Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Attus programjai (Read 45988 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Attus programjai
« Reply #30 on: 2008.September.27. 20:22:30 »
Ja és ami a legfontosabb: az még hagyján, hogy a képernyõmemória is több 4 szín üzemmódban, de a játék grafikája is. Fõleg egy izometrikus játékban ahol csak bitmapja van egy sprite-nak, képernyõ elemnek, színe nincs. 4 szín üzemmódban ez 2x annyi memóriát foglal.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Attus programjai
« Reply #31 on: 2008.September.27. 21:01:03 »
Nem semmi! :cool:
Újra végig kell játszanom! :)
EP verzió:
[ Guests cannot view attachments ]
Spectrum verzió:
[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2008.September.27. 21:58:10 by MrPrise, Reason: Kép fix »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Attus programjai
« Reply #32 on: 2008.September.27. 21:07:31 »
Wow! És tényleg! Hát ez elképesztõ!
Magyarázatot követelek! :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Attus programjai
« Reply #33 on: 2008.September.27. 22:17:44 »
Az első menetben sima egymás utáni ismétlődéseket roppant össze, ennek eredménye volt anno a TOM kiterjesztésűnek elkeresztelt tömörített fájl.
Ez csak egyszerű RLE tömörítést jelent, tehát ha ugyanaz a byte ismétlődik, és nem a file-ban korábban előfordult byte-sorozat ismétlését (LZ77) ? Igaz, azt 8 bites gépen nehezebb megvalósítani, viszont hatékonyabb, és a kitömörítés nem lassú.

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Attus programjai
« Reply #34 on: 2008.September.27. 22:20:21 »
Na várjunk csak! Kissé furcsa nekem ez a 4 szín üzemmódba átírás, ennek mi értelme? Hiszen nem lesz kevesebb memória! Hiszen a 4 színû üzemmód ugyanannyi memóriát foglal, mint az attr üzemmód, sõt attr üzemmódban 8 soronként ugyanaz az attr infó, tehát kevesebb memória a spectrum képernyõ.
Éppen ezért 4 színû üzemmódban több memóriát kell mozgatni a grafikánál.
Bár az is tény, hogy a Batman-t meg tudták csinálni, és teljesen gyors és profi program. :)

Szerintem a Where Time Stood Still az attr üzemmódban megy, vagy 2 színû lores üzemmódban.

De ha te tényleg átkovertáltad a 2 színû bitmap grafikát 4 szín üzemmódba, plusz átírtad a grafikai kódokat... hát elképesztõ... szóhoz se jutok. :)
:cool: A WTTS lores kétszínű. A 4 színűnél persze, hogy nagyobb a helyigénye a grafikának, de mint említettem a helyigény szegmens lapozással megoldható. A grafikai rutinok bizonyos mértékben egyszerűbbek, mert nem kell az ugrálós címzésű Spectrum bitmapra számolniuk, hisz a miénk soros. Így, habár több adatot mozgatunk, ügyes kódolással a gyorsasági feltétel teljesül.
Az értelme.....
Hát nem szebb a Renta Kill Rita így  :?: És a kihívás  :?: És a sikerélmény  :?: És a tapasztalatok  :?:

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Attus programjai
« Reply #35 on: 2008.September.27. 23:04:05 »
Igen, a WTTS logikus hogy nem 4 szín, ha problémája volt a Gyányinak azzal hogy beleférjen a memóriába.

