Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Kapitany

Pages: [1] 2
1
VIDEO: / EP színsorrend
« on: 2017.September.27. 17:04:24 »
Sziasztok!

Biztosan tud nekem valaki válaszolni: milyen szisztéma szerint vannak a színek sorba rakva az EP-n? Mintha lenne itt pár alapszín (0, 64, 8, 72, 1, 65, 9, 73) de ezeknek a logikája is érdekes... a demóban lévő színrajzolóban pedig különösen furmányos módon van megoldva, hogy az egymáshoz közelálló színek egymás mellé kerüljenek...

...van erről valami anyag valamelyik könyvben vagy valakinek infója erről?

Köszi előre is!

Kapitány

2
Hardver / EP WiFi Modem
« on: 2017.July.18. 10:08:09 »
Sziasztok!

Ezen a videón felbuzdulva, és abból az alapvetésből kiindulva, hogy architektúra szempontjából az EP messzemenőkig felülmúlja a Commodore-t :) , olyan jó lenne összehozni egy WiFi modemes megoldást, és egy terminál programmal lehetne csatlakozni EP-s Bulletin Boardokhoz, esetleg böngészni a fórumot az EP-n... egy chat.... és az EP is tudhatna programot betölteni WiFi-n keresztül!

Az ötletadó: https://www.youtube.com/watch?v=TeuQVKRsObk

Ez igazán nagy durranás lenne! Sajnos a hardware-hez nem érdek, de legalább a szoftverhez se! :D De ha valami ilyesmi projekt kialakulna, szívesen segítenék ahol tudok - az EP oldali programozásban is, bár ezt nálam sokan sokkal jobban csinálják kisujjból, esetleg tartalomgyártásban egy Enterprise Bulletin Boardon, üzemeltetésben, PC szerver oldali környezet megírásában, stb...

Kapitány

3
Játékok / Horace Goes Skiing
« on: 2016.December.12. 09:19:19 »
Sziasztok!

Tényleg nincsen Horace Goes Skiing átirat EP-re? Ezen is be lehetne mutatni az avatatlan feleknek egy spectrum program átírását, ha valaki vállalkozna rá....

Illetve hallottatok az új, Merry Christmas from Horace Spectrum játékról? EP verzió lesz Karácsonyra? :)

K

4
Játékok / Out Run magnós verzió
« on: 2016.September.28. 18:51:47 »
Sziasztok!

Megpróbáltam betölteni hangból EP-be az Out Run játékot és sajnos kudarcot vallottam. Szépen sorban a .COM és .PRG fájlokat betölti, bejön a menü a zenével, majd kéri az első pálya fájljait. Betettem neki sorban a FEJA és LEVA fájlokat, és semmi.

Megnézve a Spectrum verziót, a pályafájlok méretét összehasonlítva ezeknek kell következnie. Kipróbáltam FILEIO betöltéssel úgy, hogy csak ezt a négy fájlt hagyom meg a mappában, meg is találja és elindul az első pálya.

Valami el lett szúrva a játék konvertálásakor, hogy magnós gépen nem találja meg a pályák fájljait? Örök SEARCHING van...

5
Játékok / Elite
« on: 2015.April.24. 21:11:32 »
Sziasztok!

Mostanában sokat játszom az új Elite: Dangerous-szel, és meglepően sok hasonlóságot mutat a régi játékhoz képest, igyekeztek minél többet átültetni mind a játékmenetből, mind a felületből. Régebben sokat játszottam az Elite-tel, és mindig is érdekeltek a bravúros megvalósítások a játékban, legendákat hallottam a galaxis generálásról és bravúros matematikai rutinokról.

Nincsen valakinek véletlenül forráskód belőle, ne adj Isten jó sűrűn kommentezett verzió, hogy követni is lehessen, mikor mi történik? Nagyon érdekes lenne boncolgatni.

U.i.: Miért marad az EP-n sípoló hang a magnóra mentés után és mit kell nyomni a játék elején, hogy belátható időn belül elinduljon a játék? Mert hogy nem a SPACE-t, az biztos!

Tud valaki bármilyen különlegességről az Enterprise-os verzióban a Spectrumoshoz képest?

Kapitány

6
Illesztések / EP soros interfész és bővítő blokknyomtatóhoz
« on: 2015.January.10. 22:41:24 »
Sziasztok!

A munkahelyen nálunk rengeteg 80 karakteres blokknyomtató van, amik hőpapírra nyomtatnak. Ráadásképpen, a különböző gyártmányú blokknyomtatók rendre ugyanazokat a vezérlő karaktereket használják a különböző funkciók eléréséhez. Remélem, nem csak nekem jön triviálisan az ötlet, hogy  hozzá kellene illeszteni az EP-hez ezeket a nyomtatókat, és lehetne 80 karakteres módból is nyomtatni akár mindenféle programból. Hasznos lehet nagy BASIC programoknál, Z80 assembly programozásnál, hogy ne kelljen feltekerni a már megírt és gyakran használt makrókra ránézni....

