Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Zoldalma

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7
61
Emulators / ep128emu-core: libretro core version of ep128emu
« on: 2022.March.27. 14:52:28 »
Hi,
I modified ep128emu a bit to be able to work as a libretro core, with RetroArch frontend. Most things seem to work, and a few convenience items are also added like content autostart (where possible).

Find it here: https://github.com/zoltanvb/ep128emu-core/releases/tag/core_v0.7 . Currently Linux and ARM versions are downloadable.

Comments welcome!

62
EP128Emu / Re: ep128emu libretro core
« on: 2022.March.27. 14:49:21 »
Még faragtam kicsit, és csináltam belőle egy githubos release-t is:
https://github.com/zoltanvb/ep128emu-core/releases/tag/core_v0.7

A 64-bites Linux mellett most már van ARM változat is, bár elég lassú azon a Raspberry Pi 2-n, amin én próbálgatni tudom.

63
EP128Emu / Re: ep128emu libretro core
« on: 2022.March.18. 19:39:46 »
Megy a save/load state, ezáltal a rewind is. Felteszek egy verziót, ha valakinek van kedve kipróbálni.

Ami kell hozzá:
- 64 bites linux (egyelőre csak ilyen verzió van + ARM, de az lassú, legalábbis ahol én tudom tesztelni)
- feltelepített, működő retroarch

Indítás:
retroarch -L ep128emu_core_libretro.so -v

Elsőre nem fogja megtalálni a ROM-okat, ezt a sort kell figyelni:
[libretro INFO] Retro ROM DIRECTORY
Ez alá kell egy ep128emu/roms könyvtárba a szokásos ROM-okat elhelyezni.

A következőket tudja betölteni:
- EP lemezek (.img)
- EP kazetta (.tap)
- EP közvetlen fájlok (most a .com és a .trn, ami elfogadott)
- TVC lemez (.dsk)
- TVC közvetlen fájl (.cas)

Billentyűzet működik (a TVC esc-et visszaraktam a tényleges esc-re), a kontrollerre egyelőre ezek a funkciók vannak ráültetve:
- belső botkormány: D-pad
- space: X gomb (fent)
- enter: Y gomb (bal)
- F1: start gomb (EP-n hasznos a magnóról vagy fájlból való töltéshez)
- 1: L2
-2: R2 (ezek csak azért, mert sok játékot ezekkel lehet indítani)

Érdemes az "integer scale" funkciót bekapcsolni, különben kicsit fura lesz a skálázás. Normál üzemben 768*268-as felbontást küld ki, interlace esetén 768*536 (a "crop overscan" kikapcsolása esetén a szokásosabb 768*288 / 768*576-ot).
---
A preliminary version of the core, if someone wants to try it. Needs 64-bit Linux and retroarch. Start command is above, after first (failed) run look for that log line, put ROMs in that directory / ep128emu / roms.

64
EP128Emu / Re: ep128emu libretro core
« on: 2022.March.14. 14:13:11 »
A megjelenítőben nincs már erre lehetőség, az a rész kikerült. A hangnál még benne van, köszi az ötletet, megnézem.

65
EP128Emu / Re: ep128emu libretro core
« on: 2022.March.14. 11:22:06 »
TVC emuláció is működik, diszk és (fileio-val) .cas is. Most már fordul Raspberry Pi-re is, de a teljesítménnyel küzdök, 10-20 fps a legtöbb, amit eddig sikerült elérni (rpi 2), hiába van alatta egy ide optimalizált környezet (Lakka).

66
EP128Emu / Re: ep128emu libretro core
« on: 2022.February.27. 12:29:42 »
Alakulgat. Disk image-et, tap-ot és sima file-okat (epfileio-val) be tud tölteni, jól játszhatóak.

A következő nagyobb ugrás az lesz, ha a snapshot-ot is sikerül összehozni benne, mert akkor menne a rewind is.

67
EP128Emu / Re: ep128emu2 RPi build
« on: 2022.February.05. 17:06:26 »
Ugyanaz lehet, mint nekem volt anno (a másik "Raspberry Pi" topikban), ez volt a megoldás:

Lehet, hogy hibás a byte sorrend, ami elrontja a Z80 emulációt. A fordítási paraméterekhez a -DCPC_LSB_FIRST=1 hozzáadása után megszűnik a hiba ? Valószínűleg a Raspberry Pi-n ezt kellene beállítani, de csak x86 PC-n alapértelmezett.

68
EP128Emu / Re: ep128emu libretro core
« on: 2022.February.05. 15:33:33 »
Köszönöm! Az mintha pont nem működne jól az eredeti ep128emu-n sem - nagyon villog a kép, úgy nézem meghosszabbítja a vsync-et, de nem úgy és nem annyival, amiből detektálni tudná, lehet, hogy a crt tv-nek ez még elég volt.
Viszont ugyaninnen az interlace demo-k már jól mennek, némi csalást beépítve - az előző félkép fixen ottmarad a háttérben, így nincs villódzás. Animációnál ez hátrányos, de nem tudom, van-e animált interlace játék EP-re...

69
EP128Emu / Re: ep128emu libretro core
« on: 2022.February.04. 19:35:42 »
Haladgatok szép lassan, van már hang, és diszket is tudok cserélni. A 60 fps-t gond nélkül hozza, persze ez egy asztali gép, más platformokon is meg kell majd nézni.

Van esetleg a letöltéseknél fent levő lemezek közt olyan, amin valamelyik program használ interlace módot? Az vszg. még nem jól jelenik meg.

