Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - szipucsu

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 412
1
Emulátorok / Re: Lua scriptek fejlesztése
« on: Today at 13:47 »
Az a probléma
Arra gondoltam, hogy mint amikor basic programban átírunk karaktereket a set character utasítással, utána akár töröljük is a programot, és a karakterek megmaradnak. És utána magukat a karakterek alakjait mentjük el. (Azok mindig ugyanott vannak, de azt hiszem, EP 64-en valahol máshol vannak.) Tehát a karakterkészletet. Ezt sem lehet gépi kódú programoknál? Azok nem azt a karakterkészletet írják át?

2
Emulátorok / Re: Lua scriptek fejlesztése
« on: Today at 11:38 »
Viszont a játékok saját karakterkészletét csak kódvisszafejtéssel lehet megtalálni.
Akkor azt nem lehet úgy kinyerni, hogy amikor megy a játék, elindítani egy LUA scriptet, és úgy elmenteni a karaktermátrixot?

3
Emulátorok / Re: Lua scriptek fejlesztése
« on: Today at 09:27 »
Lehet vajon olyan LUA scriptet írni, ami az aktuális karaktermátrixot kiírja egy .chr fájlba? Így mindenféle játék karakterkészletét ki lehetne így nyerni (amelyik nem külön fájlból tölti be a karakterkészletet, mert ahhoz alapból könnyű hozzáférni) és később szabadon felhasználni. Ha jól sejtem, több játék (pl. Cybernoid) használ négyszínű karaktereket betűkhöz, számokhoz, és többféle betűkészlet is van. De pl. a Dot Collectorból a pacman és a szörnyek alakját kiszedni is érdekes lehet, bár azok kétszínűek.
Nem tudom, Asmonnal mennyire lehet nehéz megtalálni egy gépi kódú programban a karakterkészletet átíró részt. Hallás alapján sokszor van szerintem a magnófüttyben a fájl legvégén, talán Spectrum átiratoknál.

4
Emulators / Re: Xep128
« on: Yesterday at 13:43 »
LGB's useful web page
Is there also a Primo Emulator for the Enterprise? I didn't remember.

5
Hardver / Re: Hajdani konfigom...
« on: Yesterday at 09:20 »
És ezennel vége a "spanyol monitorkábel" korának
Úgy látom, az OUT és REM2 mögötti "fal" is modern. Először azt hittem, ott belátni a gépbe.

6
Egyéb témák / Beszélő programok Enterprise-ra
« on: 2020.June.30. 12:19:17 »
A legismertebb talán a SAY. De van másik kettő program is, ami teljesen ugyanazt hozza, csak más a működési elve: a Super talk és a Mikrobi. Annak ellenére, hogy teljesen ugyanolyan a hangjuk, mind a három programot más készítette. Ez hogyan lehet? Voltak más gépre hangminták, amit többen is megtaláltak és felhasználták EP-re, vagy először megírták az egyik beszélő programot, és ebből mások kiszedték a hangmintákat és saját programot írtak? A SAY-t Devilsoft készítette, a másik kettő készítőjének nevéről nem is hallottam. A Super Talk szerzője a help szerint Thomas Fabian, az ep128.hu-n Fábián Tamás szerepel, nem is tudni, magyar volt-e.

7
Egyéb témák / Re: ENTERPRESS Magazin
« on: 2020.June.29. 22:10:03 »
A cikk mellé teszek egy QR kódot, mobillal be lehet olvasni és bejön a videó :D
Ilyet is meg lehet csinálni? Azt hittem, ez csak a reklámszakembereknek van, akik a metrónál kiraknak ilyeneket az unatkozó utasoknak. Hát igen, fejlődik a technika.

8
Egyéb témák / Re: ENTERPRESS Magazin
« on: 2020.June.29. 18:55:58 »
most végre elkészült idei első dupla számunk, melyet online teszünk közzé mindenkinek
Tetszik, hogy vannak benne videók is. Kár, hogy a papíralapú újságban nem lehet lejátszani őket. :D (Vagyis nem tudom, még az is lehet, hogy ott is lejátszhatók lesznek.)