Első kérdésem, hogy lehetséges-e ez szerintetek, mármint az illesztés? Lehet-e olyan bővítőt írni (még sosem csináltam ilyet), amivel mindenféle programból lehet majd nyomtatni a nyomtatókra?

Amire szükség lesz:

  • Kábelt építeni, hülye EP portról standard RS232-re. (Lehet már valaki kötött össze PC-t EP-vel, akkor csak ama tapasztalatokat át kell venni.
  • Utánanézni milyen jelek is mennek egy ilyen standard soros kommunikációban, és azokat a jeleket ráadni a kábelre az interfészen keresztül... na ez teljesen homály...
  • Megírni a bővítőt. (Ilyet sem csináltam még, izgalmasnak néz ki.

Várom a véleményeket, jó tanácsokat, hozzászólásokat... Zozo, remélem érintettnek érzed Magad a témában! :)

7
Játékok / Nincs Ikari Warriors???
« on: 2015.January.03. 12:40:11 »
Sziasztok!

Commando-hoz hasonló játékokat kerestem, ekkor láttam, hogy van Spectrumon is Ikari Warriors. Kedves munkatársam hosszú idő után most fedezi fel a családi Enterprise-t, és gondoltam küldök belőle neki egy általa is betölthető verziót hangvan, valami jó kis EPCOMPRESS-eset...

...és akkor szembesültem a dologgal, hogy nem hogy EPCOMP-os verzió nincsen...SEMMILYEN VERZIÓ SINCS!

Hogy lehetséges ez?! :)

Nincsen valami jó kis tutorial Spectrum játékok konvertálására? Egyszer már találtam egyet, de hátha van  még szájbarágósabb... aki már csinált ilyet attól kérdezem, hogy mennyire nagy munka egy Speccys játékot átírni EP-re? Mennyi Z80-as kódot lehet egy az egyben átvenni? Van már bejáratott program keret pl. spektrum képernyő és környezet kialakítására? Mennyi időbe telik mondjuk egy Commando jellegű játék átírása?

Kapitány

8
Beviteli eszközök / Funkció billentyűk papír csík
« on: 2014.December.19. 15:25:13 »
Sziasztok!

Nincs fent véletlenül valahol beszkennelve a kék billentyűk alapértelmezett funkcióiról tájékoztató kis papír csík? Egyik cimborámnak nincsen a gépén, és gondoltam nyomtattam volna Neki ilyet, de ahhoz haza kellene mennem, hogy beszkenneljem...

K

9
Játékok / Kazetta borítók, leírások
« on: 2014.December.09. 16:09:57 »
Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül, elérhetők valahol az eredeti Enterprise-os kazetták borítói, illetve a játékokhoz adott leírások szövegei vagy bescannelt anyagai? Szerettem volna egy játékot megvenni eredetiben egy barátomnak születésnapjára, ellenben nem találtam meg sehol, gondoltam megcsinálom magam, de még a borítókat sem találtam meg. :(

Tud valaki segíteni esetleg?

10
Játékok / Kazetta formátum, programok kazettáról
« on: 2014.September.21. 20:28:04 »
Sziasztok!

Először is azzal kezdeném, nem tudom van-e értelme egyáltalán a kérdésemnek: az oldalon csak lemezre másolható formátumban találhatók meg a programok, nincsenek kazetta rip-ek.

Először is: Van egyezményes, hivatalos kazetta formátum, amibe az EP-s kazettákat szokás konvertálni, mint pl. a Spectrumnál a TZX? (Olvastam, hogy van EP géptípushoz is TZX, de még nem láttam ilyet.) Azt láttam, hogy a TAPir az TAP-ba konvertál, de nem tudom az tudja-e tárolni az esetleges speciális loader formátumban lévő programokat.

Rögtön itt a második kérdésem: Használtak egyáltalán a gyári kazetták speciális loadereket, mint pl. a spectrumos Robocop a pályák gyorsabb töltésére? Vagy lehet, hogy az EXOS ezt nem is teszi lehetővé az univerzális magnókezelő rutin miatt? Amennyiben így van, akkor minden gyári kazetta olyan volt, mintha TAPir-ral megfelelő sorrendben készítek egy TAP-ot a játék fájljaiból?

Ha mégis voltak speckó loaderes kazetták, nem lehet ezeket elérni valahol?

11
Illesztések / EP LAN
« on: 2014.August.31. 13:08:15 »
Sziasztok!

A játékomat írogatva olvasgattam az EXOS Műszaki leírását, és elgondolkoztam, hogy milyen szenzációs lehetőségek rejlenek az EP hálózatkezelésében LAN-os játékok írására. Szeretnék majd ilyen funkciót építeni a készülő játékaimba.

