Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - geco

Pages: [1] 2 3 4 5 6
1
CPC-ről / Nigel Mansell's Grand Prix
« on: 2019.May.04. 16:39:53 »
Erre jutottam, hiba előfordulhat, amit találtam, azt javítottam.
A program kb 60%-kal gyorsabb lett, mint a CPC verzió, meg lett szüntetve a másolgatás, helyette az ég animációja LPT címcserével mozog, a versenytér pedig két területet használ, míg az egyiket rajzolja a program, a másikat jeleníti meg a CPC verzió a memória egyik területére rajzolta, és ha befejezte, akkor bemásolta a videómemóriába. A gyorsulás miatt egy picit nehezebb lett a játék, ezért, és mert turbós gépen játszhatatlan lett a sebesség, F1-F6 billentyűkkel állítható, F1 nincs lassítás, F6 5 frame lassítás.
A műszerfal át lett alakítva, az eredeti szögletes nem tetszett, és a visszapillantóban az autók szürkék zöld helyett.
A az út melletti fű sötétedik, ahogy nő a távolság.
Az út animációja 2x annyi fázist tartalmaz, mint CPC-n, ezért ugyanolyan késleltetés mellett, mint a CPC sebessége az animáció sokkal folytonosabb alacsony sebességnél.
A motor hang eredetileg változó frekvenciás envelope-ot használt, ezt lecseréltem, a motor alap hangja sokkal jobb lett (szerintem :D ), viszont a turbós hangok nem biztos.
A játék mentése külön fájlokba történik, így nem kell mentés előtt betölteni a fájlt.
Változott az időmérés, az eredeti a megszakításban mérte az időt, ez más-más köridőt adott volna különböző késleltetés esetén, a program a rajzolási fázishoz igazítja az idő mérését, jelenlegi beállítás szerint jobb köridőt lehet elérni, mint az eredetiben, ezzel az időmérés még könnyebb lett, viszont nehezítettem is a játékon, a füvön az autó jobban lassul 100 fölött (3 lépcsőben: 100, 150, 180 fölött változik a lassulás mértéke), mint CPC-n.
Talán ennyi.
EP64-en nem fut.

2
CPC-ről / R-Type
« on: 2019.March.22. 19:04:21 »
Teszt verziók, két verzió készült, mindenki kiválaszthatja, hogy melyik paletta a szimpatikusabb, R-Type világosabb palettával rendelkezik, R_Type sötétebbel.
Az Easter Egg-ek a CPC verziónak megfelelően elérhetők, kivéve egy extra, ami az AM billentyűk lenyomásával érhetők el a betöltés kezdete után.

Irányítás:
irány: IJKL, int joy, ext 1/2 joy
Tűz1: bal/jobb shift, ext 1/2 tűz 1
Tűz2: \ / , ext 1/2 tűz 2
space: szünet
Esc: játék vége

3
CPC-ről / El Tesoro Perdido de Cuauhtémoc
« on: 2019.March.10. 16:06:38 »
Teszt verzió, végigjátszottam, igaz még csomagolás előtt, és pont a legvégén találtam egy hibát, azt javítottam, és teszteltem is végigjátszás nélkül, egyből az utolsó pályán kezdve :D Aztán még találtam csomagolás után is pár hibát, pl a Pause módban CPC-n kékre vált a kép, én kikapcsoltam :D, ez javítva, EP-n sötétebb árnyalatú lesz, az eredeti cheat 1+5+UP kiírása felülírta az LPT-t (helynyerés miatt a képernyő alapból üres alsó 7 sorát levágtam, és ide került az LPT, na a cheat kijelző pont oda írt :D), egy karakter sorral feljebb került. Találtam még egy hibát, az az eredeti verzióval jött, eredeti cheat aktiválása után, a 2-es gombot bőszen nyomkodva, ha elérjük a 10. életet, akkor fagyi történt, javítva, nem lehet több, mint 9 életünk.

irányítás:
INT/EXT 1,2 joy, QAOP, Tűz gombok: Space,Jobb Shift, M
ESC: kilépés
Enter: szünet
8,9,0: paletta választás
T+R: örök élet (új csalás)
1+5+up: csalás mód bekapcsolása (régi), itt használható gombok: 2, F2, F4, F6, F8

