ENTERPRISE KLUB
2021. október 2., 1055 Budapest, Nyugati tér 9. 14-19 óráig
Belépés kizárólag klubtagok részére! (Klubkártyával vagy előfizetéssel!)
Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - szipucsu

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8
76
Letöltések / Downloads / Music of the Enterprise
« on: 2011.September.29. 20:35:57 »
new category

77
BASIC / Eredeti EP felhasználói programok extrásítása
« on: 2010.November.15. 21:54:37 »
Van már ilyen topik a játékokkal kapcsolatban. Gondoltam, a nem játékokhoz is indítok egyet.
Felmerült a digi hangok lejátszása, innen jutott eszembe egy régi ötletem: Léteznek az English is Fun, German is Fun, French is Fun címû nyelvoktató programok. Vinyós, vagy akár floppys géppel nem is lenne probléma, ha a képernyõre kerülõ idegen szavakat és mondatokat a gép digitalizált beszéd formájában el is mondaná (emulátorral meg simán mûködne). PC-s felolvasó programmal fel lehetne venni ezeket a mondatokat, de akár megkérhetünk anyanyelvi beszélõket a fórumról, hogy olvassák már fel és vegyék fel wav-ba.
Régebben a Wav Sample Playerre gondoltam, hogy lejátssza a hangot (basic programba külön beszúrható az EXT utasítás miatt), de lehet, hogy az sndplay jobb lenne. Ehhez persze kéne olyan funkció bele, hogy ne lépjen ki az éppen futó programból teljesen, hanem hagyja meg a képet és töltse be és játssza le a hangot, majd adja vissza a vezérlést a (basic) programnak. Persze jelszintmérõ még mehetne a képernyõn valahova, ahova a basic program nem ír/rajzol.

Évek óta foglalkoztat egyébként a gondolat, hogy az említett 3 nyelvoktató programot meg lehetne csinálni más nyelvekre is. (GFloreznek egyszer régen már írtam is a spanyolosítással kapcsolatban.) Persze senki nem használná, de elmondhatnánk, hogy EP-n ilyen is van, ami pl. C64-en és Spectrumon talán nincs. :D A kazettaborító tervhez pedig egyesek kiélhetnék a kreativitásukat. :D

78
BASIC / Írjunk játékokat Enterprise-ra!
« on: 2010.November.02. 13:58:31 »
(Megjegyzés: másik topikból átraktam ide ezt a hsz-t, hogy ne legyen ott OFF)

Azon gondolkoztam, hogy a kis Hungry Creature játékomat (ami persze eléggé egyszerû játék) tovább lehetne fejleszteni úgy, hogy az egyik szörny helyett egy kígyó van a pályán, amelyik szintén feleszi a bogyókat és így egyre hosszabb lesz és persze a kígyó bármely részével való ütközés halálos lenne. Ezt önmagában nem lenne nehéz megcsinálni, hiszen a kígyó automatikus (véletlenszerû) mozgását a szörnyek mozgásának mintájára végezné a gép, a kígyó hízásának trükkjét meg mondjuk a Hamikából el lehetne lesni. Persze gond lenne pl. akkor, ha egy szörny "átmenne" a kígyón és letörölne belõle részeket. De ha a szörnyek a kígyót is érzékelnék és nem mennének át rajta, akkor is lehetnek gondok, pl. a kígyó zsákutcába szorít egy szörnyet... Ha a kígyó saját magán átmenne, az talán nem lenne baj...
Amúgy pofonegyszerû lenne megcsinálni pl. a Hamikát, hogy egyszerre ketten (két kukaccal) lehessen játszani. Ha a végén be is Zzzippelnénk, akkor jó kis bekerítõs csatákat lehetne vívni. :D

79
Játékok / Deviants
« on: 2010.September.25. 22:07:20 »
Ekészült a Deviants leírás.
Egész kellemes játék lenne...
Megkérhetek egy hozzáértõt, hogy az utolsó POKE-ot applikálja a letölthetõ programba?
Sokat dobna rajta!  :ds_icon_cheesygrin:
Jó lett az ismertetõ!

