Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ferro73

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 50
1
Hardver / Re: HW készítés
« on: 2019.November.09. 20:30:38 »
Olvassatok többet több processzoros rendszerek felépítéséről!

Mint már említettem, a két Z80 nem tudott egyszerre hozzáférni a memóriához, tehát dupla portos memóriára (az összes memóriára, még a video Ram-ra) is szükség lenne.

Nem sértésként.
Olvassatok utána a Z80 CPU BUS CONTROL-rol szóló résznek. /6. lap vagy 15.oldal/
Talán megérthető.

Ha nem akkor vitázhatunk. Mit nem tudok jól. Miben tévedek.
 

2
Hardver / Re: HW készítés
« on: 2019.November.07. 18:51:46 »
[
Például: megosztanák-e ugyanazt a memóriát? Léteznek-e kettős portos memóriák, de a két Z80-nak különféle program- és halomzónái lennének, és nincs memóriavédelem a Z80-on. És továbbra is ugyanazok a Z80 portok lesznek, tehát szükséges lenne hozzáférésük ellenőrzésének módja.

Ugyan azt a 64KB memóriát látja mind a két CPU.

A másik oldalon nagyon érdekesnek találtam a kettős Z80-k ötletét, de valószínűleg drasztikus változtatásokat igényelne a rendszerben.

Igen, egy új "felső" panel.
Kezdeti változat a CPU foglalatra csatlakozna.
2 CPU ajzat, 1-2 GAL     

Ez egy alapvető rendszeren. Egy olyan komplex esetében, mint például az Enterprise, minden processzorra rendszerszegmensekre lenne szükség (0. és 3. oldal), és külön Ram-paginációra.

Nem kell, a 2. CPU csak akkor futna ha az 1. CPU engedélyezi.

Még ha ezt el is is lehetne érni, a processzorok közötti interakció ellenőrzéséhez nagyon sok szoftverre és hardverre lenne szükség.

Szoftver? Csak szimpla rutinokat kell meg írni. Mintha csak egy "CALL" lenne.
Lefutása után leálna a 2. Z80.

3
Hardver / Re: HW készítés
« on: 2019.November.06. 19:16:46 »
Elméleti szinten.

Ha 2 CPU-t raknánk az EP CPU csatijába.

Nem lesz 2X sebesség ugyan azon a frekvencián.
Ahogy nézem BUSAK/BUSREQ a RFSH-t nem támogatja.
Így külön kellene frissíteni a memóriákat.
Bár ha Dram helyett SRam lenne. akkor 20-25% sebesség növekedést lehetne kihozni.

4
Programozás / Re: Párhuzamosított programozás
« on: 2019.November.05. 17:45:38 »
Nagy! Jó magyarázat!

Az olyan régi processzorrendszereken, mint például az Enterprise, a "párhuzamos számítástechnika" sikerének egyetlen módja...
+ Z80 CPU

5
Programozás / Re: Párhuzamosított programozás
« on: 2019.November.04. 05:50:18 »
A keresett szó a Multitask

6
Programozás / Re: Párhuzamosított programozás
« on: 2019.November.03. 21:04:26 »
A szó amit keresel, azt én sem tudom.
De az okosok megmondják.

1db  Z80 -> 1 program fúttatás
1db 1core x86 /dos  -> 1 program fúttatás
1db 1core x86 /win  -> 1,2,3,4... program fúttatás    multi program???

7
Programozás / Re: Párhuzamosított programozás
« on: 2019.November.03. 20:38:34 »
A ház akkor is felépül ha az 1 fős Ezer Mester /sorosan/ dolgozik.   idő=1

A ház felépül ha egy 4 fős brigád egyszerre /párhuzamosan/ dolgozik.  idő=1/4

8
Programozás / Re: Párhuzamosított programozás
« on: 2019.November.03. 19:04:19 »
Akkor nem létezik felépített ház sem, csak falak, nyílászárók, víz-, gáz- és fűtésrendszer, elektromos hálózat, stb. véletlenszerű találkozása. Mert hát ha nem ugyan az az egy ember csinálja, akkor nem is egy házat épít, igaz? ;)

???

