Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: 3D EP-n (Read 9606 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
3D EP-n
« on: 2018.January.15. 11:12:55 »
Én biztos nem fogok 3d-t csinálni semmilyen formában, mert mindig is hülye voltam a matekhoz. :)
De ötleteim vannak. Pl: a mai pc-s háttérrel vajon miket lehetne kihozni egy régi gépen? Gondolok itt arra, hogy ügye egy gyors pc-n milyen szép képeket tudunk konvertálni, akkor valamilyen módszerekkel bizonyára a 3d-ben is el lehet érni érdekes dolgokat.
Nem csak a wire vagy polygon alapú 3d-re kell gondolni, lehet az voxel vagy valami fake dolog is.
Én a Blender nevű kiváló, ingyenes 3d programot használom (munkában is), napi több mint 8 órában, már lassan 15-20 éve. Pythonban lehet programozni, tehát pl egyszerűen lehetne írni valami exportert, ami EP-re optimalizált 3d-t ment ki.
Vagy lehetne mindenféle egyéb adatot generálni valami fake 3d-hez.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #1 on: 2018.January.15. 23:54:49 »
Hmmm... Jól emlékszem, mikor a 90' -es évek elején az Enterpress -ben megjelent (meg közkézen forgó) BASIC "programokat" pötyögtük be néha EP -n, ami (BASIC graphics -üzemmódban) kb. 2-3 órán át rajzolta ki a 3D ábrákat sötétkék színnel. :-) Iszonyatos lassú volt, de nagyon látványos! :-) Régi szép idők...

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #2 on: 2018.January.16. 11:45:38 »
Hmmm... Jól emlékszem, mikor a 90' -es évek elején az Enterpress -ben megjelent (meg közkézen forgó) BASIC "programokat" pötyögtük be néha EP -n, ami (BASIC graphics -üzemmódban) kb. 2-3 órán át rajzolta ki a 3D ábrákat sötétkék színnel. :-) Iszonyatos lassú volt, de nagyon látványos! :-) Régi szép idők...

olyasmire gondoltam már, hogy egy 3d scene-t úgy kiexportálni, hogy egy nézőpontból 2d koordinátállak rendelkező vonalakká konvertálva, és úgy kirajzolni ep-n.
csak mint érdekesség lehetne :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: 3D EP-n
« Reply #3 on: 2018.January.16. 12:13:55 »
Amikor megláttam endi témaindító hozzászólását, elkezdtem gyorsan keresgélni. Viszonylag hamar találtam is egy fórumot, ahol Texas Intruments programozható számológépekre írt 3D könyvtárakról folyt az eszmecsere. Esetleg érdemes lehetne megnézegetni, hátha hozzáférhető és valahogy hasznosítható a forrásuk. Ha jól tudom, ezek a TI számológépek Z80-as alapúak.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #4 on: 2018.January.16. 14:02:57 »
Amikor megláttam endi témaindító hozzászólását, elkezdtem gyorsan keresgélni. Viszonylag hamar találtam is egy fórumot, ahol Texas Intruments programozható számológépekre írt 3D könyvtárakról folyt az eszmecsere. Esetleg érdemes lehetne megnézegetni, hátha hozzáférhető és valahogy hasznosítható a forrásuk. Ha jól tudom, ezek a TI számológépek Z80-as alapúak.

ezt már én is felvetettem, van is topik róla valahol
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #5 on: 2018.February.02. 11:20:40 »
azt tudja valaki hogy pl egy ilyen total eclipse vagy dark side engin renderjében mi mennyi időt visz el? a 3d számítás, polygonok rajzolása... vagy drótvázas render esetén a vonalhúzás a 3d számításokhoz képest...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: 3D EP-n
« Reply #6 on: 2018.February.02. 17:27:57 »
azt tudja valaki hogy pl egy ilyen total eclipse vagy dark side engin renderjében mi mennyi időt visz el? a 3d számítás, polygonok rajzolása... vagy drótvázas render esetén a vonalhúzás a 3d számításokhoz képest...

