Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - geco

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 432
1
Games / Re: Wizball
« on: Today at 09:13 »
The EP has 8+8 colors in 160x200, similar to C64.
I even have a palette setup which is very close to the C64 colors (BIAS makes it impossible to be 100% accurate)
There are smart techniques for smooth scrolling and fast sprite handling, so a C64-like port is possible.
The only problem is that the resolution of the scroll and sprite positions is 320 pixel on the C64, even if the screen resolution is only 160 pixels. This makes the movements on C64 nice and smooth - something what we can not achieve on EP.
And there is another problem, most of the scrolling C64 games uses character based screen, where maximum 1000 bytes should be copied in each phase, on EP this solution is impossible, because character based screen can be scrolled by 8 pixels horizontally, and other problem is the lack of sprites, the other possibility to use pixel screen, but copying the whole screen is very slow, because 16KB data should be copied, we have one good solution, use the pixel screen, and move the starting address of the screen and fill the 1st or last column depends on onto which direction was moved in LPT, by this we can achieve quite fast horizontal scroll, but only by 4 pixels, which can be half if 2 screen is used and it's content is moved by 2 pixels.

2
Games / Re: Wizball
« on: Yesterday at 09:52 »
Surprisingly even the graphics looks better on C64, and the sprites are XOR-ed to the screen on CPC, it was a lazy port of the game :(
I checked a lot of versions, except the Atari ST version, i did not like the Amiga version either.

3
Games / Re: Wizball
« on: Yesterday at 09:05 »
I checked the versions on Youtube, the worst is the CPC version, much worse than the Speccy which is faster, has a horizontal scroll etc.

4
Games / Re: Wizball
« on: 2022.August.07. 22:22:55 »
I usually convert 1st the game with CPC screen addressing, and then change it to EP continuous screen adressing, and from this other improvements can be done.
Sometimes i patch the conversion codes into the program, sometime i create source code from it.

5
Games / Re: Wizball
« on: 2022.August.07. 21:56:55 »
I can help about CPC->Ep conversion, the best way to find a 4colour mode CPC program for 1st conversion.

6
Games / Re: Arcade ports/emulators
« on: 2022.August.07. 21:48:03 »
we have at least 2 :-D
pacman
Wizard of Wor

7
CPC-ről / Re: The Sword of Ianna
« on: 2022.August.07. 14:41:18 »
Annyit tudtam tenni az ügy érdekében, hogy beállítottam, ha a zaj értéke 2-nél nagyobb, akkor azt zajként játssza le, ha 3-nál kisebb és hanggenerátorra küldött érték nagyobb, mint 0075h, akkor a hangcsatornán, ellenkező esetben a zajként az adott hangcsatornán.
A zaj 1, és 2-es értékeire be lehetett volna vonni a zajcsatornát, de csak akkor ha az AY-n 1 zajcsatorna szólal meg csak, de erre nincs garancia, mert az effektek is erősen használnak zajt, így maradt a fenti kompromisszumos megoldás.
Az első hozzászólásban lévő csatolmányt lecseréltem.

8
CPC-ről / Re: The Sword of Ianna
« on: 2022.August.07. 12:57:36 »
Itt vannak a zenék, amik nem használnak egyszerre zajt és négyszögjelet:
00,02,06,07,08,0a,0b,0c,0f

Zenék amik használnak, a 16 bites szám a hangcsatornára küldött érték, a 8 bites utána a zajra küldött érték:
Code: [Select]
01,04 02C5 02 029d 02 0254 02 0254 01 0213 03 0213 02 0213 01 01f5 03 01F5 01 01be 03 0109 03
03,09 0069 1d 0069 09
05    0007 10 0426 1B 0119 1b
0d    0233 01 01a5 01 018d 01 0162 01 013c 01 0119 01 0109 01 00d2 01 00c6 01
0e    0697 01 034B 02 0277 01 0254 01 01D9 01 01A5 01 018D 01 013C 01 012A 01 00EC 01 00D2 02 00D2 01

Hangeffektek, amik használnak:
Code: [Select]
02    00C6 0b 008C 08 00B1 1a 00BB 06 013C 0d 0109 07
03    0010 1f 0010 17 0010 04 0010 01
04    0119 10 00DF 1c 0178 01 01BE 01
05    0109 03 0076 15 0109 01 0010 0d
06    0109 0c 0017 19 0012 15 0012 0e 0007 09 0109 06
07    0109 02 00EC 01
0a    000C 0a 000C 06 000C 01
0b    000C 01 000C 02 000C 17 000C 19
0e    0020 0c 0020 0d 0020 11 0001 0f
0f    0109 1f 0109 1e 0109 1d 0109 1a
13    013C 0b 018D 06
15    001A 14 0010 06 0010 03 0010 02 0010 01

9
CPC-ről / Re: The Sword of Ianna
« on: 2022.August.06. 21:39:10 »
A 2. zeneben a zaj 1/50 masodpercig szol, legalabbis beallitas szerint, hangzasra 2. Az ep-s zajcsatorna bevonasan gondolkoztam, de akkor meg egyeb helyen mehetnek el a zajok, ahol a 2 szol egyszerre, meg CPC-n a zaj frekvenciaja allithat, es nem szimplan egyutt szol a hanggal, valami keveredes is tortenik.

10
CPC-ről / Re: The Sword of Ianna
« on: 2022.August.06. 20:34:03 »
Egyszerre megy a zaj, és hang, én ilyenkor a zajt részesíten előnyben.

11
CPC-ről / Re: The Sword of Ianna
« on: 2022.August.06. 18:53:47 »
Palettaváltás javítva, a legelső hozzászólásban az attachment lecserélve.

12
Programming / Re: Enterprise programming options in 2022?
« on: 2022.August.06. 17:59:58 »
I have a crazy idea for a text adventure system that can produce source code for multiple programming languages and platforms, but producing games for the Enterprise has the highest priority.
I think it is possible, since text adventures uses basic Basic commands, which exist in all Basics with small differences, so if you do not plan to use PRINT AT, it can be converted even into Commodore 64 Basic, just you have to write a converter if it is needed, but i guess there is text to Basic for a lot of platforms.

13
CPC-ről / Re: The Sword of Ianna
« on: 2022.August.06. 17:48:45 »
Siker :D
A palettaváltás meg bug, hamarabb kellett volna, de csak elhalálozáskor cserélődtek le a színek az LPT-ben, köszi a felfedezést :)
A CPC verzióban megszakításban állítgatja a színeket.

14
CPC-ről / Re: The Sword of Ianna
« on: 2022.August.06. 15:14:20 »
Csináltam egy új verziót, ez csak annyiban tér el az előzőtől, hogy a C és H egyszerre megnyomásával örök energiát kapunk, az első hozzászólásban a csatolmányt lecseréltem.

15
Congratulation !!! :)
I found 3 things which could be correct by the following way:
TWO YEARS AFTER THE 1ST ADVENTURE
YOU MET THE SCIENTIST MR BROWN
MARDIOR THE GHOST

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 432