Fontos klub információ
Important club information
Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Pgyuri

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8
61
Játékok / Re: Turbó Rudi
« on: 2012.July.31. 11:30:25 »
Üdv,

Megnézve a videót, az eldobott kék gép szinte biztos, hogy Spectrum, mert a szivárványcsíkok látszódnak a jobb oldalán. Csak azt nem értem, miért kék. Rendben, hogy a háttér fekete, de akkor inkább körvonallal lehetett volna szépen megrajzolni. Kék színű 8 bites számítógépre nem emlékszem, hogy valaha is láttam volna, bár voltak érdekes megjelenésű masinák. Az ABC-80 barna volt, a Primo fehér, a Commodore furabarna (na például mennyivel jobb lett volna, ha az eldobott kék valami egy C64 logo-t mutatott volna), de tolongott pár ezüstszínű is, de kék sehol.

A lepotyogó gépet sokféleképpen lehet azonosítani, a HT tökéletesen megfelelő gyilkossági célból. Súlya és kivitele tökéletes eszközzé teszi :)  A fabetét révén erős hasonlóságot mutat egy régi  amerikai családi limuzinhoz. Nagy és faszerű az oldala.

Zozo és a fórum lévén rengeteg korabeli cikket olvastam az 'a' Studio rejtelmeiről, valahogy szörnyű zavaros egy társaság volt. Ez a játék is vajon miért Turbo Rudi címmel futott .... remélem, ha év végén találkozunk, akkor kibeszélhetjük őket, hátha rend támad a fejemben felőlük :)

Pgyuri

62
Egyéb témák / Re: Dániából érkezett
« on: 2012.June.27. 15:10:55 »
Üdv Zozo,

Tudod, hogy mindig figyelek :)    Egyelőre korai lenne a soros kommunikációt egyből Spectrumra fogni, de meglehet, hogy fejlesztéshez használt eszközre bukkantál. Reméljük előkerül még más kódrészlet is.

A képen Churchill van, a játék, amiből ki lehetett emelve, Spectrumra készült - "Their Finest Hour" (http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0005225)

Pgyuri

63
Kijelző / Re: NICK
« on: 2012.February.10. 15:04:44 »
Üdv,

Előre is elnézést kérek a hozzászólásomért, én csak egy egyszerű ZX szoftveres vagyok, tessék figyelembe venni.

Teljesen megértem lelkesedését hardver guruknak a téma iránt és jó is az elmélkedés, de ...

... számomra megfoghatatlan, mire is lenne jó ezt a kedves kis Enterprise-t bővíteni ilyen grafikai és sprite dolgokkal:

1; Először is nem lenne senki, aki írna új játékokat, amelyek kihasználnák.
2; Ha lenne is, akkor se lesz mindenki gépe átalakítva ehhez az újdonsághoz.
3; A régi játékok "tuning"-olásának sincs értelme.

Ilyen ötletek mindig is voltak a régi gépekhez, pl. real-time óra bővítés, de az is minek, mikor egyetlen egy program se kérdezi le.

A témához kapcsolódóan idézet egy korábbi hozzászólásból (talán itt lesz a helye Zozo):

"Idézném a Speccyalista napon elhangzott beszélgetés részletét:

 PGyuri: Mire tervezték az EP-t?
 Moldani: A világ legjobb számítógépét akarták megcsinálni!"

Nos ez egyértelműen nem sikerült, mert ha azt szerették volna, akkor egyrészt a SPRITE fogalmát nem hagyták volna ki (mondjuk tervez(het)ték hozzá), de a leglényegesebb elemet akkor se felejthették volna el, mégpedig a

               gyors horizontális scroll lehetőségét !

Már a pénzbedobós játékgépek is bizonyították, hogy a játékok nagyrésze vízszintes, gyors képernyő mozgást kíván, amelyet a C64 elég jól meg is valósított, de a Spectrum, a többi 8 bites gép messze képtelen volt kezelni. A Nick csodálatos LPT képessége a függőleges scroll-hoz nyújtott támogatást, de pont az lett volna a kevésbé fontos, inkább egy cél-hardver-scroll balra-jobbra 1-2-4 pixelenként kellett volna, amellyel tényleg a legjobb gép lehetett volna a maga nemében (és nemcsak a játékhoz kell ilyesmi). De kihagyták, elfelejtették. Spectrumon sokat gondolkoztam, hogy ottani hardver mestereinket meggyőzöm egy interface készítésével, amely képes a scroll műveletét elvégezni a processzor helyett, de mindig arra jutottam, hogy úgyse lenne rá program, így felesleges még a gondolatával is foglalkozni.

