ENTERPRISE KLUB
2021. október 2., 1055 Budapest, Nyugati tér 9. 14-19 óráig
Belépés kizárólag klubtagok részére! (Klubkártyával vagy előfizetéssel!)
Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - geco

Pages: 1 ... 350 351 352 353 354 355 356 [357] 358 359 360 361 362 363 364 ... 404
5341
CPC-ről / Re: Cybernoid
« on: 2010.May.09. 16:16:24 »
Szerintem a betömörítettnek a legjobbak a hangjai, kivéve a robbanást, az a 220-asban a legjobb.
A CPC-s verziót meg most töltöm :D

5342
CPC-ről / Re: Cybernoid
« on: 2010.May.09. 09:24:25 »
EP64-esíteni nem lehet a Cybernoidot? Igaz nagy meló,lehet nem éri meg, ha nincs elég szabad hely az LPT-nek, a Wec Le Mans-szal is szívtam eleget, mire egy olyan forráskódot sikerült generálni a játék disassembly listájából, ami szabadon változtatható, és így a grafika EP-síthető (a képernyő egymás követő sorai a memóriában is egymás mögött vannak), az LPT meg 12-ére esik össze.
Az N&S-nél is ezzel szívok, ezért pihentetem egy kicsit, ott viszont muszáj, mert egyébként nem menne, csak bővítős gépen. :(

5343
CPC-ről / Re: Cybernoid
« on: 2010.May.09. 09:15:08 »
Valószínűleg nem érdekel senkit, de itt a betöltő forráskódja is:

Segédprogram 16 színű paletta konvertálásához:
Optimalizált palettát és BIAS-t keres (de az utóbbi lehet a felhasználó által megadott fix érték is), átrendezi a palettaszínek sorrendjét (azonban megadhatók "fix" színek, amelyeknek a pozíciója a palettán nem változhat), és pixel konvertáló táblázatot ír bináris, assembler, vagy Lua formátumban.
Dehogynem, le is töltöttem :D
Paletta-, és BIASkereső meg király, a megfelelő paletta megtalálásával eltöltöttem legalább 2 órát mindig, hacsak nem 4színű volt a program :D (bár a Head Over Heelsnek a betöltőképe 16 színű volt)

5344
CPC-ről / Re: Cybernoid
« on: 2010.May.07. 10:08:24 »
Nagyon szép, a hangja is tuti :), és már alig lehet átalakítandó pixel is, kb az 5. képernyőig jutottam el, addig két átalakítandó dologgal találkoztam.

5345
Konvertálás / Re: ZX81EMU
« on: 2010.May.05. 13:42:26 »
Egyébként a Spectrum Emulátor hw-ét felhasználva el lehetne kapni a gépi kódú billentyûkezelést is.
Jaja, úgyis szinte csak az kell, az NMI, meg egyéb mókák elmaradhatnak, nem? Azok úgyis csak a képernyőkezeléshez kellenek. Lehetne csinálni egy Spectrum emulátor hardverre épített ZX81 emulátort (csak ROM) :D

5346
Konvertálás / Re: ZX81EMU
« on: 2010.May.05. 12:05:24 »
Ez esetben az általam elkezdett Z80/81 emu-t kéne befejezni, ami módosított ROM-ra épül.
Szerintem azt is be kéne fejezni, meg ezt is, ha az elkészül, az nagyon jó lesz Basic programok futtatására, ez meg azokra, amik gépi kódot is használnak :)