Jelenleg valószínűleg nem tudja senki, de némi visszafejtés után mérhető lenne Lua script használatával, ha már ismert hogy az egyes műveleteket milyen címen kezdődő rutinok végzik. Talán elég csak a teljes kép időtartamát (ez egyszerű) és a pixel szintű rajzolást mérni, a 3D rész kb. ezeknek a különbsége.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #7 on: 2018.February.02. 18:01:48 »
Jelenleg valószínűleg nem tudja senki, de némi visszafejtés után mérhető lenne Lua script használatával, ha már ismert hogy az egyes műveleteket milyen címen kezdődő rutinok végzik. Talán elég csak a teljes kép időtartamát (ez egyszerű) és a pixel szintű rajzolást mérni, a 3D rész kb. ezeknek a különbsége.

és tippelni?
én nem értek a 3d számításokhoz, szóval eleve nem tudom ezt megbecsülni.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #8 on: 2018.February.04. 22:23:07 »
ilyen bump effect jól nézne ki ep-n 256 szín módban
https://youtu.be/zTUmsJ-z4qE?t=293
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #9 on: 2018.February.11. 19:07:04 »
azon gondolkodtam, hogy a sok memória vajon lehetővé teszi-e hogy gyorsítsunk a matematikai számításokon? hiszen a mai procik is hatalmas táblázatokat használnak erre. persze mivel nem értek a matekhoz, nem tudom, hogy 128k mondjuk fele elég lehet-e bármi ilyesmire...
gondolom ezeket a táblázatokat generálni is lehet, szóval nem feltétlen kell betölteni. (na persze generálni is idő, de ha megéri, akkor érdemes lehet.)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #10 on: 2018.February.26. 14:15:01 »
na ezt még nem is láttam, érdekes megoldású 3d fps játék. 45 fokban forog, de nem zizis a grafika és tök jó

https://youtu.be/pOwuXQZNnFE?t=160
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #11 on: 2018.February.26. 16:21:11 »
most nézem wos-on fenn van a forrása is, asm
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0027211

érdekes lenne 4 vagy 16 színűre átírni. a talaj meg az ég lehetne raszter színezés, vagy akár rendes "textúra is" :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #12 on: 2018.July.13. 20:10:21 »
ha jól értem ebben a videóban 256byte demókról beszélgetnek, főleg pc, de:

-ez c64: https://youtu.be/4_4DxAJnX3k?t=315
-ez meg specy: https://youtu.be/4_4DxAJnX3k?t=4531

durva, nem lehetne ep-re átírni valamelyiket, 256 színben mondjuk? :)
elvileg fenn vannak a neten ezek a demók.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7081
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: 3D EP-n
« Reply #13 on: 2018.July.15. 15:28:49 »
ha jól értem ebben a videóban 256byte demókról beszélgetnek, főleg pc, de:

-ez c64: https://youtu.be/4_4DxAJnX3k?t=315
-ez meg specy: https://youtu.be/4_4DxAJnX3k?t=4531

durva, nem lehetne ep-re átírni valamelyiket, 256 színben mondjuk? :)
elvileg fenn vannak a neten ezek a demók.
Most néztem, a C64 verzió 6 KB, a Speccynek meg a betöltője 439 byte, biztos át lehetne írni, de egyik sem volt olyan nagy szám szerintem

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 3D EP-n
« Reply #14 on: 2018.July.15. 15:56:56 »
Most néztem, a C64 verzió 6 KB, a Speccynek meg a betöltője 439 byte, biztos át lehetne írni, de egyik sem volt olyan nagy szám szerintem

itt inkább az lehet érdekes, hogy ha nagyon rövid, ami ügye valamilyen szinten jelentheti azt hogy jól optimalizált.
érdekes lenne egy... na de ezt megírom a másik topikba :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)