Ettől függetlenül szívesen olvasom Nick úr minden lépését :)

Pgyuri

64
Speccyalista Nap / Re: Speccyalista nap 2011
« on: 2011.November.21. 18:23:48 »
Üdv,

A "8 bit parti"-k ötlete rendszeresen visszatérő, főleg olyan résztvevőktől, akik nem közvetlenül kötődnek egy platformhoz, hanem több irányba is érdeklődnek. Azért lássuk be, hogy a történek eléggé gép-specifikusak, típusfüggőek, így hiába mesél nekem lelkendezve egy Primo tulajdonos, hogy miként oldott meg valamit BASIC-ban, számomra mindig is idegenül fog hangozni, kívülállóként fogom hallgatni (ne is beszéljünk a Motorola processzorokról, bár amióta olvastam róluk, lenyűgöznek).

Egy társaság akkor jön össze igazán, amikor van legalább egy olyan közös pont, ami mindenkinek ugyanazt jelenti, ugyanazt az érzést váltja ki, hasonló élményekkel rendelkezik róla. Ha ez megvan, akkor utána már bármilyen más témában is meg lesz az összhang. Emlékszem, egyik hosszú vacsora után kitettek már minket záróra miatt, a vendéglő előtt beszélgettünk még vagy egy órát, amelyen távolról sem a bitek tologatásáról volt szó, hanem az első űrutazással kapcsolatban jöttek elő fergetegesen vicces történetek, amelyeket valaki olvasott és nagyon jól adott elő. Ejjj, de jót is nevettünk :)

No szóval csak azt szeretném ezzel mondani, hogy a közös élmény fontos ahhoz, hogy a csapat összetartozzon és ezt adja meg számunkra kedvenc mikroszámítógépünk. Bármennyire is szeretném, sose lehetek igazi Enterprise-os, ami kimaradt, azt már nem lehet pótolni. De nem is baj, mert ettől még nyíltan lehet olvasni, amikről írtok és mivel hasonlókat átéltem, csak más platformon, így bele is tudom élni magam.

Milyen jól is elbeszélgetünk .... egy C64-es és egy ZX-es az EP fórumán :)

Pgyuri

65
Speccyalista Nap / Re: Speccyalista nap 2011
« on: 2011.November.21. 13:20:40 »
Üdv,

Amire gondolsz, az a Csokiban, azaz a Csokonai Művelődési Házban tartott rendszeres összejövetelek, ahol a régiek, akik a Computer Karácsony és egyéb rendezvényekre jártak,  jönnek össze enni, beszélgetni.

ZX-esekkel évente 1-2 vacsorára is össze szoktunk ülni, ahol gép nélkül beszélgetünk hol aktuális ZX teendőkről, hol pedig régi sztorikról. Legutóbb például kb. 2 órán át ecsetelték számomra, hogy miként kell érteni a hang kitöltési tényezőjét, meg a Furié görbét, meg egyebeket, amelyekről IstvanV is írni szokott, de képtelen voltam felfogni bináris 0-1 agyammal. Jó-jó, persze volt ami megmaradt, de a hang továbbra is hatalmas rejtély számomra, még ha itt is sokat olvashatok róla.

A C64-ról semmit nem tudok, az EP-ről is csak amit írtatok. Más 8 bites magyar vonalak teljesen "halottak", pár weboldal utal létükre.

Viszont örök igazság, amit egy azóta elhunyt német SAM klub szervező-barátom mondott: "Az a közösség, ahol a személyes találkozók elmaradnak, hamarosan szépen el is tűnik."

Szóval előre hát, legyen az pizza, kóla, sör vagy bármi, de nem szabad feladni. Lehet, hogy ugyanarról lesz mindig szó, de ahogy öregszünk, úgyis felejtünk és így mindig új lesz számunkra :)

(mondom én, aki csak egy fanatikus ZX-es)

Pgyuri

66
Speccyalista Nap / Re: Speccyalista nap 2011
« on: 2011.November.21. 10:07:50 »
Ajaj, akkor tényleg figyelmetlen voltam nagyon, elnézést kérek érte.

