Enterprise Forever
:HUN => Programozás => Topic started by: Povi on 2016.July.22. 02:51:23
-
már egy éve belekezdtem, már majdnem kész. (csak időm és kedvem nem volt vele foglalkozni)
Gyakorlatilag a csempék hiányoznak, és némi szín...
-
mondjuk a csempék pompázhatnának az Enterprise felirat alatti csíkok színeiben, némi rasztersorral megbolondítva.
Az a baj, hogy az LPT-hez hülye vagyok (pedig ahhoz soronkénti paletta kéne), sima EXOS video lap van nyitva.
Meg a szürke háttér nem az igazi valódi CRT monitoron...
-
Az a baj, hogy az LPT-hez hülye vagyok (pedig ahhoz soronkénti paletta kéne), sima EXOS video lap van nyitva.
Szerintem nem, csak foglalkoznod kéne vele egy picit :)
Egyszerű amúgy, csak a Nick címek kavarnak be egy picit.
-
Találtam egy kis hibát:
[attach=1]
Amúgy soronkénti LPT-vel akár színkavalkádot is el lehetne érni :D , sőt, mindenki választhatna, hogy színkavalkád, vagy eredeti színek.
-
húú tök jó, új ep program!
nekem ami hinyázik hogy lehetne valami anim, hogy elcsúsznak a kockák
vagy effekt ami érzékelteti
pl. karakteres módban gyorsra meg lehetne írni
-
amúgy ez az ötlet (és klónjai) marha nagy siker volt mobilon (meg gondolom még most is).
nekem ezek túl nehezek :) ha játszok akkor nem gondolkodni akarok :)
-
Pokemon Go EP-re? :D Ok ne a valosag legyen a hatterben :) hanem pl gyanutlanul progamozol IS-BASIC-ben, erre odaugrik egy pokemon :D Ja es nem poke mon, go :D
-
már egy éve belekezdtem, már majdnem kész.
Ez elég jó játék!
Azt nem teljesen értem, hogy ha ugyanabból a csempéből van kettőnél több egymás mellett, azok olyankor mind összeadódnak-e, vagy melyik kettő közülük.
UI: Ja, a bináris számrendszeren alapul az egész! Már értem! És úgy vonódnak össze a számok, hogy kettő hatványa jöjjön ki!
UI2: Az nem jó, hogy ha vége a játéknak, nem lehet újraindítani, hanem újra be kell tölteni a snapshotot.
Hangok majd lehetnének hozzá, és az összeadódó számok nagysága is befolyásolná a hangmagasságot. Több négyzet összevonásakor mindegyiknek külön lehetne hangja egymás után.
-
Találtam egy kis hibát:
(Attachment Link)
Amúgy soronkénti LPT-vel akár színkavalkádot is el lehetne érni :D , sőt, mindenki választhatna, hogy színkavalkád, vagy eredeti színek.
az nem hiba, hanem feature :-)
Mint mondtam, nincsenek még készen a csempék. a 32-es a legnagyobb. A többi helyett memóriaszemét jelenik meg. :-)
-
húú tök jó, új ep program!
nekem ami hinyázik hogy lehetne valami anim, hogy elcsúsznak a kockák
vagy effekt ami érzékelteti
pl. karakteres módban gyorsra meg lehetne írni
Igen, a csúszás nekem is hiányzik...
-
Ez elég jó játék!
Azt nem teljesen értem, hogy ha ugyanabból a csempéből van kettőnél több egymás mellett, azok olyankor mind összeadódnak-e, vagy melyik kettő közülük.
UI: Ja, a bináris számrendszeren alapul az egész! Már értem! És úgy vonódnak össze a számok, hogy kettő hatványa jöjjön ki!
UI2: Az nem jó, hogy ha vége a játéknak, nem lehet újraindítani, hanem újra be kell tölteni a snapshotot.
Hangok majd lehetnének hozzá, és az összeadódó számok nagysága is befolyásolná a hangmagasságot. Több négyzet összevonásakor mindegyiknek külön lehetne hangja egymás után.
Ja, közben találtam egy hibát, a 2-2-2-2 jobbra mozgatva összevonódik 0-0-0-8-ra, pedig csak 0-0-4-4-re kéne...
Majd javítom.
R betűvel újra lehet indítani bármikor (ugyanúgy, mint az eredetiben)
-
Ez elég jó játék!
Azt nem teljesen értem, hogy ha ugyanabból a csempéből van kettőnél több egymás mellett, azok olyankor mind összeadódnak-e, vagy melyik kettő közülük.
jobbra mozgatás esetén néhány példa:
2-0-0-0 -> 0-0-0-2
2-2-0-0 -> 0-0-0-4
0-2-2-4 -> 0-0-4-4
2-2-2-2 -> 0-0-4-4
2-2-4-4 -> 0-0-4-8
0-2-0-2 -> 0-0-0-4
mindig csak max. kettő egyforma adódik össze, olyan, ami már egybeolvadt, az adott körben nem oldad össze újra, ezért nem lesz a 0-2-2-4-ből 0-0-0-8
-
Ja, közben találtam egy hibát, a 2-2-2-2 jobbra mozgatva összevonódik 0-0-0-8-ra, pedig csak 0-0-4-4-re kéne...
Szerintem nem baj az se, ha 8-ra vonódik össze. Ha egymás mellett több egyforma összevonódik 2 hatványára, az jó lenne, kicsit könnyítene is.
A játéknak vége van valamikor? Mert ha igen, eléggé az elején jártam még eddig.
-
Szerintem nem baj az se, ha 8-ra vonódik össze. Ha egymás mellett több egyforma összevonódik 2 hatványára, az jó lenne, kicsit könnyítene is.
A játéknak vége van valamikor? Mert ha igen, eléggé az elején jártam még eddig.
De baj, mert az a szabály :-)
A játéknak akkor van vége, ha elérted a 2048-as csempét.
Persze utána is lehet tovább játszani.
Addig is, itt az eredeti:
https://gabrielecirulli.github.io/2048/
-
Csak én nem értem, hogy mit és hogyan kell csinálni? :oops:
-
A CPC változat mennyire ronda... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=gyiMIGwqFas
A C64 viszont egész szép, és ott van animált mozgás is:
https://www.youtube.com/watch?v=wPbVSyO3IHk
-
Csak én nem értem, hogy mit és hogyan kell csinálni? :oops:
Amelyik irányba nyomod a botkormányt, ahhoz a falhoz löki az összes négyszöget. De közben odapottyant valahova még egy négyszöget, hogy ne legyen túl unalmas. Ha a lökdösés közben egyforma számértékű négyszögek kerülnek egymás mellé, azok összeadódnak. Nekem is eltartott egy darabig, mire rájöttem.
