Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - geco

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 ... 434
121
Játékok / Re: The Abyss
« on: 2022.May.31. 10:42:13 »
Nem, ha ilyen gond van, akkor az program hiba, én meg marha régen játszottam vele, az is lehet, hogy belefutottam én is, csak nem ragadt meg.
Nem az emulátorral van gond :)

122
Játékok / Re: The Abyss
« on: 2022.May.30. 09:44:25 »
Nekem nem rémlik, hogy belefutottam ilyenbe.

123
Microprose Soccer Reloaded
128K+-on van csak játékállás mentés és töltés

The Hobbit
Ha jól emléxem, akkor 640KB+-nál betölti az egész játékot a memóriába, és nincs utántöltögetés

Wolfenstein2004
Ha jól emléxem játék közben zene csak 128KB+-on van

Norht & South
Legalább 256Kb RAM-mal rendelkező EP esetén az egész program a memóriába töltődik.

124
Spectrum-ról / Re: Spectrum programok átírása
« on: 2022.May.26. 11:08:06 »
Ma kipróbáltam egy joystickkal, és hibátlanul működik. A belső joystick úgy tűnik, hogy bizonyos pozíciókban beragad, miután a botot a középső pozícióba engedte.

----

Today I have tried with a joystick and it works flawlessly. The internal joystick seems to get stuck in some positions after releasing the stick to the middle position.
Thank you very much :)
Strange, because if there is a problem with speakeasy routine, the opposite should occur, internal joystick do not act sometimes (it remains in center position), because keyboard emulation routines do not change to disabled interrupt, and speakeasy routine writes 10h and 00h to port 0b5h which means select keyboard row 0, and if interrupt occurs between writing and reading port 0b5h then it would check keyboard row 0 instead of 7, but as you do not press anything from keyrow 0, no keypress is the result.

Köszi szépen :)
Érdekes, mert ha a speakeasy rutinnal lenne a baj, akkor az ellenkezője történne, a belső joy nem reagálna néha (középen marad), mert a billentyűzetet emuláló rutin nem tiltja a megszakítást, és a speakeasy rutin 10h-t, és 00h-t ír a 0b5h protra, ami a billentyűzet 0. sorát választja ki, és ha megszakítás történik a 0b5h port írása és olvasása közben, akkor a 0. sort ellenőrizné a 7. helyett, de mivel a 0. sorból nincs lenyomva semmi, ezért az eredmény az lenne, hogy nincs billentyű lenyomva.

125
Spectrum-ról / Re: Spectrum programok átírása
« on: 2022.May.25. 17:07:37 »
A Speakeasy hangja működik, de a belső joystickkal való mozgás kaotikus. Most nincs joystickom, hogy kipróbáljam.
Coool, thank you very much, theoretically the game should work, i just added Speakeasy support to IstvánV's conversion, Zozo mentioned in EP Club that this game uses Currah Speech which has the same chip as Speakeasy has. Today i checked  and Currah Speech works totally different than Speakeasy, it has an own 2KB ROM which is paged in instead of ZX ROM, and the game calls it at 0038h, it uses a data pointer at 0ff54h to find the data to be played (the data pointer is 0ff51h at the beginning).

Köszi szépen, elméletileg a játéknak működnie kéne, csak a speakeasy támogatást adtam hozzá IstvánV konverziójához, Zozo említette az EP klubban, hogy ez a játék használja a Currah Speechet, ami ugyanazt a chipet használja, mint a Speakeasy.
Ma megnéztem, és tapasztaltam ,hogy a Currah Speech másképp működik, mint a Speakeasy, van saját 2 KB ROM-ja, ami a ZX ROM helyére lapozódik, és a játék 038h-n hívja meg, egy adatmutotót használ a 0ff54h címen a lejátszandó adat megtalálására, ennek kezdőértéke 0ff51h.

126
Spectrum-ról / Re: Spectrum programok átírása
« on: 2022.May.25. 13:47:18 »
Közkívánatra :D 3. játék, ami Speak Easy kompatibilis:
The Birds and the Bees

Teszteljétek azért, a speakeasy.lua jó eredményt mutatott.