"Sajnos" (és tényleg idézőjelben) ezeken a rendezvényeken mindig ezernyi dolog szakad a nyakamba és nagyon nehéz egyátalán átlátnom, mit is csinálok tulajdonképpen, de szerintem láttad ezt idén is :)  Lásd idén is volt még egy dolog a tarisznyámban, amit szó szerint elfelejtettem bemutatni....nem is értem, csak itthon csaptam a homlokomra, hogy ez bizony elúszott.

Mindenesetre ezen a képen nagyon szépen mutat a gép, elismerésem. És tényleg, az arabot is csak egy pillantásra láttam... mit is írhat ki a *** Not understood  helyett ?!?

Pgyuri


67
Speccyalista Nap / Re: Speccyalista nap 2011
« on: 2011.November.20. 15:07:00 »
Üdv,

Külön és nagyon köszönöm Lacikának, Povinak és Zozonak a részvételt, mert nagyon jót sikerült beszélgetni. Sokminden számomra érdekesről cserélhettünk eszmét és örülök, hogy ott volt egy szép Enterprise is, amellyel így sikerült - még ha meglehetősen csapongva, sőt ha erősebben fogalmazok részemről össze-vissza beszélve - megismertetni pár ZX érdeklődőt, akik talán rájöttek arra, hogy a színes gombok mögött érző és erős belső rejlik.  Már csak annyi feladat lenne, hogy azoknak a lemezegységeknek egy szép, Enterprise hagyományokhoz méltó dobozt kellene készíteni, hogy egy-egy ilyen eseményen igazi fénypont lehessen a működő számítógép. Ha jól olvasom, Moldani ugrott még be egy rövid időre, aki szintén ízelítőt adott az Enterprise rajongók szellemiségéből.

Jó volt találkozni!

Pgyuri

68
Speccyalista Nap / Re: Speccyalista nap 2011
« on: 2011.November.16. 15:07:22 »
Szuper!

Már is jegyeztem, hogy +2 fő!

Zozo, lesz kedved segíteni a rögtönzött Enterprise bemutatóban?   Ha igen és van ötleted, hogy a szóban történő bemutatáson túl mivel tudnánk szépen bemutatni az EP-t, akkor szívesen vennék minden javaslatot, programot. Szerintem kerüljük az állóképeket, a speciális multicolor demokat, a zenéket, mert ezek nem fognak senkit megdobogtatni, de például épp ma néztem meg a Sorcery programot EP-n (köszönet Gábornak) és az nagyon tetszett. Gyors, színes, jók a hangjai, tehát kedvcsinálónak kiváló.  Ha lehet, kerüljük a "meztelen" illesztőkkel tűzdelését is, mégiscsak most az a cél, hogy végre rendesen bemutassuk a társaságnak és abból kiindulva jó kis beszélgetés kerekedjen.

Persze nem hiszem, hogy ettől komolyan elkezdenének foglalkozni a géppel, de legalább már nem néznének rá olyan idegenül :)  és ki tudja, hátha lesz még valaki, aki szívesen olvasgat róla.   Számomra ez küldetés ... lehet, hogy lehetetlen ?!?

Pgyuri

69
Speccyalista Nap / Re: Speccyalista nap 2011
« on: 2011.November.16. 09:08:23 »
Üdv Mindenkinek,

Valóban jó hír, hogy sikerült a belépőt 1000 Ft-ra csökkenteni, köszönhetően a várható nagyszámú részvételnek. A helyszín és a kezdés időpontja ismert, pár szót a várható programról:

Semmi extra :)   14 órakor kezdünk, addigra minden elkészül, asztalok, székek, büfé, gépek, innentől érkezés kinek mi felel meg. Konkrét programok nincsenek előre behirdetve, de talán lesz pár érdekesnek ígérkező műsor (ezek max. 15 percesek) és közben beszélgetünk, falatozunk, játszunk. Részemről készültem is, meg nem is az idei rendezvényre, így mint a mesebeli lány, lesz is talán meglepetés, meg nem is...