-
Csak én nem értem, hogy mit és hogyan kell csinálni? :oops:
Ez egy egyszerű játék. A - gondolom én - beépített joystick-kel négy irányba mozgatod a játéktér teljes tartalmát. Amennyiben a mozgás irányában egymás mellett két azonos értéket tartalmazó négyzet van, azok értéke összeadódik, így eggyel kevesebb négyzet lesz a mezőn. Viszont minden mozgatás után feltesz egy újabb négyzetet, ami 2-t vagy 4-et tartalmaz. A feladat az, hogy a négyzetek négy irányba mozgatásával azonos értékű elemeket rendezz egymás mellé, és az ismételt összevonásukkal érd el a 2048-as értéket.
Egyébként a 64-nél nagyobb mezők tartalma nem is látszik. Egy üres négyzetet mutat.
-
Egyébként a 64-nél nagyobb mezők tartalma nem is látszik. Egy üres négyzetet mutat.
Mert még nincs kész... :oops:
Ez csak egy pre-demo akart lenni :-)
Egyébként lehet úgy is tovább játszani, ha fejben tartod, mi van ott, csak mutatni nem fog semmit :-) Olyan, mint a fejben sakkozás. Egyébként volt egy vak ismerősöm, aki tudott fejben sakkozni... (talán szimultánt is, de abban nem vagyok biztos)
-
Mert még nincs kész... :oops:
Reméljük, hamarosan lesz készebb verzió, ahol a következő néhány szám is látható. Az üres négyszöget mindig benézem annak, mintha nem lenne ott semmi.
-
A feleségemet játszik szüntelenül....
Ő töltött több alkalommal 65.536....
Azt hiszem, a legjobb a játék elmúlt 2048.
---------------------------------------
My wife plays it constantly....
She has exceeded 65536 on several occasions....
I think the best of the game is past the 2048 mark.
-
My wife plays it constantly....
She has exceeded 65536 on several occasions....
I think the best of the game is past the 2048 mark.
Nice... I've done 2048 a lot of time, but I couldn't reach even the 4096 tile...
As I know, the max. possible tile value is 2^17 = 131072.
So it means, I have to prepare my game to such a big value tile... :-)
-
Az összetettsége növekszik, mert meg kell játszani kevesebb helyet foglal, amelyek megtartják magas csempe létrehozása közben a láncot, hogy a párja.
Minden lépés akkor emelkedik elveszíti az egyik szabad csempe, és ha nem teszik a pontos lépés, a tábla túlcsordul, mint a Tetris.
Hasonló játékok több csempe nem olyan addiktív, mint a legnehezebb és a jobb Rubik-Cube a 3x3x3.
.---------------------------------------------
The complexity increases because you have to play with less space, having to retain a high tile while attempting to create the chain to make its pair.
Every step you rise you lose one free tile, and if you don't make the precise move, the board overflows, like Tetris.
Similar games with more tiles aren't so addictive, just like the most difficult and better Rubik's cube is the 3x3x3.
-
jó game, rájöttem hogy nem is kell sokat gondolkodni :)
de a bajom az vele hogy néha jobb ha csak random lökdösöm őket :)
-
So it means, I have to prepare my game to such a big value tile... :-)
You can put 128K on the tile instead of that big number.
-
jó game, rájöttem hogy nem is kell sokat gondolkodni :)
de a bajom az vele hogy néha jobb ha csak random lökdösöm őket :)
Ja, ja, arra kell figyelni, hogy egy sarokba (én a jobb alsóba szoktam) gyűjtsd a nagy értékű csempét. Ha onnét elmozdul, és pont a helyére berak egy 2-est, akkor megszívtad... :-)
-
A PC verzióban 256-ig jutottam random kurzorgomb nyomkodással :-)
-
majdnem kész változat (nincs 2048-asnál nagyobb csempe egyelőre)
kiváncsi vagyok, régi CRT monitoron mennyire gáz a világos szürke háttér...
még apróbb szépítések hátra vannak, de már játszható
90% done version (currently there is no tile with greater value than 2048...)
-
majdnem kész változat (nincs 2048-asnál nagyobb csempe egyelőre)
kiváncsi vagyok, régi CRT monitoron mennyire gáz a világos szürke háttér...
még apróbb szépítések hátra vannak, de már játszható
90% done version (currently there is no tile with greater value than 2048...)
Tudod azért 2048 a játék címe, mert eredetileg a 2048-as csempe létrehozásáig tart a játék. Minden más csak deviancia. Szóval, ha neked lennék, én tennék bele egy klasszikus és egy "korlátlan" játékmódot.
-
szerintem még fejleszd, nagyon megérné, zseniális game és szép a kivitelezés.
három dolog szerintem nagyon fontos lenne:
1: elemek összeolvatására valami effekt, akár az is hogy ott felvillan egy fehér négyzet
2: elemek csúszása, akár valami effekt szinten is (nem maga az elem csúszik hanem pl kis kockák mozgása érzékelteti hogy arra csúszott)
3: hangok!!! ha exos hangokat meg tudnál szólaltatni, akkor tudnék csinálni hangokat basic-ben, amiket aztán esc szekvenciákkal könnyen le tudnál játszani gépi kódból
mobiljáték fejlesztéssel foglalkozom, de ez kimaradt nekem annak idején (sok játékot megnézek, de inkább olyanokat amiknél van grafika, mivel ügye grafikus vagyok)
-
Ha nem tudsz EXOS hangot megszolaltatni a jatekban, mert nagyon lassit, akkor Endi hangjait kimenthetjuk port adatkent, es azt lejatszani, nagysagrendekkel gyorsabb, es tuti feldobna a jatekot :-) Kinezetre szep, legyenek hangok is hozza.
-
legyenek hangok is hozza.
Vagy át lehetne kapcsolni hangeffektek és zene között. Music Box zenéből viszont talán lassabb kéne, mert gondolkodáshoz zavaró lehet a pergő dallam.
Talán még dtm zenét is elbírna? A Swap közben is elmegy úgy a játék.
-
Tudod azért 2048 a játék címe, mert eredetileg a 2048-as csempe létrehozásáig tart a játék. Minden más csak deviancia. Szóval, ha neked lennék, én tennék bele egy klasszikus és egy "korlátlan" játékmódot.
Ja, ja, tudom, csak az eredeti játék is felajánlja, hogy játszd tovább, ha meg van a 2048-as csempe. Azt elérni valakinek már nem kihívás (lásd gflorez felesége) :-)
-
1: elemek összeolvatására valami effekt, akár az is hogy ott felvillan egy fehér négyzet
ez így milyen?
-
ez így milyen?
lehetne a legfényesebb szín? de már így is hozzáad!
új rekordom :)
-
lehetne a legfényesebb szín? de már így is hozzáad!
Sajnos csak egyszerre tudom az összes azonos értékű csempe színét állítani, a BIAS miatt.
