ENTERPRISE KLUB
2021. október 2., 1055 Budapest, Nyugati tér 9. 14-19 óráig
Belépés kizárólag klubtagok részére! (Klubkártyával vagy előfizetéssel!)
Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - vizor

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11
61
Kijelző / Re: EP128 VGA MONITORRA?
« on: 2008.November.13. 19:30:36 »
Köszi !

Meg fogom próbálni, csak szerzek ilyen csatlakozót.

62
Kijelző / Re: EP128 VGA MONITORRA?
« on: 2008.November.13. 19:08:40 »
Helló mindenki !

Vajon egy Commodore 1084 S-P VDE színes monitor alkalmas a feladatra?

Az elõlap: szokásos potik, H-center,Brightness,Contrast,Color,Volume és egy nyomógomb: CVBS / RGB
A hátlap: nyomógomb: CVBS / LCA, kompozit bemenetek 4 db: C, CVBS/L, Audio R, Audio L, 8 pólusú DIN: TTL RGB, 6 pólusú DIN: lin.RGB, nyomógomb: VCR, majd a szokásos potik: V.Height, Centering Vert, H.width.

Sztereó mert 2 hangszórós és fejhallgató kimenet is van. Videómagnóval próbáltam ki a kompozit CVBS és audio bemeneteken. Sajna a bekapcsolója szétesett ezért folyamatos nyomást igényel  :)

63
Kijelző / Re: EP128 VGA MONITORRA?
« on: 2007.May.31. 10:30:09 »
Most lehet, hogy hülyeséget írtam, nem jól emlékeztem. A MAC-on van a 2 soros 15 tûs, a monitoron inkább a 9 tûs csatlakozó van (meg fogom nézni este). Nincs rajta átkapcsoló. Így már nagyobb az esélye a dolognak ?  :)

Szerk.: most utánnanéztem, a 9 tûs VGA csatin rajta van a 3 szín meg a két szinkronjel.

64
Kijelző / Re: EP128 VGA MONITORRA?
« on: 2007.May.31. 10:10:41 »
Quote from: Zozosoft
Esetleg ha tudsz szerezni valahonnan egy kb 15-20 éves EGA/VGA monitort ami EGA/CGA kártyákkal is tudott üzemelni, azok, ha jól tudom még az EP által is ismert TV szabványhoz hasonlóan mûködtek, így egy ilyennel lehet esélyed...
Olyanra gondolsz, aminek a vga kimenete nem 3 soros, hanem 2 soros 15 tûs ? Mert ha igen, egy ilyen színes VGA monitorom van, esetleg próbálkoznék vele. Egy 286-oshoz van és a gyári kábele alakitja át 3 sorosra a csatit. Ez volt az egyetlen olyan monitor, ami tudta fogadni a MAC LCII-esem képét.

65
Játékok / Re: Glider Rider
« on: 2007.March.14. 11:50:13 »
Üdv !

Régi megoldatlan ügyem a Glider Rider. Imádtam az izometrikus grafikáját, a relatíve szabad mozgást és a zenéjét. A probléma: mi a cél vagy hogyan lehet bejutni az erõdbe ?? Lehet benne motorozni és sárkányrepülõzni, utóbbinál bombát szórni. De ha megközelítem az erõdöt vagy bizonyos tornyokat, akkor energiahullámokkal lõnek, amitõl nem lehet közelebb menni. Hogy lehet bejutni az erõd kapuján (bent egy csomó tank van) vagy mit lehet lebombázni ?

Help please  :)

66
Hardver / Re: Duplagép :) avagy egy nosztalgia ötlet
« on: 2007.March.05. 09:22:29 »
Igen, alkalmazzák a mai videókártya iparban (SLI és társai) de mint látható, nem túl nagy sikerrel. Nem gyorsul annyit, amennyire sokba kerül, pedig ma már sokkal többet tudnak.

67
Weboldalak / Re: EP128.hu
« on: 2007.February.08. 09:37:38 »
Az Elite-bõl nekem mindig is a jó save/load-os verzió volt meg.
Sõt, volt hozzá egy olyan állás amiben 60 millió (vagy milliárd) kredit volt, szóval állati sok pénz  :ds_icon_cheesygrin: A lapon lévõben is benne van az az állás ?

u.i.: úgy látom, igen. Az a szuper.eli file csak az lehet  :)

68
Egyéb témák / Re: Enterprise 128k golden edition
« on: 2007.February.05. 12:15:24 »
Nekem tetszik  :)

Csak nem a C64 Gold Edition adta az ötletet (ami egy példányban létezik az egyik alapítónál) ?

Esetleg kipróbálhatnád, hogy festenének a fekete billentyûk króm-ezüst színben  :)

69
Weboldalak / Re: EP128.hu
« on: 2007.February.01. 12:24:42 »
Quote
tegnapi frissítésben felraktam az EDC-nek egy Cracker Game címû programját. Életemben nem hallottam róla, elsõ ránézésre azt hittem, egy Mastermind játék, de tévedtem. Van valakinek tippje mit kell benne csinálni?
(Amúgy egész jópofa program kellemes zenével.)
Igen, ez egy Mastermind játék. 3 ábra felrakása után a felette lévõ szám jelzi, hogy hány ábra van pontosan a helyén. Azt nem jelzi, hogy melyik jó és azt se ha van jó ábra csak rossz helyen. Csak a jó ábra jó helyen számít. Ha megvan mind a 3 jó ábra jó helyen, egy pillanat alatt eltûnik az egész és új szint jön. Minden szinten 60 másodperc van és ugyanazok az ábrák, legalábbis a 3. szinten még így volt.