Mivel a kerekasztal beszélgetések (mivel csak kerek asztalok vannak, de azok jó nagyok) kisebb csoportokban zajlanak, így mindenképpen szeretném az Enterprise-t végre úgy bemutatni a ZX-eseknek, hogy lássák, nem csak egy színes gombokkal díszített dobozról van szó, hanem értsék is, mi a jó benne, meg persze arról is "vitát" fogok kezdeményezni, hogy mi a "rossz" benne. Mindenesetre muris lesz úgy beszélnem róla, hogy csak azok az információk vannak a fejemben, amit itt a fórumokon olvastam (igen-igen, végigolvastam szinte minden témát), amit Zozotól tanultam és amit magam tapasztaltam (utóbbi elég kevés). De sebaj! Ott lesz Zozo is, aki majd mindig helyretesz :)

Hivalos zárás nincs, addig maradunk, amíg bírjuk és amíg jól érezzük magukat. Öregszünk, fáradunk, de szerintem éjfél-egy között pakolunk le az autóba. Persze eddig csak a nagyon elhivatottak szoktak maradni ... és persze ekkor jönnek elő a legjobb témák is.

Hozni pénzen kívül semmit nem kell, de bármit lehet (kivéve ételt-italt, hogy a büfé pörögjön ki inkább). 1000 Ft a belépő és mielőtt valaki megijedne, hogy a büfében micsoda árak várják, ízelítőül csak annyit, hogy majdnem retro árak vannak, tehát haszon nincs. Mindenesetre az olcsó árakból következően meg lehet szabadulni az aprótól, 5, 10, 20, 50, 100 Ft-osokkal lehet fizetni. Kávé nem lesz, azt mindenki maga oldja meg.

Mivel a rendezvény a ZX Spectrum köré szövődik - hardver, játék, érdekességek - így annak érdemes eljönnie, aki nyíltan és érdeklődően áll ehhez a kicsi, kedves géphez.

Mivel eddig csak Zozo jelezte egyértelműen, hogy jön, így kérem, ha bárki biztos benne, hogy eljönne az Enterprise klubtól még, szóljon, mert a büfé étel-ital mennyiségei a jelentkezők számához van beállítva, így ha sokkal többen érkeznek, akkor éhezésbe torkollhat az este (bár pizzát mindig lehet rendelni).

Köszönöm a figyelmet és nagyon készülök a NAGY napra :)

Pgyuri

70
Speccyalista Nap / Re: Speccyalista nap 2011
« on: 2011.October.24. 21:25:47 »
Üdv,

Uhh, D. Sámuel utca .... kemény .... igaz, régen jártam arra, de én se mertem otthagyni az autót, inkább felhívtam, akihez mentem volna, hogy nem megy, nem merek menni. Tény, hogy miközben a házat kerestem, egy parkoló autóból épp a magnót szerelték ki kábelkötegestől.

A rendezvényhez:

1500 Ft a maximális belépődíj, ami csökkenhet, mert ha nő a létszám, akkor jobban oszlik szét a költség. A büfét idén is igyekszem a minimális, "retro" árakkal megcsinálni, aztán lehet, hogy még zsíroskenyér-lilahagyma is lesz kakasnyalókával meg krumplicukorral.

És ami nagyon jó lenne!!!

Be kellene mutatni a társaságnak az igazi Enterprise fanatizmust valami jó show keretében. Azt nem lehet elvárni, hogy kedvet csinál a géphez bárkinek is, de mégiscsak meg kellene értetni a ZX-ekkel, hogy volt ez a szép kis gép és nagyon szorosan kapcsolódhatott az ő gépükhöz. Ezzel egyetemben egy röpke vitaestet is rendezhetnénk, hogy mi-miért nem jó, mi-miért jó az Enterprise-ban. Ötletem van, majd leszek az ördög ügyvédje. Mivel nagy előadások nem lesznek - legalábbis nincs tervben - így kisebb beszélgetések, vitasarkok, TV körbeülések alakulnak majd, ahol jó eséllyel alaposan meg tudjuk rágni a múlt pár pillanatát. Nem lövöm le előre kérdéseim, de lesznek bőven :)

Mindenesetre Zozonak is írtam - mert elég sokat levelezgetünk - hogy a klubélet elmaradása, a személyes találkozások lehetőségének megszűnése nagyon rossz folyamat egy rajongói tábor körül. Remélem, hogy hosszú ideig megmarad az Enterprise rajongók tábora, mert amit szeretnek, azt valahogy különleges odaadással teszik, csak ehhez talán egy fórum épp elég, ha nem kevés. (mondom én, aki messziről jött ember ... beszél össze-vissza)

Pgyuri



71
Játékok / Re: Airwolf
« on: 2011.October.20. 21:00:29 »
Üdv,

Köszönöm a lelkesítést, de túlzásba nem kell vinni :)   Majd ha átadtam, akkor teljesítettem ígéretem. Addig csak citrom-díjas lehetek.

