Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Zoldalma

Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8
91
EP128Emu / ep128emu libretro core
« on: 2022.January.23. 16:36:43 »
Sziasztok,
talán ismerős a RetroArch rendszer: https://retroarch.com/ , és a mögötte meghúzódó libretro interface. Ez kifejezetten régebbi rendszerek emulálására szolgál, az emulációt végző core-hoz rengeteg szolgáltatást ad, például shader-t, amivel a CRT hatás emulálható, valamint a különféle hang/video/input drivereket is kezeli.
A githubos ep128emu kód alapján megpróbáltam egy libretro core-t faragni az ep128emu-ból, és tulajdonképp nem is volt annyira bonyolult, mint elsőre gondoltam. Persze még nagyon az elején tartok (éppen csak a képet és a billentyűzet/joystick bemenetet tudja kezelni, hang pl. még nincs, egyetlen platformra fordul, stb), de egy képernyőképet már tudok csatolni. A bal szélén az a libretro debug kijelzés, csak az aspect ratio miatt a mentett képről lemaradt a fele.
Ha van érdeklődés, akkor időnként beszámolok, hogyan halad. Illetve ha István jár erre, akkor érdekelne, mit szól hozzá, és szeretném ezúton is megköszönni az emuba tett munkát - a kód logikus és olvasható, eddig minden szükséges részt meg tudtam találni.
---
I have started working on a retroarch / libretro core interface for ep128emu. It is in a very early stage, but looks doable.

92
Spectrum-ról / Re: Arc of Yesod
« on: 2022.January.08. 17:11:15 »
User error... ha a 48k-s változattal próbálkozom, akkor megy is :) Abban tényleg kevesebb a lopós, viszont nem tudunk lőni a vakonddal (hasonlóan működik, mint a Nodes-ban), tehát a yt-os végigjátszás a 128k-s változat, és vszg. sok mentéssel készült. Kár, mert amúgy jó ötletek vannak a játékban (különféle ellenségek, köztük olyan is, ami megfordítja az irányítást), de így elég frusztráló.

93
Spectrum-ról / Re:Arc of Yesod
« on: 2022.January.08. 16:45:37 »
Bár most megnéztem a Youtube-os Spectrum végigjátszást. Ott mintha tényleg kevesebb lenne az ellenség, de van, amikor igencsak nyomulnak a "zombik", egyszerre kettő is. De lehet, csak ő gyorsabban játszik, ezért nincs idejük annyira előjönni az ellenfeleknek.
Gondoltam a Nodes of Yesod után ezt is végigjátszom, az átírás nagyon jól néz ki, de sajnos játszhatóság szempontjából nem az igazi, a rendkívül gyakran megjelenő alchiem tolvajok miatt. Betöltöttem a Spectrum változatot az ep128emu ZX 128 módjába, talán mintha egy árnyalatnyival ott kevesebb lenne, de nem sokkal. ZX 48 módban is megnéztem volna, de az input választásnál nem jutok tovább, lehet, hogy ez csak az én hiányos ismereteim miatt van, az is idő volt, amíg a LOAD "" -t kitotóztam az ottani kiosztáson. Lehet, hogy ezért kellett a tízperces youtube végigjátszáshoz is rollback, mert abban azért nem ennyire gyakoriak.

94
Játékok / Re: Nodes of Yesod
« on: 2022.January.04. 11:19:23 »
game timestamps, add +1:29 for demo/video timestamp. "4" and "9" are easy to mix in this font.
00:46 mole seen
01:17 mole caught
02:28 descent in low gravity room
04:16 teleport
04:56 final alchiem room, option 1
05:50 teleport back (jump is needed to avoid death on the other side)
06:11 extra life
08:48 central screen, useful as a navigation point for learning the map
09:03 final alchiem room, option 2
09:40 final alchiem room, option 3 - active one in this playthrough
10:30 teleport
10:55 first alchiem swap - useful to keep an off-color alchiem in the first slot
13:39 extra life (note how it also recharges current energy)
15:30 how to waste a life trying to get a new one
17:38 death
18:48 teleport
20:42 final alchiem room, option 4
24:01 death
26:01 death
29:05 accidental use of gravity stick + stealer (stick expires just before contact)
31:44 glitch (jump up through platform)
32:32 ascend in low gravity room
39:40 probably the hardest platformer part in the game
41:00 back to surface
43:40 low gravity room, other entrance
44:30 fall-through floor explored
45:59 one-way jump spot (not used)
47:50 last alchiem
49:15 fall-through floor used
49:30 stealer, defeated with gravity stick
51:35 fall-through floor 2
52:45 ending

95
Játékok / Re: Nodes of Yesod
« on: 2022.January.02. 18:23:42 »
Sure. I can also provide a few timecodes for interesting spots.

Persze. Akár meg is adhatok pár időpontot az érdekesebb történésekhez.

96
Játékok / Re: Nodes of Yesod
« on: 2022.January.01. 19:54:13 »
Demó a teljes végigjátszásról (kb. egy óra), a végén 93% eredménnyel, bár szerintem minden képernyő és alchiem benne volt.