Bocsi nincs érettségim.

Nem értem mi köze a a házépítésnek, épület gépészetnek és a Mesternek ehhez.

9
Programozás / Re: Párhuzamosított programozás
« on: 2019.November.03. 15:19:57 »
Akkor az már nem ugyanaz a feladat.

1. CPU  X=0 TO 9 ...   IF Y=1  then...
2. CPU  X=10 TO 19 ...  IF Y=1  then...
3. CPU  X=20 TO 29 ...  IF Y=1  then...
4. CPU  X=30 TO 39 ...  IF Y=1  then...

Max hasonló.

Ugyanaz a feladat akkor:
1. CPU  X=0 TO 9 ...   IF Y=1  then...
2. CPU  X=0 TO 9 ...   IF Y=1  then...
3. CPU  X=0 TO 9 ...   IF Y=1  then...
4. CPU  X=0 TO 9 ...   IF Y=1  then...

Néző pont kérdése.

Azonos feladat más változókkal.

10
Programozás / Re: Párhuzamosított programozás
« on: 2019.November.03. 11:00:07 »
jó, hát igazából ügye a párhuzamosság azt jelenti hogy ugyanazt a feladatot csinálja több procin a gép.
Annak meg mi értelme ?
PL.:
1. CPU  2+2=?
2. CPU  2+2=?
3. CPU  2+2=?
4. CPU  2+2=?

11
Programozás / Re: Párhuzamosított programozás
« on: 2019.November.01. 17:53:08 »
Egy játék program úgy működött, hogy az 50Hz megszakításnál fútatot le mindig más program csokrot mikor végzett vissza tért a fő programba ami csak idő kitöltő volt.

A program csokor tagjainak futása nem lehetett több min 20 mSec.
Mert akkor a csokor a csokorból hívódik meg. Ami akár egy idő után össze omlik.

Lehet, hogy ilyenre gondolsz?

12
Ötlet:
Vagy mint a neonoknál csak az aktuális rész világít. A többi fekete.
4 színnél 3 fázis max és csak a PALETTE kell változtatni.Itt csak hullámzás lenne. /grafikus/
Megpróbálok csinálni egy demót.

13
Arra tudok tippelni, valamelyik változót tömbként és nem tömbként is használjuk.
A DEF NEVET ben gondolom.
Nincs MT változó.
Viszont MT(x) tömb van
Picit fejlesztettem rajta, kb. 2 sorban átírtam 1 dolgot, ami eddig rossz volt, csak eddig nem jött elő, mert az összes élet elfogyásakor még a régi módszer szerint figyelte, mi történik.
(Attachment Link)
Bár a BEIR eljárás sem fut le valamiért, amikor vége van, pedig annak is kellene... (Gondolom, csak az egyik játékos pontszámát nézi meg, és pont nem ért el semmit, amelyik a külső joy-jal megy, így átugorja a BEIR eljárást, gondolom.)
Jól gondolod.
Javítva.
Amikor elfogy az összes élet, game over után a menübe tesz vissza, de a menüben nincs zene, és semmilyen gombra nem reagál. A program futása sem szakad meg, mert az F5 (képernyőtörlés) sem működik, csak a reset. Ez miért lehet?
Nem tudom.
Nekem nem produkálja.
Mára ennyi.
 

14
Nincs MT változó.
Viszont MT(x) tömb van

A BEIR ben a PONT az PONT(PLAYER).
Még nem teljes.

15
(A txt helyett visszaálltam a bas formátumra.)
Én már kezdem megszokni.

A 4790 sor
Code: [Select]
4790     LET X(PLAYER)=KUKACX(PLAYER,MT)+VX(PLAYER):LET Y(PLAYER)=KUKACY(PLAYER,MT)+VY(PLAYER)
Nem érti valami miatt.
Játék közben EXT1 FIRE.

A felesleget törölni kellene "!" REM

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 50