ENTERPRISE KLUB
2021. október 2., 1055 Budapest, Nyugati tér 9. 14-19 óráig
Belépés kizárólag klubtagok részére! (Klubkártyával vagy előfizetéssel!)
Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - szipucsu

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 453
61
Játékok / Re: Találd ki a kép alapján a játék nevét
« on: 2021.June.09. 21:32:29 »
Bevásárlás után, ha krumplifőzeléket is akarunk enni:

62
Játékok / Re: Találd ki a kép alapján a játék nevét
« on: 2021.June.09. 21:11:00 »
itt az Aladdinos feladványom:
Tombs of Doom? Catacomb is címe.

63
Commodore-ról / Re: Rescue from Zylon
« on: 2021.June.06. 13:02:10 »
Az F6 és az F8 miben más? Külön számolja az időt is? Nem akkor telik le az idő, ha megtelik vízzel a barlang?
Még lehet azt esetleg, hogy a zeneválasztás egyetlen gombon lenne, az váltogatná a 3 zenét, így maradna gomb a hangerőnek is kettő.

64
Commodore-ról / Re: Rescue from Zylon
« on: 2021.June.06. 10:34:32 »
elfogytak a funkció gombok, ezért van csak csökkentés
Esetleg olyat lehetne, hogy shift-tel csökkenti, shift nélkül növeli a hangerőt a funkcióbillentyű? (Vagy fordítva.)
Ha az Arkanoid túl hangos alapból, halkíthatok rajta.

65
Commodore-ról / Re: Rescue from Zylon
« on: 2021.June.02. 21:09:46 »
A zene meghozta a kedvem, kicsit játszottam vele, annyira nem tűnik lehetetlennek a játék, mint elsőre. De így se sikerült teljesíteni.
A zene dob rajta, egész jó így! A menübe be lehetne írni, hogy "F1-F4 SET MUSIC" vagy ilyesmi.
Esetleg játék indításakor mindig válthatna másik zenére, hogy ne ugyanaz legyen mindig, ha nem váltunk zenét. Vagy így a jó, ahogy most van, nem tudom.

66
Egyéb témák / Re: Ad, vesz, elajándékoz
« on: 2021.June.02. 20:41:28 »
A könyvtárban nálunk selejtezés van.
Milyen könyvtár? Milyen könyveket selejteznek? Pl. (bármilyen) nyelvkönyvek nincsenek?

67
Commodore-ról / Re: Rescue from Zylon
« on: 2021.June.02. 20:35:47 »
F1-re Doom64, F2-re Arkanoid, F3-ra Coldplay választható, F4 mind a kettőben leállítja a zenét.
Még esetleg lehetne F5-re sérthetetlenség (ha más gombra még nincs), és arra az esetre pl. bociboci heavymetal stílusban menne (ami még nincs, de előállítható). (Vagy pl. Mr.Puniverse rockosítva, vagy ilyesmi.)

68
Commodore-ról / Re: Rescue from Zylon
« on: 2021.June.02. 20:30:24 »
a hangok hangosabbak legyenek a zenéhez képest.
Talán a legegyszerűbb, ha az eredeti midiben beállítok halkabb hangerőt, és az kerül be a játékba. De lehet, hogy Geco pillanatok alatt megoldja máshogy, tűkön ülve várom a javaslatát. :D

69
SOUND: / Re: MIDI
« on: 2021.May.31. 22:58:17 »
We should include "How to listen to Enterprise midi songs" in the readme and/or on the Wiki. Important points:
- :FILE extension is necessary for mididisp. Without :FILE you can load only mididata.bin to mididisp.
- envelope.txt or envelope.bin is not needed to listen to midi songs. It is needed only to create/edit midi songs.

70
SOUND: / Re: MIDI
« on: 2021.May.31. 22:42:30 »
Yes. I have forgotten that :FILE extension is also necessary.
In downloads ep_midi collection for original hardware may not work in itself. Should I include :FILE in this folder too? Or a readme.txt file with this information?
I am sorry for your having trouble with this.

71
Commodore-ról / Re: Rescue from Zylon
« on: 2021.May.31. 22:31:05 »
EPM-ből visszanyerni a RAW fijle-t nem lehet
A midi songs for developers zip-ben van a letöltések között (szinte) minden epm-hez az eredeti midi és az envelope.txt, ez lehet jó arra, amire gondolsz. De lehet, ez az, amire rájöttél, vagy már tudtad.
Ha valamelyik fájl túl nagy, lehet rajta szerkeszteni, törölni belőle. (Midi szerkesztővel ezt könnyen meg tudom csinálni, csak azt kell eldönteni, mit töröljünk.) Pl. a moonlsh2-ben amúgy is kicsit sok az ismétlés.

