Enterprise Forever

:HUN => Programozás => Topic started by: endi on 2018.January.15. 11:12:55

Title: 3D EP-n
Post by: endi on 2018.January.15. 11:12:55
Én biztos nem fogok 3d-t csinálni semmilyen formában, mert mindig is hülye voltam a matekhoz. :)
De ötleteim vannak. Pl: a mai pc-s háttérrel vajon miket lehetne kihozni egy régi gépen? Gondolok itt arra, hogy ügye egy gyors pc-n milyen szép képeket tudunk konvertálni, akkor valamilyen módszerekkel bizonyára a 3d-ben is el lehet érni érdekes dolgokat.
Nem csak a wire vagy polygon alapú 3d-re kell gondolni, lehet az voxel vagy valami fake dolog is.
Én a Blender nevű kiváló, ingyenes 3d programot használom (munkában is), napi több mint 8 órában, már lassan 15-20 éve. Pythonban lehet programozni, tehát pl egyszerűen lehetne írni valami exportert, ami EP-re optimalizált 3d-t ment ki.
Vagy lehetne mindenféle egyéb adatot generálni valami fake 3d-hez.
Title: Re: 3D EP-n
Post by: Ep128 on 2018.January.15. 23:54:49
Hmmm... Jól emlékszem, mikor a 90' -es évek elején az Enterpress -ben megjelent (meg közkézen forgó) BASIC "programokat" pötyögtük be néha EP -n, ami (BASIC graphics -üzemmódban) kb. 2-3 órán át rajzolta ki a 3D ábrákat sötétkék színnel. :-) Iszonyatos lassú volt, de nagyon látványos! :-) Régi szép idők...
Title: Re: 3D EP-n
Post by: endi on 2018.January.16. 11:45:38
Hmmm... Jól emlékszem, mikor a 90' -es évek elején az Enterpress -ben megjelent (meg közkézen forgó) BASIC "programokat" pötyögtük be néha EP -n, ami (BASIC graphics -üzemmódban) kb. 2-3 órán át rajzolta ki a 3D ábrákat sötétkék színnel. :-) Iszonyatos lassú volt, de nagyon látványos! :-) Régi szép idők...

olyasmire gondoltam már, hogy egy 3d scene-t úgy kiexportálni, hogy egy nézőpontból 2d koordinátállak rendelkező vonalakká konvertálva, és úgy kirajzolni ep-n.
csak mint érdekesség lehetne :)
Title: Re: 3D EP-n
Post by: ergoGnomik on 2018.January.16. 12:13:55
Amikor megláttam endi témaindító hozzászólását, elkezdtem gyorsan keresgélni. Viszonylag hamar találtam is egy fórumot, ahol Texas Intruments programozható számológépekre írt 3D könyvtárakról folyt az eszmecsere. Esetleg érdemes lehetne megnézegetni, hátha hozzáférhető és valahogy hasznosítható a forrásuk. Ha jól tudom, ezek a TI számológépek Z80-as alapúak.
Title: Re: 3D EP-n
Post by: endi on 2018.January.16. 14:02:57
Amikor megláttam endi témaindító hozzászólását, elkezdtem gyorsan keresgélni. Viszonylag hamar találtam is egy fórumot, ahol Texas Intruments programozható számológépekre írt 3D könyvtárakról folyt az eszmecsere. Esetleg érdemes lehetne megnézegetni, hátha hozzáférhető és valahogy hasznosítható a forrásuk. Ha jól tudom, ezek a TI számológépek Z80-as alapúak.

ezt már én is felvetettem, van is topik róla valahol
Title: Re: 3D EP-n
Post by: endi on 2018.February.02. 11:20:40
azt tudja valaki hogy pl egy ilyen total eclipse vagy dark side engin renderjében mi mennyi időt visz el? a 3d számítás, polygonok rajzolása... vagy drótvázas render esetén a vonalhúzás a 3d számításokhoz képest...
Title: Re: 3D EP-n
Post by: IstvanV on 2018.February.02. 17:27:57
azt tudja valaki hogy pl egy ilyen total eclipse vagy dark side engin renderjében mi mennyi időt visz el? a 3d számítás, polygonok rajzolása... vagy drótvázas render esetén a vonalhúzás a 3d számításokhoz képest...

Jelenleg valószínűleg nem tudja senki, de némi visszafejtés után mérhető lenne Lua script használatával, ha már ismert hogy az egyes műveleteket milyen címen kezdődő rutinok végzik. Talán elég csak a teljes kép időtartamát (ez egyszerű) és a pixel szintű rajzolást mérni, a 3D rész kb. ezeknek a különbsége.
Title: Re: 3D EP-n
Post by: endi on 2018.February.02. 18:01:48
Jelenleg valószínűleg nem tudja senki, de némi visszafejtés után mérhető lenne Lua script használatával, ha már ismert hogy az egyes műveleteket milyen címen kezdődő rutinok végzik. Talán elég csak a teljes kép időtartamát (ez egyszerű) és a pixel szintű rajzolást mérni, a 3D rész kb. ezeknek a különbsége.

