Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - endi

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7
1
Programozás / Szövegrendező funkciók
« on: 2019.August.07. 20:05:39 »
Valami dereng, hogy a print utasítással valami szövegrendezést lehetett csinálni. De én sose próbáltam, és nem is láttam programot, ami használta volna.
Gondoltam ezt is megismerhetnénk, és akkor még egyet lépünk az EP 100%-os megismerése felé, ami elhozza a világvégét. :)

2
Játékok / Devils Lair
« on: 2019.July.13. 22:44:15 »
Úgy látom ilyen topik még nincs. Nem mintha túl nagy szám lenne a játék, viszont ami érdekes hogy c64-en és cpc-n is tök más az egész.
CPC:
https://youtu.be/utfsCiKvcL0?t=124

3
SOUND: / Random Drum Machine
« on: 2019.July.12. 23:59:35 »
Ez egy kis dobgép lesz, ami random hangokból csinál egy egyszerű dobritmust.
Csak max. z80 frekis emuval műxik, ugyanis az a lényeg hogy 4 nagyon rövid randomizált hangból csinál EGY dob hangot. ebben randomizál mindenféle hang paramétert.
4 ilyen generált hangot tudunk letárolni 4 helyre (1,2,3,4 gombokkal). Space-re új hangot generál. Tehát space-t nyomkodjuk amíg jó hang lesz és tároljuk le valamelyik pozícióba az 1/4-es ritmusban. Enter-el elkezdi lejátszani a 4 dob hangot.
Most még gagyi az egész, a hangzás se jó, de szerintem jó lesz majd ez.


4
VIDEO: / GraCha Sprite System
« on: 2019.April.13. 23:57:10 »
Elkezdtem basic-ben írni egy rendszert karakteres (főleg gracha) módhoz. Poke-okkal műxik és zzzippel fordítható lesz. De a lényeg az lenne ha valaki majd átírná asm-ba (egyszerű lesz), mert én már nem akarok gépi kóddal foglalkozni. De direkt úgy írom meg basic-ben is hogy könnyen átírható legyen.
A lényeg, azaz ilyen funkciók lesznek:
-gracha képernyőt kirajzolja (pálya rajzoló).
-kirak egy 2x2-es "sprite"-ot (gracha elem).
-kirak nagyobb sprite-ot egy háttér bufferből, ami egy gracha képernyő (megadható a sprite mérete).
-visszarajzolja a gracha pálya 2x2-es vagy más megadott méretű részét.
-gracha pálya betöltés.
-gracha háttér képernyő betöltés (lényegében egy másik pálya). ide rajzolhatjuk a sprite-okat, akármekkorát is.
-olyan sprite rajzoló, ami egyszerre rajzol ki sok sprite-ot. ez azért szükséges, mert gyorsabb lesz tőle, mintha basicből vezérelnék egyenként a sprite rutint. tehát basicben csak meg kell adni mondjuk 8 sprite koordinátáit és sprite számát (hogy melyikeket rajzolja ki), meghívjuk ezt a rutint és kirajzolja őket egyszerre.
-valami scroll dolog. egyelőre valszeg ez csak annyi lesz hogy a pálya kirajzoló megadott eltolással tudja kirakni a pályát.
-dupla bufferes kirajzolás, azaz egy háttér bufferbe rajzol mindent, azután azt megjeleníti. esetleges villogások elkerülésére.
-mindenféle automatikus raszter színező rutinok, hogy aki nem akar vagy nem tud gracha editorban színezni, annak is legyenek szép színei. :)
-valamiféle ütközésvizsgálat: ez lehet sprite-ok közötti és a pályával.
-valami particle rendszer (sok karakter gépi kóddal való mozgatása, pl robbanás).

Elvileg mivel ügye karakteres képernyő, ez olyan gyors lehet, hogy akár úgy is megfelelő sebességű lesz, ha az egész képernyőt folyton visszarajzoljuk és rárajzolunk 8-10 "sprite"-ot.

A lényeg pedig az lenne hogy ezzel a rendszerrel könnyen lehessen basic-ben látványosabb játékokat csinálni.

Gépi kódra majd akkor kell átírni, ha kiforrott az egész.

5
Történelem / Mit szerettek a legjobban az Enterprise-ban?
« on: 2019.April.06. 20:21:23 »
nem is tudom hova írjam ezt, talán ide.
nektek mi a "toplista" az EP-s dolgok között? vagyis mit szerettetek benne a legjobban?
valahogy ilyen formában, nekem ezek:
1: basic+exos! :)
2: z80
3: graf képességek
4: hang képességek

6
Programozás / Endi álom projektje
« on: 2018.November.04. 12:43:58 »
Nem akartam a másikba írni, de egyre jobban foglalkoztat egy ilyen game ötlete:
-3d játék, sprite-okkal, mint a book of life játékom (de nem csak 90 fokos forgással és blokkos mozgással), volt pár ilyen specy játék is, pl autóversenyek, vagy ez a motoros, de talán a leglátványosabb a savage átvezető pálya.
-azaz megyünk a térben, sprite-okból áll a környezet (fák, sziklák stb).
-technikailag úgy lenne, hogy letároljuk a 3d pozíciókat, hogy ne kelljen számolni. mondjuk a kamera csak egy irányba mehet, valami versenyzős játék például.
-a sprite-ok is le lennének tárolva a távolságnak megfelelő méretben, de csak vízszintes összenyomással, hiszen a függőleges összenyomást meg lehet írni úgy, hogy semmit se lassítson (sorok kihagyása).
-kérdés milyen graf. módban lenne a legjobb. 256 szín kis felbontás, de ha egész képernyőn menne, negyedelt függőleges felbontással, akkor elég látványos lehetne. esetleg 16szín, felezett függőleges felbontás...
-lehet, hogy ezt nem lehet megcsinálni elég gyorsra, úgyhogy akciójáték nem nagyon lehetne belőle... akkor valami más kéne, ez esetben a szabad mozgással jó kis mászkálós játékot lehetne csinálni...