Viszont ennek a bombaélesítésnek is megvan a logikája. Bármely kiindulóállapotból elméletileg el lehet jutni abba az állapotba, hogy az összes szelep aktiválva legyen.
Lehet, hogy írtam már errõl itt a fórumon valahol. Ezek a szelepek felfoghatók egy kettes számrendszerbeli számnak: ahol be van kapcsolva a szelep, ott 1 van, ahol nincs, ott 0. A különbözõ számbillentyûkkel pedig egyes helyi értékeket lehet megváltoztatni. Megtévesztõ persze, hogy a szelepek fordított sorrendben vannak megszámozva, mint ahogy azt a számrendszerben számolni kéne, az 1-es helyi érték helyén van a 6-os szám, stb. Valahogy így kellene elképzelni:
5820-0
A végsõ cél tehát, hogy bármilyen kiindulási értékbõl egy 111111 kettes számrendszerbeli számot (azaz 63-at) kapjunk.
Quote
a számbillentyûk nem egy, hanem kettõ vagy három szelepet billentenek egyidejûleg:

    * 1. szelep: 1,4
    * 2. szelep: 2,5
    * 3. szelep: 1,3,5
    * 4. szelep: 4,6
    * 5. szelep: 3,5
    * 6. szelep: 2,6
Ezt úgy is fel lehet fogni, hogy az 1-es számbillentyû 32-vel növeli vagy csökkenti a szám értékét, attól függõen, hogy 32-nél kisebb-e a szám vagy nem, továbbá 4-gyel is növeli vagy csökkenti. Ez tehát jelenthet +36-ot, +28-at, -36-ot, -28-at is.
A 2-es számbillentyû +/-16-tal és +/-2-vel változtat az értéken, tehát jelenthet +18-at, +14-et, -18-at és -14-et is, ha jól gondolom.
És így tovább, lusta vagyok tovább kiszámolni és leírni. Tehát úgy is felfogható, hogy az elején kapunk egy 63-nál kisebb számot és a fent megadott (ill. lustaságból le nem írt) számokkal úgy kell variálni, hogy végeredményként 63 jöjjön ki. Persze mindezt kettes számrendszerben... ez olyanoknak jó, akik általános iskolában nem a tízes, hanem a kettes számrendszerrel ismerkedtek meg. :D

Gondoltam, leírom ezeket, hátha segít a rejtély logikájának a megfejtésében. Egész biztos, hogy akár Enterprise BASIC-ben is lehet olyan programot írni, amely az összes kiindulási állapotból ismerteti a megoldást. Ez a lista meglehetõsen hosszú lenne, hiszen 62 kiindulási állapot lehetséges, ha feltételezzük, hogy a gép nem adja alapból sosem az összes bekapcsolt szelepet véletlenül. De az is lehet, hogy csak néhány variációt ad a 62-bõl a gép... Mindenesetre érdekelne, van-e olyan alapfelállás, amibõl csak nagyon sok billentyûnyomkodás vezetne a megoldáshoz, vagy az összes rejtvény megfejthetõ max. kb. 5 gombnyomással.
Érdekelne, mit gondolnak errõl azok, akik értenek is a matekhoz.

80
Games / Meaning of game titles
« on: 2010.August.26. 22:23:34 »
As I know there are some forum members who speak English as mother-tongue. I would like to know what certain game titles mean. We have some ideas what the expressions "nodes of Yesod", "nebulus", "amaurote", "exolon" or "xevious" might mean but it would be interesting to know what a person of English mother-tongue thinks of when hearing these expressions.

81
Letöltések / Downloads / Enterprise Games
« on: 2010.July.15. 17:20:06 »
new category

82
Letöltések / Downloads / Rockdigi music
« on: 2010.June.10. 15:59:49 »
new category

83
Játékok / Cyberun
« on: 2010.April.07. 19:52:22 »
Sokáig fogalmam sem volt, mit kell csinálni a Cyberun-ban. Most rákerestem a neten, egy nagy ûrhajó darabjait kell összegyûjteni a kis ûrhajóval. Elõször a "kis ûrhajóhoz" kell a felszereléseket megtalálni, így hatékonyabb fegyverünk lehet és egy bizonyos "fogót" is fel kell szednünk az ûrhajó aljára, amivel a nagy ûrhajó részeit tudjuk majd felvenni. Más kütyüket is fel kell venni, de hogy azok mire jók, nem tudom. A "nagy ûrhajó" részeit fel kell hozni a föld alól és egy platóra kell rápakolni.

A youtube-on van végigjátszás, 7 videó.

A Wikipédián is írnak a játékról.

Azt hiszem, az örökéletes változat volt meg anno, de azzal se jutottam semeddig, még a föld alá se tudtam lemenni.

Laci, ha gondolod, tehetsz fel ismertetõt errõl a játékról is.

84
Játékok / Multiplayer játékok EP-ra
« on: 2010.March.24. 20:53:35 »
Mint tudjuk, nincs túl sok multiplayer játék EP-ra (amiket egyszerre ketten lehet játszani). Itt összegyûjthetnénk ezeket érdekességként...