Azt szeretném kérdezni, hogy kötött már valaki össze kettőnél több EP gépet hálózatba? Elég lenne ehhez valami T dugós megoldás, vagy építeni kellene egy EP-Hubot? Mennyire lenne bonyolult a kivitelezés? Volna kedve valakinek belevágni?

12
Weboldalak / ProgramTube
« on: 2013.September.28. 13:37:33 »
A hőskorban lezajlott program sugárzás ötletén felbuzdulva úgy gondoltam, miért ne használnánk fel a modern kor médiáját a programok terjesztéséhez. Elkezdtem feltenni a YouTube-ra az internetről rögtön tölthető játékokat. Ha végre van egy kis idő bekapcsolni a régi gépet, ne kelljen keresgetni a kazettákat, TZX-eket, egyszerűen csak rákötjük a masinát bármilyen youtube képes eszköz hangkimenetére, és mehet a menet! Természetesen ez főként azoknak szól, akik nem rendelkeznek EXDOS-szal, vagy veteránként szeretnek hangból tölteni.

Első játék, Traffic: http://www.youtube.com/watch?v=p-CiBbfP7pE&feature=youtu.be

Csinálok majd valami csatornát ezeknek, érdemes lesz figyelni, mikor kerülnek fel újabb programok a töltögetéshez.

Kíváncsi vagyok a véleményetekre az ötletről, megvalósításról. Persze ha haszontalannak tartjátok, azt is mondjátok nyugodtan!

Kapitány

13
Táp / 12V nincs meg
« on: 2013.August.17. 10:58:49 »
Édesapám nekiállt megcsinálni a régi EP-nket, és az alábbi hibajelenségbe botlott. Tudtok információt adni a feltett kérdésére?
9536-0
"
Kiindulás: nincs 12V.
A 12 V-os stabilizált feszültségcsak akkor lesz, ha az U21 bemenetén (IN) a feszültség nagyobb mint 12 V. Mivel a tápegység csatlakozón a bejövő feszültség csak 9 V, ezért az U21 bemenetére a TR2, TR3 tranzisztorokból álló kapcsolás biztosítja a feszültség megemelését. (Ha jó minden.)
A mérésekalapján az U2 stabilizátor bemenetén a D4 nyitófeszültségével csökkent érték mérhető. (Ube=9,67 ebből 0,6-ot levonva adódik 9,06 V, én 9,02 V-ot mértem. (Az L1 kollektor köri tekercs ellenállását elhanyagoltam.) Ebből így nem lesz 12 V.
A továbbimérések azt mutatták, hogy a TR2 tranzisztor kollektorán és bázisán ugyanaz a bejövő feszültség mérhető: Uc=9,67 V, Ub=9,67 V (Ucb=0 V) ami arra enged következtetni, hogy a tranzisztor kollektor-bázis diódája zárlatos.
Amikor kivettem a tranzisztortmeglepve tapasztaltam, hogy a tranzisztor bázis csatlakozási pont helyén továbbra ugyanaz a feszültség mérhető (Ub=9,67 V), holott a tekercs bázis felőli kivezetése a „levegőben lóg”.
A TR3 tranzisztor felől ekkora feszültségnem jöhet. (Normál esetben ez állítja be a TR3 munkapontját, szabályozza a TR2 működését).
Mivel az elvi kapcsolási rajz szerint a TR2kollektor tekercse galvanikusan nem csatlakozik a bázis körben lévő visszacsatoló tekercshez és a nyomtatott áramkör vezetékezésén sem látni tekercseket összekötő vezetéket, felmerül a kérdés, hogy a nyomtatott áramköri lap alkatrész oldalán az L1 transzformátor alatt van-e összekötés a két tekercs között? Vagy talán a rajz hibás és a két tekercsnek van közös pontja is?
Ha nincs akkor akollektor és bázis tekercsek zárlatosak lehetnek, ezáltal nem lehet elkerülni a trafó kiszerelését.

Mivel a fóliákigen vékonyak és a tekercs kiforrasztása rongálhatja azokat, ha valaki tudna válaszolni a vastag betűvel szedett kérdésre segítene a javítás további menetében.
"
A kapcsolási rajzot csatoltam. Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget!

14
Hardver / COMMODORE Floppy Emulátor
« on: 2013.April.25. 09:48:32 »
Sziasztok!

Rendeltem magamnak egy Commodore floppy emulátort, mert jó áron volt. Teljesen IEC kompatibilis. A klubnapon voltak próbálkozások Commodore floppy EP-hez csatlakoztatásával. Azzal a módszerrel nem tudnám valahogy rácsatlakoztatni az EP-hez? Jó lenne, mert ha jól emlékszem, ahhoz nem kellett EXDOS kártya...

15
For Sale / Tombs of Doom
« on: 2013.March.20. 13:37:16 »
I did not find this game in the collection. Here is an auction with the cassette:

http://szamitastechnika.vatera.hu/egyeb/enterprise_kazetta_tombs_of_doom_1728643286.html

Pages: [1] 2