-
Ha nem tudsz EXOS hangot megszolaltatni a jatekban, mert nagyon lassit, akkor Endi hangjait kimenthetjuk port adatkent, es azt lejatszani, nagysagrendekkel gyorsabb, es tuti feldobna a jatekot :-) Kinezetre szep, legyenek hangok is hozza.
Kipróbáltam úgy, hogy fut a háttérben a Music Box Player, nem lassít be nagyon (esetleg a rajzoló rutinon gyorsíthatnék még), szóval MBOX zenéket simán le lehet játszani közben, rakok majd bele egyet.
-
új rekordom :)
Na, ehhez képest le vagyok maradva. De volt már, hogy 3000 fölé jutottam. Most csak ennyi tellett:
(UI.: Ja, erről a pontszámot pont levágtam végül, de 3000 alatt volt valamivel.)
-
Demo 2048-ig: :)
[attachurl=1]
-
Sajnos csak egyszerre tudom az összes azonos értékű csempe színét állítani, a BIAS miatt.
simán egy fehér kocka is felvillanhatna, nem kell a számnak
-
Kipróbáltam úgy, hogy fut a háttérben a Music Box Player, nem lassít be nagyon (esetleg a rajzoló rutinon gyorsíthatnék még), szóval MBOX zenéket simán le lehet játszani közben, rakok majd bele egyet.
Szörnyű recsegés jön ki a hangszóróból... :-(
a music box zenéket nem lehet USR_INT-ből lejátszani?
pedig már használtam, igaz, akkor a teljes megszakítási rendszert én írtam
-
Az EXOS SOUND eszközét tiltani kell. A legegyszerűbb ha létrehozol egy sajátot azonos névvel, és aztán az csinálja a lejátszást.
-
mondjuk nekem az a bajom hogy most akkor beraktok valami létező, más játék vagy demó zenéjét? eredeti lenne jó :)
persze azt meg senki se írna.
meg szerintem a hangeffektek fontosabbak lennének.
lehet amúgy a music box editorral hangeffekteket is csinálni
-
meg szerintem a hangeffektek fontosabbak lennének.
Igen, szerintem is.
Lehetne azt is, hogy BASIC-ben megcsinálni, aztán a kimentett ESC szekvenciákat kiírni SOUND-ra.
-
Igen, szerintem is.
Lehetne azt is, hogy BASIC-ben megcsinálni, aztán a kimentett ESC szekvenciákat kiírni SOUND-ra.
szerintem ez tök jó ep-s lenne :) ha jól értettem exos képernyőn is fut a cucc
bár jobb effektek sajnos eléggé lassítják a rendszert...
-
mondjuk nekem az a bajom hogy most akkor beraktok valami létező, más játék vagy demó zenéjét? eredeti lenne jó :)
meg szerintem a hangeffektek fontosabbak lennének.
szerintem a létező zenével semmi gond... :-)
Milyen hangeffektekre gondolsz? Amikor összecsúsznak a csempék? Nem lenne az idegesítő?
-
Az EXOS SOUND eszközét tiltani kell. A legegyszerűbb ha létrehozol egy sajátot azonos névvel, és aztán az csinálja a lejátszást.
Zozo, ezt ki tudnád fejteni, hogyan kell?
-
Milyen hangeffektekre gondolsz? Amikor összecsúsznak a csempék? Nem lenne az idegesítő?
Lehetne a csempék értékétől (a legnagyobb értéktől egy adott lépésben) függő effektus, kis értékeknél csak valamilyen egyszerű és kevésbé zavaró effektus lenne, így változatosabb a hang, és jelezné az értékesebb csempéket.
-
Lehetne a csempék értékétől (a legnagyobb értéktől egy adott lépésben) függő effektus, kis értékeknél csak valamilyen egyszerű és kevésbé zavaró effektus lenne, így változatosabb a hang, és jelezné az értékesebb csempéket.
igen, ezt így kell!
pici, pár hangból álló zene részletek is nagyon jók tudnak lenni. 4-nél 2 hangból álló, halk, 8-nál 3 hangból álló stb... és persze egyre inkább sikerélmény hangulatot adó.
a wizards lairban nagyon jók az ilyen zene-effektek
-
Zozo, ezt ki tudnád fejteni, hogyan kell?
bezárod a sound: csatornát (asszem 105)
de ha saját megszakítást csinálsz akkor úgyis megáll
de én az exos hangokra szavaznék :)
-
újabb rekordom
amúgy a border is legyen olyan szinű mint a háttér.
-
Zozo, ezt ki tudnád fejteni, hogyan kell?
Lásd MusicBox Player :-)
[attach=1][attach=2][attach=3]
-
amúgy itt egy webes verzió
http://1024game.org
-
"Na menjetek a francba", ez tok addiktiv .... :D :D :D igaz 128-nal feljebb nem nagyon jutok :-P
-
"Na menjetek a francba", ez tok addiktiv .... :D :D :D igaz 128-nal feljebb nem nagyon jutok :-P
amúgy ez a játék nagyon jó példája egy elméletemnek, a "rubik kocka elméletnek". ennek a lényege hogy vannak olyan viszonylag egyszerű dolgok, amiket jóval előbb is feltalálhattak volna, mint amikor feltalálták. a rubik kockát akár többezer éve is, ezt a játékot meg már a számítógépek őskorában, de nagyot ütött volna a specy idejében is.
-
még egy rekord :)
-
amúgy itt egy webes verzió
http://1024game.org
Ez az eredeti:
https://gabrielecirulli.github.io/2048/
-
"Na menjetek a francba", ez tok addiktiv .... :D :D :D igaz 128-nal feljebb nem nagyon jutok :-P
he-he :-)
addig is fölrakom a legújabb verziót...
persze ez még mindig nincs kész, nincs benne se zene, se hangeffekt.
meg a Game over és a You win felirat helyett is valami szebbet akarok majd.
meg persze a >2048 csempék sincsenek még benne
-
na ki tud kevesebb pontot?
116 nekem
-
na ki tud kevesebb pontot?
116 nekem
84 :-D
-
na ki tud kevesebb pontot?
116 nekem
Kevesebbet nem sikerült, de kemény 300-at gyűrtem le a webes változattal az előbb.
-
még egy rekord :)
Arra érdemes törekedni, hogy a legnagyobb értékű csempe a sarokban maradjon, és a többit érték szerint rendezni úgy, hogy pl. a 256-os a 128-as szomszédja legyen, annak pedig a 64-es, és így tovább. A "szabad" terület ahol csak kis értékek vannak az pedig lehetőleg összefüggő legyen, és ne szóródjanak szét a nagy értékű csempék:
[attachthumb=1]
Ez az állás az itt található demo (https://enterpriseforever.com/programozas/legfrissebb-sw-fejlesztesek-ep-re/msg57073/#msg57073) része, ami ugyan nem tökéletes, de talán láthatóak rajta a fent leírtak a gyakorlatban.
-
Igen, csak a mozgó három oldalról.