Ami még érdekes lehet, hogy hány sort lehetne overscan-nek minősíteni és igény esetén levágni, erre van külön kapcsolható opció RetroArch-ban. A modern widescreen megjelenítők miatt elsősorban az alsó/felső sorok az érdekesek, vízszintesen úgyis lesz fekete sáv kétoldalt.

70
EP128Emu / ep128emu libretro core
« on: 2022.January.23. 16:36:43 »
Sziasztok,
talán ismerős a RetroArch rendszer: https://retroarch.com/ , és a mögötte meghúzódó libretro interface. Ez kifejezetten régebbi rendszerek emulálására szolgál, az emulációt végző core-hoz rengeteg szolgáltatást ad, például shader-t, amivel a CRT hatás emulálható, valamint a különféle hang/video/input drivereket is kezeli.
A githubos ep128emu kód alapján megpróbáltam egy libretro core-t faragni az ep128emu-ból, és tulajdonképp nem is volt annyira bonyolult, mint elsőre gondoltam. Persze még nagyon az elején tartok (éppen csak a képet és a billentyűzet/joystick bemenetet tudja kezelni, hang pl. még nincs, egyetlen platformra fordul, stb), de egy képernyőképet már tudok csatolni. A bal szélén az a libretro debug kijelzés, csak az aspect ratio miatt a mentett képről lemaradt a fele.
Ha van érdeklődés, akkor időnként beszámolok, hogyan halad. Illetve ha István jár erre, akkor érdekelne, mit szól hozzá, és szeretném ezúton is megköszönni az emuba tett munkát - a kód logikus és olvasható, eddig minden szükséges részt meg tudtam találni.
---
I have started working on a retroarch / libretro core interface for ep128emu. It is in a very early stage, but looks doable.

71
Spectrum-ról / Re: Arc of Yesod
« on: 2022.January.08. 17:11:15 »
User error... ha a 48k-s változattal próbálkozom, akkor megy is :) Abban tényleg kevesebb a lopós, viszont nem tudunk lőni a vakonddal (hasonlóan működik, mint a Nodes-ban), tehát a yt-os végigjátszás a 128k-s változat, és vszg. sok mentéssel készült. Kár, mert amúgy jó ötletek vannak a játékban (különféle ellenségek, köztük olyan is, ami megfordítja az irányítást), de így elég frusztráló.

72
Spectrum-ról / Re:Arc of Yesod
« on: 2022.January.08. 16:45:37 »
Bár most megnéztem a Youtube-os Spectrum végigjátszást. Ott mintha tényleg kevesebb lenne az ellenség, de van, amikor igencsak nyomulnak a "zombik", egyszerre kettő is. De lehet, csak ő gyorsabban játszik, ezért nincs idejük annyira előjönni az ellenfeleknek.
Gondoltam a Nodes of Yesod után ezt is végigjátszom, az átírás nagyon jól néz ki, de sajnos játszhatóság szempontjából nem az igazi, a rendkívül gyakran megjelenő alchiem tolvajok miatt. Betöltöttem a Spectrum változatot az ep128emu ZX 128 módjába, talán mintha egy árnyalatnyival ott kevesebb lenne, de nem sokkal. ZX 48 módban is megnéztem volna, de az input választásnál nem jutok tovább, lehet, hogy ez csak az én hiányos ismereteim miatt van, az is idő volt, amíg a LOAD "" -t kitotóztam az ottani kiosztáson. Lehet, hogy ezért kellett a tízperces youtube végigjátszáshoz is rollback, mert abban azért nem ennyire gyakoriak.

73
Játékok / Re: Nodes of Yesod
« on: 2022.January.04. 11:19:23 »
game timestamps, add +1:29 for demo/video timestamp. "4" and "9" are easy to mix in this font.
00:46 mole seen
01:17 mole caught
02:28 descent in low gravity room
04:16 teleport
04:56 final alchiem room, option 1
05:50 teleport back (jump is needed to avoid death on the other side)
06:11 extra life
08:48 central screen, useful as a navigation point for learning the map
09:03 final alchiem room, option 2
09:40 final alchiem room, option 3 - active one in this playthrough
10:30 teleport
10:55 first alchiem swap - useful to keep an off-color alchiem in the first slot
13:39 extra life (note how it also recharges current energy)
15:30 how to waste a life trying to get a new one
17:38 death
18:48 teleport
20:42 final alchiem room, option 4
24:01 death
26:01 death
29:05 accidental use of gravity stick + stealer (stick expires just before contact)
31:44 glitch (jump up through platform)
32:32 ascend in low gravity room
39:40 probably the hardest platformer part in the game
41:00 back to surface
43:40 low gravity room, other entrance
44:30 fall-through floor explored
45:59 one-way jump spot (not used)
47:50 last alchiem
49:15 fall-through floor used
49:30 stealer, defeated with gravity stick
51:35 fall-through floor 2
52:45 ending

74
Játékok / Re: Nodes of Yesod
« on: 2022.January.02. 18:23:42 »
Sure. I can also provide a few timecodes for interesting spots.

Persze. Akár meg is adhatok pár időpontot az érdekesebb történésekhez.

75
Játékok / Re: Nodes of Yesod
« on: 2022.January.01. 19:54:13 »
Demó a teljes végigjátszásról (kb. egy óra), a végén 93% eredménnyel, bár szerintem minden képernyő és alchiem benne volt.

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7