugrálós címzésű Spectrum bitmapra számolniuk, hisz a miénk soros. Így, habár több adatot mozgatunk, ügyes kódolással a gyorsasági feltétel teljesül.
Az értelme.....
Hát nem szebb a Renta Kill Rita így :?: És a kihívás :?: És a sikerélmény :?: És a tapasztalatok :?:
-
Igen, a WTTS logikus hogy nem 4 szín, ha problémája volt a Gyányinak azzal hogy beleférjen a memóriába.
De amit te csináltál az se semmi. Ennyi erõvel saját játékot is írhatnál...
-
ezt mind forrás nélkül, visszafordítva, debuggolva? hogy csináltátok? én az enterprise-os last ninja működésére voltam kiváncsi de 1-2 napos debuggolással sem lettem okosabb. az érdekelt volna hogyan rajzolja ki a dolgokat. amit érdekesnek találtam, hogy minden mozgásnál, vagy még sűrűbben újragenerálja közel a teljes képet, de bizonyos dolgokat nem, pl. egy bokor. nem értettem meg miért generál majdnem mindent újra amit meg nem azt miért nem. de mivel ezt úgy kisérleteztem ki, hogy a másolandó területeket kifilleztem és néztem mi történik, az is lehet, hogy azt képrészletet valami nagyon más helyről vette. igazából azt szerettem volna megtalálni, hogyan van leprogramozva annak az érzékelése, hogy valami "ellenséges sprittal" találkoztunk össze, de nem sikerült. ez azért lett volna jó mert nem örökéletet akartam, hanem örök energiát, viszont az energia csökkentő kód minden egyes szobában máshol van, szerintem azért mert valójában minden szoba egy külön kis program. persze ezek csak tippek. olyan jó lenne nagy gyártók által kiadott programoknak a forráskódja. nagyon kiváncsi lennék hogyan csinálták a hőskorban.
:roll: kb 20 év távlatából emlékezem...
Debuggernek ott volt a MON, amivel bárhol megállítható a progi egy RST beírásával, még IM2 -ben is, ha a RST kiszolgáló visszaállítja IM1-be. Így kotorászható az egész. A képernyő címekre hivatkozó programrészek hasonlóan az attributum kezelőkhöz kikereshetők. Ezeket szorgosan leírva meg is érthetők (ha akrjuk), hogy mit is csinálnak.
Én az átírás első fázisában csak a grafikai rutinokat írtam át sima soros lores kétszínű bitmapra, az eredeti grafikus adatok békén hagyásával. Ez volt a grafikus rutinok és grafikus adatok feltérlépezése. Ezután már neki lehetett állni a négyszínű bitmapnak. A grafikus adatok kiemelendők,először kétszerezendők, a rutinok kétszeres adatmozgatásra bírandók. Ha minden jó, akkor a jöhet a grafika színezése. :shock:
A képadatok mindkét programnál soros módon voltak tárolva. A HoH esetén az eseményeket mutatókkal írja le a program, szó sincs grafikus "sprájt" ütközés figyelésről. A grafika igen helytakarékosan van tárolva, pl. munkaterületen állítja elő az egyes szobákban előfoduló álló és mozgó elemek tükörképeit és maszkjait rotálásokkal. Az egymást takaró elemeket ügyes rutinnokkal rakja össze egy komplett szobává. Ezért van egy kis szünet szoba váltásnál, mert ez időbe kerül. A játék során is csak a koordináták változnak, és ez alapján rajzolja újra a kép megváltozó részeit. Nekem olyan benyomásom volt, mintha zseplámpa csóvával pásztázna a képen. Csodálattal kellene adózni ezekért a megoldásokért a program eredeti kódolójának. :bow:
A Renta Kill Rita más módszert használ a szoba összeállításnál, a mozgások megvalósításánál, de erre kevésbbé emlékszem, mert nem ragadott meg annyira, mint a HoH. Látszik is, hogy ahogy fogy a szobában a mozgó dolog, illetve ahogy Rita helyzete a szobában változik, úgy változik Rita mozgási sebessége is. A HoH -nál ez szinte észrevehetetlen.
Hja! Mindenki másképp csinálja... A Last Ninja alkotója is biztosan. ;-)
-
Ez csak egyszerű RLE tömörítést jelent, tehát ha ugyanaz a byte ismétlődik, és nem a file-ban korábban előfordult byte-sorozat ismétlését (LZ77) ? Igaz, azt 8 bites gépen nehezebb megvalósítani, viszont hatékonyabb, és a kitömörítés nem lassú.
A TOM az RLE.
A DTF a második menetében statisztikai alapon dolgozik. A fájlban előforduló bájtokat (max 256 féle) előfordulási gyakoriság szerint változó bithosszal tárolja. A leggyakrabban előfordulókat kevés biten (2-3-4-5), a ritkábbakat többen (6-7-8), csak a legritkábbakat tárolja 9 biten, vagy annál hosszabban (9-10). A kész adtfolyam: jelzőbitek, amelyek a csoportot jelzik, majd ennek megfelelő számú adatbit, ami a bájt kódja, és így tovább..
