Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Attus

Pages: [1]
1
EP128Emu / ep128emu több nyelven
« on: 2016.December.11. 13:33:49 »
Hogy az egész ep128emu ne csak a hozzánk hasonló szakbarbár tudással rendelkezőknek lehessen használható.

Tehát elkélne már egy jó WIKI, ami az ep128emu használatát megkönnyítené.

Még valami, amit nagyon hiányolok az egész ep128emu bandában, éspedig a nemzetközi nyelvi fájlok lehetőségét.

Tehát most az egész emulátort csakis és kizárólag angolul tudók képesek igazán használni, spanyol, lengyel, ukrán, német, magyar és más felhasználók csakis angol nyelvismeret birtokában.
GTK programok mindig el vannak látva *.po, QT -k meg *.ts nyelvi fájlokkal.
Nem tudom, talán Istvánt rá lehetne venni arra, hogy ellássa a C kódjait nemzetköziség támogatással?
Tudom, hogy ez neki külön munkát jelentene, hogy elkészítse a kiindulási lefordítandó nyelvi fájlokat és azt beleillessze a kódba.
Amennyiben ilyen lehetőség lenne, sokan vállalkoznának rá, hogy lefordítsák az anyanyelvükre és ezáltal az emulátor nekik ismerős nyelvű menüpontokkal, satöbbivel pompázna bármely nyelvű windows, vagy unix renszerén.
Az egyes nyelvekre történő fordításhoz meg fórumunk idegen ajkú tagjai biztosan örömmel vállalkoznának.

Egyszerűen elképesztően jó emulátort csinált István, de nem ismert az emulátorok világában, többek közt pont a most általam felvetett okok folytán.
Gflorez spanyol, Vicman német, Pear lengyel, így hirtelenjében.

2
Játékok / Enterprise Gamebase
« on: 2011.February.17. 17:27:13 »
Arch64 alatt próbálkozom a jgamebase futtatásával, mind a stabil, mind a dev verziójával.
Az mdbtools -ból a 0.5.7 -es verzióm van.
Nam hajlandó az Enterprise könyvtárban lévõ mdb -t importálni.
 :(
A kedvenc üzenetet kapom:  :twisted:

Code: [Select]
[attila@attusamd jgamebase]$ ./jgamebase.sh
jGameBase V0.48DEV (2010-03-31)
(C) 2006-2010 by Frank Gerbig.

Observing Filesystem Hierarchy Standard (FHS):
  program directory = "/home/attila/jgamebase-dev/jgamebase"
  database directory = "/home/attila/.jgamebase"
  lock file = "/var/lock/jgamebase"

Found unimported access database '/home/attila/.jgamebase/Enterprise/Enterprise.mdb'.
java.lang.Exception: Export script '/home/attila/.jgamebase/Enterprise/Export/export.sh' failed with message:
/home/attila/.jgamebase/Enterprise/Export/export.sh: line 9: 14147 Szegmentálási hiba    mdb-export -H "/home/attila/.jgamebase/Enterprise/Enterprise.mdb" Config > "/home/attila/.jgamebase/Enterprise/Export/Config.tmp"

Egy sort a /home/attila/.jgamebase/Enterprise/Export/export.sh szkriptbõl bemásolva a terminálba és futtatva már egy kicsit bõbeszédûbb:

Code: [Select]
[attila@attusamd jgamebase]$ mdb-export -H "/home/attila/.jgamebase/Enterprise/Enterprise.mdb" Config >"/home/attila/.jgamebase/Enterprise/Export/Config.tmp"
Szegmentálási hiba
[attila@attusamd jgamebase]$

Ezt már megcsinálja szótlanul:

Code: [Select]
[attila@attusamd jgamebase]$ mdb-export -H -Q "/home/attila/.jgamebase/Enterprise/Enterprise.mdb" Config >"/home/attila/.jgamebase/Enterprise/Export/Config.tmp"
[attila@attusamd jgamebase]$