4
CPC-ről / Adiós a la Casta II
« on: 2019.January.13. 14:19:45 »
Adiós a la Caste II teszt verzió, irányítás, és cheat ugyanaz, mint az első részben, nem vittem végig, tegnap hosszabb játék közben találtam egy hibát, amit ma javítottam, az 58. pálya után esetleg előfordulhat hiba (átvariáltam a pályaadatokat, hogy ne kelljen használni az FF szegmenst 128KB-s gépen), itt csak két paletta közül választhatunk, a 8-as és 9-es gombokkal.

5
CPC-ről / Adiós a la Casta
« on: 2018.December.31. 19:05:58 »
BÚjjÉK :D

Adiós a la Casta teszt verzió, ez a program a 4MHz csapat első programja 2015-ből, sikerült megoldani, hogy a program fusson ep128-on a rendszerszegmens érintése nélkül :)
A palettát nem tudtam úgy belőni, mint CPC-n, ezért a 8-0 gombokkal választható, hogy kinek mi fekszik jobban.
8-as az eredetire hajaz, de világosabb, 9-es sötétebb, és kontrasztosabb, 0-ás fekete/fehér
Cheat:
T+R örök élet
W örök energia bekapcsolása
E örök energia kikapcsolása

A programot nem vittem végig, mert amikor próbálkoztam, akkor még nem volt örök energia ,úgy gondoltam, nincs rá szükség, de rájöttem, hogy van, a Nintendós résznél ha elfogy az energiánk, akkor vége, és kezdhetjük a Nintendozást újra, ha leróttuk újra a tiszteletköreinket a faluban, ne kérdezzétek, hogy mi alapján Nintendózhatunk, pontosan nem tudom, csak annyit, hogy az egyik ház tetején megjelenik, és ha felvettük, akkor a csatorna egyik szobájából kilépve jött az a rész.

6
CPC-ről / Operation Alexandra
« on: 2018.December.23. 21:13:02 »
Operation Alexandra teszt verzió, már végigvittem párszor, de lehet olyan hiba, amit nem vettem észre. Ep64-en nem fut, nem tudtam lecsökkenteni az LPT méretét a havazás effekt miatt, de amúgy is villogna EP64-en, egy kis küzdelmembe telt, mire a villogást sikerült megszüntetni.

7
CPC-ről / Profanation
« on: 2018.November.29. 10:40:14 »
Profanation final version for testing: (cheat press TRY keys simultaneously)
Profanation végső verzió teszt céljából: (csalás TRY billentyák egyszerre lenyomva)
Végigvittem ,de csalással is nehéz, és sapshot mentés nélkül se egyszerű, vannak örök halál helyek.

8
SOUND: / MOD lejátszó
« on: 2018.June.29. 23:14:35 »
Stefan Drissen SAM Coupés Mod lejátszója alapján elkészült az EP-s teszt verzió, én hibát nem találtam, ami nem jelenti azt, hogy nincs is :ds_icon_cheesygrin:
A program EXDOS-os, és magnós konfiggal lett tesztelve, EXOS kompatibilis, 128KB-s gépen 32KB RAM marad a Modok betöltésére, bővített gépen nagyobbak is betölthetők :) , a SAM verzió 10,4 KHz-en játsza vissza a zenéket, az EP 9,2 KHz-en 4MHz-en, felismeri a turbós gépeket, és a CPU sebességének megfelelően állítja be a lejátszási sebességet, pl 8MHz-es gép esetén 18,5 KHz-et. A CPU sebessége állítható a file választás alatt, lejátszás előtt a program mindig ellenőrzi a CPU sebességét

vezérlés:
Esc - új file betöltése (EXDOS esetén fájlválasztó menü jön be)
1-4 - csatornák ki/bekapcsolása
5 - az összes csatorna bekapcsolása
6 - lejátszás Dave-en keresztül
7 - lejátszas a külső 4 csatornás 8 bites D/A-n keresztül