A tömörítő kiválasztja legkisebb fájlhosszt adó kódolási módot, ami fájlonként más-más hoszú jelzőbiteket és más-más hosszúságú adatbit csoportosításokat ereményezhet.
:smt021
-
Csodálattal kellene adózni ezekért a megoldásokért a program eredeti kódolójának. :bow:
Szerintem is! Bár én nem fejtettem ennyire alaposan vissza egy EP programot sem mint te, de mivel ismerem az assembly-t EP-n és PC-n is, van fogalmam arról, hogy micsoda bitmágusok lehettek az akkori játékok készítői. Ők még tudták mi is az a bitfaragás! Annak ellenére tudtak ilyen remekműveket alkotni, hogy nem voltak olyan kényelmes eszközeik mint a mai kor programozóinak.
-
Hát a Head over Heels meg a Batman elég komoly enginnel futott, a RKR meg Alien8 és hasonló nyomába se érhetnek... :) Szerintem Last Ninja se, az csak grafikában volt jó, engin szinten szerintem nem annyira (Batman enginjéhez képest alig van mozgási lehetõség benne, mozgó pályaelemek se nagyon vannak stb.).
-
Hát a Head over Heels meg a Batman elég komoly enginnel futott, a RKR meg Alien8 és hasonló nyomába se érhetnek... :) Szerintem Last Ninja se, az csak grafikában volt jó, engin szinten szerintem nem annyira (Batman enginjéhez képest alig van mozgási lehetõség benne, mozgó pályaelemek se nagyon vannak stb.).
:smt024 Az egykori GCC csapata sem volt ám semmi! Lásd a Gunfrigt, Nightshade programcsaládot!
Ha lenne valakinek ideje és energiája hozzá,ezek is megérdemélnék, hogy valaki átírja négyszínűvé őket. Egy hasonló Enterprise program készítése azonban jóval nagyobb feladat, mint a meglévő négyszínűsítése. A retrospec (http://retrospec.sgn.net) csapata is méltónak találta a HoH -t és legújabban az Alien8 -at, hogy PC-re újraírják. Gyönyörűek! :smt007
-
Igen, meg a WATMAN is gyönyörü.
Természetesen végigjátszottam ezt is.
[attachimg=1] (http://www.classic-pc-games.com/pc/arcade_action/watman.html)
-
:smt024 Az egykori GCC csapata sem volt ám semmi! Lásd a Gunfrigt, Nightshade programcsaládot!
Ha lenne valakinek ideje és energiája hozzá,ezek is megérdemélnék, hogy valaki átírja négyszínûvé õket. Egy hasonló Enterprise program készítése azonban jóval nagyobb feladat, mint a meglévõ négyszínûsítése.
Hát nekem a más programjában való turkálás mindig nagyobb feladatnak tûnt mint saját írása. :)
-
Igen, meg a WATMAN is gyönyörü.
Kösz a tippet, megnézem.
-
Hát nekem a más programjában való turkálás mindig nagyobb feladatnak tûnt mint saját írása. :)
Én pont fordítva vagyok vele. :)
-
jöhet a grafika színezése. :shock:
Na én itt akadnék el végleg :) az ilyen kreativitást és esztétikai érzéket kivánó dolgok egyáltalán nem mennek, ezért maradtam olyan dolgoknál ami nem látszik és nem hallatszik :-)
-
maradtam olyan dolgoknál ami nem látszik és nem hallatszik :-)
De pl. az IDE kártyádra kötött vinyó is hallatszik, sõt szerintem még "énekelni" is meg lehetne tanítani, mint az a jóember a youtube-on a floppyt. :lol:
-
A tömörítőm teljes forrásanyaga fel van rakva, utánanézek, mert csak nagyjából emlékszem rá. 20 év nagy idő ám!
egy kis assembly tudással kinyomozható, mert commenteket is írtam, ha jól emlékszem.
Itt (http://enterpriseforever.com/szoftver/attus_programjai-t399.0.html;msg10576#msg10576) már írtam emlékezetből az elvéről nagyvonalakban Endinek.
Valóban, az eddigi információk alapján már sikerült egyszerű DTF tömörítő és kitömörítő programot írni PC-re :)
-
A felhasználói programok között láttam a DTF kicsomagoló, betömörítő programot. Ez hogy működik, mik az egyes file-ok funkciói az alkönyvtárakban?
Olyan program van, amivel a DTF-ek kicsomagolhatók, és utána a játék már önállóan is futtatható (tehát külön .com, .scr, és .prg file a legtöbb esetben) ? Bár a DTF file-ok kitömörítésére már van egy kissé kezdetleges segédprogramom, ezzel csak a .scr és a .prg csomagolható ki, mivel a DTF csak azokat tartalmazza, de a betöltő hiányzik.