---------------------------------
Yes, only moving three sides.
-
Hat nem tudom, nekem az algoritmikusan nem megy :-/ Ha IstvanV altal ajanlott szabalyakra figyelek nagysagrenddel rosszabb eredmenyt erek el, mintha nem :) Pedig logikusnak tunik ... Az persze feltunt, hogy nem "szabad" negy iranyban mozogni, eleg a harom is, hacsak ugye haaat ha nem marad mas valasztasom :) De legalabb egyszer volt 1024 id ;)
-
igen, én is egyre rosszabb vagyok, ahogy egyre tudatosabb :D
3000-et néha meg tudom közelíteni, pedig a rekordom 5k felett volt
-
az a baj ezzel a játékkal hogy néha nem tudom miért lett jó eredmény.
mert ha elrontom és vége akkor ügye az logikailag két hasonló dolog miatt lehet:
-tudom hogy elrontottam
-nem tudom hogy rontottam el, de én voltam a hibás, hiszen nem tudom :)
mindkettőt igazságosnak érzem
míg a random nyerést igazságtalannak :)
-
Már látom, hiba volt fölrakni a félkész verziót... :-) Mire elkészül a végleges, addigra kirakjátaok a 2048-at, és többé senki se játszik vele :-D
-
Már látom, hiba volt fölrakni a félkész verziót... :-) Mire elkészül a végleges, addigra kirakjátaok a 2048-at, és többé senki se játszik vele :-D
1. Ugyse jutok el addig.
2. vegleges verzioban 8192 kell pl? ;-P
-
1. Ugyse jutok el addig.
2. vegleges verzioban 8192 kell pl? ;-P
128k-ig kell, az az elméleti maximum, amit el lehet érni... A pontszám viszont két byte-on van tárolva, és csak 5 decimális digit fér ki, emiatt nem fogom átvariálni a kinézetét... :-)
De egyébként már csak zene kell, meg a hiányzó csempék. Meg esetleg mentés és betöltés.
-
végre sikerült kirakni a kis szemetet :-)
ENTER-rel lehet tovább lépni a You Win! feliratnál
meg közben beleraktam egy COM fájlba az egészet, Istvan tömörítőjét felhasználva
zene és >2048 csempe még mindig nincs... :oops:
-
készen van az összes csempe :-)
-
készen van az összes csempe :-)
Ugye nem valodi, nullarol valo jatekkal erted el ezt a screenshot-ot? :D :D
-
Ugye nem valodi, nullarol valo jatekkal erted el ezt a screenshot-ot? :D :D
Akkor ott lenne a Game Over felirat is. Bár a játék készítőjének nem probléma azt a feliratot eltávolítani a screenshot kedvéért. :D
-
újabb rekord, kezdek visszatérni az ösztönös játékhoz, de közben tudatosabb is :)
de ez az eredmény ritka már, most már 3k alatt szoktam általában.
nagyon érdekes megfigyelni a saját agyunk működését :)
-
újabb rekord, kezdek visszatérni az ösztönös játékhoz, de közben tudatosabb is :)
de ez az eredmény ritka már, most már 3k alatt szoktam általában.
nagyon érdekes megfigyelni a saját agyunk működését :)
Bibiii, egyszer nekem 1024-es csempe mar sikerult. De csak egyszer. Azota 512 volt a max. :D
-
Bibiii, egyszer nekem 1024-es csempe mar sikerult.
A csempéről jut eszembe: vicces lenne pl. a fürdőszobában a csempéket befesteni olyanra, mint a játékban a "csempék". De hát ilyen csempéket is be lehetne oda "csempészni".
-
A csempéről jut eszembe: vicces lenne pl. a fürdőszobában a csempéket befesteni olyanra, mint a játékban a "csempék". De hát ilyen csempéket is be lehetne oda "csempészni".
4*4 minden csempere kijelzo. Zuhany kozben lehetne jatszani 2048-at :-P Amugy is, lehet eleg lenne kisebb kijelzo kozepre mindegyikre, es max vmi RGB leddel attetszo csempenek meg szint adni hozza. Kellemes kis project lenne :D
-
4*4 minden csempere kijelzo. Zuhany kozben lehetne jatszani 2048-at :-P Amugy is, lehet eleg lenne kisebb kijelzo kozepre mindegyikre, es max vmi RGB leddel attetszo csempenek meg szint adni hozza. Kellemes kis project lenne :D
A mai világban már szerintem simán meg lehetne ezt csinálni. Ha a billentyűzet tud világítani, a csempébe is be lehetne építeni valami lcd érintős kijelzőt. Olcsó nem lenne, de jó lenne erre-arra, pl. lámpa helyett világíthatna, a fényerőt lehetne állítani rajta, és különböző színekben világíthatna, ízlés szerint. Nem mellesleg játszhatna is vele az ember, vagy ha épp nagyon siet, zuhanyzás közben ott nézné meg a netről, milyen az idő. Hehehe! Vagy akár pálmafákat lehetne rajtuk megjeleníteni, fürdéshez, zuhanyzáshoz hangulatos lehet.
Vagy éppen pl. fogmosás közben kijelezné a többi tennivalót, amiket valaki szeret elfelejteni, pl. parízert hozni a boltból, Cirmit megetetni, ilyesmi.
-
nahát most nagyon csalódtam :D
tök könnyen elértem 7400 pontot az eddig 6k-s rekordomon felül egy egyszerű módszerrel:
1: kiválasztunk egy sarkot, pl bal alsó, és balra és le mozgással játszok addig, amíg lehet
2: mikor nem lehet se balra se le mozgatni, akkor csinálok egy fel és egy le mozgást, és folytatom az 1-es ponttal
3: ha látványosan látszik hogy egy jó helyzet van, akkor akármerre mozgathatom a kockákat, de minél hamarabb visszatérek az 1 es 2 pont módszerére
-
ah 10ezer felett vagyok, 2048 is megvan... ááá kipukkadt...
a tudatosság legyőzte végül az ösztönöset
hogy ez jó vagy rossz, az már egy vallásfilozófiai témakör :)
-
na itt a videó is az általam is felfedezett stratégiára
https://www.youtube.com/watch?v=2aED90sMZII
-
sikerült kirakni 4096-ig :-)
sajnos csak úgy, hogy kimozdítottam a sarokból a legnagyobb csempét, így utána elég hamar vége lett...
viszont rájöttem egy hibára: a 4096-os csempe színe ugyanaz, mint a 8-asé, ez elég zavaró. Lehet, hogy azt kéne csinálni, mint az eredeti játékban is, hogy 2048 fölött minden csempe ugyanolyan színű (fekete), azok úgy is ritkábbak, mint a kis értékűek.
