ENTERPRISE KLUB
2021. október 2., 1055 Budapest, Nyugati tér 9. 14-19 óráig
Belépés kizárólag klubtagok részére! (Klubkártyával vagy előfizetéssel!)
Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - vizor

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11
46
BASIC / Re: Általános
« on: 2008.December.01. 17:46:59 »
Bocsánatot kell kérnem !

Elírtam a filenevet, epgraph.bas helyett egraph.bas  :oops: Természetesen az EP32 is beolvassa a bas file-t.

Elfelejtettem, szólhattatok volna, hogy tape rendszerben az EXOS errorcode akár "bad command or filename"-t is jelenthet  :ds_icon_cheesygrin:

Amúgy 1 GHz-es Z80 sebességnél 5 perc alatt még nem alakult ki az ábra. Talán meg kellene néznem azt az új emut  :)

47
BASIC / Re: Általános
« on: 2008.December.01. 16:41:07 »
EP32-n nem tudom betölteni az egraph.bas-okat.

*** Invalid EXOS function code.

 :?:

Mostanában txt-ben szoktam IS-BASIC kódokat csinálni. Win alatt Notepad-al könnyebb a kódot szerkeszteni és az EP32 be tudja olvasni.

48
BASIC / Re: Általános
« on: 2008.December.01. 10:55:37 »
Igen, ez így van. Életemben tegnapelõtt láttam másodszor QBasic-et, ezt a pici progi átiratot is a help alapján eszkábáltam össze némi próbálkozással  :)

49
BASIC / Re: Általános
« on: 2008.December.01. 00:48:15 »
Szépnek szép  :)

Ha hirtelen ilyen ábrát tudtam volna rajzolni az EP-en, akkor ilyen listát csapok össze  :ds_icon_cheesygrin: Errõl a BASIC-ról nem hallottam még, bár nem vagyok BASIC párti, a Delphi-vel jól elvagyok.

Errõl jut eszembe. Ha összehasonlítjuk a különbözõ gépek különbözõ BASIC nyelveit akárhány bites, nekem feltûnik valami. A fejlesztõk igyekeztek a szótárból kikeresni a lehetõ legtöbb féle szinonímát egy parancsra, nehogymár ugyanaz legyen mint a többi. Pl. a grafikus pont kirakása: PLOT, DRAW, PIXEL, PUTPIXEL, DRAWPIXEL, POINT... :) A paraméterezésrõl nem is beszélve. Nem egy univerzális nyelv, az biztos.

50
BASIC / Re: Általános
« on: 2008.December.01. 00:24:31 »
Quote from: nyuzga
Beraktam a programodat EBBE de valami baja van a screennel.
Hát ez elég tág fogalom, attól függ, mit raktál mibe  :ds_icon_cheesygrin: Az elsõ lista EP IS-BASIC, emulátorban kipróbálva (EP32). A második QBasic, tele van spec. Microsoft féle cél-utasítással mint pl a Screen. Eddig még nem láttam PC-n két egyforma BASIC-ot amiben lett volna két egyforma grafikus pontkirakó utasítás  :)

51
BASIC / Re: Általános
« on: 2008.November.30. 23:37:13 »
Quote from: MrPrise
Quote from: szipucsu
Nagyon szokatlan, hogy nincs a soroknak száma. Így a GOTO-t sem lehet használni. Persze valamirevaló programozónak ez nem is nagyon kell állítólag.
A sorok számozása csak a nagyon basic (alap) basic-ekben szokásos. Egyébként sorszám nélkül is van goto, csak címkével, hasonlóan az assembly-ben lévõ címkékhez.

Igen, van benne címkés GOTO:

VALAMI
eleje
DOLOG1
DOLOG2
GOTO eleje

Csak én direkt DO-LOOP-al csináltam szipucsu, hogy szoktasd magad a strukturális programozás gondolatához  :) Ettõl függetlenül használhatod ugyanúgy a GOTO-t, sõt GOSUB is van még a normál függvény és procedure hívások mellett...  :)  Egyik haverom kedvenc mondása volt: " Az igazi programozó nem fél a GOTO-tól..."  :ds_icon_cheesygrin: :ds_icon_cheesygrin: :ds_icon_cheesygrin:

52
BASIC / Re: Általános
« on: 2008.November.30. 21:53:35 »
Quote from: szipucsu
Akkor ha írtam egyszer EP-re basic-ben egy programot, akkor azt elméletileg könnyen meg tudnám írni valami PC-s basic-ben is?

