Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Z80System

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 ... 223
106
Hardver / Re: Az álom EP projekt ...
« on: 2018.November.03. 17:10:42 »
Quote
Igaz, a lángelmék is először teljesen kidolgozzák fejben előre az egészet

Na akkor vazze, az en EP jatekom, az egy epikus remekmu lesz ... :)


107
Hardver / Re: Az álom EP projekt ...
« on: 2018.November.03. 14:09:12 »
Hát ja ... de nem hinném hogy azt be akarnám vállalni ...

Úgy értem ilyen 8 bites gép, 4/10 MHz váltásnál a sebességkülönbség nagyon erős gameplay akár játékkoncepció differenciákat okozhat.

Nem lehetetlen amit mondasz, csak nagyon nehéz.
Vagy nem mersz rendesen rátervezni, mert 4 MHz is, és akkor csak valami habcsók lesz a különbség 10 MHz -en,
vagy pedig nagyon gyík lesz a 4 MHz -es verzió ... És én nagyon nem szeretem a kompromisszumokat ...

108
Hardver / Re: Az álom EP projekt ...
« on: 2018.November.03. 13:24:59 »
Ahogy így ezen morfondírozok, kezdek rájönni hogy ez egy átpriorizálódásban is manifesztálódhat ...

Ha beadom a derekam ennek a 10 MHz dolognak,
akkor lehet hogy az EP alaplap felújítási projekt hátracsúszhat utolsó lépésnek,
és a játékfejlesztés előrejöhet a helyére ...

Mert akkor hiába lenne a nagyoncsecse 4 MHz -es lapom,
10 MHz -es játék fejlesztéséhez a 10 MHz -es lap kell ...

Szóval ha először csinálnám a felújítást, akkor mikor kész, csak elrakhatnám a szekrénybe ...

Mert a játékfejlesztés nem 5 perc lesz ugye ...


109
Hardver / Re: Az álom EP projekt ...
« on: 2018.November.03. 12:41:48 »
Quote
Remélem semmi! Ha már van ilyen, legyen program is rá!

Quote
Most se tart vissza semmi hogy 10 MHz-re írjál játékot, hiszen  Aki hatékonyan akar fejleszteni, az Emulátorban csinálja.


Hmmm ... hát tényleg ... ha jobban meggondoljuk ...

Most hogy Zozo is azt mondja, hogy nem húz a szíve a 4 MHz felé,
és tulajdonképp (ritka magasztos pillanat, plakátoljuk ki valahova) endinek is igaza van,

ha jobban meggondoljuk, ha valaki 10 MHz -re ír programot,
azzal a 4 MHz -esek nem tudnak majd játszani (élvezhetően),

de mindenki tudja tolni emulátorban ...

Szóval az emu azért egy sokat egyszerűsítő, közös platform dolog ...


(Persze azért tudom, hogy ez önámítás ... :) 4 MHz lenne az igazi.
10 MHz (nem mint opció, hanem mint követelmény) az szégyen és gyalázat ... :))


De úgyis elcsábulok ...


110
Hardver / Re: HID kezelés ReLoaded (Enter the RPi)
« on: 2018.November.03. 12:22:02 »
Na, ment egész éjjel az ENTER -es teszt.

Nem lépett ki.

Csak mikor reggel levettem róla a súlyt.

Ezt is vártuk.

10 MHz Z80, főprogramban is frissítő verzió.


Csuhajj. Indulhat az RPi oldali szoftver gyártás ... :)

111
Hardver / Re: Az álom EP projekt ...
« on: 2018.November.03. 04:28:05 »
10 MHz -en az Amaurote 50 FPS -es ... :)

Csak kár hogy cserébe olyan gyors is ... :(


112
Hardver / Re: Az álom EP projekt ...
« on: 2018.November.03. 04:18:00 »
Egyet mondjatok meg nekem feleim ... :)

Ha egyszer majd elérek oda, hogy EP -re játékot fogok írni ...

Akkor most, hogy tényleg van 10 MHz -es gépem ...

Mi fog engem visszatartani, hogy 10 MHz -re írjam a játékot ? ? ? :oops:

Az tutkó hogy az legalább 2X olyan jó játék lehetne ...

2X annyi dolog férhetne bele az 50 Hz -be ... :)


Nemviccelek ... :)

Télleg ... :)

113
Hardver / Re: HID kezelés ReLoaded (Enter the RPi)
« on: 2018.November.03. 03:44:11 »

Pár helyre odaraktam az Arduino Micro klón lapot méretarány végett.

Szerintem ezt egy ügyes zsinórozó és pákász simán elrejti belülre, a gép háza alá is,
nem kell feltétlenül egy böhöm nagy konzolra kiszerelni, mint ahogy én csináltam most.


