Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - szipucsu

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9
1
BASIC / Dot Collector - Turbo Edition 5
« on: 2022.March.14. 22:42:57 »
Immár az 5. részben nem csak a pályák újak, hanem a sebesség is gyorsul, ahogy egyre több bogyót összeszedünk. Így a szintek vége a legnehezebb. De nem olyan vészes, mint amilyennek tűnik.
Ez még inkább csak teszt verzió. Nekem még nem sikerült végigjátszani ezzel a gyorsuló sebességgel.
Teszek fel egy demót is az első pályáról.

2
BASIC / Dot Collector - Turbo Edition 4
« on: 2022.March.04. 22:27:33 »
Itt van a 4. rész, új pályákkal. Paletták nincsenek újak, az első három rész legjobbnak tűnő palettáit válogattam össze ide.
* Dotturbo 4.ep128s (53.15 kB - downloaded 128 times.)
* Dot Collector Turbo Edition 4.zip (22.55 kB - downloaded 122 times.)

Jó pár éve a jó régi Dot Collectorhoz készítettem pályaszerkesztőt, azzal szerkesztettem akkor pályákat, így lett Dot Collector 2, 3, 4. Ezekből lett a Turbo Edition 2, 3, 4 is. Mára már nem emlékeztem, hogy jó egy éve hogyan bányásztam ki a Dot Collectorból a pályákat ebbe a programba, így elölről kellett kezdeni a bányászást a 4. részhez. Olyan sok volt ma a meló a munkahelyen, hogy a bányászást ott végeztem el laptopon, emulátorral. Letöltöttem az ep128.hu-ról a Dot Collector 4. részét és a pályaszerkesztőt, és azzal kiszedtem txt formátumba a pályákat belőle. Ez nem volt egyszerű, mert kétféle sortörést használt, és az egyiket külön sztringként értelmezte, így kicsit több sztring volt, mint kellett volna. Aztán kiderült, hogy a varázstablettáknak a Dot Collector olyan bájtot használ, ami egy vezérlőkarakter, így a txt fájlt basicbe betöltve nem volt jó. Utána az derült ki, hogy a bogyókra is más karaktert használ a Dot Collector, mint én, így a basic programból vissza kellett írni txt fájlba a pályákat tartalmazó részt, és ott a Windows fantasztikus Jegyzettömbjében a Szerkesztés-Csere menüponttal ki kellett cserélni azt a karaktert újabbra. Az elején természetesen mind a 9 pályát sorszámmal ellátott data sorok mögé kellett csempészni, ami manuálisan kissé monoton lett volna, így erre is írtam egy külön programot. Mindezt munkaidőben. A kollégák azt mondták, ez mátrix, az emulátor zöld betűit látva. Az a vicc, hogy ezeket a viszontagságokat egyszer régen már leküzdöttem, de ennek semmi nyomát nem találtam a gépemen, így elölről kellett kezdeni az egészet, de jó buli volt.

3
BASIC / Dot Collector - Turbo Edition 3
« on: 2022.February.20. 15:42:01 »
Végül a 3. része lett készen a játéknak elsőre. 8 színű módot használ, a bogyóknak és a szörnyeknek meg a számjegyeknek van külön színük, mindegyik pályán más a paletta. Ez a 3. rész új pályákat tartalmaz, az ábécé egy-egy betűje van becsempészve mindegyik pályára. Ez nehezebb, mint az első kettő rész!
Az első kettő rész is lényegében készen van, csak a 8 színű palettát kell majd beállítani mindegyik pályára, és a 2. részben nevet kell adni a pályáknak.
Azt hiszem, tavaly még más pályákat is terveztem. Ha meglesznek, lesz 4. változat is.
Ez most még a STOP-ra leáll és nem lehet folytatni. Ha nem lesz benne hiba, akkor a STOP le lesz tiltva és ez lesz a végleges verzió.
* Dotturbo 3.ep128s (52.65 kB - downloaded 122 times.)
* Dotturbo_3.zip (21.64 kB - downloaded 117 times.)

4
Kíváncsi lennék, akik használják a gépet manapság, mit csinálnak rajta. Gondolom, akik fent vannak a fórumon és többé-kevésbé rendszeresen belépnek, használják a gépet/emulátort is.
Én midizni szoktam, néha basicben írogatni. Ezek eredményét mindig fel is teszem ide. A Traffic című játékkal szoktam játszani rendszeresen évek óta.

