Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - geco

Pages: 1 ... 353 354 355 356 357 358 359 [360] 361 362 363 364
5386
CPC-ről / Re: Prince of Persia
« on: 2006.June.16. 00:50:25 »
Quote from: "Zozosoft"
Quote from: "geco"

De így az összes direkt címzést is át kellett írnod, nem?

Igen, mind a kettõt :-)


Hát ez kemény meló volt. :)

5387
CPC-ről / Re: Prince of Persia
« on: 2006.June.16. 00:39:02 »
Quote from: "Woid"
A Prince-nél egyik módszer sem jön be, mintha az EPTE nem kezelne 30 blokknál többet. kb 30.
Pontosan nem jöttem még rá, de több tapba kellessz tennem.


Nem is érdemes egybe, mert böszmén töltöget, a sorrend a következõképpen néz ki, mire eljut az 1. pályához:

start
prince.chr
prince.unp    menü
prince.18
prince.17
prince.20      bevezetõ rész
prince.17
prince.19
prince.17
prince.10
prince.12
prince.92
prince.09
prince.01      1. pálya

5388
CPC-ről / Re: Prince of Persia
« on: 2006.June.16. 00:30:34 »
Quote from: "Zozosoft"
Quote from: "geco"
eredetileg 40, ami haza is vágta az EXOS-t,

Ezt a 40-et valahogy nagyon szeretik, a Popupban is volt, ott átírtam a programot 80-ra :-)


Nemtom miért szeretik annyira, a Prince is másolgatja 0 és 100 között az adatokat, plusz még az én másolásaim, igazán gondolhattak volna ránk is. :)
De így az összes direkt címzést is át kellett írnod, nem?

5389
Játékok / Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« on: 2006.June.16. 00:28:19 »
Quote from: "Woid"

a PAUSE vagy STOP sem, ami azeredetiben müxik. CHEAT módban végülis nem gond.


A pause megy, csak az ESC-re van téve ( a la CPC ), STOP-ot nem találtam a CPC-s verzióban.

5390
Játékok / Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« on: 2006.June.16. 00:21:29 »
Quote from: "Woid"

Be lehet tölteni sorrendben, vagy egyenként jelölöd ki a fájlokat a CTRL nyomvatartásával és visszafele sorrendben,
vagy, nyomsz egy CTRL-A, és a fileneveket átrendezed a fájlnév ablakban a szokásos copy-paste módszerrel :)
Igen, csináltam külön tapokat, ahogy itt javasolták. De ugyanaz, az elsõ 2 fájlt megeszi, utánna már csak found-ot ír,
bármelyik fájlt is adom oda neki. Emulátorban tényleg megy szépen minden.


Köszi, mintha az elsõ módszert próbáltam volna, majd legközelebb tesztelem újból. :wink:

5391
CPC-ről / Re: Prince of Persia
« on: 2006.June.16. 00:18:03 »
Quote from: "Zozosoft"
Na megnéztem, csinálhatod EXOS 6-tal egy elképzelhetõ legnagyobb méretet megadva bájtszámnak. Rövidebb fájlok esetén ekkor EOF hibajelzést fogsz visszakapni, amit természetesen külön kell kezelni mint a tényleges olvasási hibákat. Ekkor a BC-ben a fenmaradó bájtok száma van, DE pedig szokás szerint az utolsó beolvasott bájt után mutat.
Arra figyelj, hogy a betöltési cím+a betöltendõ bájtok száma ne haladja meg az FFFFH-t, különben az EXDOS Overlay 64K hibával el se kezdi a beolvasást. Tehát az a kérdés, hogy milyen töltési címek vannak, ezekhez hozzáadva a legnagyobb fájlméretet, lesz-e túlcsordulás.
Vagy úgy is lehet, hogy 0-ból kivonod a töltési címet, és azt adod meg hossznak, és akkor nem kell számolgatni :-)


Köszi szépen a segítséget, jópár óra szívástól kíméltél meg, mire rájöttem volna a túlcsordulásos hibára. Sajna a töltési címek eléggé változatosak 400-F000-ig, az a 400 is eredetileg 40, ami haza is vágta az EXOS-t, most is minden töltés elõtt a 0-100-as tartományt visszamásolom, majd utána kimásolom.