Amúgy igen, 30KB csak a zene, az már EP-n brutális méret. A Trackerek működnek úgy, meg még EP-n a MusicBox vagy a Rockdigi is, hogy patternekkel dolgozik, így mindent, ami ismétlődik, elég csak egyszer beírni, utána csak hivatkozni kell rá. A midinél ez sajnos alapból hiányzik. Pedig szinte minden zenében van ismétlés, többször visszatérő részek, és ezt jól ki lehet használni. Gondolom, midiből ilyen formátumot létrehozni nem olyan egyszerű, de játékokhoz aláfestéshez nem lenne rossz.
Az Orient Express zenéje midiben 30 KB körül van tömörítés nélkül. A játékban biztosan teljesen máshogy tárolják a zenét, talán maga a játék mindenestül se nagyobb 30KB-nál.

Magában a kottaírásban is van ismétlőjel, hogy újra elölről az egész, és kicsit másképp a vége, sajnos a midi nem támogat ilyet, úgy tudom.

72
SOUND: / Re: MIDI
« on: 2021.May.31. 20:50:44 »
Jegyezd fel, mert marha jó :)
Az a vicc, hogy amikor azt a zenét szerkesztettem, túl nagy volt a file, és már nem tudtam, mit csináljak, hogy elférjen, és majdnem töröltem belőle ezt az effektet, hogy kisebb legyen. :D

73
SOUND: / Re: MIDI
« on: 2021.May.31. 20:03:45 »
egy az egyben C64-es hangzás,  és úgy tűnt 2 csatornával van megoldva.
Most már megnéztem, nekem is jó, ha bekerül a nyilvántartásba, mint jó hangzás.
A következő hangok szólnak, az első hang a 2-es csatornára van belőve, a második hang a 0-ás csatornára, és erre van rábiggyesztve a szűrő, a harmadik hang az 1-es csatornára van belőve, de le van halkítva, mert csak a szűrő frekvenciáját adja a 0-ás csatornának:

A 2-es csatornán (első hang) egy A hang szól, a 0-ás csatornán (második hang) is egy A hang szól, de egy oktávval lejjebb, ez szűrős. A szűrő frekvenciája (1-es csatorna, harmadik hang) 1 terccel + 1 oktávval (15 félhanggal) magasabb annál, mint amit szűr (egy felső C).
Mindehhez jön a vibrató, ami így néz ki a Cakewalk Expresszel:

Ez olyasmit jelent, hogy valamivel kevesebb, mint 1 félhanggal cibálja fel-le a hangmagasságot gyorsan.

A lényeg: adott egy hang, ezt egy oktávval lejjebb is meg kell szólaltatni szűrővel, és a szűrő frekvenciája +15 félhang legyen, és ezeken kell vibráltatni a hangmagasságot.

Szerintem nem mindig érezhető olyan jól a hangzása, csak ha éppen olyan állapotban van a hanggenerátor meg a mintavételezési akármik és jó fázisban találkoznak a négyszögjelek.

74
SOUND: / Re: MIDI
« on: 2021.May.31. 19:25:37 »
Szipucsu, az EQUINOXE (Jarre mappa) 10. másodperce környékén van egy marha jó C64-es hangzás, azt hogy érted el?
Egyik csatorna a másikkal felüláteresztő szűrőzik, közben a harmadik csatorna is szól, és egyszerre mind a három csatornán ugyanúgy gyorsan vibráltatom a hangmagasságot. De megnézem pontosabban, ha kell.

75
Commodore-ról / Re: Rescue from Zylon
« on: 2021.May.31. 19:05:50 »
A Midi Songs mappábam ez a legfrissebb, és az összes EP hangszerelésben szól.
Azóta, 2021-ben is készült pár midi zene, azokat innen kezdődően lehet böngészni. Mondjuk a Kádár elvtárs jelentései pont nem is zene, de innen kezdődően vannak az idei midi fájlok, pl. Munkahadának a lépte dobog rockosítva meg még néhány skót dallam, ezek is megfontolandók lehetnek játék alá talán, vagy nem. :D

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 453