Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - geco

Pages: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 ... 434
136
Konvertálás / Re: WOW
« on: 2022.May.03. 14:27:59 »
I think I found the problem: the ALT key, as fire, in the emulator causes this sticky control.
Everything works fine if use ExtJoy2Fire to play the game.
:D
And do you have 2 ALT's, or 1 ALT and 1 ALTGR?
Because i did not exerience this problem (probably i did not play too much with joy+ALT :D ) ,and in HU keyboard setting the EP ALT = PC ALTGR.

137
SOUND: / Re: MIDI
« on: 2022.May.02. 11:36:52 »
Jó lett, végighallgattam :D

138
Konvertálás / Re: WOW
« on: 2022.May.02. 11:25:54 »
Thx, it seems to me that internal left+up stucked in the emulator. When i check the controls in the program, EXT2 joy gives no move result, and then internal joy check routine comes, reading keyrow 7 (row of internal joystick) gives always 0d7h which means up and left is pressed, and since no interrupt occurs between writing 07h to port 0b5h (keyboard row select) and reading the result, it is not WOW error, if next time this happens, please go to debugger ALT+B, this should solve the stucked keyboard issue. I had similar issue with the emulator, sometimes keys are stucked if i remember well when i turn it to "god mode" ALT+W.

139
Emulátorok / Re: Lua scriptek fejlesztése
« on: 2022.April.29. 08:48:51 »
Már csak egy dolog hiányzik, valaki, aki meg tudja írni :D

140
Emulátorok / Re: Lua scriptek fejlesztése
« on: 2022.April.28. 08:35:02 »
Tippem szerint igen, LUA Scripttel BMP-be mondjuk.

141
Játékok / Re: Találd ki a kép alapján a játék nevét
« on: 2022.April.25. 15:39:33 »
Jáááá

142
Játékok / Re: Találd ki a kép alapján a játék nevét
« on: 2022.April.25. 08:49:59 »

143
Programozás / Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« on: 2022.April.23. 18:04:18 »
Javítottam a joy problémát, amit az okozott, hogy a program másolja a kiválasztott irányító rutint, és én egybe vontam az EXT1/2-t de már az eredeti helyére címezve, és így az EXT1 forráscíme is már a célcím volt :D :D
Javítottam még két hibát, az LPT 16 sorral rövidebb volt, a másik, a képernyő cserekor az LPT-ben csak a bitmap területre cseréltem le (ezért volt picit furcsa, enter megnyomásakor az ablak megjelenése), már az attributum területre is megy.
Megnéztem, a zene helyére beférne az LPT, de sztem eléggé uncsi lenne rohangálni miközben baljós csend honol, ezért úgy döntöttem, hogy megpróbálok forrást csinálni a játékból, és megnézem a sprite alatti terület mentés/visszaállítós megoldással nyerünk-e egy LPT-nyi helyet, no meg sebességet, ez több időbe fog telni.
Addig is itt a javított változat.

144
Programozás / Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« on: 2022.April.23. 17:20:25 »
EXT1 botkormánnyal nem működik az irányítás. Internal, EXT2 jó.
Köszi, megnézem.

145
Programozás / Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« on: 2022.April.23. 16:18:58 »
Lehetne alkalmazni az EP64-es trükkömet: FFh a nulláslapra, és ott az LPT is.
De a lényegen nem változtat, hamár bővítés kell, akkor úgyis lesz RAM bőven. Nagyjából 320K a következő lépcső 128K után.
Igen, megnézem mit lehetne tenni, hogy elinduljon 128KB-n is, arra is gondoltam, hogy a zene helyére az LPT, de a legszimpatikusabb az képernyő tárhelyének megszűntetése, csak annyi a bibi, hogy meg kell oldani a sprite elatti terület mentését és visszaállítását, ha nem mozdul a kép, sőt, ha mozdul, akkor is, mert ezen a területen csak a háttér van.
Nem használták ki a Spectrum 128 két videó lapját?
De, csak így oldották meg, hogy ne kelljen a sprite-ok alatti területet menteni, és visszaállítani, no meg a fél karakteres scrollhoz is jól jön, hogy az a rész lehet egy karaktersorral nagyobb.

146
Programozás / Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« on: 2022.April.23. 11:17:01 »
eddig erre jutottam, most 176KB kell a programnak, mert az FF és a 00-ás szegmenst se abajgattam, és pluszba még LPT-nek is kértem egyet, attr hiba lehet benne, jelezzétek lécci, ha találtok.
A program egy ideiglenes memóriába rajzolja meg a pályát, és onnan frissíti a videó memóriába, valamennyi sebességet nyerhetnénk, ha az ideiglenes memóriás dolgot kihagynánk, de , és itt jön a de, akkor a sprite-okat kellene menteni, és visszamásolni, plusz a keret egy részét mindig másolni az egyik lapról a másikra, szerintem sebesség növekedés lenne, és némi memória is felszabadulna, nem tudom, elég lenne-e az LPT-nek, és ha elég is lenne, akkor még játszani kéne, mert a felszabaduló hely olyan szegmensen van, ami sebesség kritikus.

147
Játékok / Re: Találd ki a kép alapján a játék nevét
« on: 2022.April.22. 20:42:13 »

148
Programozás / Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« on: 2022.April.22. 08:31:48 »
Azt írta Gyányi Sanyi, hogy kevesebb 200 szabad bájt volt a 128K-ból...
Talán ha lenne grafika vagy zene ami nem kell folyamatosan, hanem lehet tömörítettből elővenni az éppen kellő részt.
Az biztos, hogyha lett is volna a forrás speccy programjában betöltőkép, akkor kikerül, hogy be lehessen tölteni a programot a rendszerszegmens érintése nélkül, de az a tippem, látva a WOS-os tapokat is, hogy már a Speccy verzió betöltőkép nélkül érkezett.
Ilyesmire gondoltam én is, meg az lenne a jó, ha a forrás lenne meg, mert pl az IM2 tábla alapból szabadul, az egyik page3-as lapok közötti másoló rutinon is nyertem vagy 30h bájtot, meg elméletileg nekünk elég lenne csak az egyik képernyő attributum területét használni, ez máris több, mint 400h bájt, csak ugye nem egy helyen, és olyan 0d00h bájt kéne :D :D

149
Programozás / Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« on: 2022.April.22. 08:26:30 »
Nálam van tap :ds_icon_cheesygrin:
Azt töltöttem le először, csak nem volt benne betöltőkép :D , ugyanígy jártam a WOS-on is, így maradt a Speedlockos TZX, meg a vadászat a kódra :D :D

150
Programozás / Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« on: 2022.April.21. 17:39:48 »
Jaja, rosszul emlékeztem, egy másik 128kB-s játékkal kevertem a betöltőképes részt.
Az az érdekes, hogy a WOS-on is csak a TZX-ben van.

Pages: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 ... 434