A második megoldás szimpatikus, eszembe se jutott volna, nagy vagy. :bow:

5392
CPC-ről / Re: Prince of Persia
« on: 2006.June.15. 23:02:26 »
Quote from: "Zozosoft"

Nincs forrásszöveg a csomagban :-(
Hogyan van megoldva a töltögetés?


Itt van, eléggé csúnya, de mûködik.:)
A file megnyitása, olvasása, lezárása egy blokkban van, így nem kell mindent külön hívogatni, pár bájtot sikerült megspórolni, ezek helyére tettem be az extra file-ok betöltését.
A hiba rutinod kölcsönvettem.

5393
Játékok / Eden Blues
« on: 2006.June.15. 22:55:28 »
Quote from: "Zozosoft"

A kisbetûs fájlnév Microfos találmány, a hosszú fájlnevekkel együtt vezették be, hogy még több kavarodás legyen...
Geco Winje gyártotta a kisbetüs neveket szorgalmasan, az EPTE meg gondolom csak eredeti EP lemezekrõl származó fájlokkal volt tesztelve, így nem merült fel az a probléma, hogy nagybetûsíteni kéne... na most már ezt is tudjuk :-)


Nemrég jutott eszembe nekem is a kisbetûs dolog a kocsiban, szívtam vele én is kb 10 percet, amikor teszteltem.
Nem voltak eredeti EP-lemezek, én is végigjártam a Woid által végigjárt rögös utat.

Elnézést kérek érte, nem tudom miért nem nagybetûsítettem, amikor én is szívtam vele.

5394
CPC-ről / Prince of Persia
« on: 2006.June.15. 05:41:59 »
Közzéteszem a Prince-t kb 2/3-os készültségi állapotban, hátha ti is találtok benne valami módosítanivalót, általam eddig fel nem fedezett bugot.

1. A játék bevezetõlének színcseréjével még nem foglalkoztam.
2. A játék közben fellelhetõ összes grafika színét kicseréltem, de mivel a CPC-s változatban két fekete volt, az egyikkel a tárgy mögötti dolgok elrejtését                                  
    valósították meg, én ezt a feketét szüntettem meg kényszerûségbõl ( a BIAS világoszöldjével nem tudtam mit kezdeni ),  ezért EP-n pár dolog átlátszóvá vált,
    mint például:
    az oszlopok közötti 1 pixeles rés                          esetleg egy fehér,szürke "vakolattal" el lehetne tüntetni
    a pálya végén lévõ ajtó átlátszó                           úgy gondoltam, hogy így hagyom, így olyan, mintha rács lenne.:)
    a talajból kijövõ tüskék nehezen láthatóak            egy sötétkék pöttyel helyettesíteném a CPC-s feketét
    nincs körvonala a köcsögöknek                            ez nem zavaró szerintem
    a sprite-ok esetén a fekete ki lett cserélve sötétkékre, kivéve a csontváznál, ott szerintem még jobb is, hogy a csontok között lévõ rész átlátszó.
3. Hangeffektek egy pöttyet hiányosak, mert elég sok használja a zajcsatornát.
4. játék közbeni idõzítés nem teljesen jó, idegesítõen sok a szünet páyacsere közben.
5. a töltés viszonylag lassú, mert byte-onként olvasok, sajna a CPC a file header-jébõl veszi a hosszt. Mi történne akkor, ha a hosszra a leghosszabb file nevét
    adnám meg? Nem nagyon van helyem hosszabb rutinra. Rövidebb jöhet.:)
6. képvillogás halál esetén, és a bevezetõben még hiányzik.
7. az eredeti verzióban csak a CURSORral, és a JOY-jal lehetett irányitani, ez jelen pillanatban az INT, és már nem tudom melyik EXT joy-já lett átalakítva, de
    tervezem, hogy a "demo" után le lehessen cserélni a belsõ joyt 2-3 másik billentyûkonfigra is.

Egyelõre ennyi jutott eszembe. Nem is tudom mit mondjak, azt, hogy remélem nem találtok semmi mást, vagy azt, hogy igen?  :?  :D

Ja sajna ez is sok kis viszonylag apró file-ból fog állni, még többõl ,mint az eredeti, mert a csomagolást megszüntettem, és ott voltak olyan file-ok, amiket két különbözö helyre lettek elhelyezve.
Töltési sorrendrõl listát majd kreálok, jó bonyolult lesz.:)

5395
Játékok / Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« on: 2006.June.15. 00:03:28 »
Quote from: "Zozosoft"
Quote from: "geco"

Normál EP-n is mûködnie kell

Én csak floppyról probáltam ki, úgy ment.


