Fontos klub információ
Important club information
Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Pgyuri

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8
76
Játékok / Re: Airwolf
« on: 2011.October.19. 00:02:37 »
Üdv

"Bár így most bizonyíthatjátok hogy tudtok-e rossz játékból jó játékot fabrikálni."

Arról szó sincs, hogy át lesz írva ez a játék. Egyszerűen a kíváncsiság hajt, hogy mi a helyzet vele. Bizonyítani nem akarok senki előtt semmit.

"Nehezebb ám mint kódot szépíteni."

Ahhoz, hogy az a pár "apróság" beférjen abban az ominózus kódba, napokon át többször kellett átrendezni szinte mindent, a kódokat végletekig kellett optimalizálni, csökkenteni, mert minden byte-ra szükség volt. De végülis ez mind úgyse látszik, mert "csak" szépítve lett.

Pgyuri

77
Játékok / Re: Airwolf
« on: 2011.October.18. 23:30:22 »
Üdv LégFarkas rajongók,

Elkészült a forrás első törése, amely azonnal sok-sok kérdésre adott választ. Vegyük azért sorra (lesz olyasmi említve, amit már talán mindenki tud):

* Csapnivalóan összecsapott programkód.
* Silány,mondhatni a Z80 programozással nem tisztában lévő kódolás
* Teszteletlen, félkész program

mire alapozom....

1:  BONUS felirat szerepel, de ha leketyeg, akkor vége a játéknak...miért nem TIME ?
2; Az óra teljesen hibásan van kódolva, ezért számol pocsékul (40 után 30 jön, majd 39....végül 11-nél leketyegettnek minősül)
3; A pontszámolás sivár, ami zöld kocka, az pontot ér, így lehet olyasmit is lőni, amit nem kellene.
4; Olyan kapcsolót hagytak a pályán, ami teljesen használatlan
5; A kapcsolók kezelése úgy lett megoldva, hogy ha egy teremben több van, akkor nem tudja megkülönbözetni, hogy melyik került meglövésre (és ez pont a végén számítana, de a két kapcsoló között nem tud különbséget tenni)
6; Körbe lehet lőni némely teremben (balra kimegy, jobbra bejön)

és sajnos az abszolút tény:

Nincs semmilyen befejezési lehetőségre utalás a programban :(

Ehhez eddig a következőket ellenőriztem leszámítva a hibás lefagyást:

- A helikopter pozíciója sehol nincs vizsgálva az ütközéseken és mozgásokon kívül, így biztos nincs a kódban olyasmi, hogy valamilyen pozíción extra dolog történne.
- A helikopter lövéséhez nincs semmilyen extra dolog rendelve, zöld vagy kék pöttyel ütközést vizsgál
- A BONUS értéke nem kerül ponthoz számításra, így biztos nem történhet semmi sehol, amiért megkapnánk a bonus-t
- A pontszám nincs extra módon növelve semilyen eldugott helyen
- A játékban mindössze 12 terem van 4x3-as elrendezésben (amiből a 2-es a főkép), nincs semmi extra kijárat, átjáró

Még futok pár kört, mert volt egy nyom, amin elég sokáig elindultam, találtam is pár otthagyott jelet, de a végére nem jutott sehová, zsákutca lett. Természetesen a fórumon leírt 6A10 utat is végigelemeztem, azon keresztül is messzire el lehetett jutni, de ez is téves járat lett.

Mindenesetre lesz pár javító POKE az időhöz, egy valamilyen szintű végéhez és Zozo-nak kérésére íme a normális pilótával megáldott helikopterhez segítő   >7AC5  3C   és máris szépen repül, jól irányítható a légi farkas. Starttól lefelé, a 3. teremben a falat a kapcsoló meglövése "építi be", de csak akkor frissül, ha ki- és visszamegyünk a terembe. Egyelőre nincs ok, hogy miért jó. Ha meglesz, megírom.

További hírek rövidesen.

