Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Povi

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 109
16
VIDEO: / Re: Grafikai trükkök
« on: 2019.August.12. 10:09:07 »
Nem kell előre legenerálni, generálhatod csak azt az oszlopot, vagy esetleg egy picivel nagyobb területet.
Random hegynél meg generálhatod a Random hegy aktuális fél karakter oszlopát.
egyébként eszembe jutott egy jó példa: ilyen a flappy bird: horizontálisan egy helyben van a madár, de a háttér folyamatosan scrollozódik mögötte, ráadásul végtelen hosszú, és random.

Viszonrt amit még nem értek:
80 karakter széles a képernyő. Van egy bufferem, ami mondjuk 160 karakter széles. Ennek az elejére mutat az LPT. Eggyel növelem az LPT-t, most az 1-81 karakter látszik a bufferemből. Előbb-utóbb elérek 80-159 "ablakhoz", amit nem tudok tovább tolni.

Vagy én értek valamit nagyon félre.

17
VIDEO: / Re: Grafikai trükkök
« on: 2019.August.12. 09:03:19 »
Sztem az Áttörés újrarajzolja a képet mindig, TVC-ről lett konvertálva.
A legjobb, és leggyorsabb scroll az, ha csak legszélső fél karakter oszlopot másolod minden fázisban, és az LPT címet lépteted eggyel jobbra, így 4 pixeles vízszintes scrollod lesz.

de ha jól értem, és pl. van egy 15 képernyő szélességű pályám, akkor előre le kéne tárolni az egészet, és azelőtt csúsztatom az LPT ablakot? De már egy 3-4 képernyővel teli lesz a memória.
És mi van akkor, ha a pálya véletlenszerű? (pl. random hegyes háttér)

18
VIDEO: / Re: Grafikai trükkök
« on: 2019.August.11. 20:19:18 »
Vízszintes scrollozásra van valami trükk?

Nem kéne teljes képernyő, csak kb. 150 pixel magas, de teljese szélesség (80 karakteres).

Pl. az "Áttörés"-ben hogy csinálják? (persze az nem a legjobb példa, emlékeim szerint kicsit szaggat),
Vagy bármilyen mászkálós játékban, ahol az emberke nagyjából fix helyen van, és a háttér mozog mögötte.

19
Programozás / Re: Szövegrendező funkciók
« on: 2019.August.11. 20:17:44 »
de mi az ebben, amit TAB-al nem lehet megcsinálni?
ránézés alapján pl. a jobbra igazítást

20
Programozás / Re: BASIC
« on: 2019.June.24. 12:29:35 »

21
Programozás / Re: Fájltömörítés Enterprise-on
« on: 2019.April.15. 13:17:03 »
Nem töltöttem fel új verziót. :) Csak a wiki-t szerkesztettem, bár nem tűnik valószínűnek, hogy sokan olvassák.
Én szoktam :-) Jó, hogy össze vannak gyűjtve egy helyre a dolgok, mert a fórumban előbb-utóbb elsüllyednek.

22
Történelem / Re:Mit szerettek a legjobban az Enterprise-ban?
« on: 2019.April.07. 11:25:54 »
hát, sorrendet nem tudnék felállítani...

de amik nagyon tetszenek:

az EXOS!!! nagyon könnyen bővíthető, nem rég írtam életem első eszközmeghajtóját, és megdöbbentően egyszerű, és jól kigondolt dolog! fényévekkel megelőzte a korát a mikroszámítógépek között (a nagygépeknél nyilván már akkoriban ez standard dolog volt, itt gondolok pl. unix-ra).

EXDOS!!! - baromi jó, hogy nem kell szívni a lemezformátumokkal, mint a Commodore, Amiga vonalon. Egy az egyben (na jó, 90%-ban) átjárható a PC és EP.

LPT - bár még mindig nem értek hozzá teljesen, de lenyűgöz, hogy baromi egyszerűen lehet más gépek video RAM-ját és képernyő felépítését utánozni (lásd: Spectrum és CPC).

BASIC - bár nem voltam soha nagy BASIC kóder, maga az elv tetszik, annak ellenére, hogy a megvalósítása lassú lett, hogy teljesen struktúrált az IS-BASIC

és akkor ami NAGYON NEM tetszik:
BIAS :-( nagyon nagy hiányosságnak tartom, hogy nem lehet tetszőleges 16 színű palettát létrehozni!!! :-(

23
Konvertálás / Re: SPemu
« on: 2019.April.04. 10:43:52 »
na, mégse működik:

24
Konvertálás / Re: SPemu
« on: 2019.April.04. 10:42:15 »
Speccies

jó kis logikai puzzle játék, egy kicsit az Atomix-ra hasonlít

(bámulatos ez az spemu, át akartam írni ezt a játékot, de működik az emun!)

25
Beviteli eszközök / Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« on: 2019.April.02. 14:13:10 »
I found a bug, if not enough RAM is available, so it is fixed.

I did not fixed the mouse bug at 10MHz, I don't know, what the B register should be at M_WAIT_LOOP.

I attached the source, you can compile it with sjasm, the AMOEBA.COM (attached in previous zip) is needed for the compilation.

gflorez, can you do some tests with higher B values at 10MHz?

26
CPC-ről / Re: R-Type
« on: 2019.March.28. 21:11:36 »
szép játék lett!

27
Beviteli eszközök / Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« on: 2019.March.28. 20:08:10 »
I have tested your mouse2.com program.

On 4MHZ I move the mouse and the numbers change, if I stop the mouse the two numbers return to idle, 00 00. But on 10MHZ idle is 80 00, so the displacement is badly read and the pointer goes to Right.

What about this (mouse3.com)?

This uses Bruce Tanner's routine, the mouse2.com uses IstvanV's routine

Source codes are also attached.

28
Beviteli eszközök / Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« on: 2019.March.28. 19:47:36 »
Lehet, de csak ennél a programnál? Más programoknál, játokoknál nemigen tapasztaltam ilyet.
Ha a két változatnál ugyanaz az LPT, akkor vajon mi válthatja ki a torzulást az egeresített változatban? :smt017
jó kérdés, gyanús a gflorez féle 10MHz-es fagyás is.
Van egy sejtésem, majd kipróbálom.
Viszont feléd kérdés: ha nincs bedugva az EnterMice hw a gépbe, úgy mit csinál az egeres verzió nálad?

29
Beviteli eszközök / Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« on: 2019.March.28. 19:46:11 »
About Lemmings.  An awful ZX conversion.... not your fault...

haha! :-) Yes, I know, it is terribly ugly :-) With 4 colour mode would be much better :-) But the soundtrack is nice.

The pointer moves correct on 4MHz, but it is slow and not pixel perfect. Probably also not your fault....

About the speed: easy to increase, with doubleing the relative movement.
With keyboard control it starts with 1 pixel movement, but if you hold down the pressed key, it will move the cursor by 8 pixel.
What do you mean about "not pixel perfect"?


30
Beviteli eszközök / Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« on: 2019.March.28. 19:40:17 »
Both versions 1 and 2 behaviour the same, perfect movement on all controllers at 4MHz, but if I switch to 10MHz, the pointer jumps outside the grid and freezes on all controllers. Only if I don't touch the mouse, I can return to 4MHz and play normal. If I move the mouse the Enterprise hangs. But it only needs a warm reset to return to Basic.


Could you test this program at 10MHz (and also in 4MHz)?
This for test, just writes the relative movement value to status line (so, move the mouse :-) )

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 109