Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - dp304

Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8
91
Játékok / Re: Találd ki a kép alapján a játék nevét
« on: 2021.February.06. 21:00:49 »

92
Játékok / Re: Találd ki a kép alapján a játék nevét
« on: 2021.February.06. 13:14:42 »
Nem tudom, de nagyon ismerős. Olyan élőlény, melynek akkor jön ki a nyelve, amikor jól becsukja a szemét? Érdekes idegi kapcsolatai lehetnek az agyában, ill. a szemeit és a nyelvét mozgató ciklus változója összeakadhatott.

:) Valószínűleg egyetlen ciklusváltozót használtak, és az animációs frame-eket rajzolták meg úgy, hogy egyszerre változik a szeme és a nyelve.
Küldök egy könnyűt is:

93
Játékok / Re: Találd ki a kép alapján a játék nevét
« on: 2021.February.06. 01:55:58 »

94
Programming / Re: Mapping and disassembling C64's Maniac Mansion
« on: 2021.February.03. 21:56:47 »
I've made it available on GitHub: enterscumm, everyone is free to join!
Current contents of the repo:
  • The source of the viewer, a bit messy
  • Even messier, far from complete and possibly inaccurate, but probably the most important part: my notes about the format of the data disks
  • Some BASIC programs for experimenting with palettes&biases with main focus of gray scale and skin tone
  • A Python script with functions for quick experimentation. When executed, it will extract .LFLs from the .D64 disk images.

95
Játékok / Re: Jatek cimere nem emlekszem
« on: 2021.February.03. 13:24:01 »
Volt valami Death Driver vagy hasonló című játék. Az ep128.hu-n nem találom. Kissé fapados átirat lehetett, fehér volt talán szinte az egész kép. Egy vonaton kellett jobbról balra haladni a kocsikon, közben talán krapekokat lövöldözni. Nem, nem a Stop the Express... Valami Death lehetett a címe eleje.

Gondolom azóta megtaláltad, de ha mégsem: Death Ride

96
Játékverseny / Re: 4. hét / 4th week: Yanga+
« on: 2021.February.03. 12:26:04 »
Sajnos ilyen a játék vége :-)
Biztos azért ilyen, mert lesz folytatás!
Legyen!! :ds_icon_cheesygrin:

97
Játékverseny / Re: 4. hét / 4th week: Yanga+
« on: 2021.February.02. 23:23:01 »
Itt még 4 élet megvan, úgy látom. Amikor az utolsó élet is elfogy, akkor számít befejezettnek a játék. Tehát innen még mehetne tovább.
Úgy értettem, az 1. szinttől kezdve folyamatos játékkal ameddig eljutsz, amíg az utolsó élet el nem fogy.

Ja, akkor rosszul értelmeztem a szabályt.
Végigvittem egyhuzamban is, sajnos így se sikerült megmenteni a lányt :(
És ep128emu 2.0.9.1-et használok, az lehet, hogy diszkvalifikál, de nem baj, jó játék volt.

26295-026297-126299-2

98
Játékverseny / Re: 4. hét / 4th week: Yanga+
« on: 2021.February.02. 16:04:38 »
Csalás és újrakezdés nélkül a huszadikig jutottam, ott véletlenül túl nagy lendülettel toltam át a fúrón a rúnát:
26289-0

99
Játékverseny / Re: 4. hét / 4th week: Yanga+
« on: 2021.February.02. 14:13:42 »
SPOILER WARNING

Yanga+ vége:
26287-0

Tudom, ez így nem ér, minden 5. pálya elérésekor lehet onnantól folytatni game over után. Ezt az 55. pályánál kezdtem.

Kicsit csalódás, azt hittem, a végén sikerül megmenteni a csajt :)
Persze attól még szuper jó játék, csak az ügyességi részek fogtak ki rajtam kicsit.

100
Programming / Re: Mapping and disassembling C64's Maniac Mansion
« on: 2021.February.01. 14:54:17 »
Sorry Gflorez, I certainly didn't want to ruin your efforts or anything :oops:

Despite having owned (and loved!) an Enterprise, I haven't had very detailed knowledge about its internals or Z80 machine code / assembly; much less so about C64 (which I have never owned).
On the other hand, I had much better understanding of C/C++ as well as a lot of time in 2020 - so this is the result.

Geco: yes, MM uses SCUMM V0. But V1 (which is for C64 Zak McKracken) does not appear to add very many new features: these two versions are often handled together by ScummVM.
However, the new features of V1 might be a bit harder to reimplement for the Enterprise (iirc there is a "change palette" SCUMM-opcode, which is only easy as long as one of the lower 8 Enterprise colours are to be changed).