Biztos valami csúnya vírus támadta meg :)

Mindig is "tetszettek" a CGA-s játékok, még Hercules módban is szebbek voltak, mint ebben a gyönyörûen kiválasztott 4 színben.

5396
CPC-ről / Re: Exolon
« on: 2006.June.14. 23:23:37 »
Quote from: "Woid"
Quote from: "Zozosoft"


Megnézve az Exolon-t:
START
EXOLON.LDR
FADEIN.BIN
EXOLON.SCR
EXOLON.1
EXOLON.2
EXOLON.3


Próbáltam így is, semmi...  :cry: Mi lehet a baj? Lehet a német-angol gép nem tetszik neki?

Szerk: Az ELite sem megy, kezdhetek aggódni? :lol:
Szerk2: Hm igy jobban belegondolva nem is olyan vicces...


Elnézésed kérem, be kellett volna tennem a file sorrendet egy txt file-ba, a ZOZO által felvázolt sorrend a helyes.
Normál EP-n is mûködnie kell, a végsõ tesztet az EP-men hajtottam végre, és én is EPTE-vel. Próbáltad külön TAP file-ba tenni az EXOLON file-jait?
Az EPTE-vel én is szívtam, nem volt hajlandó abban a sorrendben betenni a file-okat a TAP-ba, mint ahogy én kijelöltem neki, ezért a végén minden file-nak külön TAP-ot csináltam.
De lehet, hogy csak én voltam a béna.

5397
Hardver / Korszerû "magnó"
« on: 2006.June.09. 10:55:04 »
Quote from: "MrPrise"
Persze nagy bitrate-tel el lehet érni hogy betöltse az EP, de akkor az már szerintem majdnem akkora lesz (ha nem nagyobb) mint maga a kiindulási wav file. Persze ha nem a méretcsökkenés a lényeg, hanem hogy be lehessen így tölteni, akkor ez nem lényeges.


Sokkal nagyobb lesz, anno 11kHz-es mono WAV-okat csináltam, a többrészes programok is két mega alatt maradtak, ZIP-pel tömörítve pedig kb harmadára csökkent a WAV file mérete, és az EP is vígan ette õket.

5398
Hardver / Korszerû "magnó"
« on: 2006.June.07. 07:41:31 »
Quote from: "Woid"

Valószinû ez jó lesz a mostani elhalt magnó helyett. Vélemények?


Biztos jó lesz, már csak a remote control kérdéses, arról nem írtak semmit.

5399
Konvertálás / Re: CPC
« on: 2006.June.07. 07:36:23 »
Quote from: "Povi"
Geco, te francia, vagy angol PoP-ot írsz át?


A franciát kezdtem el, mivel két francia verziót találtam elõször, a cheat-es verziót választottam.
Nem ígérem, de megpróbálom angolosítani, mindenesetre eredeti terveim között szerepelt..
Már az összes pályát sikerült betöltenem, igaz, csak a cheat segítségével, még nem próbáltam meg normálisan végigvinni, de majd, ha kész lesz az lesz a fõpróba.

5400
Konvertálás / Re: CPC
« on: 2006.June.07. 07:31:46 »
Quote from: "Zozosoft"
Próbálom kigyûjteni a hang rutinokat a CPC ROM-ból, nagyja már úgy tünik meg van, de valami még el lehet dugva az IRQ rutinban is... a leírás szerint van egy 100Hz-es megszakítás a hang keltéshez. Hogy ez hol kezelõdik, azt még nem lelem...


Megpróbáltam kiszedni én is még az Atlantishoz, ha érdekel, akkor elküldöm, bár még nem próbáltam ki.
A szöveg kiírását képernyöre én is hasonló módon csinálom:
EXOS-szal kiírom egy grafikus lapra, majd bemásolom az emulált CPC-s képernyõre.

Pages: 1 ... 353 354 355 356 357 358 359 [360] 361 362 363 364