De amit te csináltál az se semmi. Ennyi erõvel saját játékot is írhatnál...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Attus programjai
« Reply #36 on: 2008.September.27. 23:44:03 »
ezt mind forrás nélkül, visszafordítva, debuggolva? hogy csináltátok? én az enterprise-os last ninja működésére voltam kiváncsi de 1-2 napos debuggolással sem lettem okosabb. az érdekelt volna hogyan rajzolja ki a dolgokat. amit érdekesnek találtam, hogy minden mozgásnál, vagy még sűrűbben újragenerálja közel a teljes képet, de bizonyos dolgokat nem, pl. egy bokor. nem értettem meg miért generál majdnem mindent újra amit meg nem azt miért nem. de mivel ezt úgy kisérleteztem ki, hogy a másolandó területeket kifilleztem és néztem mi történik, az is lehet, hogy azt képrészletet valami nagyon más helyről vette. igazából azt szerettem volna megtalálni, hogyan van leprogramozva annak az érzékelése, hogy valami "ellenséges sprittal" találkoztunk össze, de nem sikerült. ez azért lett volna jó mert nem örökéletet akartam, hanem örök energiát, viszont az energia csökkentő kód minden egyes szobában máshol van, szerintem azért mert valójában minden szoba egy külön kis program. persze ezek csak tippek. olyan jó lenne nagy gyártók által kiadott programoknak a forráskódja. nagyon kiváncsi lennék hogyan csinálták a hőskorban.
:roll: kb 20 év távlatából emlékezem...
Debuggernek ott volt a MON, amivel bárhol megállítható a progi egy RST beírásával, még IM2 -ben is, ha a RST kiszolgáló visszaállítja IM1-be. Így kotorászható az egész. A képernyő címekre hivatkozó programrészek hasonlóan az attributum kezelőkhöz kikereshetők. Ezeket szorgosan leírva meg is érthetők (ha akrjuk), hogy mit is csinálnak.
Én az átírás első fázisában csak a grafikai rutinokat írtam át sima soros lores kétszínű bitmapra, az eredeti grafikus adatok békén hagyásával. Ez volt a grafikus rutinok és grafikus adatok feltérlépezése. Ezután már neki lehetett állni a négyszínű bitmapnak. A grafikus adatok kiemelendők,először kétszerezendők, a rutinok kétszeres adatmozgatásra bírandók. Ha minden jó, akkor a jöhet a grafika színezése.  :shock:
A képadatok mindkét programnál soros módon voltak tárolva. A HoH esetén az eseményeket mutatókkal írja le a program, szó sincs grafikus "sprájt" ütközés figyelésről. A grafika igen helytakarékosan van tárolva, pl. munkaterületen állítja elő az egyes szobákban előfoduló álló és mozgó elemek  tükörképeit és maszkjait rotálásokkal. Az egymást takaró elemeket ügyes rutinnokkal rakja össze egy komplett szobává. Ezért van egy kis szünet szoba váltásnál, mert ez időbe kerül. A játék során is csak a koordináták változnak, és ez alapján rajzolja újra a kép megváltozó részeit. Nekem olyan benyomásom volt, mintha zseplámpa csóvával pásztázna a képen. Csodálattal kellene adózni ezekért a megoldásokért a program eredeti kódolójának.   :bow:
A Renta Kill Rita más módszert használ a szoba összeállításnál, a mozgások megvalósításánál, de erre kevésbbé emlékszem, mert nem ragadott meg annyira, mint a HoH. Látszik is, hogy ahogy fogy a szobában a mozgó dolog, illetve ahogy Rita helyzete a szobában változik, úgy változik Rita mozgási sebessége is. A HoH -nál ez szinte észrevehetetlen.
Hja! Mindenki másképp csinálja... A Last Ninja alkotója is biztosan.  ;-)
« Last Edit: 2008.September.27. 23:47:06 by Attus »

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Attus programjai
« Reply #37 on: 2008.September.28. 00:16:22 »
Ez csak egyszerű RLE tömörítést jelent, tehát ha ugyanaz a byte ismétlődik, és nem a file-ban korábban előfordult byte-sorozat ismétlését (LZ77) ? Igaz, azt 8 bites gépen nehezebb megvalósítani, viszont hatékonyabb, és a kitömörítés nem lassú.