127
I do not want to be the unnepronto :-D
The stuffs you mentioned are great, but if it is realized, our beloved EP is not an EP anymore. it is my oppinion: i saw some hw specific stuff for commodore +4 and 64 also which let the old hw to play video with digi sound, i did not like them.
Hw sprite for ep would be great, and it is ok for my side, as it was originally "planned" also, the problem with it, who will create programs for it? and how many sprite hw will be sold?

128
Spectrum-ról / Re: Where Time Stood Still
« on: 2022.May.16. 18:15:36 »
EXT1 porbléma kiherélve :)

129
Spectrum-ról / Re: Where Time Stood Still
« on: 2022.May.16. 12:58:55 »
Amúgy hogyan sikerült bepréselni? Volt amit lehetett tömöríteni?
Volt, meg nyertem a kód részen is párszáz bájtot.
A pálya többször 15 részletben van eltárolva (amikor megakad a játék, akkor az egyik zónából egy másikba értünk, és a részletekből ekkor hozza létre az pályarészt), ebből 2 nagyon egyszerűen tömörítve, ezeket tömörítettem be M6-tal, így nyertem majdnem 4KB-ot, de két különböző szegmensen, kicsivel több, mint 512 bájt maradt szabadon, a kód részen nyert párszáz bájtot meg az emulációs rutinok elhelyezésére használtam, ott is maradt pár bájt szabadon.
Nagy fejtörést okozott még a betöltés, hogyan pakoljam össze-vissza az adatot, hogy az FF szegmenst, a videólap képernyő területét, a másik
videólap LPT területét, és a page0 egy részét ne érintsem.

130
Spectrum-ról / Re: Where Time Stood Still
« on: 2022.May.16. 10:43:31 »
EXT1 botkormány nem megy.
oké, megnézem

131
Spectrum-ról / Where Time Stood Still
« on: 2022.May.15. 19:43:22 »
EP128-ba is betölthető színes verzió (már amennyire az eredeti is színes :D), még annyit módosítottam rajta, hogy Turbós EP-n se menjen 18 FPS fölé a játék.
Remélem hiba nincs benne, a vízesésig elmentem ,hogy megnézzem az attributumokat, de ettől távolabbra nem merészkedtem.
128KB RAM esetén a rendszerszegmens és a 0-ás lap is felülíródik
144KB RAM esetén a rendszerszegmens felülíródik
160KB RAM és felette, a rendszerszegmens, és 0-ás lap érintetlen marad.

Nem tudtam megoldani, hogy valamelyik lap elején szabadítsak fel 80h bájtot, ezért kerül a 0-ás lap is felülírásra 160KB RAM alatt, és ezért is kellett visszatérnem az IM2 használatához, pedig nem szeretem.

132
SOUND: / Re: MIDI
« on: 2022.May.06. 14:42:10 »
A Midiplayer lejátszóját is be lehet, de nem érdemes, mert túl sok helyet foglal, István csinált 3-4 fajta konvertert, és hozzájuk lejátszót, amivel lehet próbálkozni, az egyik mindig sikerrel jár, szerintem a Midiplay csomagban fellelhető az összes.

133
Játékok / Re: Válogatott játékgyűjtemény projekt
« on: 2022.May.06. 14:23:30 »
Az Airwolf már gyárilag kaki, egy befejezetlen verziót adtak ki.
Beach Head: Szerintem nincs, de akik jobban képben vannak, mgcáfolhatnak
csak bal oldal: Ha az eredeti EP128emuban is így van, akkor az vason is így lesz
Valaki említette, hogy megvolt neki az IM2 nem crackelt, lehet, hogy nekem is ez volt meg, de keresgélnem kéne DVD-ken, ahhoz most nem fűlik a fogam, és akkor is WAV-ban lenne meg :D :D

134
Konvertálás / Re: WOW
« on: 2022.May.04. 14:09:01 »
Hát meg is néztem, az ALTGR az ALT, műxik tűzgombként a WOW-ban.

135
Konvertálás / Re: WOW
« on: 2022.May.04. 10:21:37 »
??? Nálam a "Menu" gombon van (jobb CTRL-tól balra eső hülye gomb a windowsos billentyűzeteken :-) )
És valamikor régen azt írta István, hogy nem is lehet az ALTGR-re tenni.
Nálam vagy az ALT-on, vagy az ALTGR-en van, és abból gondolom, hogy az ALTGR-en, mert az ALT+W, meg ALT+B-t elég sűrűn használom :D :D

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 ... 434