5347
Konvertálás / Re: ZX81EMU
« on: 2010.May.05. 12:04:14 »
Az utasításokat miért kell emulálni? Enélkül sokat nyernénk szerintem sebbességben. Főleg, ha 64K-s gépen akarjuk futtatni...
Az emulálás valójában annyi, hogy csekkolja a futtatandó kódot ( DE regiszter tartalmazza az utasítás címét (PC feladatot lát el)), és az utasítás kódjának megfelelő utasítás végrehajtására ugrik rá, annyi különbséggel, ha memóriaírásról, vagy olvasásról van szó, akkor eltolja az értéket 5E00-val, mivel a zx81 kód is 5E00-val eltolt címen van a Spectrum kötöttségei miatt, és van pár utasítás, amit más kóddal kellett helyettesíteni, hogy a program ne szálljon el. EP-n megoldható lenne, hogy az eredeti zx81-es címre töltődjön a program, ezzel is növelve a sebességet, de ehhez át kéne bolygatni a program lelki világát teljesen sztem.
Igen, ez egy kicsit zavaró.
Nem kicsit, mindig megnyomom a CTRL+W-t, ha benne szüttyögök, úgy a gépelési sebesség fasza :)
Én Ep32-vel magnós konfigban próbálkoztam, ótt a LOAD "" parancs hatására megjelenik a file-választó ablak. Lemezes rendszerben LOAD"filenév" parancs látszólag nem csinált semmit. ( egy "0/0" üzenetet leszámítva)
Ez érdekes, sima EXOS hívás a betöltés, floppys configgal még csak annyit teszteltem, hogy betöltöttem az emut, megnézem, alapból EP128emut használok 320k memória, Tasmon, TAPE File I/O configgal, ez a legkényelmesebb :D

Vettem a bővült kívánságlistát :), keresek hozzá egy fasza doksit, amiben le vannak írva a billentyűkombinációk :D Kíváncsi leszek, hogy ilyen bővítménnyel ep64-en is elindul-e.

5348
Konvertálás / Re: ZX81EMU
« on: 2010.May.05. 09:26:25 »
Ja, azt elfelejtettem, a Lacika ZX81-es programcsokrán teszteltem, a programok 75-80%-a futott

5349
Konvertálás / Re: ZX81EMU
« on: 2010.May.05. 09:22:49 »
Nagyon komoly, főleg a színes EP felirat alul!  :ds_icon_cheesygrin:
A Wildwest-et már ki is próbáltam.
Mennyi RAM-ot emulál? 16K? Sebességben megközelíti a 100%-ot?
Lemezes rendszerben hogy lehet valamit betölteni? Nem ártana majd olyan lap, mint a CPCemu-ban, hogy lehessen directory-t kérni.  :oops:

Erre kiakad a program egyenlőre: LOAD """
16K-t emulál, nem tudom, hogy a zx81-en milyen gyorsan futnak a programok, mert ha jól tudom ott a z80 végzi a képernyő megjelenítést is, itt legalább azzal nem kell foglalkoznia, de mivel ez nem egy átalakított ROM, hanem a z80 utasításait is "emulálja", így lassabb, de azt néztem, hogy egész elfogadható sebességgel fut, hol gyorsabban, hol lassabban :D, eléggé programfüggő is. PC-s zx81 emulátorral még nem hasonlítottam össze, az eredeti Spectrum verzióval igen, EP-n 15-20%-kal gyorsabban fut.
Az hogy lassan veszi be a karaktereket, azért van, mert csak minden 8. megszakításban figyeli a billentyűzetet, és írja ki a képernyő tartalmát, megpróbáltam 4-re is, a billentyűket villámgyorsan vette be, de néha egy kicsit villogott, és a Red-ant kicsit lassabb lett.
Betölteni ugyanúgy lehet elméletileg lemezes rendszeren is, mint kazettáson (nem próbáltam még  :oops:), a load "" elméletileg a START-ot kéne, hogy betöltse, annyi limitje van a zx81-nek, hogy max 10 karakter hosszú lehet egy file-név. Sejtettem, hogy DIR-es kérés lesz :), természetesen beleteszem majd, mert tényleg nem az igazi, hogy EP-n fejből kell tolni a játékneveket, az emun tape File_I/O-val könnyen boldogulok :D

5350
Konvertálás / ZX81EMU
« on: 2010.May.04. 15:16:06 »
Még nincs kész teljesen, de közkincsé teszem, így több problémára fény derül, mint amit esetleg én megtalálok ;)
Reset F1-F8, EP64-en is fut, és a megjelenítés hardware text mód.