Egy példa:

EP128-as basic program (Tippek és Trükkök könyvbõl):

100 !grafikus kepernyore villogo szoveg
110 GRAPHICS 16
120 FOR X=0 TO 26 !sinusgorbe
130 LET V=45*X+50:LET F=240+240*SIN(X*PI/12)
140 SET INK RND(7)+1:PLOT V,F;
150 NEXT
160 PLOT V,F,
170 LET A$="ENTERPRISE128"
180 FOR X=0 TO 12 !a$ hullamvonalu kiirasa
190 LET F=400+230*SIN(X*PI/6)
200 SET INK RND(7)+1:PLOT 90*X,F,
210 PRINT #101:A$(X+1)
220 NEXT
230 GOTO 180

Ugyanaz a program csak PC-s QBasic-ban (a DOS6.22-ben alapban benne van vagy letölthetõ a fordító):

' grafikus kepernyore villogo szoveg
RANDOMIZE TIMER ' ora alapjan general veletlenszamot
SCREEN 9 ' EGA 640x350x16
' sinusgorbe
PI = 3.14
V1 = 56
F1 = 175
FOR X = 0 TO 25
 V2 = 56 + (20 * X)
 F2 = 175 + (70 * SIN((X * 14) * (PI / 180)))
 LINE (V1, F1)-(V2, F2), INT(RND * 15) + 1
 V1 = V2
 F1 = F2
NEXT
' a string hullamvonalu kiirasa
A$ = "ENTERPRISE128"
DO
FOR X = 1 TO 13
 COLOR INT(RND * 15) + 1
 LOCATE 10 + (5 * SIN((X * 28) * (PI / 180))), 5 + (X * 5)
 PRINT MID$(A$, X, 1)
NEXT
LOOP UNTIL INKEY$ = CHR$(27) ' ESC lenyomasaig csinalja

Szerk: a QBasic simán fut XP alatt

53
Egyéb témák / Re: Vicces történetek, esetek
« on: 2008.November.29. 18:56:55 »
Quote from: szipucsu
Errõl jut eszembe, hogy pl. a Commando vagy Rambo játék ötvözése a focival is érdekes dolgokat vethet fel.
Végülis harcifoci a Speedball 1-2 és a Skateball, csak nincs benne gépágyú. Érdekes újítás lenne, pl. a kapus rakétával védene  :ds_icon_cheesygrin:

Quote from: szipucsu
UI. Esetleg körökre osztott stratégiai játékba is bele lehetne vinni valahogy a focit, de ahhoz valami spéci dolgot kéne kitalálni, hogy izgalmas is legyen...
Ezt el tudnám képzelni egy Fallout 1 féle RPG-s beütésû megvalósításban  :)

54
Egyéb témák / Re: Vicces történetek, esetek
« on: 2008.November.29. 00:54:13 »
Endi: ezek a focisták úgy néznek ki mint valami kommandósok  :)

Szipucsu: neked kreatív igazgatónak kellene elmenned az EA-hoz vagy a Valve-hoz... Micsoda ötletek  :ds_icon_cheesygrin: Várom a megvalósítást  :)

55
BASIC / Re: Általános
« on: 2008.November.28. 00:43:47 »
Elméletileg igen. Sok utasítás ugyanaz, a FOR ott is FOR, vagy csak kicsit tér el pl. értékadás, ugrások. A speciális dolgok, pl képernyõre írás, fájlkezelés, stb. amit újra kell tanulni. Persze ezzel nagyon leegyszerûsítettem a dolgot...