A játékkal kapcsolatban további részleteket nem fogok kiszivárogtatni, hogy maradjon a kiadással járó izgalom. Miután sokat foglalkozam már a játékkal, igyekszem hű lenni szellemiségéhez és úgy megcsinálni, befejezni, mint ahogy elgondoltam, milyennek tervezték és ezzel együtt az eredeti történethez is ragaszkodnék. Ha még ehhez sikerül hozzátennem olyasmit, amitől érdemes lesz vele játszani egy keveset és aki ezt megteszi, esetleg elégedetten csettint a végén, akkor megéri a munka.

Egy biztos. Bármennyire is nem látszott, a kukacon 2 hónapot bütyköltem. Az Airwolf nagyobb falat, mert ismét teljes visszafejtésre van szükség, nem csak annyi, hogy egy kocka rossz helyen van és javítandó. Igyekszem, de tudjátok jól, nem adok ki a kezem közül hibás, teszteletlen, félkész művet, így hát türelmesen kell várni.

A CPC változattal kapcsolatban még nem döntöttem. Egyelőre valamiért kizárólag az Enterprise változat érdekel. Az a ronda, indulás utáni átkódolgatás csak rengeteg hibalehetőséget rejt és lassítja is a munkát. Majd eldől menet közben, de amennyire így előre látom, alaposan bele kell nyúlnom a kódba, hogy minden szép legyen.

Pgyuri

72
Játékok / Re: Airwolf
« on: 2011.October.20. 14:12:41 »
Üdv,

Akkor a jó hír:

*** Mégis el fog készülni az Airwolf rendesen játszható, közelítően teljes verziója ***

Ez nem azt jelenti, hogy benne van minden és megtaláltam volna. Abszolút befejezetlen az alapprogram, de tekintsétek úgy, mint amikor egy régész talál egy széttört kőtáblát, amiből rengeteg rész elveszett, de nem adja fel és megpróbálja összerakni, kipótolni. Ezt fogom tenni.

És mielőtt mindenki lelkesedne, a rossz hír:

Erre bizony várni kell .... nem is keveset .... sokat .... az idei Télapó aligha hozza meg. Mert nagy terveim születtek. Türelem Airwolf-ot terem :)

Pgyuri

73
Játékok / Re: Airwolf
« on: 2011.October.20. 12:13:56 »
Üdv,

Még egy téves utalás eszembe jutott a kapcsolóval összefüggésben. Elég csak 1-szer meglőni, az is kiváltja a működését, nem kell bele 2 lövés.

Mivel a lövés találata elég "primitíven" van megírva, így a kapcsolóra vonatkozóan MOST még szép megoldást nem tudok adni (ritka randa lesz tőle), de íme:

>25AD 3F   ettől már kétszer olyan széles
>25B1 3F

>25AF 3F   ettől már háromszor olyan széles
>25B3 3F

Mint egy rosszul sikerült taposóakna :)

További hírek:

Ahogy azt szokás mondani, van egy jó és egy rossz hírem. Melyikkel kezdjem ?



74
Játékok / Re: Airwolf
« on: 2011.October.20. 09:00:07 »
Üdv,

Az "1"-es terem kapcsolója nyitja ki számozás szerint a "4"-es képernyőbe vezető utat. Talán ezért zárja be a "9"-es terem a visszavezető utat, hogy ha valaki elfelejtette kinyitni és jókedvében telibe lövi ezt a kapcsolót, akkor nincs visszaút ... csak hát itt is az idő tényező. Szerintem egyértelmű, hogy nem idő, hanem a tényleges BONUS volt a cél, mert például ebben az esetben is nem ártott volna a bolyongás a játékosnak, kutakodjon, majd csak rájön, hogy mit felejtett el, de oda már nincs vissza.