A TOM az RLE.
A DTF a második menetében statisztikai alapon dolgozik. A fájlban előforduló bájtokat (max 256 féle) előfordulási gyakoriság szerint változó bithosszal tárolja. A leggyakrabban előfordulókat kevés biten (2-3-4-5), a ritkábbakat többen (6-7-8), csak a legritkábbakat tárolja 9 biten, vagy annál hosszabban (9-10). A kész adtfolyam: jelzőbitek, amelyek a csoportot jelzik, majd ennek megfelelő számú adatbit, ami a bájt kódja, és így tovább..
A tömörítő kiválasztja  legkisebb fájlhosszt adó kódolási módot, ami fájlonként más-más hoszú jelzőbiteket és más-más hosszúságú adatbit csoportosításokat ereményezhet.
 :smt021

Offline MrPrise

  • Administrator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 2745
  • Country: hu
    • Enterprise Forever
Re: Attus programjai
« Reply #38 on: 2008.September.28. 00:19:29 »
Csodálattal kellene adózni ezekért a megoldásokért a program eredeti kódolójának.   :bow:
Szerintem is! Bár én nem fejtettem ennyire alaposan vissza egy EP programot sem mint te, de mivel ismerem az assembly-t EP-n és PC-n is, van fogalmam arról, hogy micsoda bitmágusok lehettek az akkori játékok készítői. Ők még tudták mi is az a bitfaragás! Annak ellenére tudtak ilyen remekműveket alkotni, hogy nem voltak olyan kényelmes eszközeik mint a mai kor programozóinak.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Attus programjai
« Reply #39 on: 2008.September.28. 00:23:07 »
Hát a Head over Heels meg a Batman elég komoly enginnel futott, a RKR meg Alien8 és hasonló nyomába se érhetnek... :) Szerintem Last Ninja se, az csak grafikában volt jó, engin szinten szerintem nem annyira (Batman enginjéhez képest alig van mozgási lehetõség benne, mozgó pályaelemek se nagyon vannak stb.).
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Attus programjai
« Reply #40 on: 2008.September.28. 12:00:08 »
Hát a Head over Heels meg a Batman elég komoly enginnel futott, a RKR meg Alien8 és hasonló nyomába se érhetnek... :) Szerintem Last Ninja se, az csak grafikában volt jó, engin szinten szerintem nem annyira (Batman enginjéhez képest alig van mozgási lehetõség benne, mozgó pályaelemek se nagyon vannak stb.).
  :smt024 Az egykori GCC csapata sem volt ám semmi! Lásd a Gunfrigt, Nightshade programcsaládot!
Ha lenne valakinek ideje és energiája hozzá,ezek is megérdemélnék, hogy valaki átírja négyszínűvé őket. Egy hasonló Enterprise program készítése azonban jóval nagyobb feladat, mint a meglévő négyszínűsítése. A retrospec csapata is méltónak találta a HoH -t és legújabban az Alien8 -at, hogy PC-re újraírják. Gyönyörűek! :smt007
« Last Edit: 2008.September.29. 19:31:13 by Attus »

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Attus programjai
« Reply #41 on: 2008.September.28. 12:27:34 »
Igen, meg a WATMAN is gyönyörü.
Természetesen végigjátszottam ezt is.
[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2008.September.28. 17:53:45 by MrPrise »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Attus programjai
« Reply #42 on: 2008.September.28. 13:44:12 »
  :smt024 Az egykori GCC csapata sem volt ám semmi! Lásd a Gunfrigt, Nightshade programcsaládot!
Ha lenne valakinek ideje és energiája hozzá,ezek is megérdemélnék, hogy valaki átírja négyszínûvé õket. Egy hasonló Enterprise program készítése azonban jóval nagyobb feladat, mint a meglévõ négyszínûsítése.

Hát nekem a más programjában való turkálás mindig nagyobb feladatnak tûnt mint saját írása. :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Attus programjai
« Reply #43 on: 2008.September.28. 14:57:14 »
Igen, meg a WATMAN is gyönyörü.
Kösz a tippet, megnézem.
« Last Edit: 2008.September.28. 15:35:08 by MrPrise »

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Attus programjai
« Reply #44 on: 2008.September.28. 14:59:19 »
Hát nekem a más programjában való turkálás mindig nagyobb feladatnak tûnt mint saját írása. :)

Én pont fordítva vagyok vele. :)