-
Zozo készített még '93-ban egy kicsomagoló programot (AntiDTF), been is van az Util programcsokorban (http://ep128.hu/Ep_Util/Util.htm). (A forráskódja az Enterpress-ben is megjelent). Ez majdnem mindent ki tud csomagolni, és a betöltőkép is benne van, de a programmal egy file-ban. Én is ezt a programot használom.
-
Zozo készített még '93-ban egy kicsomagoló programot (AntiDTF), been is van az Util programcsokorban (http://ep128.hu/Ep_Util/Util.htm). (A forráskódja az Enterpress-ben is megjelent). Ez majdnem mindent ki tud csomagolni, és a betöltőkép is benne van, de a programmal egy file-ban. Én is ezt a programot használom.
Hogy én mekkora gondot okoztam nektek a tömörítőmmel.. :smt044
Én mindig a MON-ban csomagoltam ki őket a saját rutinjaimmal, ha muszály volt, de ez alig fordult elő :lol:
-
Hogy én mekkora gondot okoztam nektek a tömörítőmmel.. :smt044
Én mindig a MON-ban csomagoltam ki őket a saját rutinjaimmal, ha muszály volt, de ez alig fordult elő :lol:
Jó tömörítő nagyon, a leghatékonyabb Ep-re (Enterpress-ben volt teszt!), de manapság nincs jelentősége, hogy 35, vagy 42K helyet foglal egy program :ds_icon_cheesygrin:
Tényleg! Magnósok hogy tudtak egy DTF-es file-t betölteni? A DTF Loader úgy emlékszem, csak lemezes rendszerben működik.
-
Magnósok hogy tudtak egy DTF-es file-t betölteni? A DTF Loader úgy emlékszem, csak lemezes rendszerben mûködik.
Attus cuccai között van egy TAPESTAR, ami után a DTL-nek kell jönni, valószínüleg így :-)
-
de manapság nincs jelentõsége, hogy 35, vagy 42K helyet foglal egy program :ds_icon_cheesygrin:
Számomra már 15 éve se volt :-) inkább az számított, hogy gyorsan betöltõdjön! Sok év magnózás után kéjmámor volt, hogy pár másodperc alatt bejön egy játék a floppyról, ezután nem tetszett a fél perces töltödésû DTF :oops:
Egyébként most néztem, a számomra teljesen újdonságként ható ATTUS.LDR jóval gyorsabban tölt, mint a korábban ismert DTF&TOM TOLTO!
-
Ó ha tudnátok micsoda tömörítések vannak most is a játékokban... :) Sõt, realtime kicsomagolás, pl. textúrák esetén... De töltéskor is mindenféle komoly trükk van, hogy ne 5 perc legyen egy pálya betöltése...
-
Számomra már 15 éve se volt :-) inkább az számított, hogy gyorsan betöltõdjön! Sok év magnózás után kéjmámor volt, hogy pár másodperc alatt bejön egy játék a floppyról, ezután nem tetszett a fél perces töltödésû DTF :oops:
Egyébként most néztem, a számomra teljesen újdonságként ható ATTUS.LDR jóval gyorsabban tölt, mint a korábban ismert DTF&TOM TOLTO!
:smt102 Egyáltalán nem értem, hogy miért zavaró a DTF-es JÁTÉK program? Akkor minek használtok most RAR-t, ha nincs jelentősége a helynek?
:smt049 Higgyétek el, hogy nem Speedlock féle védelem gyanánt készítettem a DTF-et, hanem pusztán gyakorlati és persze programozási mániás célokból. Legalább ti is programoztatok :smt044 (Most láttam a Stormbringer átiratomat anti DTF system felirattal)
:bow: Kösz, hogy legalább megnézted a betöltőmet. Eddig csak Dénesnek adtam oda kb 18 éve. Ő egy nagykőrösi srác.( de ez inkább a régi arcok topicba való). Nekem szinte minden lemezemen az van. A DTF & TOM TOLTO szépen LPT-zik ugyan,de az enyém azért nekem jobban tetszik, mert praktikusabb.
Egyébként soha se zavart, ha a szép Screen-eket legalább megnézhettem, mig a prg kicsomagolódott. Legalább a cheat billentyűkre is volt időm rátehénkedni!
-
Olyan program van, amivel a DTF-ek kicsomagolhatók, és utána a játék már önállóan is futtatható (tehát külön .com, .scr, és .prg file a legtöbb esetben) ? Bár a DTF file-ok kitömörítésére már van egy kissé kezdetleges segédprogramom, ezzel csak a .scr és a .prg csomagolható ki, mivel a DTF csak azokat tartalmazza, de a betöltő hiányzik.
:!: A DTF a betöltőt is betömörítve tartalmazza! Különben hogyan indulhatnának el az egyénileg különböző DTF-es programok ??
-
Akkor minek használtok most RAR-t, ha nincs jelentõsége a helynek?
Szerintem csak annyi szerepe van, hogy a programhoz tartozó összes fájl egy csomagban legyen letölthetõ. (Azt mondjuk a Laci tudná megmondani, hogy miért pont RAR-t használ...)