5
BASIC / Baltazár, az űrszemetes továbbfejlesztése
« on: 2022.January.11. 23:27:08 »
A basic programcsokorban található a játék. Ez három részből áll, én a középső részét ragadtam ki, ahol függőlegesen scrollozódik a pálya és kerülgetni kell a veszélyes tárgyakat, a kellemes tárgyakat pedig felvenni.
Amikor megjelent a 4 joystick csatlakoztatásának a lehetősége, akkor jött az ötlet, hogy talán legegyszerűbben ebből a játékból lehetne négyjátékos verziót készíteni. Nos, ez még sehol nem tart, csak a HEX kódok kerültek bele a játékba, amik akkor itt kerültek ismertetésre.
Egyelőre csak egy űrhajót lehet irányítani, azt pedig a külső joystickkal (emulátoron a numerikus billentyűzettel). Innen kellene majd továbbfejleszteni, hogy a felső játékteret két részre osztani, és egymástól elválasztva két játékos játszana, az alsó részben pedig másik két játékos, egyszerre.
Első lépésként 2 színű karakteres képernyő helyett 4 színűre tettem az egészet, így a tereptárgyakat is meg kell még rajzolni.
Ha már 4 szín, akkor először inkább egyetlen játékosra kéne szépen megcsinálni az egészet, színpompásan, érdekesebb hangeffektekkel, Zzzippel lefordítva. Majd visszatérve a jelenlegi felálláshoz, 4 játékos módra is meg kéne csinálni.
Zzzippel lefordítva nem volt olyan kirobbanóan gyors a sebesség, talán mert a SET SCROLL utasítás eleve ilyen.
Innen folytatom majd valamikor, vagy ha más érez rá ihletet, foglalkozhat vele.

6
BASIC / Dot Collector - Turbo Edition 2
« on: 2021.December.29. 23:36:49 »
Valamikor áprilisban majdnem elkészítettem a második részt, de végül félbemaradt. Már szinte el is felejtettem, de most belebotlottam. Most sem fejeztem be, de itt van, ami készen van belőle, ez is teljesen játszható. Most végigtoltam, de eléggé figyelni kell, nagyon cselesek a pályák. Minden igaz rá, amit az első résszel kapcsolatban leírtam, de a pályák mások, nehezebbek.
Majd még azt kell megcsinálni, hogy plusz 4 szín lehessen a pályán, ezt is áprilisban majdnem sikerült megcsinálni, csak közben bokros teendőim adódtak.
Közben találtam a mappában még 10 pályát, amit a 3. változatba kellene majd beépíteni. Érdeklődés esetén azokat is felteszem, de csak ha valaki tesz fel végigjátszást a jelenlegi pályákról. :D (Igaz, a pályáknak még nincs neve, majd ki kell ötleni ezeket is.)
* Dotturbo 2.zip (30.74 kB - downloaded 121 times.)
* Dotturbo 2 alpha.ep128s (52.62 kB - downloaded 128 times.)

7
Konvertálás / Bars
« on: 2021.November.28. 15:18:56 »
Ennek a játéknak az elve egyszerűnek tűnik. Talán nem lenne nehéz megírni akár basicben, így első ránézésre. Vagy netalán átírni, az biztos nehezebb, pláne nem Z80-es gépről.

8
Programozás / Pacman: a szörnyek mozgásának elve (AI)
« on: 2021.April.06. 09:50:57 »
Nem tudom, melyik topikba illene ez, nyitok neki újat, hátha érdekel valakit. Ebben a videóban azt magyarázzák (angolul), milyen elvek alapján mozognak a szörnyek a pacman játékban.
Nem néztem végig teljesen. Azt nem értem, a szörnyek az összes falat is látják a pályán egyszerre, vagy csak a közvetlen környezetüket. Úgy sejtem, az összes falat.

9
Játékverseny / 12. hét / 12th week: Bruce Lee
« on: 2021.March.28. 12:30:24 »
A Bruce Lee innen tölthető Lee.



Nevezési határidő: 2021. április 3., 23:59 (szombat) (Közép-Európai idő szerint, tehát aki pl. Párizsból vagy New Yorkból játszik, erre is figyelnie kell! Azt hiszem, Spanyolországban és Ukrajnában is más az idő.)

