Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - sanyike

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7
46
Programozás / Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« on: 2015.December.29. 23:09:32 »
, majd AND-eled a háttérrel, és ezzel OR-ozod a sprite bájtot.

jaaa, szóval ha pl. a sprite bájtom 02H, akkor a mask értékem a táblázatból kiolvasott 3. érték azaz 55H?


Code: [Select]
.maskLookupTable ; lookup table for masks, by byte. AND with screen data, then OR with pixel data.
defb &FF,&AA,&55,&00,&AA,&AA,&00,&00,&55,&00,&55,&00,&00,&00,&00,&00,&AA,&AA,&00,&00,&AA,&AA,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00
defb &55,&00,&55,&00,&00,&00,&00,&00,&55,&00,&55,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00
defb &AA,&AA,&00,&00,&AA,&AA,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&AA,&AA,&00,&00,&AA,&AA,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00
defb &00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00
defb &55,&00,&55,&00,&00,&00,&00,&00,&55,&00,&55,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00
defb &55,&00,&55,&00,&00,&00,&00,&00,&55,&00,&55,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00
defb &00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00
defb &00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00,&00

47
Programozás / Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« on: 2015.December.29. 22:13:36 »
hát ha nem akarsz elszíneződést, akkor nem használhatod az xor-os módszert

Értem.
Az or, xor, and megoldásra azért gondoltam, mert a sprite editor amit használok

AMSprite

a sprite adaton felül generál egy 256 byt-ból álló ".maskLookupTable" blokkot, csak fogalmam sincs hogy (s mire) kell használni...



jelenleg 2 lapot használok

valahogy így:

eleje: a 2-es lapot megjelenítem
az egyesre közben betöltöm a hátteret és sprite-ot, amikor kész;
az egyes lapot jelenítem meg
közben a kettes lapra betöltöm a hátteret és a sprite-ot, ha kész;
vissza az elejére :-)
---
a sprite or-al megy a hátérre...  de ugye ez nem az igazi ...

48
Programozás / Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« on: 2015.December.29. 21:01:56 »
Ha valaki meg tudna osztani egy-két gondolatot a maszkolásról? ...
Szóval, hogy a sprite színhelyes maradjon a háttér előtt vagy mögött .


ALT-ra lövöldözik (egyelőre csak egy irányba) :-)


* hera.ep128s (784.84 kB - downloaded 172 times.)

* hera.com (18.39 kB. 124x73 - viewed 158 times.)

49
Assembly / Re: Assembly programozás
« on: 2015.December.27. 20:24:52 »
Akit érdekel, egy kis program,

Nagyon jó, nagyon hasznos.
Köszi!

50
Programozás / Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« on: 2015.December.27. 20:22:10 »
Áá csak próbálkozom...
Nemrég kezdtem ezzel foglalkozni, remek hobby.
Csak gányolgatok... de nagyon élvezem :-)...


Köszönöm, hogy kipróbáltad.

51
Programozás / Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« on: 2015.December.26. 10:49:15 »
, feltennéd sima EP formátumban is? Köszi!


Igazi vason nem teszteltem, de mennie kell...

* hera.com (17.13 kB. 117x68 - viewed 174 times.)

52
Programozás / Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« on: 2015.December.25. 22:21:32 »
Nem a futás közben gondoltam, hanem az inicializálás során.

Ez nem teljesen világos.
Az átfordítás számítás igényes, ami időbe kerül... vagy nem jól gondolom  :-/ ?

53
Programozás / Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« on: 2015.December.25. 21:11:59 »
Az első verzió valós időben tükrözött, de sajnos rendkívül lassú volt.
Meglehet, a kód nem volt a túl optimális :-), mindenesetre feladtam...


54
Programozás / Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« on: 2015.December.25. 19:20:12 »
Ez egy bazi nagy 5-ös fejlécü program?

Igen, egy kicsit elszálltam :-);

a sprite irányonként 14 frame-ből áll, asszem ezt megfelezem majd, nem sok értelme van... azon kívül, hogy rengeteg helyet foglal.

A Haluska cikk segített, köszönöm !

Ilyen lett:
(egy kicsit villog, de működik és öröm van :-) )

* hera.ep128s (784.84 kB - downloaded 190 times.)

55
Programozás / Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« on: 2015.December.24. 01:17:27 »
... átlóg a következő lapra.


nem lóg át, szegmenshatárnál megszűnik, a 4000h fölé kerülő rész nem is megy be a memóriába...

56
Programozás / Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« on: 2015.December.23. 23:42:54 »
Igen, 4000h-IG kinullázta, de az adatokat nem írta be utána, ... konkrétan eltűntek :-)

57
Programozás / Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« on: 2015.December.23. 23:07:42 »
Gondolom az ORG cím ott is működik :)
Én is gondoltam, de nem :-)

A kérdéses db rész elé beírtam...

              org 4000H
spr:         db 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0
               db    ;stb...

ugyan oda tölti... mit kéne másképp?

58
Programozás / Re: ASM EP-n - hogyan kezdjem?
« on: 2015.December.23. 21:42:17 »
A gépi kódú rutinom végén található nagy mennyiségű db egy része átlóg a következő lapra.
Van arra lehetőség, hogy a HEASS a db sorozatot az általam megadott címre fordítsa?
pl. 4000H-tól

59
Assembly / Re: Assembly programozás
« on: 2015.November.28. 09:44:30 »
Sajna csak igy "egyben" allithato ez.

Tehát ha jól értelmezem; színenként nem lehet csak 8-as fix színcsoportonként?
256/8 = 32 variáció ...?


60
Assembly / Re: Assembly programozás
« on: 2015.November.24. 23:35:41 »
* hera.ep128s (240.78 kB - downloaded 176 times.)

...első assembly próbálkozásom...

Még nem jöttem rá, hogy a paletta 2. nyolc színét, hogy kell beállítani, ezért hiányzik egy szín a ruházatból :-)

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7