Pgyuri

78
Játékok / Re: Airwolf
« on: 2011.October.17. 20:20:55 »
Üdv,

Zozo-nak épp azt írtam, hogy miután a kukacokkal végeztem, kis pihenő jön, aztán következhet valami más .... például egy Airwolf :)   Ígérni nem ígérhetek semmit, nem tudni, mit csináltak ... ráadásul soha nem játszottam vele, így még nehezebb a törés.

Pgyuri

79
Játékok / Re: Wriggler-Ex ... azaz egy bővített változat
« on: 2011.October.14. 16:25:25 »
We have a WINNER ! :)  Megvan a győztesünk !

Bizony-bizony, megtaláltad, jó helyre mentél. Érdekes ugye az a pók, ami ott szinte ugrál....az tűnt fel igazából és így találtam rá. Jár díj, tiéd a zacskó gumicukor kukac!

--------

Az optimalizált tárgykezelés annyit jelent, hogy átírtam azt a kódrészletet, ami egy tárgy grafikáját keresi ki. Az eredeti rutin volt, hogy több, mint 900 byte-ot nézett át minden pillanatban, így nagyon lassú volt (ez okozta a villódzást és lassulást is). Az én kódom táblázattal dolgozik, így ezerszer gyorsabb, de nem mertem írni, hogy csökken a villódzás, mert lehet, hogy annyit nem számít  :)

Pgyuri

80
Játékok / Re: Wriggler-Ex ... azaz egy bővített változat
« on: 2011.October.14. 15:40:24 »
Üdv,

Még nem jó a megfejtés :)   A DIE-ba eddig két, hivatalos utat találtam, az egyik amit mutatsz, a másikba beesni lehet ott, ahol mondod.   De van egy rejtélyes harmadik is ....

Pgyuri

81
Játékok / Re: Wriggler-Ex ... azaz egy bővített változat
« on: 2011.October.14. 13:20:45 »
***************
* Versenyfelhívás *
***************

Egy zacskó gumicukor kukacot ajánlok fel annak, aki elsőként megtalálja az egyértelműen látható, tervezési hibából adódó téves kijárást. Mivel sok a terem, így annyi segítséget adok, hogy nagyon ijesztő helyen van!  :)

Pgyuri

82
Játékok / Re: Wriggler javítása
« on: 2011.October.14. 13:18:26 »
Üdv Mindenkinek,

Még két utolsó, talán ide illő szösszenet és utána már a többi a Wriggler-Ex témában olvasható:

Egy kicsit a liftezésről:

A kukac a liftet úgy irányítja, hogy belemegy, majd a fel/le gombokkal tudja elindítani a megfelelő irányba és a lift magától megy a következő kijáratig. Miközben a lift halad, lehet szépen járkálni benne.

Ez volt a terv. Nézzük, mit csináltak belőle:

1; A kukac a lift nem minden pontján állva tudja elindítani a liftet, a bal és jobb széle rosszul van meghatározva.
2; Ha a kukac jobbról érkezik a liftbe a lefelé irány használatával, akkor azonnal átpottyan a liften egy hosszú zuhanásra.
3; Ha túléli és újra csak a lefele irányt választja, újra átesik és újra és újra.
4; Ha felfelé halad a lifttel és a képernyőváltáskor van olyan bátor, hogy a lefelé gombot nyomja meg, akkor szintén több emeletnyi zuhanás vár rá.
5; Ha a kukac képes belezuhanni a liftaknába, akkor repülés közben is irányíthatja a felette maradt liftet.
6; Ha a mozgó liftből menet közben kiszáll - amire van lehetősége a folyósóknál - akkor van egy ajtó, amin kulcs nélkül is át tud menni, de vissza már nem.
7; A liftben le lehet tenni tárgyakat, amelyek lebegve ott maradnak, de ott marad a játékos sírköve is.

Jó sok hiba. Elég lehangoló :(


És az utolsó:

Alaptézis
----------
Valamiért pár felirat (lásd Congratulation) lemaradt a képernyőről, amely javítható volt a helyes képernyő pozíció megadásával.

Probléma-felvetés:
-------------------
Hümm, találtam egy feliratot, amely hiányzik, de láthatóan egyértelműen ott kellene lennie, ahol lenne (viszonyítási alap a CPC változat).