Kötekedjünk rovatba azért beletartozik, hogy a kapcsolók ajtókat szoktak nyitni....na most itt ajtó egy szál se, sőt, van terméskövekkel falazó kapcsoló :)

Meg aztán a lövés értelmetlensége, mert hogy semmire nem hat, az borzasztó. Már az is izgalmasabbá tenné a játékot, ha pár ellent le lehetne lőni. De hát a lövés ellenörző algoritmusa abban merül ki, hogy kék vagy zöld pöttyöt találunk el. Ki lehet próbálni, van pár zöld vastag pötty....mind pontot ér....gömbök, elekrtomos kerítés két oldala, stb.

Tessék edzeni, mert azért a POKE áradat után nem lesz olyan egyszerű a TRN verzió és ahhoz, hogy a meglepetésem elérjétek, kell majd küzdeni :)

Pgyuri


75
Játékok / Re: Airwolf
« on: 2011.October.19. 18:36:09 »
Üdv,

Hát ez a játék sok örömet nem ad, de azért még így is sikerült pár érdekesnek mondható nyomot találni a félkész művel kapcsolatban. Hátha valakinek tetszik még:

Először is a terem elrendezés:

1 2 3 4
5 6 7 8
9 A B C

* A "2"-es teremnek nincs szerepe, a bevezető képet mutatja.
* A "9"-es teremben lévő kapcsoló lezárja a 9-esből 5-ösbe visszajárást. Teljesen oktalan lépés, ráadásul csak akkor frissül, ha újra belép a helikopter a terembe...arra gondolni is rémisztő, mi van, ha felülről jön...
* Az "A" teremben lévő kapcsoló meglőhetetlen (nem is kezeli a program), és még egy elektromos kerítés is elzárja, bár oldalról se lehetne meglőni.
* A "8"-as teremben két kapcsoló is van, de a program nem tudja őket megkülönböztetni.

A 6-os teremhez írta Laci, hogy a kocka felett elég nehezen, de épp el lehet repülni. No ezt nem így tervezték, ugyanis bármilyen meglepő, de 30-35 másodpercen belül megindul balra, így kinyitva az átjárást...csak közben leketyeg a játékra szabott idő, ami egyre inkább úgy tűnik, hogy végülis BONUS-nak volt tervezve .... végül valószínűsíthetően a kiadási határidő miatt előrehozott programkiadás miatt inkább időre módosították, amit mit sem bizonyít jobban, mint a teljesen hibásan megírt 00:00 vizsgálat. Mintha csak kapkodtak volna. Más terveik voltak, de végül huszárvágással kellett élniük, csak azt nem értem, ha már így, akkor miért nem az ekkoriban "szokásos" megoldást választották, vagyis a ponteredmény törlése nélküli újraindítás, a küldetés ismételtetése. Ezt beleprogramozni .... háááát .... legalább 20 percbe került volna. Nem lehet, hogy épp kilépett a programozó a cégtől és valaki másnak kellett befejeznie ?

Nagyon sokat nem számít, a kódban már semmi esély jelentős nyomra bukkanni, eléggé egyszerűen megérthető. Számomra teljesen egyértelmű, hogy jó, nagyszabású, részletes tervekkel kezdtek neki ennek a játéknak, csak a vége burkolódzik sötétség homályába.

Miután Zozo-val levelezgettünk, letisztáztam, hogy ebből nem lesz "extended" változat, illetve nem én fogom megírni, az biztos. Annyit vállaltam, hogy ---

--- rendbe lesz téve az idő és jobban a játékhoz lesz hangolva (teljesíthető legyen)
--- a helikopter mozgatása választható lesz ügyes és béna pilóta között ... melyik-melyik, majd döntse el mnidenki :)
--- az ütközés-sorozat meg lesz gátolva, így a beakadásból elhalálozás elmarad (itt jegyzem meg, hogy bár 1 élet van 6 sérülési lehetőséggel, de belül a program 1 sérüléshez 5 apró ütközést számol, vagyis erre azért figyeltek)
--- valami apró vége effekt várható, hogy legyen értelme a küldetésnek. Ötletem van pár, meglátjuk mire futja a türelmemből :)

Pgyuri

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8