97
Játékok / Re: Nodes of Yesod
« on: 2021.November.07. 12:05:05 »
Előszedtem megint, némi odafigyeléssel mégsem reménytelen örökélettel örökélet nélkül végigjátszani. Viszont a 100% nem akar összejönni, azt gondoltam, hogy a meglátogatott képernyők vagy felvett alchiemek számítanak, de ha a mellékelt snapshotban rögtön befejezzük, akkor kapunk 98%-ot, ha pedig bóklászok még egy kicsit, felveszek egy plusz életet (három képernyőt balra + egyet le), majd el is veszítek egyet, akkor meg 97%.

Lehet, hogy erről már volt szó, de a ködszerű ellenség, amitől leülünk pihenni, egy kevés energiát visszatölt, ha pedig a vakondot tűzgombbal hívjuk vissza, az csökkenti.

98
Játékok / Re: Eggs of death TRN
« on: 2017.February.08. 21:50:46 »
A végére kíváncsi lennék, mert szerintem nincs neki.

99
Emulátorok / Re: Raspberry Pi
« on: 2014.July.16. 20:46:04 »
Köszönöm a tippeket, újrafordítva már sikeresen elindul! Most többre nem volt érkezésem, de nemsokára megnézem pár játékkal is...

100
Emulátorok / Re: Raspberry Pi
« on: 2014.July.16. 05:52:28 »
Némi küzdés után sikerült fordítani ep128emu-t, de az eredmény még nem az igazi. Elindul az emulátor, de valami egész érdekeset produkál, lementettem róla demót, más gépen visszajátszva is ugyanígy néz ki... tippek?

101
Emulátorok / Raspberry Pi
« on: 2014.July.03. 20:25:45 »
Sziasztok,
nemrégiben szert tettem egy Raspberry Pi miniszámítógépre. Van hozzá egy emulációs image, de abban sajnos nincs benne EP128:
ChameleonPi

Próbálkozott már valaki ep128emu-t ilyesmire fordítani? Nem lenne rossz, ha ez a kis kütyü tudná ezt is emulálni :)

102
Játékok / Re: Nodes of Yesod
« on: 2011.September.11. 17:01:09 »
Miután az iddqd-n feltűnt, nekiálltam megint, most ep128emu-val. A helyes megoldás az, hogy először az ember megkeresi, melyik helyen van a felvehetetlen, egyszínű alchiem a négy lehetségesből, és utána abból a színből gyűjti össze a 8-at. A térképen a 4 üres kocka feletti helyeket kell végignézni.

Egyéb észrevételek:
- a piros űrhajós mindig a sorban a legelső alchiemet veszi el (amit legutoljára vettünk fel), de az nem vész el véglegesen, hanem ismét visszakerül az eredeti helyére
- emiatt, ha már van 8 alchiem, csak még nem mind egyszínű, érdemes egy feleslegest tartani az első helyen
- nem mindegyik  térképen van jelölve az a 2 hely, ahol át lehet esni a padlón
- van egy "monolith" (oszlop a szoba közepén) a játékban, térképen jól látható, de a játékmenet szempontjából nincs szerepe, van ott egy alchiem, és ennyi
- a felvett alchiemek helyére mintha bizonyos idő után extra élet termelődne, legalábbis másodszori bejárásnál gyanúsan sokat találtam
- a flash-verzióban nincs benne az egyik textúra (a lila padló), illetve hiányzik belőle a zuhanás közben a platform szélén megcsusszanás

103
EP128Emu / Re: ep128emu 2.0.8
« on: 2010.August.15. 10:32:11 »
Hello,

némi erőfeszítéssel sikerült feltenni az ep128emu-t Ubuntu 10.04-re. Igazából csak szeretnék köszönetet mondani Istvánnak az emulátorért és a többi közreműködőnek, hogy most 2010-ben is elérhetőek, futtathatóak ezek a régi játékok (igen, főleg gamer vagyok :-) )

 :smt023

104
Other topics / Saving EP tapes to PC sound files
« on: 2007.January.05. 07:58:39 »
Isn't there any audio format which is specialised for square wave?
Is for ex. wma format inconvenient to this purpose?

Zozosoft's waveform pictures are interesting. What about overdriving the 128kbps MP3 wave to gain square wave? I think square waves can be overdriven and the pitch doesn't change...

I've tried to do that, but unfortunately it didn't succeed, at least it's not this simple. But on the other hand, based on the original specifications of the Enterprise tape format , it should be possible to use 8 kHz, 8-bit mono WAV files, which equals to 64 kbps uncompressed data rate. I do not dare to say that it'll work for sure (I cannot try it, due to lack of an Enterprise :-( ).

105
Emulátorok / Re: TAPir
« on: 2007.January.04. 22:25:49 »
Kár :-( Tényleges EP-n kívül mivel lehetne kipróbálni, hogy érvényes-e? Lenne még 1-2 ötletem, de ahhoz nem ártana, ha meg tudnám nézni, hogy működik-e.

Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8