Szembeötlő tény
----------------
Egyértelmű nyomok alapján látható, hogy a képernyőt leíró táblázatot tévesen építették fel. Ha jól lenne megadva, minden azonnal a helyén lenne.

Rejtély
--------
Tévedés lenne azt hinni, hogy a játék programozói nem értettek volna az Enterprise képernyő programozásához. Akkor mi történhetett ?

Válasz
-------
Egyértelműen bizonyítható, hogy szépen kifutottak a memóriából. Helyet kellett találniuk. Mit csináltak ?  Látszólag felesleges képernyő-memóriákat szabadítottak fel - területeket nem használtnak minősítettek az LPT táblában - így az ott nyert helyet adatok tárolására használták. Csak épp eközben azt felejtették el, hogy néhány esetben oda, azokra a sorokra értelmes szöveget írtak volna ki.

Megállapítás
-------------
Hanyag, trehány programozók dolgoztak ezen az átíráson és még csak nem is foglalkoztak a játék minimális tesztelésével se. Figyelmetlen, kapkodó munka.


Van egy olyan érzésem, hogy többet foglalkoztam ezzel a programmal, mint maguk a készítői :)

Pgyuri

83
Játékok / Wriggler-Ex ... azaz egy bővített változat
« on: 2011.October.14. 13:12:23 »
A Wriggler bővített változata az alábbiakat tartalmazza:

* minden korábbi hiba javítása
* újabb hibajavítások:
     - menüben a színek mindig helyreállnak
     - a start után az indítóbogár pisztolya a helyére kerül
     - a lift csíkot húzott maga alatt a képernyő alsó részén
     - lift irányításának megfelelő kezelése és az "átesés" megszüntetése
     - a koponyák időzítése téves címzéssel történt, ezért némelyik nem tervezett ütemben indult
     - egy-két apró szépséghiba elhárítása (pl. pók kicsit alrébb került, stb.)

és az újdonságok:

* megjelenik egy eddig elveszettnek hitt felirat a menüben
* optimalizált tárgykezelés
* energia-fogyás ki/be kapcsolása (varázs E gomb)
* EP/CPC színek átkapcsolási lehetősége (varázs C gomb)
* összehangolt kukacmozgás 64-es és 128-as gépeken
* 4 kukacos verseny 128-as gépeken
* és hogy hova megy az indítóbogár a rajt után ? ... meglepetés!

Közben felmerült új szépséghibák, amelyek nem fognak javításra kerülni:

* a cseppek képesek a plafonon szétesni gyors teremváltások között (ide-oda lépésekkel)
* kukac jobbra néz és meghal, akkor a csontváza balra állva esik szét.
* a levegőben energia nélkül maradt kukac csak a földön válik csontvázzá
* a térképen van egy nem tervezett átjárás, amely így a DIE-ba vezet
* a liftben hagyott tárgyak lebegve ott maradnak (ebbe tartozik a játékos sírköve is)

Letöltése Zozo által kerül fel, akinek köszönet a betöltőért!

Pgyuri

84
Speccyalista Nap / Re: Speccyalista nap 2011
« on: 2011.October.13. 13:03:23 »
Üdv!

Félreértés történt Zozo! :)

A belépő résztvevők számától függ, szerintem kb. 1500 Ft lesz, ehhez még ha valaki fogyaszt a büfében, az jön hozzá, így szerintem 3.000 Ft-ból kijöhet egy teljes esti szórakozás.

Kukacokról meg egy szót se !!!!! :)

Pgyuri

85
Játékok / Re: Wriggler javítása
« on: 2011.October.06. 12:20:42 »
Üdv,

Szépen készül a háttérben egy Wriggler változat, amely számos újabb talált hiba kijavításán túl még pár meglepetést is tartalmazni fog. Kis türelem és meglesz ... bár gondolkodom azon, hogy a skeleton key-t kiveszem :)

Komolyra fordítva a szót, azóta is számos új érdekességre derült fény a kedves-drága-jó kukacról, amelyről így már minimum 1 napig tudnék beszélni :)  Év végén lesz a Speccyalista nap, ha gondoljátok, felkészülhetek egy kis "show"-ra a Wriggler belső titkairól. Alaphelyzetben gondoltam arra, hogy picit beszélek róla, de igazából ez eléggé EP specifikus és inkább nektek jelenthet valamit.