Egyébként érdekes számítások vannak itt, a lehetséges maximum pontszámról, és egyéb érdekes dolgokról:
https://www.reddit.com/r/2048/comments/214njx/highest_possible_score_for_2048_warning_math/
Azt mondja, hogy 128k-ig kirakni több, mint 35 óra, ha 1 mozgatás / sec sebességgel rakjuk. Szóval a mentés opció nem lesz hülyeség :-)
Egyébként Zozo, vagy valaki, nem kéne átrakni külön topikba ezt az egész szálat? (vagy én is meg tudom tenni?)
-
Egyébként Zozo, vagy valaki, nem kéne átrakni külön topikba ezt az egész szálat?
Kész.
-
2048.ep128s -el tesztelem a Xep128 snapshot betolto kepesseget. Kozben rajottem, ez hiba volt, mert mindig kell jatszani is vele ennek oromere. Igy a fejlesztes viszont lelassul :-P
-
módosítottam a színeken, így jobban hasonlít az eredetire:
-
módosítottam a színeken, így jobban hasonlít az eredetire:
A 65536-osra talán nem is lenne szükség, mert még a mellékelt képen is elég szűkösen fér el a többi mellett, játék közben pedig ilyen ideális felállás sem valószínű, ha meg mégis, akkor is ez a játék vége, mert több már nem fér a pályára. :D
-
A 65536-osra talán nem is lenne szükség, mert még a mellékelt képen is elég szűkösen fér el a többi mellett, játék közben pedig ilyen ideális felállás sem valószínű, ha meg mégis, akkor is ez a játék vége, mert több már nem fér a pályára. :D
no-no! :-)
Ha a bal felső sarokban szerencsésen 4-es kapunk, akkor 131072-ig ki lehet rakni! Az a max :-)
-
módosítottam a színeken
A munkahelyi monitoron elég olvashatatlanok a sárga hátterű csempék...
ep-kompatibilis szép színösszeállításokat várok, ha valakinek van rá affinitása :-)
utálom a BIAS korlátait!!!! :evil:
szerk: végül is az első változat egész jó volt, leszámítva azt, hogy 4096-tól ismétlődtek a színek, és a 64-es pedig ronda volt
-
Nekem semmi bajom nem volt az elsővel.
-
utálom a BIAS korlátait!!!! :evil:
Ezeket nem korlátoknak kell felfogni, hanem lehetőségnek. Nem csak az a 8 szín lehet, hanem még rakhatunk hozzá kicsit mást is.
Sokszor nagyon kicsi árnyalatnyi különbség is lehet két szín között a 255-ből. Meg lehet próbálni pl. a keretnek egy pici árnyalattal sötétebb/világosabb színt beállítani, mint a játéktér, ha már nagyon maximalisták akarunk lenni.
ep-kompatibilis szép színösszeállításokat várok, ha valakinek van rá affinitása :-)
Én még a Bomber Plus-szal azt csináltam, hogy a játékot megállítva billentyűkkel lehetett állítgatni a bias-t, vagy a palettát, így ki lehetett kísérletezni a jobb színeket.
UI.: De a korábbi színösszeállítás szerintem is jó volt.
-
Sum Tracks 2 - Hasonló játék, de más. (http://www.startlapjatekok.hu/jatekok/sum_tracks_2/?utm_source=startlapjatetok_nl&utm_medium=edm&utm_content=2&utm_campaign=slj_weekly_20160805)
-
Record!
-
Record!
Is it you, or your wife? :-)
-
Not mine, it is a picture taken of her phone. She has been playing intermittently this game about a week.
We are on holidays...
-
Observe that the game has still some movements left, but she knows when there are no more opportunities to continue.
-
Record!
Am I right, do you have an Undo button?
-
Elkészült a legújabb verzió! Most már tényleg csak a zene hiányzik (lesz az is).
The newest version of the game (music is still missing, but will be)
Kicseréltem a "Game Over" és a "You win!" feliratokat szebbre.
The "Game Over" and "You win" messages are replaced.
És lehet menteni és betölteni is a játékot (F1- restart, F2 - save, F3 - load, F8 / Esc - Quit)
You can save / load now.
-
4Kbyte... nem semmi. :) Annak idején giga siker lett volna egy ilyen játék, és ehhez a töltési idő is hozzájárult volna.
(Pár éve és azóta is giga siker mobilon.)
Sőt most az jutott eszembe, hogy ez a játék még specy meg c64 előtti gépeken is futna, mint pl egy zx81, vagy akár azelőttin is. :)
-
ja és amúgy: forrást kirakhatnád wos-ra, és akkor valaki szerintem átrakná specyre
ahogy nézem c64-re több is van:
https://www.google.hu/search?client=opera&q=2048+c64&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
-
Am I right, do you have an Undo button?
Yes but only one movement.
-
4Kbyte... nem semmi. :)
A méret leginkább István tömörítőjének köszönhető :-)
Maga a játék logikája nem sok, a legtöbb adat a képernyő, és a csempék "sprite"-jai, daraboknként 400 byte. Egyébként talán még össze lehetne szuszakolni, hogy pont beleférjen 4096 byte-ba, és akkor el lehetne mondani, hoogy "2048 game in 2048 words" :-) De a zene rá fog még dobni 1-2 kByte-ot.
-
There are a lot of 2048 versions on Google market. My wife likes very much the Androbaby maker, but the game lacks load and save.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androbaby.game2048&referrer=utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Dorganic%26utm_term%3Dandrobaby+2048&pcampaignid=APPU_1_CH6wV6G5Ioe2aYu-p9AI
-
A méret leginkább István tömörítőjének köszönhető :-)
Maga a játék logikája nem sok, a legtöbb adat a képernyő, és a csempék "sprite"-jai, daraboknként 400 byte. Egyébként talán még össze lehetne szuszakolni, hogy pont beleférjen 4096 byte-ba, és akkor el lehetne mondani, hoogy "2048 game in 2048 words" :-) De a zene rá fog még dobni 1-2 kByte-ot.
sőt, egyszerűbb graffal még kisebb lehetne
hogy örültünk volna annak idején egy ilyen jó és gyorsan betöltődő játéknak :)
-
még az jutott eszembe, hogy ez a játék még talán basic-ben is megírható lenne. zippelve akár megfelelő sebesség is elérhető...
-
még az jutott eszembe, hogy ez a játék még talán basic-ben is megírható lenne. zippelve akár megfelelő sebesség is elérhető...
ja, ja, és mehetne az újonnan felfedezett karakteres módban is, anno csináltam tervet 160 pixeles felbontásra is...
lásd a mellékelt képeket:
-
hát tény, hogy szebb nagyobb felbontásban. ilyen üzemmódban és nem ilyen egyszerű kockákat rajzolnék hanem szépen kidekoráltakat :)
-
véglegesnek mondható verzió...
F1 - restart
F2 - save game
F3 - load game
F7 - toggle music
F8 - quit game
irányítás: internal joy
(legyen WASD is?)
a kezdőképernyőnél SPACE-t kell nyomni
teszteljétek igazi EP-n is, főleg arra vagyok kiváncsi, mi történik mentéskor és betöltéskor (lemezről, és SD kártyáról), mert nincs akkor se leállítva a zene
-
véglegesnek mondható verzió...