Higgyétek el, hogy nem Speedlock féle védelem gyanánt készítettem a DTF-et
Pedig gyanakodtunk ilyesmire :-)
Kösz, hogy legalább megnézted a betöltõmet. Eddig csak Dénesnek adtam oda kb 18 éve.
Akkor nem véletlen, hogy sose láttuk!
A következõ kérdés: maga a "teljes rendszer" vagyis ami ahhoz szükséges, hogy más is tudjon ilyet csinálni volt-e kiadva akkoriban, vagy csak most lett "Public domain"?
-
:!: A DTF a betöltõt is betömörítve tartalmazza! Különben hogyan indulhatnának el az egyénileg különbözõ DTF-es programok ??
És ezeknek a betöltõknek meg van a forrásszövege?
A nem DTF-esek egy részénél ott van, ezeknél könnyû lesz némi EXOS kompatibilitási szépítgetést véghez vinni, már csak azért is, hogy növeljük az EP64 kompatibilis programok számát :-) (A Spectrum átírásos topicban volt részletesen tárgyalva a téma, mit tanítottak rosszul az SpV cikksorozatban, aminek hatására sok-sok "rendetlen" program született...)
-
Szerintem csak annyi szerepe van, hogy a programhoz tartozó összes fájl egy csomagban legyen letölthetõ. (Azt mondjuk a Laci tudná megmondani, hogy miért pont RAR-t használ...)
Pedig gyanakodtunk ilyesmire :-)Akkor nem véletlen, hogy sose láttuk!
A következõ kérdés: maga a "teljes rendszer" vagyis ami ahhoz szükséges, hogy más is tudjon ilyet csinálni volt-e kiadva akkoriban, vagy csak most lett "Public domain"?
A DTF-nek is volt (és van) egybefűző szerepe!
Ha Dénes barátom ( nem láttam már 18 éve) nem adta tovább, akkor úgy látszik, hogy most. Ő akkortájt még járt a Bp.-i EP klubba, én már nem. ( :smt021 Ezt már megint a vén arcok topikba illett volna, de hát...)
-
És ezeknek a betöltõknek meg van a forrásszövege?
A nem DTF-esek egy részénél ott van, ezeknél könnyû lesz némi EXOS kompatibilitási szépítgetést véghez vinni, már csak azért is, hogy növeljük az EP64 kompatibilis programok számát :-) (A Spectrum átírásos topicban volt részletesen tárgyalva a téma, mit tanítottak rosszul az SpV cikksorozatban, aminek hatására sok-sok "rendetlen" program született...)
Megvan a felrakott cuccaim között minden forrás. Most már kevéssé emlékszem rá, át kéne néznem őket. Valahogy úgy működik (emlékezetem szerint), hogy eltároltam a fájl elején, hogy az indító rész milyen hosszú, ezt a részt kicsomagoltam a 60h címen lakozó kirobbantó rutinnal,a 100h címre, ráugrottam, és aztán majd már ő végezte a további kicsomagolásokat úgy, hogy az EXOS fájltöltés töltés helyett RST utasítással a DTF robbantót használta a betöltés gyanánt, amit valamely csinos loader rakott oda előzőleg.
-
Szerintem csak annyi szerepe van, hogy a programhoz tartozó összes fájl egy csomagban legyen letölthetõ. (Azt mondjuk a Laci tudná megmondani, hogy miért pont RAR-t használ...)
Ez az előny lehetne az EP-s programok esetében is, illetve lehetne eredetileg 48K-nál nagyobb programokat is egyetlen 5-ös EXOS fejlécű file-ból betölteni, bár a DTF-ek éppen nem futtathatók önállóan.
-
eredetileg 48K-nál nagyobb programokat is egyetlen 5-ös EXOS fejlécû file-ból betölteni
Némi csellel elõfordult már ilyesmi (http://www.ep128.hu/Ep_Demo/Leiras/Lyra2.htm) :)
-
bár a DTF-ek éppen nem futtathatók önállóan.
Igen, egy picit lehetett volna EP-sebb is a "DTF szabvány":
Én hozzárendeltem volna egy rendes EXOS fejlécet is, és a betöltõ létezhetne EXOS bõvítõ formában is, ami kezelné modultöltés funkciót is.
Vagyis ha benne van a rendszerben, utána már sima LOAD paranccsal is tölthetõek lennének. Aki sok DTF progit használ, berakja ROM bõvítésnek és kész, onnantól nincs gondja vele.
Jelenleg meg a default emu konfigokba kerülhetne be, és akkor nem lenne gond, hogyan töltik be majd a népek a DTF progikat :-)
Természetesen ez nem zárja ki a külön futtatható verziójú betöltõ létezését.
Végülis akár most is neki lehetne állni ezt megcsinálni :-)
Remélem Attus nem haragszik meg, hogy folyton piszkálódok DTF ügyben :oops:
-
Némi csellel elõfordult már ilyesmi (http://www.ep128.hu/Ep_Demo/Leiras/Lyra2.htm) :)
Jó kis demo. Nekem is leesett az állam.