Pgyuri

86
Üdv,

Nagyon jó az ep128.hu oldal, eddig mindent megtaláltam rajta, amit kerestem (köszönöm a Wriggler leírást, bár a nevemet nem illett volna odaírni, mert nem CSAK az enyém az érdem. Ha nem jeleztek annyi észrevételt, ha kapok kellő lelkesítést, ha Zozo nem csinál hozzá betöltőt, stb.stb. izé ....).

Attus, félreértettél ... nem azért nem szeretném átírni a Digger-t, mert nem akarom, hogy ezeken a platformokon is meglegyen, hanem még szeretek játszani vele időnként, így nem szeretném, ha az átírás miatt elmenne a kedvem tőle. Megnéztem a TuttiFrutti játékot is.... hát tényleg elég sok hasonlóságot mutat, sőt.... varázsa tényleg nincs annyi, valahogy az összehang hiányzik belőle és egy kicsit "lányos" is a játék. Melyik fiúnak van kedve gyümölcskosárral rohangálni kinn a kertben, miközben vaddisznók őrjáratoznak ?!?  Érdekes lenne a programozóktól megkérdezni.  Volt anno egy aranyos cikk BitLet-ben, még nagyon a számítástechnika-korszak elején. Abban azt ecsetelték, hogy végre készülnek játékok lányoknak is - azokban nem megölni kell a gonoszokat, hanem elszaladni előlük :)

Visszatérve az átírás kérdésére.

Számomra amikor egy játékot át szeretnék hozni ZX platformra, mindig az a bizonyítási vágy mozgat, hogy bebizonyítsam, ha megfeszül a Z80 processzor, akkor bizony képes csodákra, vagyis megvalósítani azt, amit más gép is. Illetve még néha a "hiánypótlás" is e mellé kerül.

A Digger esetében nehezebb az eset. Nem kérdés, hogy EP-re szinte teljesen egyezően, ZX-re pár kompromisszummal, simán áthozható a játék. Viszont volna-e értelme ?  és ez itt a fő kérdés:

Ugyanis, ha nem 100 %-ban ugyanaz, vagyis lassabb, gyorsabb, nem úgy mozog, stb., akkor elveszítheti azt a vonzerejét, amitől szeretünk diggerezni. Ha viszont közel tökéletesre sikerül, akkor meg minek áthozni, hiszem ott az eredeti mű, amivel a mai gépteljesítmények mellett megfelelő módon lehet játszani. Két érv szólhat mellett:

* mivel csak 4 Mhz-es XT-n, CGA kártyán szeretett futni, így nehéz manapság működésre bírni (Zozo által adott Digger 1986-os, nekem viszont az 1983-as játék van meg , előbbi már szerintem VGA kártyás);
* mégis a saját, szeretett gépeinken jó érzés játszani;

Nem tudom. Ha már nagyon sok szabadidőt áldoz az ember egy játék írására, akkor lehet, hogy jobb új ötlettől vezérelve saját, mindenki számára ismeretlen - esetleg érdekes - művet alkotni.

Pgyuri


87
Üdv,

Belenéztem a Digger forrás dolgaiba. Meg is lett a bogarak mozgását irányító AI teljes, C forrása, amellyel érthetővé válik, mikor-miért arra mennek a bogarak, amerre akarnak. Abba is hagytam gyorsan a nézegetését, mert jobb abban a tudatban maradni, hogy kergetnek, mint megérteni, miért kanyarodnak néha arra, amerre.