9
Programozás / Re: Dots and Gems
« on: 2020.June.25. 20:03:40 »
Most Tomato szörnymozgató eljárása van a programban, jól működik. Talán annyit lehetne változtatni, hogy ha mind a négy irányba mehet, akkor nagyobb valószínűséggel tartsa a régi irányt, mint hogy irányt váltson. Itt a snapshotban pont ez jönne jól: * Gems 2020 06 25.ep128s (61.03 kB - downloaded 8 times.) Viszont ilyenkor meg az lenne a gond, hogy ha csak kereszteződésnél lenne 4 iránylehetőség, akkor meg majdnem mindig csak továbbmenne, nem fordulna el. De lehet, hogy ez nem lenne gond. Lehet, hogy ez most így jó, ahogy van.

Lehet, érdemes lenne még a drágakövek felvételekor egy kis fényeffekt, a szörnyekkel ütközéskor meg képernyőrázás.
A menühöz még gondolkodom kisebb animáción.
Azt nem tudja valaki, hogyan lehetne megoldani, hogy ebben a négyszínű karakteres módban 8 szín lehessen? Amikor néhány karakternek más a színe, mint a többinek.

10
Programozás / Re: Dots and Gems
« on: 2020.June.25. 09:40:12 »
Viszont, ahol értéket kell adni ezeknek az irányos változóknak, az szép hosszú rész lett:

Code: [Select]
4690 DEF INI_VAR
 4700   LET MAN=VM+350
 4710   LET K=32:LET POSI=24:LET HITS,GATE=0:LET CIKL=1
 4711   LET I(1)=0:LET I(2)=0:LET I(3)=0:LET I(4)=0
! Innen jön a lényeg:
 4712   LET ET(0,0),ET(0,1),ET(0,2),ET(0,3)=0
 4713   LET ET(1,0),ET(1,1),ET(1,2),ET(1,3)=1
 4714   LET ET(2,0),ET(2,1),ET(2,2),ET(2,3)=-1
 4715   LET ET(3,0),ET(3,1)=-1:LET ET(3,2),ET(3,3)=1
 4716   LET ET(4,0),ET(4,1),ET(4,2),ET(4,3)=34
 4717   LET ET(5,0),ET(5,1)=34:LET ET(5,2),ET(5,3)=1
 4718   LET ET(6,0),ET(6,1)=34:LET ET(6,2),ET(6,3)=-1
 4719   LET ET(7,0),ET(7,1)=1:LET ET(7,2)=34:LET ET(7,3)=-1 !
 4720   LET ET(8,0),ET(8,1),ET(8,2),ET(8,3)=-34
 4721   LET ET(9,0),ET(9,1)=-34:LET ET(9,2),ET(9,3)=1
 4722   LET ET(10,0),ET(10,1)=-34:LET ET(10,2),ET(10,3)=-1
 4723   LET ET(11,0),ET(11,1)=-34:LET ET(11,2)=1:LET ET(11,3)=-1 !
 4724   LET ET(12,0),ET(12,1)=-34:LET ET(12,2),ET(12,3)=34
 4725   LET ET(13,0),ET(13,1)=-34:LET ET(13,2)=1:LET ET(13,3)=34 !
 4726   LET ET(14,0),ET(14,1)=-1:LET ET(14,2)=-34:LET ET(14,3)=34 !
 4727   LET ET(15,0)=34:LET ET(15,1)=-34:LET ET(15,2)=1:LET ET(15,3)=-1
 4730 END DEF
Arra is gondoltam, hogy a fenti értékadások ne foglalják a helyet a programban, ezt is lehetne külön fájlból betölteni. Most nincs ilyenre szükség, de ha túl nagy lenne a program, akár meg is lehetne csinálni.
De még lehet, hogy nem ez, hanem Tomato eljárása marad a programban, csak azt kicsit nehezebb átírni, kiegészíteni, ha még valamivel ki akarom egészíteni a szörnyek mozgását. (Pl. ahol nincs semmi fal vagy akadály hosszú távon, hogy hogyan mozogjon.)

11
Programozás / Re: Dots and Gems
« on: 2020.June.23. 21:29:48 »
Nem játszottam végig, de lehetséges olyan helyzet, hogy a szörny be van zárva valahová, ahonnan sehová se tud menni?
A jelenlegi pályákon nincs ilyen. Attól függ, mennyire elvetemült, aki a pályát tervezi. Kipróbáltam, el lehet kapni a bezárt szörnyike mellől a drágakövet, és akkor a szörnyike kiszabadul, és ha gyorsak vagyunk, nem jön nekünk. Nem annyira tervezek ilyet esetleges későbbi verziókban sem, de van egy másik játékhoz ötletem, amihez viszont ez kelleni fog, de nem lövöm le a poént.
A többit, amit írtál és Geco írt, majd lehet, frissebb fejjel próbálom ki.