F1 - restart
F2 - save game
F3 - load game
F7 - toggle music
F8 - quit game
irányítás: internal joy
(legyen WASD is?)
a kezdőképernyőnél SPACE-t kell nyomni
teszteljétek igazi EP-n is, főleg arra vagyok kiváncsi, mi történik mentéskor és betöltéskor (lemezről, és SD kártyáról), mert nincs akkor se leállítva a zene
Vagy WASD, vagy esetleg ext joy, vagy mind a kettő :D
-
mondjuk ez a zene asszem pont egy másik logikai játék zenéje
de jó ide is
-
teszteljétek igazi EP-n is, főleg arra vagyok kiváncsi, mi történik mentéskor és betöltéskor (lemezről, és SD kártyáról), mert nincs akkor se leállítva a zene
Fáj művelet előtt adj ki egy VOL parancsot. Semleges lemez parancs, értelme abban van, hogy felismerje az EXDOS az esetleges lemezcserét.
-
Fáj művelet előtt adj ki egy VOL parancsot. Semleges lemez parancs, értelme abban van, hogy felismerje az EXDOS az esetleges lemezcserét.
erről az jut eszembe, hogy megszak. letiltásos programoknál lemezcsere tönkre tudja vágni a lemezt. megtanultam annak idején saját káromon... :)
-
erről az jut eszembe, hogy megszak. letiltásos programoknál lemezcsere tönkre tudja vágni a lemezt.
Erre találtam ki ezt a VOL parancsos trükköt :-)
-
Erre találtam ki ezt a VOL parancsos trükköt :-)
ja jó trükk
amúgy annak idején valami devilsoft rajzolóprogrammal szívtam meg így.
ezt a rajzolóprogramot nem találom amúgy sehol, pedig úgy emlékszem komoly cucc volt
-
Fáj művelet előtt adj ki egy VOL parancsot. Semleges lemez parancs, értelme abban van, hogy felismerje az EXDOS az esetleges lemezcserét.
Ez miért is jó? Vagyis megfordítom a kérdést: mi történhet, ha nincs előtte VOL parancs?
-
mondjuk ez a zene asszem pont egy másik logikai játék zenéje
Melyik játéké volt? A Music Box-ban csak power play-ként van bent, de nem találtam ilyen nevű játékot.
-
Ez miért is jó? Vagyis megfordítom a kérdést: mi történhet, ha nincs előtte VOL parancs?
Ha lemezt cserélsz, EXDOS nem veszi észre, és ha írsz rá, akkor a lemez tartalmának sanyi.
-
Ez miért is jó? Vagyis megfordítom a kérdést: mi történhet, ha nincs előtte VOL parancs?
Az esetleges lemezcserét nem veszi észre az EXDOS, és az új lemezt a régi, memóriában tárolt adatai alapján kezeli. Magyarán valahova felülírja a fájlt, plusz jól összekeverednek a FAT és directory szektorok is.
A VOL ami a lemeznevet írná ki, egyben beolvastatja újra a lemezadatokat.
Én így szoktam:
LD DE,VOL
EXOS 26
XOR A
LD DE,NEV
EXOS 2
-
Melyik játéké volt? A Music Box-ban csak power play-ként van bent, de nem találtam ilyen nevű játékot.
asszem ez az
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0003857
-
egyébként miért tiltod le az exos megszakításokat? szerintem csak a sound eszközt kéne bezárni
-
egyébként miért tiltod le az exos megszakításokat? szerintem csak a sound eszközt kéne bezárni
Attól, hogy nincs csatornája éppen, a megszakítás rutin még él. És ettől akad a zene, innen indult az egész dolog :-)
-
Attól, hogy nincs csatornája éppen, a megszakítás rutin még él. És ettől akad a zene, innen indult az egész dolog :-)
ja, ja
most saját int rutin van a 0x38 címen, ami csak elmenti a regisztereket (a veszzősöket nem, mert azokat nem használom, bár nem tudom, el kéne-e mentenem, mert az EXOS hívások használhatják?), megnézem, hogy 50Hz-es megszakításban vagyok, azt meghívom a zenelejátszó rutint (a music box féle base + 3 címet)
-
Az esetleges lemezcserét nem veszi észre az EXDOS, és az új lemezt a régi, memóriában tárolt adatai alapján kezeli. Magyarán valahova felülírja a fájlt, plusz jól összekeverednek a FAT és directory szektorok is.
Akkor ez végül is csak a mentéshez kell (játék, hisocre), ugye? Az olvasáshoz nem, ugye?
-
Akkor ez végül is csak a mentéshez kell (játék, hisocre), ugye? Az olvasáshoz nem, ugye?
Íráshoz feltétlen, hogy ne legyen adatvesztés.
Olvasásnál hibás betöltés lehet nélküle.
-
Az esetleges lemezcserét nem veszi észre az EXDOS
Jól rémlik, hogy van valami pin a FDD csatolón, ami pont ezt nézné? Csak nem minden floppy meghajtó használja? Vagy az EXDOS se figyeli?
-
Attól, hogy nincs csatornája éppen, a megszakítás rutin még él. És ettől akad a zene, innen indult az egész dolog :-)
hm akkor ezek szerint ha basicben lezárom, akkor out-okkal nem lehet jó hangokat csinálni?
ez szomorú :)
ez bug! :)
-
Jól rémlik, hogy van valami pin a FDD csatolón, ami pont ezt nézné? Csak nem minden floppy meghajtó használja?
Nem minden meghajtó használja, és nem minden meghajtón van ugyanott az a láb, és nem minden meghajtón működik ugyanúgy a jelzés törlése.
Vagy az EXDOS se figyeli?
Éppen ezért alapból az EXDOS se használja. Szoftveresen figyeli, ehhez használ egy időzítőt a megszakítási rutinban, hogy ne legyen nagyon lassú a rendszer. Amíg nem telik le az utolsó lemezművelet óta, nem vizsgálja újra (csak ha valami hiba lép fel).
Ebbe piszkít bele, ha letiltjuk az EXOS megszakításokat.
Az időzítő egyben a "lámpaoltogatás" ideje is.
Lassú (pl BASIC-es adatfájl olvasás) fájműveleteknél megfigyelhető, hogyha olyan lassú a művelet, hogy közben elalszik a floppy lámpája, akkor ilyenkor mindig kiszaladgál a fej a lemez szélére, mivel minden művelet előtt újra beolvassa a boot szektort.
-
Nem minden meghajtó használja, és nem minden meghajtón van ugyanott az a láb, és nem minden meghajtón működik ugyanúgy a jelzés törlése.
Jók ezek a szabványok! :mrgreen:
-
irányítás: internal joy
(legyen WASD is?)
