Szóval, van ez a Flappy Bird játék (FLAPPYB.BAS basic programcsokorból), Endi és Szipucsu munkája. Először is, köszönet érte, szerintem nagyon jól sikerült, mostanában eléggé rákattantam, rengeteget játszottam vele. Kicsit át is írogattam, mert szerettem volna egy "maratoni" verziót, ami ráadásul kicsit határozottabban is nehezedik. Úgyhogy átírtam a 6 életre vonatkozó sort:
610 IF FAIL=6 THEN
erre:
610 IF FAIL>SUCC THEN
Így annyi próbálkozásunk van, amennyi pályát már sikeresen teljesítettünk. Így azért tovább lehet jutni, mint 6 élettel, de mégis van tétje a dolognak, szóval mérsékeltebb cheat. Főleg, hogy nehezítettem is a pályákon, a nyílások egyre szűkebbek lesznek, nem állandóak.
És itt jön a probléma, hogy valamiért lefagy a játék a 42. próbálkozás környékén, tehát néhány példával:
sikeres + sikertelen = összes próbálkozás
29+13=42
27+15=42
29+12=41
26+16=42
22+20=42
24+19=43
25+17=39
27+15=42
24+19=43
Általában mielőtt elkezdené kirajzolni az új pályát, tehát fekete képernyőnél (alul az eredményjelzővel), de néha játék közben is. Nézegettem, de nem tudtam rájönni, hogy miért lehet ez. Kipróbáltam azt is, hogy nem 0+0-ról kezdek, hanem 30+30-ról, és akkor is lefagyott kb. ugyanennyi játék után, szóval valami memória-gondra tippelek. Amúgy a poke-ok mit csinálnak a programban? Ha valaki tud megoldást, kérem ossza meg velem.
Ide csatolom a fájlt basicban meg txt-ben, hogy ne kelljen esetleg keresgélni:
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]