70
Weboldalak / Re: EP128.hu
« on: 2007.January.03. 12:23:14 »
Régebben próbálgattam ilyen komplett weblap leszedõt de valamiért mindig az egész szervert le akarta szedni  :ds_icon_cheesygrin:

A wget-et nem ismertem. Lehet, hogy itt az ideje változtatni ezen  ;-)

71
Weboldalak / Re: EP128.hu
« on: 2007.January.03. 11:55:46 »
Quote from: Lacika
Mire gondosz az "összesített lista" alatt? Egész éves listára? Az a tervem, hogy összesítem, úgy 2 hónap múlva az egész éves (2006-os) listát, és a második hasábban elindul a 2007-es lista havonkénti frissítéssel.  
Nem teljesen erre gondoltam, hanem Zozosoft ötletére reagáltam
Quote from: Zozosoft
Meg kéne csinálni, hogy a játékok link az véletlenszerû oldalra vigyen, és akkor nem csak csupa A-B betûs program lenne a listában.
Úgy értelmeztem, hogy õ a konkrét letöltési listára gondolt én meg arra, hogy az összes letöltés szerepelhetne egy oldalon is. Ha valaki egyszerre akarná mindet leszedni, nem kellene minden "betûbe" belelépegetne. Persze ez már az extra lustaság kategória  :ds_icon_cheesygrin: Egyszer jártam egy olyan C64-es oldalon ahol a több ezer programot több ezer kattintással lehetett volna mind leszedni és az elsõ 20 után feladtam  :ds_icon_cheesygrin:

72
Weboldalak / Re: EP128.hu
« on: 2007.January.03. 08:31:50 »
Esetleg lehetne egy összesített lista is. Sokan (köztük én is  :)) szeretik ha minden egy oldalon van mert akkor csak "jobbgomb/minden letöltése flashgettel"  :lol:

73
Beviteli eszközök / Fénypisztoly, fényceruza
« on: 2007.January.02. 12:24:08 »
Üdv, hardver guruk.

A kérdés, hogy az EP alapból képes-e valamelyik joystick porton fényceruzát kezelni ? Ha igen, akkor már csak egy ugrás a fénypisztoly. Maga a pisztoly "hardver" már adott piacos TV játékokból (pl. hamis Sega), a csatlakozója régi joy-os. Tudtommal a fényceruza felépítése és mûködése elég egyszerû, visszaad egy szórt X és egy pontos Y értéket plusz a tûzgomb. Ha a gép le tudná kezelni az eszközt, milyen jó kis játékokat lehetne csinálni  :ds_icon_cheesygrin:

Ha az EP mégse tartalmazna megfelelõ dekódolást, lehetne valamilyen külsõ áramkörrel szabványos joystick bemeneti jeleket generálni a pisztoly jeleibõl ?

74
VIDEO: / Re: PC -> EP képkonverzió
« on: 2006.December.15. 16:07:49 »
Valószínûleg igen, bár már semmiben nem vagyok biztos  :oops:

Most egy kicsit gondolkodok a dolgon...

75
VIDEO: / Re: PC -> EP képkonverzió
« on: 2006.December.13. 13:25:26 »
Hát nekem így valami nem stimmel.  :oops:

Addig rendben van, hogy 55h-el és AAh-el kiemelem a páratlan és a páros biteket de mitõl fog a sorrendjük ilyenné változni ? :
- b0,b2,b4,b6 ---> b0,b4,b2,b6
- b1,b3,b5,b7 ---> b1,b5,b3,b7
Ugyanis papíron a jobb oldali a helyes, ahogy mondtad. De én azt a sorrendet semmilyen tologatással nem tudom elérni.

Csináltam Spred-el egy spritét, amiben ilyen színek vannak:
1,2,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x
7,7,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x
1,7,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x
...

Papíron számolva, jobbról indítva a számozást (b7,b6,b5,b4,b3,b2,b1,b0):

Az elsõ byte értéke 84h, 10000100
P1: 10000100 AND 10101010 = 10000000 ---> b1,b5,b3,b7 = 0001 (1) kék, oké
P2: 10000100 AND 01010101 = 00000100 ---> b0,b4,b2,b6 = 0010 (2) piros, oké

A 9. byte értéke FCh, 11111100
P1: 11111100 AND 10101010 = 10101000 ---> b1,b5,b3,b7 = 0111 (7) szürkésfehér, oké
P2: 11111100 AND 01010101 = 01010100 ---> b0,b4,b2,b6 = 0111 (7) szürkésfehér, oké

A 17. byte értéke D4h, 11111100
P1: 11010100 AND 10101010 = 10000000 ---> b1,b5,b3,b7 = 0001 (1) kék, oké
P2: 11010100 AND 01010101 = 01010100 ---> b0,b4,b2,b6 = 0111 (7) szürkésfehér, oké

Remélem nem írtam el valamit, már jojózik a szemem a bináris számoktól  :)

Szóval így papíron kijön minden, de milyen utasításokkal érem el, hogy a b0 után a b4-et vegye ki és rakja a b0 mellé majd a b2-est és végül a b6-ost ? Mert a sima rotálástól biztos nem.

Egyenlõre Delphiben próbálom megjeleníteni az spr fázisait, de sok pakolászás kell, hogy a helyes bitsorrend legyen. Az már szinte mellékes, hogy a Delphi beépített SHL és SHR utasítása nem ér semmit mert a kimenõ bitek nem jönnek be a másik oldalon hanem egyszerûen elvesznek. Ha ilyesmit akarok, be kell rakni a byte-ot egy word-be vagy egy longint-be és a HI/LO utasításokkal vagdosni az eredményt...

Valami nagyon fontosat biztos nem tudok, ha win alatt ilyen nehézkesen érek el ereményt  :)  :oops:  :wink:

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11