7
Programozás / Wormteam - basic game
« on: 2018.February.03. 19:39:13 »
na ebből az lesz hogy minél jobban be kell tölteni a pályát, viszont random jelennek meg akadályok.
majd lesz 10 pálya és a végén %-ban megkapjuk hogy mennyire voltunk hatékonyak.

8
Programozás / 3D EP-n
« on: 2018.January.15. 11:12:55 »
Én biztos nem fogok 3d-t csinálni semmilyen formában, mert mindig is hülye voltam a matekhoz. :)
De ötleteim vannak. Pl: a mai pc-s háttérrel vajon miket lehetne kihozni egy régi gépen? Gondolok itt arra, hogy ügye egy gyors pc-n milyen szép képeket tudunk konvertálni, akkor valamilyen módszerekkel bizonyára a 3d-ben is el lehet érni érdekes dolgokat.
Nem csak a wire vagy polygon alapú 3d-re kell gondolni, lehet az voxel vagy valami fake dolog is.
Én a Blender nevű kiváló, ingyenes 3d programot használom (munkában is), napi több mint 8 órában, már lassan 15-20 éve. Pythonban lehet programozni, tehát pl egyszerűen lehetne írni valami exportert, ami EP-re optimalizált 3d-t ment ki.
Vagy lehetne mindenféle egyéb adatot generálni valami fake 3d-hez.

9
EP128Emu / Copy/Paste az emulátorban
« on: 2017.November.19. 17:57:29 »
Nem lehetne valamiféle copy/paste rendszert csinálni az emulátorban?
Hasznos lenne pc-vel való együttműködéshez.
Elég lenne ha Exos alatt műxik, azaz pl a keyboard csatornára át tudna menni a paste adata.
Na persze ha valahogy mondjuk kép információt is tudna, az se lenne rossz. :)

10
Programozás / Xorgame 2
« on: 2017.November.16. 12:23:18 »
nocsak, egy specy játék ami hasonló, sőt, majdnemhogy jobb ötlet
http://torinak.com/qaop#128#speed=1#l=https://speccy21.000webhostapp.com/qaop/tapes/XORKA.tap

11
Programozás / Speedbit - basic game (finished)
« on: 2017.November.12. 12:04:47 »
Na ez készült el előbb. Ez egy mai pörgős mobiljáték stílusú game, ami nagyon nehéz. De ha ráérez az ember akkor élvezetes lesz. Mobilon divat az ilyen tök egyszerű de idegbeteg módon nehéz játék, lásd Flappy Bird. Na ez is hasonló.
Mellékelve a basic forrás snapshotban, és a zzzippelt, ami a játszható verzió.
A pálya kirajzolás lassú az elején, de aztán a játék már pörög. :)
A grafika direkt ilyen "művészi". :)

videó: https://youtu.be/KphyE25Truo

12
Programozás / Magic Bit - basic game (finished)
« on: 2017.October.30. 19:08:22 »
na ez is elkészült, Magic Bit lett a neve.
mellékelve a végső zippelt verzió és a basic forrás

video: https://youtu.be/AIAhGbhZv_E

13
Programozás / Körökre osztott játék
« on: 2017.October.27. 10:50:52 »
érdekes ötlet, körökre osztott platformjáték! és jó is!
ios-ra most jelent meg, de úgy nézem ez már egy régebbi játék pc-n
https://youtu.be/USu1sHFk_rE

érdekes, mert ilyesmin gondolkodtam hogy ep-re csinálok egy ilyesmit :)

14
SOUND: / RaMuGe demók
« on: 2017.October.23. 16:13:41 »
Ebbe a topikba rakok kis demókat, jobb generált zenékkel.
Az egyszerű basic program esc szekvenciákat tölt be és azokat játsza le. STOP-ra leállítja a zenét és újat választhatunk (jó a basic exception handle utasítása erre, mert a sound buffer amikor megtellik, máshogy nem lehet kilépni belőle, bár asszem ez is tud exception-t generálni.)
Itt az első. (Snapshot-ot értelemszerűen nem tudok adni ebből, mert külső fáljokból tölt.)
Van második és harmadik is.

Elneveztem a dalokat, hogy érdekesebb legyen. :)

Youtube 1: https://youtu.be/Kpxy4CQ8a88
Youtube 2: https://youtu.be/TsPO_GgEFX0
Youtube 3: https://youtu.be/jg2vVI3uSV0

15
Egyéb témák / Ki mit dolgozik?
« on: 2017.September.10. 17:34:49 »
ha nem titok, érdekelne hogy ki mit dolgozik.
azt tudjátok hogy én játékfejlesztésben dolgozok (2000 óta), azelőtt pár évet dolgoztam mint fizikai munkás is :)


Pages: [1] 2 3 4 5 6 7