114
Hardver / Re: HID kezelés ReLoaded (Enter the RPi)
« on: 2018.November.03. 03:25:38 »
Na, ha valaki neadjisten úgy ébredne fel egy reggel,
hogy teljesen elment az esze,
és ő pedig PS/2 billentyűzetekkel akar EP -n gépelni,
az a következőket teheti:


1,

Valahonnan leakaszt egy Arduino Micro nevű AVR mikrovezérlő kártyát:

https://store.arduino.cc/arduino-micro

vagy annak kínai klónját nagyon olcsón (már rendeltem párat, de még nem teszteltem őket) :

https://www.ebay.com/itm/Arduino-Micro-ATmega32u4-5V-16MHZ-for-Arduino-Replace-Pro-Mini-Leonardo-R3-Nano/263218903608?hash=item3d4911ba38:g:ia8AAOSwzpFa4AMP:rk:13:pf:0


Bármelyiket is veszi az ember, fontos, hogy az 5V -os verzió legyen, ne pedig a 3.3V -os.

2,

Valahonnan rittyent az ember magának egy Linux rendszert, akár virtuális gépen, akár valami kütyün,
de én komoly mondom hallottam már olyan elvetemültekről, akik a Linux -ot natívban is rakják desktop vasakra,
de én ettől elhatárolódom kérem ... :)

Ha valaki végképp nem akar magának egy szütyöri kis Linux -ot se rittyenteni,
az írjon magának bárhol máshol build script -eket, mert én csak a Linux -osakat írogatom.

3,

Pakolja fel a Linuxra az AVR Libc nevű dolgot:

https://www.nongnu.org/avr-libc/

A vonatkozó csomag menedzselőkkel fel lehet rakni, nem kell a weboldalrol semmit szöszölni.
Ennek majd biztos lesznek dependenciái, már nem emlékszem miket húz be, AVR fordítót, ilyesmit.

4,

Futtassa le a csatolmányban felrakot build script -et, az készít neki egy .hex állományt,
amit a szintén mellékelt flash script -el fel tud tölteni USB -n az Arduino -jára.

4.1,
Ha valaki 10 MHz -es EP -n is használni akarja a PS/2 vezérlőt,
akkor a build után, de még a flash előtt a .hex állományt meg kell hekkelni úgy,
hogy az EP oldali megszakítás kódja legyen bemásolva az interrupt vektor táblába.
(Ez a .hex állomány első sorában lesz ... :))

4.2,
(De akinek egyébként derogál ez az egész fordítgatási bohózat,
az használhatja a csomagban található .hex állományt,
ami már meg van patch -elve 10 MHz -re is. :))

5,

Kötögesse össze az Arduino megfelelő lábait az EP alaplap
és a PS/2 anya csatlakozó megfelelő pontjaival.
(Aki nem szereti a forráskódot, annak van egy wiring.txt is,
de ahhoz is kelleni fog némi türelem ... :))

Itt van hozzá egy rajz is:

22064-0

6,

Csatlakoztatni egy PS/2 -es billentyűt a PS/2 anyához,
és bekapcsolni az EP -t.


És a progi:

115
Hardver / Re: HID kezelés ReLoaded (Enter the RPi)
« on: 2018.November.03. 02:19:05 »
Jól van, úgy tűnik, hogy ennél a billentyűzetnél nem allergiás a sok billentyű egyszerre lenyomva tartására sem.

Elindítottam az EP -n egy olyan programot, ami olyan mint az ENTER -es teszt program,
csak bármit is olvas vissza a billentyűzet portról, nem lép ki a loop -ból, csak olvassa a következő sort.
(Mivel Z80 megszakítáasok le vannak tiltva, EP meleg reset -tel állítom le a PS/2 billentyűzetről.)

Ez tehát beterheli a vezérlőt az EP oldali megszakítással,
én pedig párhuzamosan rátenyerelek az összes billentyűre, amit csak elérek,
és nyomva tartom őket. (Reset billentyűket kivéve persze ...)

Ekkor a PS/2 billentyű is küldi az összes billentyűjét a vezérlőnek repeat rate -tel ismételve.

Nem tellett be a puffere, nem akadt ki, nem esett ki a szinkronból,
mikor megnyomom a reset billentyűt, korrektül melegreszeteli az EP -t ... :)


Még egy dolog azért lehet ... elképzelhető hogy ez nem egy N key rollover keyboard ...

PC billentyűzeteknél gyakori, hogy egyszerre csak néhány billentyűlenyomást tart nyilván párhuzamosan.
Ha ez is ilyen, akkor hiába tenyerelgetek, csak 3-6 max. 10 billentyűnek küldi az ismétléseit.