Az igazi az lenne, ha bármilyen botkormánnyal (int, ext1, ext2) lehetne irányítani (külön kiválasztás nélkül bármelyik vinné). Akár a billentyűzetet is lehetne definiálni.
De ha így bonyolult, lehetne választani botkormányt.
-
legyen WASD is?
Az meg miféle modern baromság? :twisted:
QAOP!
-
A modern játékoknál kell billentyűzet definiálási lehetőség is. Hogy mindent be tudjon állítani a felhasználó úgy, ahogy kényelmes neki.
A végén a Press F1 to restart feliratban túl kicsit a szóközök. Túl közel vannak a szavak egymáshoz, egybefolynak. Széjjelebb kéne szedni.
-
Az igazi az lenne, ha bármilyen botkormánnyal (int, ext1, ext2) lehetne irányítani (külön kiválasztás nélkül bármelyik vinné). Akár a billentyűzetet is lehetne definiálni.
De ha így bonyolult, lehetne választani botkormányt.
Egyszerűbb, ha mindkét ext-ről megy... Nem kell külön választó menü! :-D
Az meg miféle modern baromság? :twisted:
QAOP!
QAOP? Az micsoda modern dolog már! Akkor már inkább HJKL! :twisted:
https://en.wikipedia.org/wiki/ADM-3A
-
ja, ja
most saját int rutin van a 0x38 címen, ami csak elmenti a regisztereket (a veszzősöket nem, mert azokat nem használom, bár nem tudom, el kéne-e mentenem, mert az EXOS hívások használhatják?)
megválaszolom magamnak: el kell menteni...
a VOL-ra olyan szép fagyást csinált, hogy öröm volt nézni... :-D
-
QAOP?
Ez tényleg jó kérdés. Szerintem a QAOP a legelterjedtem billentyűs irányítás a játékoknál. Viszont ehhez a játékhoz nem illene, mert főleg pl. a le-jobbra irányokat kell nyomkodni, a többit jóval ritkábban, ehhez pedig az lenne jobb, ha a két leggyakoribb irány esne jobb kézre (jobbkezeseknek). Valami tényleg kézreesőt kéne belőni alapnak, de a billentyűzet definiálásának a lehetősége is kellene. Annyira gond lenne ott ehhez egy opció/menü? De alapból menne botkormányokról is, de akinek esetleg se belső, se külső botkormánya, annak is legyen meg minden lehetősége. :D
-
Annyira gond lenne ott ehhez egy opció/menü?
Igen.
Ext 1 lesz, meg még valami bill. Internal joy minden EP-n van... Definiálás nem lesz.
-
Erre találtam ki ezt a VOL parancsos trükköt :-)
Egyébként, most komolyan: van annak realitása, hogy valaki játék közben lemezet cserél?
Akkor az így járt! :smt066
-
Beleraktam az EXT1 joy-t, teszteljétek igazi gépen (emun működik)
Meg van egy meglepetés mentett pálya... :-) F3-mal be lehet tölteni.
A két bájton tárolt pontszám korlátja látszik... :-)
-
Egyébként, most komolyan: van annak realitása, hogy valaki játék közben lemezet cserél?
Én a játékokat mindig írásvédett lemezen tartottam. A mentésekre külön lemez volt.
-
Igen.
Ext 1 lesz, meg még valami bill. Internal joy minden EP-n van... Definiálás nem lesz.
Van, ahol a fólia elhasználódott a belső joystick alatt. Bár itt nincs jelentősége, ha úgyis megy külsőről.
Pedig a definiálástól lenne fullos a játék teljesen. :D
-
Zozo, benne van a VOL trükk, leteszteled, hogy jó-e?
-
Zozo, benne van a VOL trükk, leteszteled, hogy jó-e?
Nem ment semmit, még RAMDISK-ben se :oops:
-
Nem ment semmit, még RAMDISK-ben se :oops:
hm....
Valami tényleg nem jó... No, majd este megnézem...
Szerk.:
Ráadásul kilépéskor szép fagyás is történik...
A fileio-val jól működött, úgy mentett is...
De lemezes konfiggal nem teszteltem...
-
Nem ment semmit, még RAMDISK-ben se :oops:
Na, rájöttem, mi volt a hiba.
Ha nem sikerült betöltenie a HISCORE fájlt, akkor nyitva maradt a csatorna, nem zártam le, és emiatt nem lehetett utána már se menteni, se betölteni...
Elvileg ennnek már jónak kell lenni.
-
Na, rájöttem, mi volt a hiba.
Ha nem sikerült betöltenie a HISCORE fájlt, akkor nyitva maradt a csatorna, nem zártam le, és emiatt nem lehetett utána már se menteni, se betölteni...
Elvileg ennnek már jónak kell lenni.
most így csinálom:
xor a
ld de, filename
exos 1
or a
jr nz, closeFile
ld bc, 2
ld de, hiscore
exos 6
closeFile:
xor a
exos 3
Vagy tök fölösleges az exos 1 után az ellenőrzés?
Ha nem tudja megnyitni a csatornát, akkor az exos 6 se fog semmit csinálni, nem?
-
Ha nem tudja megnyitni a csatornát, akkor az exos 6 se fog semmit csinálni, nem?
Az se fog, de azért így sokkal szebb :)
-
Az se fog, de azért így sokkal szebb :)
De az OR A az felesleges, a flag-eket az EXOS már eleve beállítja egy OR A-val :-)
-
Elvileg ennnek már jónak kell lenni.
Jó! :smt038
-
De az OR A az felesleges, a flag-eket az EXOS már eleve beállítja egy OR A-val :-)
ez minden exos hívásra igaz? pl. exos 24? ott is "or a"-val nézem, hogy sikerült-e szegmenst kapnom.
-
Mindre.
-
apróságok javítva, remélhetőleg nem került bele újabb bug... :-)
ami újdonság, hogy "U" betűvel egy lépést visszalehet lépni
véglegesnek tekinthető, Lacika, mehet ki az ep128-ra :-)
news: U key undo the last move
-
Valaki le tudná írni a játékszabályokat? Nem értem az algoritmusát az eddigiek alapján...
-
Valaki le tudná írni a játékszabályokat? Nem értem az algoritmusát az eddigiek alapján...
http://index.hu/tech/2014/03/22/2048_a_kovetkezo_flappy_bird/
A nyilakkal egyszerre mozgatot az összes csempét a megadott irányba. A csempék "ütközésig" (falig, vagy szomszédos csempéig) csúsznak el. Ha azonban két egyforma értékű csempe kerül egymás mellé, azok "összeolvadnak". Minden lépés után egy új csempe jelenik meg a táblán, véletlenszerűen 2-es, vagy 4-es (10:1 arányban).
példák a mozgásra (csak egy sor, jobbra):
0, 0, 2, 2 -> 0, 0, 0, 4
2, 2, 2, 2 -> 0, 0, 4, 4
2, 2, 0, 0 -> 0, 0, 0, 4
2, 2, 4, 0 -> 0, 0, 4, 4
2, 0, 0, 2 -> 0, 0, 0, 4
2, 4, 0, 0 -> 0, 0, 2, 4
2, 0, 0, 0 -> 0, 0, 0, 2
-
Kösz!