Ez is a nagy baj az átírással. Mire az ember kedvenc játékát átírja ZX-re vagy EP-re, addigra teljesen kiismeri és miközben felboncolja, számára el is veszik a varázsa, mert mindenre magyarázatot kap. Ezért aztán csak abba szabad belekezdeni, amivel többet nem szeretne játszani. Számomra a Wriggler ízekre szedése jó választás volt. Játszani nem akarok vele, de anno nagyon tetszett.

A Digger-t viszont jelenleg még nem vállalom :)

Pgyuri

88
Üdv,

Nem tudom, melyik Digger nevű játékra gondoltatok, nekem csak egy ugrik be, amelyik teljesen nosztalgikus az XT korszakból CGA monitoron (a google elsőnek kidob egy java-s változatot, de az túl gyors, közel sem az eredeti érzést adja). Eredetét nem ismerem a játéknak, lehet, hogy átirat 8 bit-es platformról és ha még Z80-ról történt volna, az csodás lenne. Az eredeti digger.com szerencsére szépen futtatható DosBox-ban.

Mindig is terveztem ZX Spectrumra elkészítését, mert szerintem fantasztikus nagy játék, bár ez elsőre nem derül ki róla. Még éppen a rendszerváltás körül volt egy olyan munkahelyem, ahol sok üresjárat volt, ott a fiúkkal ezzel a játékkal versenyeztünk és nagyon precíz taktika mellett kellett haladni ahhoz, hogy az elért rekordjaink közelébe sikerüljön kerülni. Elég volt egyetlen hiba és már nem volt esély még a közelébe se érni.

Ezzel azt szeretném jelezni, hogy az átírás igencsak kemény feladat, mert ha csak pici időzítési vagy egyéb eltérés is lenne a kettő között, akkor nagyon más lehetne a játék és pont a varázsa veszhetne el. Ha a cél a játék bizonyos szintű áthozása EP-re, akkor egyszerűbb(nek látszik) a feladat, bár az AI feltérképezése még így is kulcsfontosságú.

Ha 8088 assembler varázslók vannak az asztal körül vagy valaki talál rendesen kommentezett forráskódot, értesítsen :)

Pgyuri

89
Játékok / Re: Wriggler javítása
« on: 2011.September.26. 12:39:13 »
Üdv,

Zajlanak az események a háttérben is. Zozo-val, miután rákérdezett egy memóriarészre, újabb, eddig ismeretlen (jelöletlen) hibára bukkantunk. A lift csodaszépen ott hagy egy szemétcsíkot maga alatt a képernyőkön, de ennek javítás időközben már el is készült.

Ha már itt jártam, még két hiba esett elém. Az egyik, hogy a liftben lerakott tárgyak szépen lebegnek a semmiben, ha elmegy a lift. Nem valami szép megoldás, de javítása alapos belenyúlást igényel, de lehet, hogy javíthatatlan, mivel ha a kukac a liftben hal meg energiahiány miatt, akkor a sírköve is odakerül, ami szintén lebegni fog. Aztán a kukac-halál hozta elő a másik szépséghibát, miszerint bármerre is áll a kukac, mindig balra néz a csontváza, mikor meghal. Elvben simán megoldható lenne, hogy helyes irányba nézzen, de ez alaposabb vizsgálatot igényel.

Előkészületben van a végtelen energia a csalásokhoz hasonló, "E" gomra történő beépítése is.

Lett megint bőven tennivaló :(

Pgyuri

ui: az "álló platform" hiányos megfogalmazásáért elnézést. A lényege az, hogy ha meghal a játékos egy pályán, akkor minden tovább mozog, amíg újra nem menetkész (értsd a bogarak mennek, a pókok ereszkednek, a szitakötő repül, stb.), de egy hiba miatt a mozgó járda állva maradt. Ez került kijavításra, miután a programozók gondoltak rá, csak a megfelelő utasítást gépelték el.

90
Játékok / Re: Wriggler javítása
« on: 2011.September.26. 08:59:00 »
Üdv,

Elnézést kérek mindenkitől, Zozotól és a játékosoktól is, sajnos az esti munkák eredménye, hiába néztem át:

az   >A8CD  10   sajtóhibás, helyesen  >A8DC  10

Bocsánat!

Pgyuri

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8