UCM
Basket Master
Bruce Lee
Renegade 2
Western Game
Wizard of Wor
Xeno
Rampage

Hirtelen ezek jutottak eszembe.
Még régebben a Rampage-dzsel úgy játszottam, hogy két játékosnak is ugyanazt az irányítást definiáltam és így kicsit hatékonyabb volt a felemelõ játék. Ezt talán valamelyik másik játékkal is megcsináltam, de már nem tudom, melyikkel.

85
Hall of Fame / Zzzip Integer Compiler
« on: 2010.March.08. 23:57:20 »
We are happy to greet Peter Hiner (author of Zzzip) here in the forum!
I think we have some questions to you about the Zzzip compiler so I started this new topic.

How and when did you first meet the Enterprise computer? Did you write another programs, too?
We heard about the Zzzip V2.0 but never seen it. Have you written it? Can it be found anywhere?

Welcome in the forum again and have a good time here!

86
Other topics / Let's create new Enterprise programs!
« on: 2010.February.11. 18:49:40 »
Gflorez, are you sometimes here?
About half a year ago I began to create an IS-BASIC program that conjugates Spanish verbs. Unfortunately I don't have time to go on with it so I decided to show how it is now.

You can enter any Spanish verb but the program actually conjugates only those with "-ar" ending and only in 3 tenses: Indicative present (Presente de indicativo), Subjunctive present (Presente de subjuntivo) and Past continuous (Imperfecto). The program recognises some irregular verbs, too, but actually confuses the verbs and deals also some regular verbs as irregular. (Eg. conjugation of "comprar" will have awful results.  :oops: ) The program handles also reflexive verbs.



It would be a very interesting task to continue this program. Probably all the irregular verbs should be added to the database in order that the program conjugate all the Spanish verbs correctly, if it is possible at all...
But certainly there are some programs for other platforms that conjugate verbs either in Spanish or in other languages.

87
Játékok / Játékok címeinek jelentése
« on: 2009.November.13. 20:17:58 »
Van legalább két játék, melynek címe egy görög szó:

Archon: Az arkhón vezetõ állami tisztségviselõ volt az ókori görög városokban, fõleg Athénban. Eredetét tekintve a királyi címbõl származik. Az arkhón (Gr. αρχων, például αρχοντες; Archōn) görög szó magyar jelentése "uralkodó, irányító" az αρχ- ("uralkodik, irányít") igébõl származik. A szótõ megtalálható a monarchia és a hierarchia szavakban is. (Wikipédia)

Chronos: jelentése "idõ". Viszont, ha jól tudom, "h" nélkül kéne írni (Cronos), mert a "ch" (magyarban "kh") egy másik görög betû átírása (ami az arCHon-ban is van).

Mondjuk nem tudom, ez rajtam kívül érdekel-e valakit. :D

88
Játékok / Mikor eredeti egy játék?
« on: 2009.September.26. 19:23:49 »
Vicman fórumtársunknak égetõvé vált a kérdés, hogy melyek az eredeti EP játékok (tehát nem átiratok) és melyek a hivatalos játékok (Centrumban lehetett kapni). Össze kéne állítani egy listát. Valaki vállalkozik rá, hogy segítsen? Én nemrég elkezdtem az eredeti EP játékokat összeírni a wikin (az L betûig jutottam), de gyanítom, ezeknek a fele mehetne az eredetinek látszó, de nem eredeti kategóriába...
Meg az is jó kérdés, hogy amikhez van kazettaborító, azokon kívül nincs-e más hivatalos játék. A Games pack 1-3 cseles még, mert nem a játékok címe van a borítón.

89
Emulátorok / Enterprise emulátor más gépekre?
« on: 2009.July.27. 17:18:09 »
A PC-n kívül van még valamilyen számítógép, amire létezik vagy létezhetne szoftveres Enterprise emulátor?
AZ EP-re lehet írni, mint tudjuk Spectrum, CPC, stb. emulátort, de pl. lehetne-e Spectrum 128-ra Enterprise emulátort? Melyik lehet az a legrégebbi számítógép, amin elképzelhetõ valamilyen szinten az EP szoftveres emulálása? CPC, Amiga?
Gondolom, pl. a gyûrûmoduláció utánozhatatlan más gépeken, meg a határtalan grafikai lehetõségek, pl. teljes képernyõt betöltõ képek.

Csak úgy eszembe jutott...

90
Letöltések / Downloads / Enterprise software
« on: 2009.January.08. 13:17:26 »
new category

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8