Más:
Az egyik TFF-es sráctól kaptam a Spectrumos programjaim zömét. (Ingyen.)
-
Remélem Attus nem haragszik meg, hogy folyton piszkálódok DTF ügyben :oops:
:lol: Sőt! Jólesik. Elismerésnek veszem és tisztellek is az anti DTF tevékenységedért. :smt023
Az újabban napvilágra került DTF-jeim közt is vannak "apróbbak" és egybefűzöttek,mint pl. a Midnight Resistance (98k tömörítve), vagy a pályákat is DTF -el utántöltők. Szülésének idejében, az XT korszakban, még szó sem volt ZIP és egyéb PC kompatibilitási igényről, alkkor at AT is méregdrága volt. Nekem nagyon megfelelt, továbbfejleszteni lehetett volna , de minek? Most az emuk és internet világában érthetőbb a PC kompatibilitási igény.
-
Nyuzga kérdezte:
Attus, ugye a Rick2-ben a pályák is tömörítve vannak?
Válaszom:
Ha csíkoz, a töltésnél, akkor igen.
Végig mentél már rajta? Nekem sikerült Cheat nélkül is.
A Cheat billenttyűk nyomásánál, ha jól emlékszem a border színváltással jelzi, ha megette a kódot, majd az elengedéskor áll vissza feketére. Volt egy idő, amikor az összes Funkció billentyű volt a kód, majd később talán atus? Utána kéne fejteni, mert eléggé elbonyolítottam.
-
A Cheat billenttyűk nyomásánál, ha jól emlékszem a border színváltással jelzi, ha megette a kódot, majd az elengedéskor áll vissza feketére. Volt egy idő, amikor az összes Funkció billentyű volt a kód, majd később talán atus? Utána kéne fejteni, mert eléggé elbonyolítottam.
Köszi, ha nem megy, majd csalok. :)
-
mert eléggé elbonyolítottam.
Csak én vagyok olyan elvetemült, hogy egy egyszerû "ETERNAL LIFE Y/N?"-val oldottam meg a dolgot? :-)
-
Csak én vagyok olyan elvetemült, hogy egy egyszerû "ETERNAL LIFE Y/N?"-val oldottam meg a dolgot? :-)
Én huncut pasi vagyok, de te tetted jól, mert én már elfelejtettem a billentyú polipkombinációt, ha nem az atus, akkor lehet utánanyomozni. :oops: De Nyuzgának igaza van, ha nem muszáj, akkor minek a cheat? :ds_icon_cheesygrin:
-
A "sokbetűs" cheat-el az a gond a mai emus korszakban, hogy a legtöbb PC billentyűzet már 3 egyszerre lenyomott billentyűtől is "zavarba jön", nemhogy négytől.
-
A "sokbetûs" cheat-el az a gond a mai emus korszakban, hogy a legtöbb PC billentyûzet már 3 egyszerre lenyomott billentyûtõl is "zavarba jön", nemhogy négytõl.
Igen, ebbe normál játszás közben is bele lehet futni :-( ezért kell valódi gépet is tartani :-)
-
A "sokbetűs" cheat-el az a gond a mai emus korszakban, hogy a legtöbb PC billentyűzet már 3 egyszerre lenyomott billentyűtől is "zavarba jön", nemhogy négytől.
Ha van PC-s joystick vagy gamepad, lehetőleg sok gombbal, akkor azt fel lehet használni ilyen esetekben a probléma megoldására, az egyszerre lenyomandó billentyűket átmenetileg a joystick gombjaira beállítva.
-
Kipróbáltam. A kempston menüre tényleg elfeketedik. Hogy mé? :smt102
Meg kéne debuggolni, kár lenne elveszíteni, mert jó proginak nézem :oops: Forrásai mellékelve...
Viszont! :smt023A
Más menüpontban jó. Minden joy él!
Ajánlom újradefiniálni a keyboard menüt, hogy tudjuk, hogy mivel kell felvenni, letenni és használni a cuccost.
Engem mindig kinyír a kardos, vagy a homoktölcsér. :(
Próbálja már meg valaki végigvinni, mert én nem tudom. Örökéletesíteni is lehetne, de nincs kedvem újra beleásni magam.
-
Örökéletesíteni is lehetne, de nincs kedvem újra beleásni magam.
Csatold ide, de ha lehet, akkor ne a DTF-et, mert azt csak emu alatt lehet Trainerezni.
-
Meg kéne debuggolni, kár lenne elveszíteni, mert jó proginak nézem :oops: Forrásai mellékelve...
És hol található meg?
-
Csatold ide, de ha lehet, akkor ne a DTF-et, mert azt csak emu alatt lehet Trainerezni.
Itt van, forással együtt. Eddig csak Lacikának küldtem el drótpostán. Sok sikert!