A /home/attila/jgamebase-dev/jgamebase/src/jgamebase/db/Import.java fájl 178. sora:

Code: [Select]
out.println("mdb-export -H \"" + file.getAbsolutePath() + "\" " + table + " >\"" + filename_tmp + "\"");

Ezt módosítottam így:
Code: [Select]
out.println("mdb-export -H -Q \"" + file.getAbsolutePath() + "\" " + table + " >\"" + filename_tmp + "\"");
Persze ez hatástalan, mert a /home/attila/jgamebase-dev/jgamebase/bin/jgamebase/db/Import.class nevû fájlba bele van drótozva a hiba, és mindig újragyártja a hibás szkriptet és azzal próbálkozik.

Ubuntu Carmic koala (64) alatt már elindul az export, létrehoz, már nem üres *.csv fájlokat az Export könyvtárban, aztán hosszú-hosszú percekig pörögnek az események a terminálban, mindig ezek a sorok ismétlõdnek, az egyes adatok importjánál, mindig kiahagyja a sorokat:

A terminálban ez a vége:

Code: [Select]
  Skipping line:13,39,Extras,Name,6,0,Play Game (Disk),,
  because of the following exception: java.sql.SQLException: Import error on line 2 of file /home/attila/.jgamebase/Enterprise/Export/ViewFilters.csv.sle: INSERT on table 'VIEWFILTERS' caused a violation of foreign key constraint 'FKE999A996475830E5' for key (39).  The statement has been rolled back.
  Table 'ViewFilters': 0 rows imported.

Import of database successfully finished.
Found database 'Enterprise'.
Loaded plugin: extractor 'RAR'.
Loaded plugin: extractor '7Z'.
Loaded plugin: extractor 'ZIP'.

Loaded plugin: disk info 'CRT'.
Loaded plugin: disk info 'D64'.
Loaded plugin: disk info 'T64'.
Loaded plugin: music info 'SID'.

Végre leáll és megjelenik a tök üres adabázis.

Kitöröltem a ~/.jgamebase/Enterprise könyvtárat, újraindítottam az importot, majd Ctrl+C -vel lelõttem, hogy idemásolhassak egy hibát:

Code: [Select]
  Skipping line:913,Hamika,1,Basic Program Pack/HAMIKA.zip,HAMIKA.BAS,0,H/Hamika.png,82,74,141,8,92,,18-11-2010,2,2,,1,0,0,3,8,1,0,0,1,0,0,1,1,0,0,,0,0,0,0,,0,1,,0,,8_EP_128k_Tape_FileIO_TASMON_UK.cfg,1,0,0,0,12,186,18,17,,,,,0,1,1,0,-1
  because of the following exception: java.sql.SQLException: Import error on line 1 of file /home/attila/.jgamebase/Enterprise/Export/Games.csv.sle: Invalid character string format for type INTEGER.
^Cattila@attusamd:~/jgamebase-dev/jgamebase$

UHU 2.2 alatti csõdöm:

Az mdb-tools~06pre1-1. és java-jre.6.0.20 van telepítve.
A stabil legutolsó verziójú jgamebase üres *csv fájlokat hoz létre a ~/jgamebase/Enterprise/Export könyvtárban, majd feladja.
A legutolsó jgamebase-dev mindenesetre továbblép, és megjelenteti az üres adabázist.


A letöltött C64 minta adatbázissal szépen mûködik a jgamebase, mindegyik linux telepítésemen.
 :shock:

Kérdésem:

Akármilyen Linux operációs rendszer alatt fel tudta már éleszteni valamelyikõtök Vicman adatbázisát és hogyan?


