Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - ergoGnomik

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 53
1
TVC-ről / Re: Donkey Kong Junior
« on: 2022.June.21. 08:15:01 »
Nekem gyerekkoromból a CASIO Western Bar és a GAKKEN Search Light maradtak meg élményként. Általánosban osztálytársaknak voltak meg és behozták a suliba sokak örömére. :)

2
Memória / Re: SRAM a Pear EXDOS-on
« on: 2022.June.01. 16:04:30 »
Vagy adja hozzá az információt a wikihez.

---


Or add the information to the wiki.
Vagy? Inkább és. :ds_icon_cheesygrin:

---


Or? Rather and. :ds_icon_cheesygrin:

3
Memória / Re: SRAM a Pear EXDOS-on
« on: 2022.May.28. 21:02:15 »
Ugyan érteni nem értek hozzá, de a kártya kapcsolási rajzán a /WE jel a Memory megnevezésű tok 31-es lábára van bekötve, míg az AS6C4008 általam meglelt adatlapjai szerint a /WE láb a 29-es. Az én egyszerű eszem szerint ennek csak ritkán lesz működés az eredménye. :( De legyetek szívesek kijavítani, ha valamit szokás szerint félreértettem!

4
Programozás / Re: Exdos használata
« on: 2022.May.23. 18:57:59 »
31250 bájt másodpercenként.
/OFF
Ez az MFM kódolt nyers média adatfolyam sebessége vagy a vezérlőből a gép felé (és vissza) szállított natív adatoké?
/ON

5
Wow! And all that is told you by your internal electronics engineer genius raring to go and rip through such a project in no time with ease. Double wow! I'll wait excitedly to see how your Nonterprise dreams will fare. (Crash and burn, maybe?)

6
What you describe is mostly a modern PC running an EP emulator. What does still need to be developed in that? Obviously, not counting the Fantasy Enterprise parts. Which will have no real life impact (no buyers, no developers, no software, no use; except maybe for you).

7
3D does not require floating point math*. You can get by with fixed point arithmetic. Trigonometrics and other math functions can be accelerated with LUTs. And no matter how much you speed up calculations, NICKs limited capabilities and the low available VRAM bandwidth will trip you up anyway in creating your dream graphics.

/OFF
*See C64 demo Andropolis' freescape part. And that is done on a measly 6510 running at less than 1MHz.
/ON

There is already a tried and proven way of accelerating the EP by internal Z80 turbo cards. IDK what are the actual possibilities, but a 20MHz Z80 doesn't sound bad to me. And you could add RAM in standardized ways too. Those could help a lot in increasing performance in a more or less native looking way.

That DMA in video memory is a freakish idea. Good luck to anyone trying to realise it. Snails are having aching bellies because of laughter.

/OFF
Does OperWolf count as FPS or not?
/ON

8
...but if it is realized, our beloved EP is not an EP anymore.
+1

Ünneprontó is party pooper or spoilsports IIRC. szipucsu, pls halp!

9
BASIC / Re: Dot Collector - Turbo Edition
« on: 2022.April.16. 08:37:46 »
Most néztem meg a videót. Köszönöm szépen szipucsu, hogy bekerültem az alap ponttáblázatba! Nem gondoltam volna, hogy megérdemlem. Ezzel igazán megtiszteltél! Köszi! :D

10
Other topics / Re: Allsorts of interesting finds
« on: 2022.February.25. 13:59:21 »
Please excuse me in advance. I didn't mean to post messages related to politics at our forum.
I think all of us will understand if you slip up sometimes and post thing political in nature. After all, your homeland is in dire straits. Stay safe as best as you can. We wish all the best to Ukraine.

11
Spectrum-ról / Re: Általános specy átírás topik
« on: 2022.February.18. 22:06:54 »
Nincs valami oldal, ahol envelope-ok vannak összegyűjtve? Nem az egyszerű ADSR formára gondolok, hanem annál extrémebbekre. (Nyilván nem EP formátumban, de lehetne EP-síteni, pl. egy egész hangnak hányadrészével és milyen gyorsan vibráltatják a hangmagasságot.) Egyes videókban elég jó hangzások vannak sima négyszögjelre is. Eddig nem találtam ilyet.
Valószínűleg ilyen oldal tényleg nincs. Egyszerűen azért, mert leggyakrabban zeneszerkesztő programokkal írják ezeknek a programoknak a zenéit, amik saját formátumukban tárolják a zenei adatokat. Ember által olvasható szöveges formában a hangszerek felépítését nem szokták exportálni, legfeljebb assembly forrás formájában. Az EXOS burkoló fogalma is ismeretlen más gépeknél. A hangszerek funkcionális részeit, mint arpeggio, vibrato, slide, burkológörbe vagy amit a szerkesztő és a hozzá tartozó lejátszó nyújtani képes, külön-külön szokták létrehozni és a hangszer ezeknek az egyesítéséből áll össze.

12
Spectrum-ról / Re: Fred
« on: 2022.February.08. 14:26:26 »
It is a good idea, just it would not be valid, because that RND uses also register R, and it should be used in the same place where the game uses it, but i can try it in the game, and put values into a non used memory range, and we can check how often were placed sprite into the same position also. I will try it.
I think it should be done in the debugger with scripting. Wherever you call the original PRNG trigger a script that calls István's generator (obviously implemented in lua) and collects the data. Do some (a lot) rounds in the game and evaluate the data set.

13
Spectrum-ról / Re: Fred
« on: 2022.February.08. 11:44:03 »
I think is not needed, the used range contains program code, what can be done, to change it to RND code, for example to István's quite short RND code.
Should i try that solution?
But there is no guarantee that similar situation is not occur.
Maybe you could do an X-Y plot test to see if using István's PRND produces hot spots in this program.

14
Játékok / Re: Találd ki a kép alapján a játék nevét
« on: 2022.January.24. 21:47:09 »
Sosem fejtem meg. Én csak megpróbálom feltüzelni az úri közönséget. "Ha az a béna komondoros képes volt megfejteni, akkor és is!"

15
Játékok / Re: Találd ki a kép alapján a játék nevét
« on: 2022.January.24. 13:12:05 »
Érdekes, hogy nincs jelentkező. Én nagyon hamar megtaláltam.

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 53