-
Kipróbáltam. A kempston menüre tényleg elfeketedik. Hogy mé? :smt102
Meg kéne debuggolni
Elmegy egy RST 20H hívásba, ahol nem az van aminek lenni kéne...
Amúgy észrevettem, hogy van benne valami cheat is, a 8 funkció billentyût kell lenyomni egyszerre a menüben. Na ez az ami PC-n nem fog menni :-) mindjárt megnézem valódi EP-n.
-
Na ez az ami PC-n nem fog menni :-)
Nem is megy, csak csipog a gép, mert hülyét kap a túl sok billentyûtõl...
mindjárt megnézem valódi EP-n.
Ott mûködik, örökéletet csinál :-)
Egyébként máshol is elszáll a progi, ha elfogyott az összes élet, akkor is megpusztul némi floppys matatás után :-(
-
Elmegy egy RST 20H hívásba, ahol nem az van aminek lenni kéne...
Amúgy észrevettem, hogy van benne valami cheat is, a 8 funkció billentyût kell lenyomni egyszerre a menüben. Na ez az ami PC-n nem fog menni :-) mindjárt megnézem valódi EP-n.
Gyors vagy! :smt023
Az utolsó átirataim közül való, még kissé nyers, ezért van ott ezek szerint ott a RST20. Mindig megcsináltam először "nkv" (nemkonvertált) kiterjesztéssel az átirandó programot futásidejű attributum és billentyű konverziókkal. A RST 20-on eredetileg egy univerzális billentyűzet és joy port beolvasó rutin volt a nyers átiratban, ami a RST utáni bájtból találta ki az eredeti utasítást és adta vissza a kívánt regiszterben a megfelelő értéket. Az átírás következő fázisában a billentű RST hvásokat és a folymatos attributum konverziókat irtottam ki. Ezek szerint ez még benne maradt. :oops: Egyszerűen kijavíthathatónak tűnik.
A csitt lehet, hogy nem él itt, de igen sok átiratba beraktam a csitt rutinomat.
-
A RST 20-on eredetileg egy univerzális billentyûzet és joy port beolvasó rutin volt a nyers átiratban
Jelenesetben egy MONV nevû rutin van rajta, amire erõsen azt tippelem, hogy a MON-ba való visszatérés a célja.
Lehet, hogy azért, hogy a bentmaradt RST 20-akat elkapd?
-
Újrafordítottam a betöltõt úgy, hogy az RST 20 RET-re ugrik, így elsõre mûködõnek tûnik :-)
Az eredeti helyen egy Kempston-os 1FH port olvasás helyén van az RST, de ez végülis teljesen lényegtelen, mivel magában a játékban a teljes joystick rutin ki lett cserélve, így bármelyiket is választjuk a menüben, mindegyikkel megy.
-
Jelenesetben egy MONV nevû rutin van rajta, amire erõsen azt tippelem, hogy a MON-ba való visszatérés a célja.
Lehet, hogy azért, hogy a bentmaradt RST 20-akat elkapd?
Jól tippelsz. A MONV a MON dolgait visszaállító töréspont lekezelő rutin, mivel MON alatt íram át, és így bárhova beszúrva megállíthattam a progit. Ezek szerint egy ilyen töréspont maradt benne. :smt017
Mindegy, ott már semmi értelme neki. Úgyis lecseréltem a joy kezelést, semmi értelme a menüben kiválasztani a kempstont.
Remélem, több hiba nem csúszott bele. :???:
Szóljatok, ha kész a teszt..
-
Szóljatok, ha kész a teszt..
Most épp a cheat rutint szabom át PC billentyûzet kompatibilisre, hogy emulátor alatt is használható legyen :-)
-
Most épp a cheat rutint szabom át PC billentyûzet kompatibilisre, hogy emulátor alatt is használható legyen :-)
:idea: Szerintem a többi programjaimban is át lehetne, hisz a cheat rutin egyszerű bájtsorozatként történő rákeresésével kiszűrhetők az érintett programok,valamint a PC kompatibilis billentyűzet változtatások is primitív pókolással végbevihetők valamennyin.
-
Na itt van mire jutottam:
-MONV rutin RET-re cserélve, így remélhetõleg nem lesz sehol baj, ha bent maradt egy RST 20 :-)
-CHEAT módosítva: menüben F1=örökélet, F2=sérthetetlenség. Volt ott még egy ellenségeltüntetõ POKE is a Tipshop-ban, de az nem mûködik. (Eredménye az lett, hogy az ellenség 1 csapással megöl :-) )
-memóriakezelés EXOS kompatibilissé téve. Sajnos a Spectrum Világban anno hibás, nem mûködõ módszert közöltek le :( , ugyanis ami szegmens nem a miénk, azt nem is tudjuk felszabadítani. Amirõl meg nem tudjuk, hogy kié, azt nem szabad használni! Így az ezen alapuló Attus féle 'SZABAD' rutin is hatástalan volt.
