Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Povi

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 114
1
Emulators / Re: Xep128
« on: 2020.August.04. 16:12:06 »
Also just to mention I'm not so active unfortunately in Ep topics nowadays, since i'm busy with this:
Wow! I should visit you soon! :-)

2
Programozás / Re: BASIC
« on: 2020.May.27. 15:35:51 »
Csak a ZZZIP-pel lefordított változatban nem működik, vagy a nyers BASIC-ben se?

Egyébként azt tudom elképzelni, hogy akkor, amikor meghívod a függvényt, akkor nem a 255-ös szegmens van a 2-es lapon. És akkor rossz helyre tölti be a chr készletet.
Próbáld ki úgy, hogy berakod még ezt a CALL USR elé:

Code: [Select]
LET SZEG=IN(178)
OUT 178,255
ezt pedig a CALL USR után
Code: [Select]
OUT 178,SZEG

3
Programozás / Re: BASIC
« on: 2020.May.27. 14:11:04 »
Közben próbálgattam még. Működik, de ha egy több száz soros basic programba tesszük be, akkor már nem működik. Rejtély, hogy miért. Pedig nem változtattam rajta semmit. Rögtön a program elején lefut, de nem írja át a karakterkészletet.
Most akkor a töltés, vagy a mentés nem megy nálad? (nálam működik)
Biztos, h jó file-t töltesz be?

4
Programozás / Re: BASIC
« on: 2020.May.22. 11:37:26 »
Akkor Z80-ra is le lehetne fordítani? :-)
Amúgy ha jól emlékszem anno adott ki az Intel 8080 -> 8086 assembly konvertert, ami lecserélte a forrásban az utasításokat a megfelelő újakra. Lehet, hogy ez a cucc is így készült?
vszínű, mivel pl ehelyett: (1993-1994. sor a GWMAIN.ASM-ban)
https://github.com/microsoft/GW-BASIC/blob/master/GWMAIN.ASM
Code: [Select]
MOV BH,DH ;SAVE [D,E]
MOV BL,DL

lehetett volna:
Code: [Select]
mov bx, dx

az eredeti (Altair BASIC-ben) pedig ez a rész Z80 szintaktikával:
Code: [Select]
   ld      h,d
    ld      l,e

5
Programozás / Re: BASIC
« on: 2020.May.22. 08:54:29 »
félig off:
A Microsoft publikussá tette a GW-BASIC forráskódját!
https://devblogs.microsoft.com/commandline/microsoft-open-sources-gw-basic/?fbclid=IwAR0G_9TSxKE-Jfa7lpUmMaINOHlo2d85j4zCEVrT2Co2AvJv6c4MnfzxmV0

látszik, hogy 8080 asm az alapja, a kommentekben még 8080 regiszterekre hivatkoznak

6
VIDEO: / Re: Mozgó kép Enterprise -on...?
« on: 2020.May.04. 11:03:56 »
Erre sikerült jutni vele:
valamelyik szólam borzasztóan hamis :-)
A Lead 2, ebből is főleg a 51-es :-)
De a Reed Organ és a csembaló is furcsán szól együtt

Nekem néha hiányzik a dob a szólamokból. Igazából nem adja vissza az eredeti hangulatát. Bocs, h csak fikázok, én még ennyit se csináltam, ez csak az én véleményem :-)

Hallgasd meg, hogy itt mik vannak:
https://zxart.ee/eng/search/action:perform/id:16111/phrase:bad%20apple/


7
Programozás / Re: Fájltömörítés Enterprise-on
« on: 2020.April.29. 13:24:01 »
Mivel a nem m3 formátumokat eddig is többnyire csak én használtam, nem tartottam érdemesnek ezeket kiadott verzióba beépíteni.
Én használtam őket :-)
nade: most m2 formátumot használok, azt látom, hogy kb. 10%-kal nagyobb lesz a méret, viszont cserébe kisebb a kitömörítő, és gyorsabb is?