Csalás nélkül minél nagyobb pontszámot kell elérni. Emellett minél többször végig kell játszani a játékot, minél több kincset kell gyűjteni. Az elért pontszámról feltöltött képpel lehet nevezni. Videó, demó felvétel is készíthető. A medvének kinéző ellenfélnek is számítógép által irányítottnak kell lennie.

Részletes szabályok.

10
Játékverseny / 11. hét / 11th week: Grid Trouble
« on: 2021.March.21. 19:51:50 »
A Grid Trouble itt tölthető le.



Nevezési határidő: 2021. március 27., 23:59 (szombat)

Csalás nélkül minél nagyobb pontszámot kell elérni. Az elért pontszámról feltöltött képpel lehet nevezni. Videó, demó felvétel is készíthető. Érdemes gyorsnak is lenni, mert a szint végén a fennmaradó időt hozzászámolják a pontszámhoz.
Csak a joystick használható. Van egy gomb, amivel csalás érhető el. Ezért a legjobb a játék idejére az Enterprise-t berakni a szekrénybe és csak a belső joy-t vezetni ki belőle, így a billentyűzetet véletlen sem nyomjuk meg, és a sör/kávé sem ömlik rá. (Csak belső joy-jal megy.) Jó kérdés, meg lehetne-e csinálni, hogy külső joy-jal is menjen.

Részletes szabályok.

11
Játékverseny / 10. hét / 10th week: Turbó Rudi
« on: 2021.March.14. 15:11:53 »
A következő játék: Turbó Rudi, letöltés itt.



Nevezési határidő: 2021. március 20., 23:59 (szombat)

Csalás nélkül minél nagyobb pontszámot kell elérni. Az elért pontszámról feltöltött képpel lehet nevezni. Video, demó felvétel is készíthetó.

Részletes szabályok.

12
Játékverseny / 9. hét / 9th week: Nebulus (CPC)
« on: 2021.March.08. 17:30:56 »
A Nebulus (CPC változat) innen tölthető le.



Nevezési határidő: 2021. március 13., 23:59 (szombat)

Csalás nélkül minél nagyobb pontszámot kell elérni. A funkcióbillentyűk használata tilos.

Részletes szabályok.

13
Játékverseny / 8. hét / 8th week: Northstar
« on: 2021.March.01. 19:23:02 »
A következő játék a Northstar, letölthető innen.



Nevezési határidő: 2021. március 6., 23:59 (szombat)

A szabályok a szokásosak, részletesen itt olvashatók.

14
Játékverseny / 7. hét / 7th week: Wec Le Mans (CPC konverzió)
« on: 2021.February.23. 16:19:55 »
Laci a Wec Le Mans játékot (CPC átirat) jelölte ki erre a hétre.

Itt lehet letölteni.



A szabályok a szokásosak. Lehet játszani emulátorral vagy igazi géppel is. Csalni nem szabad. Végtelen időt választani szigorúan tilos! :D

Az eredmény feltöltésének határideje: február 27. (szombat), 23:59, közép-európai idő szerint.

Aki a legmagasabb pontszámot mutatja be, az választhatja ki majd a következő játékot. Emulátorból demót is lehet készíteni és feltölteni, de ez nem kötelező.

A játékverseny részletes szabályai

JÓ JÁTÉKOT!

15
Játékverseny / 6. hét / 6th week: Starstrike 3D
« on: 2021.February.15. 10:49:53 »
Laci a Starstrike 3D játékot jelölte ki erre a hétre.

Itt lehet letölteni.

A szabályok a szokásosak. Lehet játszani emulátorral vagy igazi géppel is. EASY fokozatban kell játszani.
Csalni nem szabad most sem. Esetleg lehessen megcserélni az emulátorban a fel-le irányt (Keyboard config menüpontban)? Kipróbáltam, botkormány nélkül elsőre így eléggé nehéznek tűnt.

Az eredmény feltöltésének határideje: február 20. (szombat), 23:59, közép-európai idő szerint.

Aki a legmagasabb pontszámot mutatja be, az választhatja ki majd a következő játékot. Emulátorból demót is lehet készíteni és feltölteni, de ez nem kötelező.

A játékverseny részletes szabályai

JÓ JÁTÉKOT!

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9