A módosított rutin lefoglalja azokat a szegmenseket amiket használ a program, ha nem sikerül akkor kilép az EP kezdõképhez. Mivel az LPT tábla a rendszerszegmensben lett elhelyezve, így az EXOS határt is beállítja megfelelõre. EP64 módtól és egyéb ínyencségektõl eltekintettem, mert 128K-s Spectrum progiról van szó, így úgyse férne be :-) (viszont 64K-n se száll el, mint az eredeti SpV módszerû változat, hanem kilép)
-melegindítási cím beállítva az EP kezdõképhez kilépésre
-
Na itt van mire jutottam:
-MONV rutin RET-re cserélve, így remélhetõleg nem lesz sehol baj, ha bent maradt egy RST 20 :-)
-CHEAT módosítva: menüben F1=örökélet, F2=sérthetetlenség. Volt ott még egy ellenségeltüntetõ POKE is a Tipshop-ban, de az nem mûködik. (Eredménye az lett, hogy az ellenség 1 csapással megöl :-) )
-memóriakezelés EXOS kompatibilissé téve. Sajnos a Spectrum Világban anno hibás, nem mûködõ módszert közöltek le :( , ugyanis ami szegmens nem a miénk, azt nem is tudjuk felszabadítani. Amirõl meg nem tudjuk, hogy kié, azt nem szabad használni! Így az ezen alapuló Attus féle 'SZABAD' rutin is hatástalan volt.
A módosított rutin lefoglalja azokat a szegmenseket amiket használ a program, ha nem sikerül akkor kilép az EP kezdõképhez. Mivel az LPT tábla a rendszerszegmensben lett elhelyezve, így az EXOS határt is beállítja megfelelõre. EP64 módtól és egyéb ínyencségektõl eltekintettem, mert 128K-s Spectrum progiról van szó, így úgyse férne be :-) (viszont 64K-n se száll el, mint az eredeti SpV módszerû változat, hanem kilép)
-melegindítási cím beállítva az EP kezdõképhez kilépésre
Köszi Zozó ! Neked is Nyuzga! :bow:
szerk: Itt az összehozott átirat: Remélem, hogy már attributum hiba sincs több benne. :roll:
-
Még csak a C-nél tartok és már ennyit találtam. ds_icon_exclaim
Visszatömöríthetnéd a programjaidat, mert akkor talán könnyebb lenne használni õket.
A BATTY-ban meg nem villog semmi. Nézd csak meg a demót. ds_icon_wink
Ne haragdj, de nem nagyon van idõm visszatömörítéssel foglalkozni mostanában, Tudom, hogy így könnyebb a tesztelés, de Zozo az ANTI DTF -ben profibb már nálam, és Zolika is gyakorlottabb :ds_icon_cheesygrin: , mint én. :oops: Én csak a DTF gyártásban vagyok profi. :lol:
-
Zolika is gyakorlottabb
Lacika.
Szeritem elnézi neked. :D
Ennyivel én meg lehetnék pl. pupicsu, pipucsi, szipicsu vagy szucsipu. (Lehet, hogy így is neveztem el fájlokat EP-n, már nem emléxem...)
-
A hülye szenilis agyamat! Már másodszor becézem Lacikának Zolikát. :oops:
Vagy Zolikának Lacikát? :lol:
-
Vagy Zolikának Lacikát? :lol:
A szipucsut érdekes módon eddig mindenki jól meg tudta jegyezni (senki nem csinált belõle pl. szucsiput), pedig totál értelmetlen szó. :D
-
Vagy Zolikának Lacikát? :lol:
Igen, Lacikának Zolikát, és Zolikának Lacikát. Tiszta õrület Mehetek az OPNI-ba. :smt101 :smt119 :smt101
-
Az ED volt eddig az utolsó termékem Enterprise program téren.
Nem tudom, hogy milyen kódolással írtam hozzá a hlp-et, de borzasztó... :oops:
Ezért most mellékelek egy iso 8859-2 formátumra átalakított ed.hlp fájlocskát, ha valaki esetleg kipróbálná az editorkámat.
-
Az ED volt eddig az utolsó termékem Enterprise program téren.
Nem tudom, hogy milyen kódolással írtam hozzá a hlp-et, de borzasztó... :oops:
Ezért most mellékelek egy iso 8859-2 formátumra átalakított ed.hlp fájlocskát, ha valaki esetleg kipróbálná az editorkámat.
Próbálta már valaki? :shock:
-
Attus!
A Coca Cola demót (http://ep128.hu/Ep_Demo/Prg/CocaCola.rar) te írtad át Spectrumról? Gyanús, mert DTF-es volt eredetileg :-)
-
Nem az enyim.
Tóth Danitól kaptam én is, már betömörítve. Most már "nagy öreg" õ is, de vajon hol van?
Anno az én hatásomra kapott rá a tömörítgetésekre, mikor nálam jártakor odaadtam neki a tömörítõmet.
Jó pár DTF van, amit õ csinált.