9
Konvertálás / Quadrillion
« on: 2018.May.05. 13:36:57 »
A bias, vagy a border értékét nem lehet csak karakter pontosan pozícionálni a képernyőn? Egész délelőtt ezzel szórakoztam, megpróbáltam összehozni egy bias által színezett képet, egy soron belül 7x vált, és ezt szerettem volne eltolni negyed karakterrel, ami az utasítások miatt adott is lenne, de bárhogy játszottam vele, csak karakteres eltolás valósult meg. Ezt is úgy olvassa a nick, mint az LPT-t? :(

10
Programming / Converting Speccy programs to Enterprise
« on: 2018.January.01. 19:07:56 »
Here is a conversion example of Armageddon:
START.SRC is the SJASM source which contains the loader and conversion routine
STARTPAS.SRC is the PASMO source which contains the loader and conversion routine
START is the binary created from SJASM source, STARTPAS is the binary created from PASMO source, the 2 binaries are the same, and can be loaded to Enterprise
ARMAGEDD.ONS is the original Speccy screen file
ARMAGEDD.ONP is the original Speccy code file, both 2 files got from Speccy TAP file, and they are not modified, the loader converts them on the fly.
STARTPAS.BAT is the command batch file what I used to assemble the PASMO source.
ARMAGG.ASM is the disassembly list of Armageddon.

11
Konvertálás / Exorcist
« on: 2017.October.10. 21:39:44 »
Elkészült a C+4-es Exorcist EP verziója, 1-2 extra került az EP verzióba, és sajnos van egy hátránya is, EP64-en már 3 ellenfél esetén is belassul, 4 esetén a felső sorban 1 sprite villog is.
irányítás:
ext joy 1/2
int joy + space/enter
qaop + space/enter
Stop: kilépés
Hold: szünet (szünet módból Stop billentyűvel lehet visszalépni a játékba)
F1: új sprite kirakási mód
F2: eredeti sprite kirakási mód
F5: örök élet be
F6: örök élet ki.
+
EXO gombok egyszeri lenyomása esetén a végjáték következik.

Ha nem találtok benne hibát, akkor csomagolom, és az lesz a végleges változat.

12
Here you can enter your votes for Enterprise Devcompo#2 titles, please rate all entries from 0-10 by posting a reply, I will add the values then calculate an average after voting has finished. The entry which has the highest value will be the winner in each category. If you are not a member of the Enterprise Forever community, you can vote also by sending a mail to persa75 AT freemail.hu
If you have any question about voting, do not hesitate, you can ask in Q & A topic of Enterprise DevCompo#1

Itt szavazhatsz az Enterprise DevCompo#2 indulóira, minden tétel 0-10-ig való értékelésével, a szavazás végén a pontokat összeadom, majd átlagolom, minden kategóriában a legmagasabb ponttal rendelkező lesz a nyertes. Ha nem vagy Enterprise Forever tag, de szavazni szeretnél, megteheted, küdj egy levelet a persa75 AT freemail.hu-re
Ha bármilyen kérdésed merül fel a szavazással kapcsolatban a Kérdések és válaszok topicban felteheted.

Bars1kb/Genesis Project (1kb intro)          youtube
Dither256byte                                              youtube
Core (demo)                                                 youtube
Kscope (demo)                                            youtube
SlantRasters(128byte)                                youtube
SIDBasic                                                        youtube
Squares 256byte                                         youtube
Tube 256byte                                               youtube
Snake 256byte                                            youtube
Alien 8 (conversion)                                  youtube
Hobbit (conversion)                                   youtube
Wolf 2004 (conversion)                            youtube

