Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: ASM EP-n - hogyan kezdjem? (Read 150642 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« Reply #105 on: 2015.December.31. 13:08:23 »
Ezek a rutinok nem biztos, hogy működnek, de készítek majd egy rövid példa programot:

[ Guests cannot view attachments ]

Offline sanyike

  • User
  • *
  • Posts: 99
  • Country: hu
Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« Reply #106 on: 2015.December.31. 15:08:02 »
Megvan a hiba, ezt nem vettem figyelembe;

Igen, és érdemes a lookup table-t xx00h címen kezdeni a sebesség miatt.

:-) köszönöm!

A kód is megy, az István által említett módosítással...

[ Guests cannot view attachments ]

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« Reply #107 on: 2016.January.01. 12:25:46 »
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

[ Guests cannot view attachments ]

[ Guests cannot view attachments ]

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« Reply #108 on: 2016.January.01. 13:32:41 »
(Attachment Link)
(Attachment Link)

(Attachment Link)

(Attachment Link)

állat
border színezést tudnál beletenni hogy lássuk az időket?
ha jól látom az ütközés pixelpontos? :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« Reply #109 on: 2016.January.01. 14:19:25 »
border színezést tudnál beletenni hogy lássuk az időket?

Az első programnál csak kevesebb mint egy karakter (0.5 ms = 7.8 pixel sor, 1 sor = 0.064056 ms) marad :oops::
- 4.64 ms a sprite-ok törlése
- 14.2 ms a rajzolás (ami tartalmazza a háttér mentését is)
- 0.64-0.75 ms a mozgatás (ütközésnél lassabb)
A másodiknál néhány karakternek megfelelő idő marad, de ott sem sok (3 ms = 46.8 pixel sor):
- 3.87 ms törlés
- 9.47 ms az "ellenfelek" rajzolása
- 3.22 ms a játékos rajzolása és a billentyűzet figyelése amikor nincs mozgás
- 0.43-0.5 ms a többi sprite mozgatása

Quote
ha jól látom az ütközés pixelpontos? :)

Csak a játékosnál a második programban (drawSpriteC rutin), a többi sprite ütközését a falakkal egyszerűen a koordináták alapján figyeli. A takarásban levő háttér pixeleket OR-olja, és a 8-15 paletta színek ellenfelet jeleznek, a 4-7 pedig falat. A 0-3 színek nem akadályozzák a mozgást. Természetesen a pontos ütközés lassabb, 2.37 helyett 3.22 ms a mentés+rajzolás, bár az utóbbi tartalmazza a billentyűzet figyelését is.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« Reply #110 on: 2016.January.01. 14:27:04 »
A háttér mentése elvileg elkerülhető lenne (több memória használatával, az egész háttér egy másolatát tárolva), így több sprite is lehetne a képen.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« Reply #111 on: 2016.January.01. 14:36:49 »
Tök jók, a másodikból akár egy játékot is lehetne csinálni, csak eredményjelző kéne, meg pár nehézségi szint.
Nincs kedved egy demót csinálni az elmúlt pár hétben bemutatott effektekből? Az első programot is bele lehetne tenni. :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« Reply #112 on: 2016.January.01. 14:47:15 »
aha érdekes idők
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« Reply #113 on: 2016.January.01. 17:06:29 »
Tök jók, a másodikból akár egy játékot is lehetne csinálni, csak eredményjelző kéne, meg pár nehézségi szint.
Nincs kedved egy demót csinálni az elmúlt pár hétben bemutatott effektekből? Az első programot is bele lehetne tenni. :)

A "Magic Ball" demót ki lehetne egészíteni labdával, bár ezt valószínűleg a sávok számának a csökkentésével vagy átlátszóság nélkül lehetne megoldani (vagy csak sötét színű labdával), mert az eredeti verzió mind a 8 paletta színt használja a pálya megjelenítésére (4 normál és 4 átlátszóság, ami szimmetrikus 7 sávos pályához volt elég).

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« Reply #114 on: 2016.January.01. 17:08:12 »
A "Magic Ball" demót ki lehetne egészíteni labdával, bár ezt valószínűleg a sávok számának a csökkentésével vagy átlátszóság nélkül lehetne megoldani (vagy csak sötét színű labdával), mert az eredeti verzió mind a 8 paletta színt használja a pálya megjelenítésére (4 normál és 4 átlátszóság, ami szimmetrikus 7 sávos pályához volt elég).

a divatos mobiljátékokban meg 3 sáv van :)
igaz, általában nem csak síkban zajlik (talajon) hanem vannak akadályok is amik kiemelkednek a talajból.
hm amúgy ezt meg lehetne ep-n is csinálni, közeledő, felnagyobbodó sprite-ok! :) látványos lenne
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« Reply #115 on: 2016.January.01. 17:17:41 »
A "Magic Ball" demót ki lehetne egészíteni labdával, bár ezt valószínűleg a sávok számának a csökkentésével vagy átlátszóság nélkül lehetne megoldani (vagy csak sötét színű labdával), mert az eredeti verzió mind a 8 paletta színt használja a pálya megjelenítésére (4 normál és 4 átlátszóság, ami szimmetrikus 7 sávos pályához volt elég).
Azt is lehet, amúgy az önmagában is nagyon látványos, ha labda, akkor arra lehetne használni a Bias színeit, nem?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« Reply #116 on: 2016.January.01. 22:00:17 »
Azt is lehet, amúgy az önmagában is nagyon látványos, ha labda, akkor arra lehetne használni a Bias színeit, nem?

Igen, bár a bias 0 (a fekete háttérhez kell), ezért csak sötét színeket lehetne használni.

Az előző programok háttér mentés nélküli változata, így több sprite megjelenítésére van idő:

[ Guests cannot view attachments ]

[ Guests cannot view attachments ]

[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2304
  • Country: hu
Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« Reply #117 on: 2016.January.01. 22:12:09 »
Az előző programok háttér mentés nélküli változata, így több sprite megjelenítésére van idő:


Hát igen! Aki tud az tud. :smt038

Offline sanyike

  • User
  • *
  • Posts: 99
  • Country: hu
Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« Reply #118 on: 2016.January.01. 22:24:27 »
Nagyon jó!

:smt023

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« Reply #119 on: 2016.January.02. 09:20:51 »
Az előző programok háttér mentés nélküli változata, így több sprite megjelenítésére van idő:
Nagyon jó, és ha jól láttam, akkor egy kis idő még maradt is, tényleg érdemes lenne szerintem ebből egy játékot csinálni :)