És mi a játék célja tulajdonképen? Hogy történik a pontozás?
-
a játék célja, hogy elérd a 2048-as csempét (ami praktikusan kettő darab 1024-es csempéből keletkezik, "olvad össze")
a pontszámok: az újonnan keletkezett csempék értékét kapod. Érthetőbben: ha az adott lépésre összeolvad két darab 8-as, és két darab kettes, akkor 20 pontot (16 + 4) kapsz.
irányítás: int, ext1
undo: U
F1 - restart game
F2 - save
F3 - load game
F7 - toggle sound
F8 - exit
-
Ha azonban két egyforma értékű csempe kerül egymás mellé, azok "összeolvadnak".
Pontosabban: ha két egyforma csempe ütközik össze, akkor összeolvadnak.
(Egymás mellé kerülhetnek összeolvadás nélkül is.)
-
ez érdekes ötlet, biliárd + 2048 mixelve :)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Monthly23.FingerShot2048&hl=en
-
2048 játék, Chip-8 nyelven megvalósítva:
http://ep.lgb.hu/jsep/demo/?disk=http%3A%2F%2Fpovi.uw.hu%2Fchip8.com&diskhack=load&autostart=yes&mem=128
Irányítás: WASD, indítás: X
A Chip-8-ról majd indítok egy külön topikot, addig is itt egy kis olvasnivaló róla:
https://logout.hu/cikk/jatek-engine_az_urszondan/bevezetes.html
-
Érdekes cuccnak tűnik, ezek szerint a chip-8 emuláció teljesen kész?
-
Érdekes cuccnak tűnik, ezek szerint a chip-8 emuláció teljesen kész?
Nem, azért sincs még publikálva :oops:
Hang még mindig nincs, a bill. figyelés szerintem nem túl jó, és szeretném a SuperChip utasításokat is implementálni (az már 128x64 pixeles felbontást tud).
A grafika exos video lapon van, ahelyett is szeretnék egy fix címen lévő képernyőt, azzal is gyorsulna egy kicsit. (az LPT-hez nem értek, egy 32 karakter széles, 128 pixel magas lap kéne).
Meg jó lenne valami normális menü, amivel lehetne betölteni chip8 progikat, lenne reset, paletta változtatás, stb.
Ami nagyon érdekes, erre tegnap találtam rá, meglepően jó cuccok születnek chip-8-ra, van verseny is!!! :shock:
http://www.awfuljams.com/octojam-iii
-
Kérted az LGB-t arra, hogy írja be a programot és az emulátort távoli lemezképére?
----
Have you asked LGB to enter your program and the emulator into his remote disk image?
-
No, I've uploaded the executable file to my personal homepage, and just pasted the link into the url.
It is an easy way to create a "one click demo" for lazy people :-)
-
Megkérdeztem az LGB-t, hogyan kell ezt csinálni, de nem értett meg engem
Kösz.
---------------
I asked LGB how to do this same, but he didn't understand me.
Thanks.
-
A grafika exos video lapon van, ahelyett is szeretnék egy fix címen lévő képernyőt, azzal is gyorsulna egy kicsit. (az LPT-hez nem értek, egy 32 karakter széles, 128 pixel magas lap kéne).
4 színnel, és úgy, hogy a 32 karakter x 128 pixel képen legyen 128x64 pixel?
-
4 színnel, és úgy, hogy a 32 karakter x 128 pixel képen legyen 128x64 pixel?
igen
-
I asked LGB how to do this same, but he didn't understand me.
Replace the "http%3A%2F%2Fpovi.uw.hu%2Fchip8.com" part in the URL to your executable file, which is uploaded somewhere on the internet.
http://ep.lgb.hu/jsep/demo/?disk=http%3A%2F%2Fpovi.uw.hu%2Fchip8.com&diskhack=load&autostart=yes&mem=128
This "diskhack" works only with single files.
-
igen
vlpb db 0feh,2eh,0fh,2fh,00h,00h,00,00,00h,0ffh,09h,04h,00h,00h,00h,00h ;video lpb 2x64
vsync db 0afh,02h,3fh,00h,00h,00h,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00 ;sync 81
db 0fdh,00h,3fh,00h,00h,00h,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00 ; 3
db 0feh,00h,06h,3fh,00h,00h,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00 ; 2
db 0ffh,00h,3fh,20h,00h,00h,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00 ; 1
db 0f0h,02h,06h,3fh,00h,00h,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00 ; 16
db 0afh,03h,3fh,00h,00h,00h,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00 ; 81 312
A vlpb-t 64 példányban kell eltárolni, majd utána a vsync-et, és én a 64. vlpb másolat 2. bájtjában állítanám be a videó megszakítás bitet.
-
Ami nagyon érdekes, erre tegnap találtam rá, meglepően jó cuccok születnek chip-8-ra, van verseny is!!! :shock:
http://www.awfuljams.com/octojam-iii
hát mondjuk az lenne jó ha színesebb cuccok lennének és akkor 256 színű módban futhatnának ep-n (na persze kicsit kisebb a felbontás).
szép szines "kocka pixeles" scrollos platformjátékról álmodok :)
-
megjelent egy olyan játék ahol épületek fejlesztése van összekombinálva a 2048 játékkal.
na most ezzel kapcsolatban az ötletem: számítógépek! tehát minden szám egy számítógépet jelölne.
persze minden számra nem tudok megfelelő számítógépet, de néhányra:
1: zx81
16: c16
48: zx spectrum 48k
64: c64
128: EP
512: amiga
2048: pc
:
-
megjelent egy olyan játék ahol épületek fejlesztése van összekombinálva a 2048 játékkal.
na most ezzel kapcsolatban az ötletem: számítógépek! tehát minden szám egy számítógépet jelölne.
persze minden számra nem tudok megfelelő számítógépet, de néhányra:
.
.
.
Ezt a poént egyszer már valaki lelőtte Commodore gépekkel. A hájp elmúlásával azt is elnyelte az internet mocsara. Néhol, fórumokban kapcsolódó hozzászólásokat lehet már csak fellelni.
-
Ezt a poént egyszer már valaki lelőtte Commodore gépekkel. A hájp elmúlásával azt is elnyelte az internet mocsara. Néhol, fórumokban kapcsolódó hozzászólásokat lehet már csak fellelni.
hát nyilván ez csak egy olyan nosztalgikus poén :)
mondjuk az említett épületes játékot a toplista tetején láttam. de nem próbáltam ki, lehet hogy az valami komolyabb game