12
Programozás / Re: Dots and Gems
« on: 2020.June.23. 16:46:15 »
Még megpróbálom ezeket is beletenni, de kicsit kacifántosnak tűnik.
Beletettem ezeket is, most a teljesen körülzárt szörnyek is rendben vannak, és csőben nem vált irányt a szörny. Egyelőre csúnya GOTO-s megoldással lőttem be, este majd megpróbálom szebben megcsinálni, de ha van javaslat, jöhet, mert GOTO nélkül egyelőre nehezen tudnám ezt elképzelni.

Code: [Select]
2210 DEF RAND_SZOR
 2220   LET LEHETDB=0
 2230   FOR UT=0 TO 3
 2250     IF SPEEK(255,SZOR(A)+MERRE(UT))<46 OR SPEEK(255,SZOR(A)+MERRE(UT))=112 THEN
 2270       LET LEHET(LEHETDB)=UT
 2290       LET LEHETDB=LEHETDB+1
 2292     END IF
 2293   NEXT UT
 2301   IF LEHETDB=0 THEN LET I(A)=0:GOTO 2490 !Ha semerre nincs út, irány=0
 2302   IF LEHETDB<3 THEN
 2305     LET UT2=0
 2306     FOR UT=0 TO LEHETDB-1
 2307       LET UT2=UT2+MERRE(LEHET(UT))
 2308     NEXT
 2309     IF UT2=0 AND I(A)<>0 THEN GOTO 2490 !Ha van irány, és egyenesen megy egy csőben, akkor ne váltson irányt
 2310   END IF
 2315   LET I(A)=MERRE(LEHET(RND(LEHETDB)))
 2490 END DEF

Úgy vizsgálja, hogy csőben van-e, hogy a lehetséges irányok összege 0. Tehát ha tudna lépni +1 és -1 koordinátát, vagy +34 és -34-et, a kettő összegéből következtet arra, hogy csőben van. Persze ha 4 irányba tud menni, akkor is 0 jönne ki, ezért kell 2302-es sor, hogy még mielőtt az összes irányt számbaveszi, akkor adjon össze.
Nem tudom, hogy ez az egész befolyásolja-e az egyéb mozgásokat, látszólag működik. Bár néha gyanúsan sokat vacakolnak a szörnyek körbe-körbe egy objektum körül, ez lehet véletlen is. Ha háromfele mehet és adott az irány, akkor elvileg nem teljesül a feltétel, ha jól sejtem.

13
Programozás / Re: Dots and Gems
« on: 2020.June.23. 14:34:42 »
Valahogy így csinálnám:
Kipróbáltam, alapvetően működik! :smt041
Két kis hiányosság van benne:
1. Ha folyosón (csőben) megy a szörny, akkor ne váltson irányt.
2. Ha körül van véve fallal, arra nincs meghatározva semmi, és hibát okoz.
Még megpróbálom ezeket is beletenni, de kicsit kacifántosnak tűnik.

14
Programozás / Re: Dots and Gems
« on: 2020.June.23. 14:02:59 »
Azon gondolkodom, egy tömböt kéne létrehozni.
Kipróbáltam a tömbös módszert. Így sokkal szebben néz ki a RAND_SZOR eljárás. Jó, az a két GOTO nem annyira szép, de elmegy:

Code: [Select]
2210 DEF RAND_SZOR
 2220   LET UT=0
 2230   IF SPEEK(255,SZOR(A)-34)<46 OR SPEEK(255,SZOR(A)-34)=112 THEN LET UT=UT+8
 2250   IF SPEEK(255,SZOR(A)+34)<46 OR SPEEK(255,SZOR(A)+34)=112 THEN LET UT=UT+4
 2270   IF SPEEK(255,SZOR(A)-1)<46 OR SPEEK(255,SZOR(A)-1)=112 THEN LET UT=UT+2
 2290   IF SPEEK(255,SZOR(A)+1)<46 OR SPEEK(255,SZOR(A)+1)=112 THEN LET UT=UT+1
 2295   IF (UT=3 OR UT=12) AND I(A)<>0 THEN GOTO 2490 ! Ha egyenesen tud csak menni, csak menjen tovább, ha adott az irány, ne váltson irányt
 2300   IF UT=15 AND I(A)<>0 AND RND(2)=0 THEN GOTO 2490 ! Ha bármerre lehet menni, próbáljon tartani egy irányt, ha az irány adott.
 2310   LET I(A)=ET(UT,RND(4)) ! Válasszon egy utat a létezők közül.
 2490 END DEF