Amikor régen Turbo Pascalt tanultam a PC-n mániám volt, hogy elõszedtem régi SPV-ket meg EnterPress-eket és átírkáltam a basic programokat  :) Pl. volt az a jellegzetes progi, ami egy kalapszerû ábrát rajzolt legalább egy félóráig. Na azt pascalban pár másodperc alatt generálta a gép én meg nagyon örültem  :ds_icon_cheesygrin:

56
BASIC / Re: Általános
« on: 2008.November.27. 22:06:52 »
Quote
Egyébként szerintetek van olyan PC-s basic, amibe aránylag könnyû az IS-BASIC-bõl "átírni" egy programot?

Ha MSDOS-os idõk lennének, azt mondanám GWBASIC. Az elsõ 386-osomon rögtön azt használtam és elég könnyû volt az IS-BASIC után. Még ajánlanám a Turbo Basic-ot is, könnyû volt az is. Egyszer a melóhelyemen unatkoztam, semmi nem volt a gépeken és Turbo Basicban összedobtam egy egyszerû karakteres lövöldözõs játékot, pusztán a help alapján (ne gondolj valami nagy dologra, "A" betû lõtte a "B" betût  :ds_icon_cheesygrin:).

Ha viszont érted a progi mûködését, akkor akármilyen BASIC-ba berakod, akár Visual Basic-ba is.

57
Játékok / Re: Ismeretlen gyöngyszemek
« on: 2008.November.27. 18:10:11 »
Quote
De akkor már az is csalás hogy itt neten töltitek le a programokat. Gyerünk kazettára vagy floppyra másolni és feladni postán vagy személyesen elvinni! Elvtelenek!! Smiley

Nana, nincs itt semmi elvtelenség  :) Ez csak a fejlõdés. Ugyebár volt az EP-hez magnó, cartridge, majd floppy, aztán félhivatalos hírek wincsirõl (még 1994 körül láttam)... Maga a net és a PC csak egy újabb lépcsõje az Enterprise háttértároló eszközeinek  :) Netrõl leszed, EPTE kisípol, gépbe be, esetleg grab MP3. Az eredmény ugyanaz: játék az eredeti gépen. Ez a digitális evolúció. Nemrég használtam egy sima discmant EP háttértárolónak, a játékok audio trackban vannak a CD-n (tervem, hogy lefestem valahogy feketére a lejátszót  :)) A technika nem vész el, csak átalakul. Kedvenc mondásom: "Nekem olyan nagy kagylógyûjteményem van, hogy kénytelen vagyok a világ óceánjaiban szerteszét tárolni..."

A másik dolog: szerintem ha ezek a régi gépek, eszközök nincsenek idõnként bekapcsolva, lassan tönkremennek. Majd egy hardveres megcáfol/megerõsít ebben.

De ez már nagyon OFF, a végén még kapok egy warn-t vagy valamit  :)

58
Játékok / Re: Ismeretlen gyöngyszemek
« on: 2008.November.27. 15:45:55 »
Hogyhogy mire ? Hát a nagybetûs ELV miatt  :)

Fõleg, hogy az SPV-ben az Enterprise rovatban volt a leírás, mint átirat. Mivel abban az idõben EP gépem volt és a program egy fájó hiány, nagyon fontosnak tartom, hogy pótoljam. Ilyen alapon a többire se lenne szükség, mégis gyûjtök az utolsó BASIC kódig mindent  :) Szeretnék vele az eredeti EP gépen játszani és pótolni a dolgot  :)

59
Játékok / Re: Ismeretlen gyöngyszemek
« on: 2008.November.27. 15:11:25 »
Kösz, átmenetileg ez is jó lesz, de igazán szeretném látni az EP verziót  :)

Milyen Spectrum emu-t használsz ?

u.i.: aki tud az EP-es Tank Command-ról szóljon  :)

60
Játékok / Re: Ismeretlen gyöngyszemek
« on: 2008.November.27. 00:45:09 »
Üdv !

A Tank Command-nak létezik EP-es átirata Spectrumról ?

Az SPV 19. számában az Enterprise mellékletben van róla leírás és külön térképlap. Világ életemben szerettem volna vele játszani amióta megvettem azt a lapszámot anno, de soha egy cserepartneremnek se volt meg  :) Mostanában eszembe jutott, de se itt, se máshol a neten nem találom a játékok között.

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11