About the hanging: What are the symptoms?
My "development environment" was an ep128emu configured with 128K RAM, EXOS2.1 on segment 00h, ASMON1.5 on 04h, BASIC2.1 on 06h, EPFILEIO on 0x10 and EXDOS1.3 on 0x20
(A config similar to the final state of my real Enterprise.)
It also works for me (for now) with only 64k RAM, and/or with only EXOS2.1, BASIC2.1 and EXDOS1.0.
Did you issue the ":DEF_DEV_DISK" command before running? The problem may be that it tries to load the data files from "FILE:", and can't find them.

101
Programming / Re:Mapping and disassembling C64's Maniac Mansion
« on: 2021.February.01. 02:39:59 »
I have found a disassembly of the Maniac Mansion script here. It is not the code of the program, much better, the rules that govern its behaviour.

It even has several maps of the game:

I know this topic is very old, but I have also wanted to see an Enterprise version of Maniac Mansion for about three decades!
gflorez, are you still on this project?

Rather than disassembling, an approach that suits me better is to use the ScummVM source as "documentation".
Based on that, and after a long time, what I've managed to do is create a viewer program for the background graphics of every room.
Not particularly fast (z88dk C implementation), but someone with better skills might be able to improve on that, and at least it proves that maybe it's not an impossible mission after all.
It uses the same data as the one on the C64 floppy disks; conversion of the graphics is done in run time.

Please try it out if you'd like. (I've attached a floppy disk image, because I'm using random access in the data files (EXOS 10), which is apparently not supported by EPFILEIO. Sorry about that.)

102
Programozás / Re: EXOS
« on: 2015.December.29. 19:53:18 »
Egész pontosan így :-)

Hú, ilyen warezokat hogy tudtok szerezni? :)
Amúgy asszem a 2.1-es EXOS-ban már kicsit másképp van, 3 helyett 4 formátumbittel, mert a jobb szélső oszlop is lehet üres.

103
Programozás / Re: EXOS
« on: 2015.December.26. 01:50:12 »
Azt ugy is elerheted (elvileg - ha nem tevedek), hogy nyomsz egy font reset-et a display csatornara a megnyitasa utan.

http://ep.homeserver.hu/Dokumentacio/Konyvek/EXOS_2.1_technikal_information/exos/video/Ch7.html#FONT

"7.3 Resetting the Character Font"

Köszi, most már mindegy :)

104
Programozás / Re: EXOS
« on: 2015.December.26. 00:49:25 »
Enterprise-on kívüli felhasználásra gondoltam, pl. egy windows-os játékba beleraknám ezt a bitmap fontot, hogy Enterprise-szal nem rendelkezők is élvezhessék :)
Az, hogy hogy nyerem ki, ebből a szempontból lényegtelen. A ROM-beli tömörítést főleg saját érdeklődés miatt fejtettem meg, na meg azért, hogy biztos legyek benne, hogy a kinyert font "gyári" Enterprise-os, és szoftveresen nincs módosítva (pl. a BASIC induláskor nem definiálja át kicsit)

105
Programozás / Re: EXOS
« on: 2015.December.25. 22:42:47 »
Lehet, hogy volt már, de nem találtam meg, ezért kiderítettem, hogy az EXOS ROM-ban hogy van eltárolva az alapértelmezett karakterkészlet.

Arról több helyen volt szó, hogy a NICK chip hogy jeleníti meg az adott helyen levő, RAM-beli fontot. A ROM-ban viszont hiába kerestem ilyen formában, mert teljesen máshogy van benne. Tök érdekes, nekem legalább is, ahogy be van tömörítve, hogy elférjen a 16K-ban egy rakás más dolog mellett! Egyrészt "pakolt" formában vannak a bitmap-ek, tehát nem a bájtok elejéhez igazítva, hanem folytonos bitfolyamként kell értelmezni. Másrészt néha lespórolnak 2 sort az aljáról és/vagy a tetejéről és/vagy 1 oszlopot a jobb széléről, ha azok üresek. Harmadrészt, és ez a legérdekesebb rész, a függőleges tengelyre tükrös karaktereknek (pl. '8') gyakran csak a fele van eltárolva! Elég sok ilyen van, úgyhogy ezen is lehetett sokat spórolni. Szerintem nagyon elmés.

Ha érdekel titeket, leírom pontosan, hogy néz ez ki.
Kicsit off kérdés: ha ezt a karakterkészletet szeretném felhasználni (például egy saját fejlesztésű PC játékban), annak szerintetek van valamilyen jogi vagy egyéb akadálya?

Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8