ENTERPRISE KLUB
2018. május 26., 1065 Budapest, Révay utca 14., 14-19 óráig.
Részletek
Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: 3D EP-n (Read 558 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6417
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 63.0.3239.132 Chrome 63.0.3239.132
    • View Profile
    • Honlapom
3D EP-n
« on: 2018.January.15. 11:12:55 »
Én biztos nem fogok 3d-t csinálni semmilyen formában, mert mindig is hülye voltam a matekhoz. :)
De ötleteim vannak. Pl: a mai pc-s háttérrel vajon miket lehetne kihozni egy régi gépen? Gondolok itt arra, hogy ügye egy gyors pc-n milyen szép képeket tudunk konvertálni, akkor valamilyen módszerekkel bizonyára a 3d-ben is el lehet érni érdekes dolgokat.
Nem csak a wire vagy polygon alapú 3d-re kell gondolni, lehet az voxel vagy valami fake dolog is.
Én a Blender nevű kiváló, ingyenes 3d programot használom (munkában is), napi több mint 8 órában, már lassan 15-20 éve. Pythonban lehet programozni, tehát pl egyszerűen lehetne írni valami exportert, ami EP-re optimalizált 3d-t ment ki.
Vagy lehetne mindenféle egyéb adatot generálni valami fake 3d-hez.
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1540
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 57.0 Firefox 57.0
    • View Profile
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #1 on: 2018.January.15. 23:54:49 »
Hmmm... Jól emlékszem, mikor a 90' -es évek elején az Enterpress -ben megjelent (meg közkézen forgó) BASIC "programokat" pötyögtük be néha EP -n, ami (BASIC graphics -üzemmódban) kb. 2-3 órán át rajzolta ki a 3D ábrákat sötétkék színnel. :-) Iszonyatos lassú volt, de nagyon látványos! :-) Régi szép idők...

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6417
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 63.0.3239.132 Chrome 63.0.3239.132
    • View Profile
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #2 on: 2018.January.16. 11:45:38 »
Hmmm... Jól emlékszem, mikor a 90' -es évek elején az Enterpress -ben megjelent (meg közkézen forgó) BASIC "programokat" pötyögtük be néha EP -n, ami (BASIC graphics -üzemmódban) kb. 2-3 órán át rajzolta ki a 3D ábrákat sötétkék színnel. :-) Iszonyatos lassú volt, de nagyon látványos! :-) Régi szép idők...

olyasmire gondoltam már, hogy egy 3d scene-t úgy kiexportálni, hogy egy nézőpontból 2d koordinátállak rendelkező vonalakká konvertálva, és úgy kirajzolni ep-n.
csak mint érdekesség lehetne :)
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline ergoGnomik

  • EP lover
  • *
  • Posts: 635
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Firefox 56.0 Firefox 56.0
    • View Profile
Re: 3D EP-n
« Reply #3 on: 2018.January.16. 12:13:55 »
Amikor megláttam endi témaindító hozzászólását, elkezdtem gyorsan keresgélni. Viszonylag hamar találtam is egy fórumot, ahol Texas Intruments programozható számológépekre írt 3D könyvtárakról folyt az eszmecsere. Esetleg érdemes lehetne megnézegetni, hátha hozzáférhető és valahogy hasznosítható a forrásuk. Ha jól tudom, ezek a TI számológépek Z80-as alapúak.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6417
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 63.0.3239.132 Chrome 63.0.3239.132
    • View Profile
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #4 on: 2018.January.16. 14:02:57 »
Amikor megláttam endi témaindító hozzászólását, elkezdtem gyorsan keresgélni. Viszonylag hamar találtam is egy fórumot, ahol Texas Intruments programozható számológépekre írt 3D könyvtárakról folyt az eszmecsere. Esetleg érdemes lehetne megnézegetni, hátha hozzáférhető és valahogy hasznosítható a forrásuk. Ha jól tudom, ezek a TI számológépek Z80-as alapúak.

ezt már én is felvetettem, van is topik róla valahol
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6417
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 63.0.3239.132 Chrome 63.0.3239.132
    • View Profile
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #5 on: 2018.February.02. 11:20:40 »
azt tudja valaki hogy pl egy ilyen total eclipse vagy dark side engin renderjében mi mennyi időt visz el? a 3d számítás, polygonok rajzolása... vagy drótvázas render esetén a vonalhúzás a 3d számításokhoz képest...
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4560
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 57.0 Firefox 57.0
    • View Profile
Re: 3D EP-n
« Reply #6 on: 2018.February.02. 17:27:57 »
azt tudja valaki hogy pl egy ilyen total eclipse vagy dark side engin renderjében mi mennyi időt visz el? a 3d számítás, polygonok rajzolása... vagy drótvázas render esetén a vonalhúzás a 3d számításokhoz képest...

Jelenleg valószínűleg nem tudja senki, de némi visszafejtés után mérhető lenne Lua script használatával, ha már ismert hogy az egyes műveleteket milyen címen kezdődő rutinok végzik. Talán elég csak a teljes kép időtartamát (ez egyszerű) és a pixel szintű rajzolást mérni, a 3D rész kb. ezeknek a különbsége.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6417
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 63.0.3239.132 Chrome 63.0.3239.132
    • View Profile
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #7 on: 2018.February.02. 18:01:48 »
Jelenleg valószínűleg nem tudja senki, de némi visszafejtés után mérhető lenne Lua script használatával, ha már ismert hogy az egyes műveleteket milyen címen kezdődő rutinok végzik. Talán elég csak a teljes kép időtartamát (ez egyszerű) és a pixel szintű rajzolást mérni, a 3D rész kb. ezeknek a különbsége.

és tippelni?
én nem értek a 3d számításokhoz, szóval eleve nem tudom ezt megbecsülni.
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6417
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 63.0.3239.132 Chrome 63.0.3239.132
    • View Profile
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #8 on: 2018.February.04. 22:23:07 »
ilyen bump effect jól nézne ki ep-n 256 szín módban
https://youtu.be/zTUmsJ-z4qE?t=293
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6417
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 63.0.3239.132 Chrome 63.0.3239.132
    • View Profile
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #9 on: 2018.February.11. 19:07:04 »
azon gondolkodtam, hogy a sok memória vajon lehetővé teszi-e hogy gyorsítsunk a matematikai számításokon? hiszen a mai procik is hatalmas táblázatokat használnak erre. persze mivel nem értek a matekhoz, nem tudom, hogy 128k mondjuk fele elég lehet-e bármi ilyesmire...
gondolom ezeket a táblázatokat generálni is lehet, szóval nem feltétlen kell betölteni. (na persze generálni is idő, de ha megéri, akkor érdemes lehet.)
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6417
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 64.0.3282.140 Chrome 64.0.3282.140
    • View Profile
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #10 on: 2018.February.26. 14:15:01 »
na ezt még nem is láttam, érdekes megoldású 3d fps játék. 45 fokban forog, de nem zizis a grafika és tök jó

https://youtu.be/pOwuXQZNnFE?t=160
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6417
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 64.0.3282.140 Chrome 64.0.3282.140
    • View Profile
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #11 on: 2018.February.26. 16:21:11 »
most nézem wos-on fenn van a forrása is, asm
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0027211

érdekes lenne 4 vagy 16 színűre átírni. a talaj meg az ég lehetne raszter színezés, vagy akár rendes "textúra is" :)
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D