Még BAM -ot betömörített. :mrgreen:
Drukkolok, hogy idetaláljon a fórumra, sok kincse lehet.
flacink73 fórumtárs (http://enterpriseforever.com/profiles/flacink73-u310.html;sa,showPosts) információja az utolsó, amit tudok róla. Kár, hogy flacink73 pajtás is eltûnni látszik.
-
Sziasztok!
Nem eltûnõben vagyok ,csak más beosztást kaptam a cégnél.Eddig is kevés idõm volt ,most még kevesebb lett.Sajnos a gyerekeimre sincs annyi amennyit szeretnék.
A Diniröl annyit sikerült megtudnom ,hogy Sülysápon lakik ,még mindig a Chinoinban melózik ,a volt címén kétszer voltam kint ,de nem találtam otthon senkit.Hidd el próbálok nyomozni ,üzenetet hagyni de hát közel 22 év óta nem találkoztunk.
Egyenlõre ennyi.
Tisztelettel
flacink73
-
A Myth mizéria okán is, valamint, hogy újra jó az FTP, feltettem FTP-re a lemezképmásaimat, összesen 16 darab lemezét.
Ezek az én átirataim, valamennyi az általam használt eredeti formátumban van, a saját dtf betöltõmmel.
:smt039 A myth -et én végigjátszottam valaha. :smt039
A chip-challenger -ben van sajnos egy hibás fájl. :(
Ajánlom figyelmetekbe, majd rakjátok el megfelelõ helyre az utókornak.
-
Ajánlom figyelmetekbe, majd rakjátok el megfelelõ helyre az utókornak.
Van közte olyan, ami még nincs fent az ep128.hu-n?
-
Van közte olyan, ami még nincs fent az ep128.hu-n?
Szerintem nem valószínű, hogy számotokra ismeretlen akadna, de ezek mind eredeti, általam tömörített DTF-ek, a "gyermekeim".
Ezek az "etalonok".
Az ep128.hu -n meg jobbára robbantottak vannak, ilyen olyan módon "feltörtek" vagyis módosulhattak a "feltörő" önreklámjával, meg egyéb módon.
-
Ránéztem az eftépére, még mindig ott csúnyálkodnak a lemezképmásaim.
Valami ötlet, hogy mi legyen velük?
-
Ránéztem az eftépére, még mindig ott csúnyálkodnak a lemezképmásaim.
Nekem a vinyón is itt lesnek valahol az Enterprise mappában. :D
Fel lehet tenni itt a letöltések közé is, hogy ne kelljen az FTP-ben bányászni értük.
A többirõl az EP-s oldalak gazdáit érdemes megkérdezni. :)
-
Mr. Prise?
-
Mr. Prise?
A letöltések közé te is fel tudod rakni. :) Könnyebb is mint ftp-zni.
Ha gondolod, Lacikához beadhatsz kérvényt még az ep128.hu-n is a publikáláshoz.
Feltehetnéd saját honlapodra is (ha van), EP-s cuccokból nincs túl sokfele a neten.
-
A letöltések közé te is fel tudod rakni. :) Könnyebb is mint ftp-zni.
Ha gondolod, Lacikához beadhatsz kérvényt még az ep128.hu-n is a publikáláshoz.
Feltehetnéd saját honlapodra is (ha van), EP-s cuccokból nincs túl sokfele a neten.
Saját lapom nincs, eftépézés nekem nem jelent gondot.
Itt lenne a helyük, valahol ezen a honlapon.
Arra gondoltam, ha Mr.Prise idetéved, majd talál nekik jó helyet, mint valaha az elõször eftépére felrakott cuccaimnak.
Biztos kevés az ideje.
Ez esetben, ha gondoljátok átpasszírozom õket a letöltések közé, de minek terheljem az internetet újabb töltögetéssel, mikor már amúgyis itt vannak a honlap szerverén a cuccok, csak át kellene helyezni õket alkalmas helyre.
Hol vagy Mr. Prise barátom??
-
Hol vagy Mr. Prise barátom??
Vagyogatok. Elnézést, hogy csak most, de átraktam a lemezeidet a letöltések alá (http://enterpriseforever.com/downloads&.html;d=Attus_programjai)
Attus_lemezei.rar
Mostanában nem gyakran jutok el ide, ha valami sürgős légy szíves írjatok emailt.
-
Köszi.
Én is vagyogatok, de itt is elõfordulok.
-
Köszi.
Én is vagyogatok, de itt is elõfordulok.
Attus lehetne kapni listát hogy mik találhatók a lemezeken?
Üdv Csiga
-
Attus lehetne kapni listát hogy mik találhatók a lemezeken?
Üdv Csiga
Hogyne. Itt van. Linuxos sorvégű, tehát nem minden windózos szövegnéző jó hozzá.
:)
Kellemes böngészést az átirataimban.
-
Hogyne. Itt van. Linuxos sorvégű, tehát nem minden windózos szövegnéző jó hozzá.
:)
Kellemes böngészést az átirataimban.
Köszi szépen Attus !!
Üdv Csiga