13
Enterprise DevCompo #2 / SIDBasic
« on: 2017.May.09. 16:27:10 »
SIDBasic  szoftveres SID lejátszó, ami konvertált SID fájlok lejátszására alkalmas Enterprise 128 gépen, hardveres bõvítés nem szükséges.
Készítette: IstvanV, és én ( a munka, és az ötletek nagy része Istváné)
A szoftver EXOS kompatibilis, ha a gép rendelkezik fájlkezelõ eszközzel ( lemezvezérlõ, SD kártya), akkor az M64 fájlok egy fájlkezelõbõl választhatók ki, a magnós konfiggal rendelkezõk tölthetik a magnóról a kiválasztott M64 fájlt.
A lejátszást 128KB-os gépen a lejátszás közbeni 8Kb-os blokkonként kicsomagolás teszi lehetõvé.
Megkötések: max betölthetõ M64 fájlméret 24320 bájt (5f00h), nincs SYNC, felül- , és aluláteresztõ szûrõ emuláció, SID digi effektek nem játszhatók le
Kombinált hullámformák nem muködnek megfeleloen, ilyenkor egyszeruen zaj > furész > háromszög > négyszög prioritással történik a konverzió, a valódi hardver ettol eltér.

Vezérlés:
1 - zene lejátszás Dave chipen
2 - zene lejátszás külsõ 8bites DAC kártyán ha van a géphez csatlakoztatva
3 - raster bar be (csak 50Hz-es sebességû zenéknél mûködik)
4 - raster bar ki
Esc - fájl választás

A zenék vezérlési sebességét NICK megszakítások helyett gépi kódú ciklusok végzik, így sokkal rugalmasabban állítható.
Digi lejátszási sebesség 4MHz-es gépen:
12500 Hz lejátszási sebesség 50 Hz -es zene vezérlési sebességig
11905 Hz lejátszási sebesség 50 - 120 Hz zene vezérlési sebesség között
11364 Hz lejátszási sebesség 120 Hz zene vezérlési sebesség fölött

Youtube

17879-0

14
Enterprise DevCompo #2 / SIDBasic
« on: 2017.May.09. 16:17:53 »
SIDBasic by IstvanV, and me ( rest of work and ideas by Istvanv), software SID music player, it plays converted SID music on a pure Enterprise 128KB machine without any hardware addon.
The software is EXOS compatible. If your config has any file handling device ( floppy disk controller, SD Card ) then after pressing ESC file selection menu appears, if you have tape config just load the chosen M64 file.
It decompress 8KB data blocks during playing music, this was the key to be able playing full musics on a 128 KB machine.
Limitations: maximum M64 file length is 24320 bytes which can be loaded (5f00h), SYNC, High Pass, Low Pass filters are not implemented, digi effects can not be played back.
Combined waveforms are not working correctly: in this case the conversion is done with priority noise > sawtooth > triangle > square wave.

Controls:
1 - play music with internal Dave chip
2 - play music with external 8bit DAC card if exist
3 - raster bar on (it works only 50Hz playback speed musics)
4 - raster bar off
Esc - file selection

Music control speed is done by machine code cycles in this way control frequency is much more flexible than using Nick interrupts for this purpose.
Playback speed on 4MHz machine:
12500 Hz playback speed up to 50 Hz music control speed
11905 Hz playback speed 50 - 120 Hz music control speed
11364 Hz playback speed above 120 Hz music control speed

Youtube

17877-0

15
Enterprise DevCompo #2 / [Conversion] Alien 8
« on: 2017.May.01. 16:25:13 »
Conversion of CPC version of Alien 8. The program is EXOS compatible, it runs on EP64 also, but very slow and soft reset does not work. It recognize Turbo machine, and set sound playback based on CPU frequency (sound is accurate at every 2MHz).
The program is about 1,5x-1,7x faster than on CPC, and uses 4 colours on game field instead of 3. 3 game palette can be chosen: B/W, Lacika's palette, and minde :) Game speed can be adjusted (however there are some speed slow down in the game) to avoid extremely fast movement if drawing finished within 1 frame, the default is waiting 3 frames if drawing finished earlier.
Game controls:
Int/Ext joystick/ q a o p space (down is pick up if no directional control selected, enter if directional control selected.
F1: B/W palette
F2: mine palette
F3: Lacika's palette
F4: set delay to 1 video frame
F5: set delay to 2 video frame
F6: set delay to 3 video frame (default)
F7: set delay to 4 video frame
F8: set delay to 5 video frame

Cheat: press any function key during loading (it checks before loading screen)

Loading:
17837-0
Ingame:
17839-1

Pages: [1] 2 3 4 5 6