5351
Programozás / Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« on: 2010.May.02. 12:15:54 »
Az csak csak az enyim örökéletesítése volt.
 :cool:
Andris örökéletesítésekkel kezte mûködését, majd kiváló átíróvá vált.
 :)
:)
A .SET file tévesztett meg, de rájöttem, hogy az maga az örökélet, meg egy kis leírás :D

5352
Programozás / Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« on: 2010.May.02. 12:10:39 »
Azaz négyszögjelnél a frekvencia 125000 / ((HL * 9 / 8 -1) + 1), és mivel 125000 * 8 / 9 az 111111.1, ez jól közelíti a pontos értéket (110840.47), eltekintve a kerekítési hibától. A zajnál pedig 125000 / ((f * 9 / 4 - 1) + 1), ugyanis itt felezni kell a frekvenciát. A 30h torzítás 7 bites polinom számlálót jelentene, de az A6h port 4. bitjének beállításával ezt 17 bitesre cseréltem. A "hang + zaj" módban (legalábbis az Exolon átiratomnál) a négyszögjel frekvencia hallható 5 bites polinom számlálóval - ezért vannak a feltételesen fordított részek, hogy konfigurálható legyen, mi történjen ilyenkor (csak négyszögjel, csak zaj, vagy négyszögjel torzítással).

CPC-n egyszerűbb a frekvencia konverzió, mert ott 62500-at kell osztani, ami az EP-s értéknek pontosan a fele.

:smt041
Be is töltöm az Exolon-t, eddig még nem tettem  :oops:
Kíváncsi vagyok az AY emulációra, az első verzióját megnéztem, már az jobb volt,mint amit én produkáltam, bár a Commando zenéjét és effektjeit elég jól visszaadta, a többire nem emlékszem, hogy mibe tettem még bele.

5353
Programozás / Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« on: 2010.May.02. 12:03:20 »
Mindkét megoldásnak lehet értelme, attól függően, hogy a program a BRIGHT bitet, vagy éppen a színeket módosítja a kódban (azaz például a kék szín ki- és bekapcsolása a fényes módtól függetlenül, vagy INC/DEC művelet a színeken).
Igaz, találkoztam már ilyennel is, és az pont az attribútum részre esett, úgyhogy az egyik szín más lett, mint az eredetiben, ha jól emlékszem a Hammerfist-ben volt.

5354
Programozás / Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« on: 2010.May.02. 08:28:42 »
Viszont amikor fekete háttéren van fényes szín (01000xxxb), akkor elég csak a 6. bitet törölni. Ilyenbo"l sok van például az Exolon-ban.
Nagyobb probléma, hogy az eredetileg "Spectrum Világ" palettát használó átiratoknál (azaz a régi átiratok nagy többségénél) a fényes és normál színek - és egyben a "kevert" bitsorrend - cseréje miatt gyakorlatilag érdemesebb lehet az egész játékot újra átírni.
A Double Dragonnál elég jól boldogultam a BAM-os átirattal, az elején még elő kellett venni az eredeti verziót, de aztán gyorsan ment a Spectrum világ attribútumokról való átállás is, igaz nem nagyon keverte be a játékba a papír színeket a Double Dragon :)
A "fényes" fekete nem gond, arra gondoltam, hogy macerásabb, hogy minden byte-ot cserélni kell (kivéve a 00-t :D), míg a fordított kiosztásnál pár byte változatlan maradt.
Esetleg érdemes lenne a színeket olyan sorrendbe tenni 0-7-ig, mint amilyenben 8-15-ig vannak (EP RGB), eddig 2 programba futottam bele, ami 6. bit változtatásával old meg villogást, az egyiket megoldottam egy konvertáló rutinnal, a másikat meg úgy hagytam.

5355
Programozás / Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« on: 2010.May.02. 08:14:42 »
Volt másik is ? :eek:

Ha jól láttam volt még egy Andrewsoftos verzió

Pages: 1 ... 350 351 352 353 354 355 356 [357] 358 359 360 361 362 363 364 ... 404