és tippelni?
én nem értek a 3d számításokhoz, szóval eleve nem tudom ezt megbecsülni.
Title: Re: 3D EP-n
Post by: endi on 2018.February.04. 22:23:07
ilyen bump effect jól nézne ki ep-n 256 szín módban
https://youtu.be/zTUmsJ-z4qE?t=293
Title: Re: 3D EP-n
Post by: endi on 2018.February.11. 19:07:04
azon gondolkodtam, hogy a sok memória vajon lehetővé teszi-e hogy gyorsítsunk a matematikai számításokon? hiszen a mai procik is hatalmas táblázatokat használnak erre. persze mivel nem értek a matekhoz, nem tudom, hogy 128k mondjuk fele elég lehet-e bármi ilyesmire...
gondolom ezeket a táblázatokat generálni is lehet, szóval nem feltétlen kell betölteni. (na persze generálni is idő, de ha megéri, akkor érdemes lehet.)
Title: Re: 3D EP-n
Post by: endi on 2018.February.26. 14:15:01
na ezt még nem is láttam, érdekes megoldású 3d fps játék. 45 fokban forog, de nem zizis a grafika és tök jó

https://youtu.be/pOwuXQZNnFE?t=160
Title: Re: 3D EP-n
Post by: endi on 2018.February.26. 16:21:11
most nézem wos-on fenn van a forrása is, asm
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0027211

érdekes lenne 4 vagy 16 színűre átírni. a talaj meg az ég lehetne raszter színezés, vagy akár rendes "textúra is" :)
Title: Re: 3D EP-n
Post by: endi on 2018.July.13. 20:10:21
ha jól értem ebben a videóban 256byte demókról beszélgetnek, főleg pc, de:

-ez c64: https://youtu.be/4_4DxAJnX3k?t=315
-ez meg specy: https://youtu.be/4_4DxAJnX3k?t=4531

durva, nem lehetne ep-re átírni valamelyiket, 256 színben mondjuk? :)
elvileg fenn vannak a neten ezek a demók.
Title: Re: 3D EP-n
Post by: geco on 2018.July.15. 15:28:49
ha jól értem ebben a videóban 256byte demókról beszélgetnek, főleg pc, de:

-ez c64: https://youtu.be/4_4DxAJnX3k?t=315
-ez meg specy: https://youtu.be/4_4DxAJnX3k?t=4531

durva, nem lehetne ep-re átírni valamelyiket, 256 színben mondjuk? :)
elvileg fenn vannak a neten ezek a demók.
Most néztem, a C64 verzió 6 KB, a Speccynek meg a betöltője 439 byte, biztos át lehetne írni, de egyik sem volt olyan nagy szám szerintem
Title: Re: 3D EP-n
Post by: endi on 2018.July.15. 15:56:56
Most néztem, a C64 verzió 6 KB, a Speccynek meg a betöltője 439 byte, biztos át lehetne írni, de egyik sem volt olyan nagy szám szerintem

itt inkább az lehet érdekes, hogy ha nagyon rövid, ami ügye valamilyen szinten jelentheti azt hogy jól optimalizált.
érdekes lenne egy... na de ezt megírom a másik topikba :)
Title: Re: 3D EP-n
Post by: endi on 2018.November.30. 19:25:47
amúgy durva, de c64-en már 1987-ben volt ilyen:
https://youtu.be/ZVumLelliVI
Title: Re: 3D EP-n
Post by: Dr.OG on 2018.December.01. 06:28:21
Úgy látom, ti nem ismeritek a Scarabaeust:
https://www.youtube.com/watch?v=8FMDIEGeWwk
Igaz, ez 1988-as, de a 3D effekt teljes képernyős, és sokkal fluidabb! Ráadásul magyar fejlesztés...
Innen tölthető többféle verzióban (kb. az oldal közepén találjátok):
http://c64hq.hu/games/s/s.htm
A fejlesztés műhelytitkairól szó van az egyik IDDQD-s podcastban is:
https://iddqd.blog.hu/2016/09/30/checkpoint_2x15_jatekfejlesztes_a_szocializmusban_ii

Mindenkinek kellemes hét végét: Gábor
Title: Re: 3D EP-n
Post by: AoC on 2021.January.10. 01:43:48
Néhány napja megosztottam egy régi 3D forrásomat a TVC csoportban, de az eredeti EP128-ra készült, ezért megosztom az itteni közösséggel is.
Az objektumokat a Small demo-ból loptam azért, hogy össze tudjam hasonlítani a sebességeket.
Részletek a csatolt szövegfilében.
(signed: Miklán Attila)
:)
Title: Re: 3D EP-n
Post by: szipucsu on 2021.January.10. 12:58:02
megosztom az itteni közösséggel is.
Jónak tűnik, fel lehetne használni valami programban. Lehetne nagy és vastag Enterprise feliratot tervezni és azt forgatni. Nem tudom, ha színnel be lennének töltve az objektumok, azt tudná-e kezelni.
Title: Re: 3D EP-n
Post by: AoC on 2021.January.10. 13:56:05
Nem tudom, ha színnel be lennének töltve az objektumok, azt tudná-e kezelni.
Ez a változat csak vonalat tud húzni.
Van egy félkész fillezett változat is, de azon dolgozni kell még.