ENTERPRISE KLUB
2019. május 25., 1055 Budapest, Nyugati tér 9. 14-19 óráig
Részletek
Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Tomato77

Pages: [1]
1
Játékok / Banana 2
« on: 2019.February.28. 20:03:20 »
Elkészült a Banana 2, az első rész folytatása. Itt már tudnak mozogni a minyonok, ők maguk szedegetik össze a banánokat a különböző szobákban a kukacok helyett. A kukacok is maradtak, van szerepük a játékban, de, hogy mi, az titok. :) A szobák között szabadon mozoghatunk, kivéve a kulcsos ajtókat: azokhoz meg kell találni a megfelelő színű kulcsot. A falakon nem lehet átmenni és a növényekre is vigyáznak a minyonok. Vannak szörnyek (kutya, halálfej, bűzfegyver), ezek energiát vesznek el. Lehet ellenük védekezni tűzgombbal eldobott banánhéjjal, de csak akkor, ha van nálunk banán. Két személyes módban egymást is akadályozzák a banánhéjak, viszont minden eldobott banánhéj után fogy a pontszámunk. Akkor nyerünk, ha az összes banánt felszedjük, illetve két személyes módban az győz, aki nem hal meg és több banánja van. Könnyítésként kikapcsolhatók a szörnyek, és a főmenüben "e"-t nyomva örök energiánk lesz, bár amúgy sem túl nehéz a játék.

Felvehető bigyók:
- Banánok: ezeket kell összegyűjteni.
- Szív: energiát ad.
- Törött szív: energiát vesz el.
- Kulcsok: ezekkel lehet kinyitni az ajtókat.
- Csillagok: ez vicces, mert megcseréli a minyonokat. Inkább két személyes módban érdekes, akkor ki lehet nyírni a másik minyont, de a banánokat is a másik játékosnak vesszük fel ilyenkor. :)
- Zsákbamacska: véletlenszerűen ad valamit, akár kulcs is lehet. Macska nem.

Gépigény: alap 4 MHz-es Enterprise 128K memóriával. 64K-val nem megy, mert három videoszegmenst és két adatszegmenst használ, és maga a program is két szegmensnyi hosszúságú.

Lehetnek még benne hibák, biztos, hogy lesz javítás, de muszáj volt feltölteni fórumtali előtt. :) Lacika talált múltkor egy hibát a Banana+ menüjében: a hiba valós, akkor jön elő, ha kilépésre "n"-t nyomunk, utána az info képernyő valóban egyből visszavált a menüre. A hibát a billentyűismétlés hibás értéke okozza. Abban már úgy marad, itt viszont kijavítottam. A program Z88DK SDCC fordítással készült, a C forrás elérhető, ha érdekel valakit. Kb. a fejlesztés harmadánál a szívbajt hozta rám, mert "no more memory" hibával megállt a fordítás. Azt hittem, kidobom a gépet az ablakon. Valószínűleg az volt a baj, hogy az egyik függvény nagy lett (a Game() és a Check_Objects() egyben volt), de kettészedve meggyógyult. Az objektumok, pl. létrák frissítése kissé egyedire sikerült. Próbáltam mentegetni a minyonok által letakart hátteret, de úgy nagyon darabos és lassú lett a mozgás, ezért inkább csak letörlöm nullás színnel, aztán ciklikusan újrarajzolom az objektumokat.

Nagy köszönet illeti az itteni csapatot, nélkületek nem tudtuk volna lánykámmal megcsinálni a programot. Sok segítséget kaptam a C fordításban, az LPT működésében, zene és digi hangok megvalósításában, assembly rutinokban, memóriakezelésben. Kislányom pedig a pályakészítésben, dallamokban és tesztelésben segédkezett, valamint rengeteg ötletet adott, pl. az eldobható banánhéjt is ő találta ki.

2
Játékok / Banana
« on: 2018.May.18. 21:24:45 »
Elkészültem egy kukacos bug-gyűjteménnyel. :) Benne van minden: pályák, banánok és némi dallam is, amit a lányom talált ki. István segítségével most már lehet úgy fordítani, hogy 16K-nál nagyobb legyen a program, de addig sok minden ki lett belőle nyesve, pl. a memóriafoglalás is kultúráltabb volt, de a szegmenseknek szánt tömb elhagyásával sikerült kb. 200 bájtot nyerni.

Még biztos lesz javítás, főleg, ha lehet 32K-ig nyújtózkodni, és két személynél gyorsítani is kellene, de azért játszható. Annyiban más ez, mint a többi worms, hogy itt nem csak négy irányban lehet menni, hanem jobbra-balra kell kanyarodni. Meg hát itt vannak minyonok... :) Az utolsó pályánál direkt növekszik a kukac a végtelenségig, ez nehezítés. :) Van két csalás: "E" a főmenüben örök életet ad, "N" a játék alatt átvisz a következő pályára.

3
VIDEO: / EP128pal képkonvertáló
« on: 2017.November.08. 20:26:01 »
Megpróbálom ide feltölteni:

EP128pal 2.171108 képkonvertáló program PC-re, Windows XP és Windows 7 alatt tesztelve. Nem kell telepíteni, csak futtatni. Delphiben készült, a forrás is csatolva van, felhasználható. Vannak hozzá képbetöltő példaprogramok Basicben és Pascalban, amik a program segítségében találhatók. A Basic program iszonyú lassú, de működik.

Pages: [1]