Viszont, ahol értéket kell adni ezeknek az irányos változóknak, az szép hosszú rész lett:

Code: [Select]
4690 DEF INI_VAR
 4700   LET MAN=VM+350
 4710   LET K=32:LET POSI=24:LET HITS,GATE=0:LET CIKL=1
 4711   LET I(1)=0:LET I(2)=0:LET I(3)=0:LET I(4)=0
! Innen jön a lényeg:
 4712   LET ET(0,0),ET(0,1),ET(0,2),ET(0,3)=0
 4713   LET ET(1,0),ET(1,1),ET(1,2),ET(1,3)=1
 4714   LET ET(2,0),ET(2,1),ET(2,2),ET(2,3)=-1
 4715   LET ET(3,0),ET(3,1)=-1:LET ET(3,2),ET(3,3)=1
 4716   LET ET(4,0),ET(4,1),ET(4,2),ET(4,3)=34
 4717   LET ET(5,0),ET(5,1)=34:LET ET(5,2),ET(5,3)=1
 4718   LET ET(6,0),ET(6,1)=34:LET ET(6,2),ET(6,3)=-1
 4719   LET ET(7,0),ET(7,1)=1:LET ET(7,2)=34:LET ET(7,3)=-1 !
 4720   LET ET(8,0),ET(8,1),ET(8,2),ET(8,3)=-34
 4721   LET ET(9,0),ET(9,1)=-34:LET ET(9,2),ET(9,3)=1
 4722   LET ET(10,0),ET(10,1)=-34:LET ET(10,2),ET(10,3)=-1
 4723   LET ET(11,0),ET(11,1)=-34:LET ET(11,2)=1:LET ET(11,3)=-1 !
 4724   LET ET(12,0),ET(12,1)=-34:LET ET(12,2),ET(12,3)=34
 4725   LET ET(13,0),ET(13,1)=-34:LET ET(13,2)=1:LET ET(13,3)=34 !
 4726   LET ET(14,0),ET(14,1)=-1:LET ET(14,2)=-34:LET ET(14,3)=34 !
 4727   LET ET(15,0)=34:LET ET(15,1)=-34:LET ET(15,2)=1:LET ET(15,3)=-1
 4730 END DEF

A ! jellel jelölt sorok a kritikusak. Amikor 3 irány közül kell választani, akkor is 4 közül választ, az egyik irány kétszer van benne, amit így nagyobb valószínűséggel választhat ki, mint a másik kettőt. Ennek meg is lett az eredménye, pl. az első pályán a szörnyek mind úgy felcsődültek a pálya tetejére, mintha valami zsibvásár lenne ott. Lángeszemmel erre a 4723-as sorban a -34-et átírtam 34-re, erre meg áttörték a falat is lefele, kis agresszívak lettek. Ha meg a 4726-os sorban cseréltem meg a -1-et és a 34-et, akkor meg oldalra alig akartak menni, vagy már nem tudom. Pedig egyes pályákhoz külön-külön is be lehetne állítani, hogy az egyik irányt jobban kedveljék, mint másik kettőt, ha olyan a pálya.
Talán még kísérletezek ezzel a módszerrel, ki lehet-e hozni belőle valamit.

Valahogy így csinálnám:
Megnézem majd ezt a módszert is!

15
Hardver / Re: Enterprisehoz muanyag alkatreszek gyartasa
« on: 2020.June.22. 23:30:50 »
Nekem majd egy komplett ház kell billentyűzettel
Nekem át lett építve anno a gépem egy másmilyen házba (ez itt az oldalon eléggé hírhedt volt, a Mupid-Prise). Az eredeti háza is megvan valahol, szerintem a klubnak adtam. Ha még megvan, akkor talán az is jó lenne neked.

Csak mellékesen: gondoltam olyanra, hogy PC billentyűzetet alakítani át úgy, hogy többé-kevésbé komplett EP házba tenni bele, és EP billentyűzetet csinálni hozzá. És ezzel lehetne használni PC-n az EP emulátort.

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 412