3
Emulátorok / Lua Spectrum Emulator
« on: 2009.October.03. 18:53:30 »
Lua Spectrum emulátor:
:shock:
Letöltöttem, hátha tudok vele valamit kezdeni.  ;-)
Szerk:
Sajnos semmit.
Terminálból ez a válasz:
lua: zxemu.lua:5: `=' expected near `zxPalette'
Ep28emu debuggerében futtatva sem megy persze.
Ez most még biztos nem az én értelmi színvonalamnak való.  :oops: :oops: :oops:

4
Programozás / FAFO
« on: 2008.November.30. 18:57:46 »
Igen, van: FAFO
Valami Zozo nevû fickó követte el :-)L
Bocsi Zozo.  :oops:
Nekem nem voltak kellemes tapasztalataim a FAFO-val. A szektor átlapolási tényezõje nem épp a legoptimálisabb. Enterprise-n nelem elegendõ volt 820-ra formázni a lemezeket az epdos-al. Valaha írtam egy floppy formázó programot assembly nyelven PC-re, optimalizálva a floppyt adatbeolvasási sebességre. A FAFO-val formázott DD-s lemezeimet iszonyú lassan olvasta be a PC, az Epdos-osakat viszont elég gyorsan. Ha valakit érdekel, oda tudom adni a PC-s formázómat 8086-os assembly forrással együtt. Még XP alatt is mûködik. Tetszõleges sávra, szektorra, oldalra lehet vele formázni. Csupa DOS hívásokkal operál.
EP-re is, PC-re is írtam ddr nevû "disk doktort", amely a hibás szektorokat foglaltra jelzi a FAT táblába. Az ep-s ddr is igen lassan érte el a FAFO típusú lemezek szektorait. Az igaz, hogy a FAFO gyorsan formáz, csak a létrejött lemez lassú.  :(

5
Konvertálás / ZX81 emulátor EP-re?
« on: 2008.November.16. 15:28:37 »
Eszembe jutott, a homelab, meg a zx81 is.  :ds_icon_cheesygrin:
A ZX81-en valóban gondolkoztam, a bátyám jóvoltából azon kezdtem el a Z80 asemblert.
Meglehetne csinálni, mondjuk karakteres LPT-n!  :)

6
Emulátorok / Enterprise és egyéb emulátorok DOS alatt
« on: 2008.September.22. 21:40:25 »
Itt értekezhetünk olyan emulátorokról, melyeknek nem  csak WINDOWS alatt használhatók.

Indítónak szánom ezeket a sorokat:
-
Tegnap közkinccsé tettem DOS-os emulátoromat. Ma ismét elővettem, Windows XP SP1 alatt játszottam vele ismét, élmény volt teli képernyőn játszani a Head over Hells-el. Sajnos SP2 alatt nem látszik semmi, mert rejtélyes módon az emulátorom lekapcsolja a monitort! Kipróbáltam a winfos SP2  és UHU linuxos dosbox emulátoraiban, ott is fekete az ablak sajnos. Amíg Win98-at használtam, akkor még windows alatt is ment. Bevallom azért hagytam abba a fejlesztését, mert ebbe, valamint a hangba beletört a bicskám. SB16-os kártyával gyönyörűen szól.

7
Programozás / Attus programjai
« on: 2008.September.22. 00:09:22 »
 Újra itt  :)
Valóban kb 35 éves voltam a Budapesti EP Klub fénykorában, a "rendszarváltás" hajnalán, és tényleg rakásra írtuk át a Spectrum programokat.
Az EP program cuccaimat CD-re archiváltam, most előszedtem őket, és...
 :!:
DOS-os emulátoromat feltöltöttem ide a honlapra az egyéb katagóriába :!:
Közkinccsé teszem, lehet próbálgatni, továbbfejleszteni!!
Tiszta assemblerben írtam a tasm számára, grafikára kihegyezve, bőven ellátva a forrást kommentekkel.
2004 januárjában hagytam abba, a DOS lealkonyultával. Szerintem azért használható, én sokat használtam, mikor az EP-m floppys része bekakilt, és átálltam PC-re.
Addig is csááá!

Pages: [1]