Na majd ha lesz az RPi -s PS/2 kimenet ... annyi billentyűt küldök át akkora frekvenciával,
amit csak akarok ... :)

116
Hardver / Re: HID kezelés ReLoaded (Enter the RPi)
« on: 2018.November.03. 01:54:20 »
Na átolvastam a PS/2 specifikációt.

És megértettem, valójában miért is működik a kontrollerem "jól",
anélkül hogy valójában implementáltam volna az egész PS/2 protokolt ...

Először is én nem kezdeményezek kommunikációt az eszközzel,
csak elveszem tőle, amit ő ad, én nem osztogatok neki semmilyen parancsot.

Ezek a PS/2 eszközök (amelyik a szabvány szerint megy) alapvetően 3 fajta scan kód készlettel működnek,
és az alapértelmezett a 2. számú, én pedig arra írtam meg az értelmezőt.
Ha valamelyik billentyű ettől eltér, én nem állok neki veszekedni vele, átállítgatni, könyörögni neki,
akkor nem fog működni és kész. :)

Repeat rate -et nem állítok be, nekem igazából nem is kéne az ismétlés,
az oprendszerek különben is függetlenedtek már a billentyűkbe épített repeat rate paraméterektől,
ahogy az EXOS -nak is saját van.
Az alapértelmezett repeat rate hálistennek csak olyan 10X küld másodpercenként
(persze ha folyamatosan nyomnak 50 billentyűt, az ezért elég sok, ezt majd tesztelnem kell, hogy mit csinálok rá,
van -e sebességem kezelni ... :shock: ),
nem volna rossz végülis kikapcsolni, de egyenlőre hadd küldje, én csak eldobom és kész.

A PS/2 clock frekit még érdemes lenne állítgatni,
de korábbi hitemmel ellentétben azt nem lehet (szabvány szerint),
arról az eszköz maga dönthet, a host csak használja.

Egyszóval engem nem érdekel, ha ő elromlik (ne romoljon el),
nem érdekel semmi, csak a 2. kódtábla szerinti billentyű kódok.

Én meg nem küldök neki semmi extrát, nem kérek tőle semmi extrát.


Hát ezért működök ...


117
Hardver / Re: HID kezelés ReLoaded (Enter the RPi)
« on: 2018.November.03. 01:12:55 »
Na, belehekkeltem azt a hianyzó billentyű mappingot is,

és azt hiszem, hogy most, hogy már minden klappol,

itt volna az ideje, ha egy kicsit beleolvasnék a PS/2 specifikációba ... :)


Ki tudja, hátha írnak abban is valami érdekeset a PS/2 szabványról ... :)


118
Hardver / Re: HID kezelés ReLoaded (Enter the RPi)
« on: 2018.November.03. 00:20:54 »
Quote
:-D A tesztedet átírtad az IN A,(0b5h)-s verzióra? (Az OUT utasítás nem számít.)

Megírtam mind a 4 kombinációt, és végigteszteltem mind a (maradék) 3 kombinációt ...

Mindegyikben jó. :smt045 :smt045 :smt045

119
Hardver / Re: HID kezelés ReLoaded (Enter the RPi)
« on: 2018.November.02. 23:55:38 »
Akkor most a 10 MHz -es EP -men a PS/2 -es billentyűzetemmel átírom a tesztkódot direkt címekre ... :ds_icon_cheesygrin: :ds_icon_cheesygrin: :ds_icon_cheesygrin:

120
Hardver / Re: HID kezelés ReLoaded (Enter the RPi)
« on: 2018.November.02. 23:42:38 »
Maga a PS/2 dekódolás meg úgy néz ki körülbelül "jó" lett.

A 4 kipróbált billentyűzet teljesen különböző nyelv és layout, van közte ISO es ANSI is.

Jól működött mindegyikkel (ami persze nem jelenti hogy 100 -ból nem lesz 20 amivel nem okés),
annyi a megfigyelés, hogy az ANSI layout -oknál ahol ugye nincs a "Z" mellett bal oldalon a "\" gomb,
ott nem tudsz gépelni "\" -t.

Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy mivel EP -n az "1" gomb mellett balrol az "ESC" van,
de az "ESC" szerepét PC billentyűzeten átveszi a funkció sorban lévő "ESC",
ezért az "1" gomb mellett balról lévő gombot be kell állítsam az EP "\" gombjára
a normális "\" gombbal együtt.

Vagyis ha ANSI PC layout van, akkor a "\" gomb az "1" -es mellett lesz, nem a helyén (mert fizikailag ott nincs olyan gomb),
és normál ISO layout -oknál meg mindkét helyen lesz "\".


Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 ... 223