8
Programozás / Re: Fájltömörítés Enterprise-on
« on: 2020.April.27. 12:11:33 »
Tuti nem :)

Nade CODE paranccsal szépen be lehet rakni! :-)

Példa Szipucsunak:

Code: [Select]
 100 ALLOCATE 100
  110 CODE ADAT=HEX$("50,29,1a,00")
  120 LET CIM=ADAT
  130 DO
  140   LET C=PEEK(CIM)
  150   LET CIM=CIM+1
  160   IF NOT C THEN EXIT DO
  170   FOR I=1 TO INT(C/8)
  180     PRINT CHR$((C BAND 7)+65);
  190   NEXT I
  200 LOOP

ez AAAAAAAAAABBBBBCCC -t fog kiírni (10 db A, 5 db B, 3 db C)

magyarázat:
Code: [Select]
0x50 = 80 = 10 * 8 + 0
0x29 = 41 =  5 * 8 + 1
0x1a = 26 =  3 * 8 + 2

9
Programozás / Re: Fájltömörítés Enterprise-on
« on: 2020.April.23. 10:44:48 »
pl.: nyers pálya adat: AAAABBBAAAACCAA (15 byte)
tömörítve: 4A3B4A2C2A (10 byte)
ez csak egy nyers elméleti példa.
Ha pl. 8 különböző pályaelemed van, ami elfér 3 biten, akkor a byte-ban még kihasználatlanul maradt 5 bitet fölhasználhatod a darabszámra.
Példa:
A 8 pályaelem: 0..7 számokkal van reprezentálva.
A maradék felső 5 biten pedig a darabszámot ábrázolod, max 31 lehet így a darabszám.
Ha 5 darab 1-es pályaelem kell, akkor az ezt ábrázoló szám: 5 * 8 + 1
Ha 7 darab 2-es pályaelem: 7 * 8 + 2
satöbbi

a 0 elemszámmal meg jelezheted, hogy ez az utolsó byte, nem kell tovább olvasni a DATA sorokat

(mondjuk így már szerintem pont nem DATA soronként lenne érdemes tárolni, nem hiszem, hogy a DATA 65,66,67 sor az nyers "ABC"-ként fog eltárolódni a RAM-ban :-) )

10
Programozás / Re: Fájltömörítés Enterprise-on
« on: 2020.April.22. 18:29:12 »
Nem annyira ide tartozik, de a pályaadatokról jut eszembe, hogy a Squirm című Plus/4 játék pályáinak egy része ki van mentve txt formátumba, de már ez nagyobb, mint maga a program. Biztos tömörítik a pályákat benne valahogy. Gondolkoztam, basicben DATA sorokban tárolva nagyobb pályákat könnyen elfogy a hely. Nem tudom, basicben ilyenre lehet-e valami jobb, kisebb helyet igénylő megoldás.
mivel a pálya adatok esetében sok az ismétlődés, BASIC-ben is lehetne egy egyszerű RLE tömörítést használni:
pl.: nyers pálya adat: AAAABBBAAAACCAA (15 byte)
tömörítve: 4A3B4A2C2A (10 byte)

11
Programozás / Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« on: 2020.April.17. 17:36:19 »
mostanában ezzel foglalkozom:
https://www.youtube.com/watch?v=k5iCBqQG-dk

12
SOUND: / Re: Zeneprogramozás
« on: 2020.April.15. 22:27:40 »
Jó lett! A második részében mintha néhány helyen hamis lenne pár hang, de lehet, csak én hallom félre.
Hááát, én nem hallom hamisnak :-)
Ez alapján csináltam:
https://www.youtube.com/watch?v=mfJ88PAuH24

13
SOUND: / Re: Zeneprogramozás
« on: 2020.April.15. 20:10:53 »
közben készítettem magamnak egy nagyon egyszerű lejátszót, nem lehet se hangerőt, se burkológörbét megadni, csak szól fixen a négyszögjel(?)

Remélem, tetszik

14
SOUND: / Re: Zeneprogramozás
« on: 2020.April.14. 21:41:18 »
szünetet csak úgy lehet "szabályosan" csinálni, ha leveszem a hangerőt 0-ra?

vagy beállítom a period-ot 0-ra, és akkor 125kHz-es hang szól, amit úgyse hallunk?
erre gondolok (0-ás csatorna esetén):
R0 W #A0  b7-b0: Low byte of number to be loaded into 12­bit down counter to set period of tone channel 0.
R1 W #A1  b3-b0: High nybble of above. Fout = 125,000 / (n+1) Hz.

15
SOUND: / Re: Zeneprogramozás
« on: 2020.April.13. 21:17:56 »
István, köszi a sok segítséget, holnap ránézek!

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 114