Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Povi

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 97
1
Programozás / Re: Treasure Cave
« on: Yesterday at 20:03 »
micsoda Easter Egg van a toplistában:

Nick   1000
Dave  800
Bruce  600

:-)

2
Programozás / Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« on: 2019.January.17. 14:47:44 »
egész jól áll már a WallPipe, jövő héten szombaton viszem az EP klubba!

találtam egy nagyon hasonló játékot, CPC-n és Speccire is létezik:
Pipe Mania

Specci:
https://www.youtube.com/watch?v=T6GfUtapqkI

CPC:
https://www.youtube.com/watch?v=PaSB3qQ7oYA

3
Programozás / Re: Randomize - véletlen szám generálása
« on: 2019.January.17. 10:40:24 »
Ha a teljesen egyenletes eloszlás a fontos, akkor talán célszerűbb lenne a generálandó számoknak megfelelő méretű táblázatot 0 és 15 közötti értékekkel egyszerű növekvő sorrendben feltölteni, és utána a táblázatból véletlenszerű címről választani a következő elemet, amelynek a helyére az utolsó kerül, és a táblázat mérete eggyel csökken:

Hm... köszi, kipróbálom!

4
Programozás / Re: Randomize - véletlen szám generálása
« on: 2019.January.16. 22:18:14 »
próbáld meg, hogy and 0fh esetén milyen lesz a végeredmény a 16-tal való osztás helyett
Először azzal próbáltam, azzal se volt túl jó, de aztán valahol azt olvastam, hogy szerencsésebb inkább a 16-tal osztás, ezért maradt így, persze ez nyilván algoritmus függő is.

5
Programozás / Re: Randomize - véletlen szám generálása
« on: 2019.January.16. 22:16:38 »
Ugyanaz a zene nem fordulhat elő kétszer egymás után, és a régebben játszottaknak nagyobb a valószínűsége.
Az nem fontos, hogy ne legyen egymás után ugyanaz a két érték, inkább az eloszlás a problémás.

6
Programozás / Re: Randomize - véletlen szám generálása
« on: 2019.January.16. 22:14:45 »
Lehet, hogy ez csak véletlenül fordult elő, de az probléma, ha következetesen mindig ugyanaz az elem ritka. Mivel a függvény az R regisztert is használja, elvileg az is ronthatja a kimenet minőségét, ha a hívások időzítése nem szerencsés. A sebesség mennyire fontos?
A sebesség nem annyira fontos. Lehet, hogy az R regiszert csak a seed feltöltéséhez kéne használnom?

7
Programozás / Re: Randomize - véletlen szám generálása
« on: 2019.January.16. 17:39:09 »
próbálkozom az István féle random függvénnyel a wallpipe játékban:
Code: [Select]
random:     ld   hl, 0x7fff                 ; * random seed
            ld   a, r
            xor  l
            add  hl, hl
            xor  h
            ld   l, a
            xor  h
            ld   h, a
            ld   (random + 1), hl
            ret

van egy 16 elemű táblázatom, ahol a lehetséges formák vannak letárolva:
rnd_table: db  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1

vagyis a 8-as és 9-es fele olyan arányban kéne jönni, mint a többi (1-7) elemnek

az random függvény eredményét 16-tal osztom, és ez alapján olvasom ki a táblázatból az értéket

sajnos nem igazán egyenletes az elemek eloszlása, van, hogy egy-egy elem csak nagyon soká jön.

Van-e olyan random fv., ahol ez az eloszlás egyenletesebb? pl. 64 "húzás" után legyen 3-5 db.  az 1-7 elemekből, és 1-3 db. a 8-as 9-esből?

8
Hardver / Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« on: 2019.January.13. 10:47:14 »
Hi,
no problem, nobody blames you about of the cursor positioning problem :-)
I guessed the error casue similar as you wrote. It seems, some internal variables are not updated, when exos variable for positioning is set.
Currently I am working other part of the game, later I'll try to fix the issue, thanks for the source code. In my opinion, "hacking" is not desirable, it should be works with EXOS coordinates, in any graphics mode.

9
Programozás / Re: UNIX Enterprise-on
« on: 2019.January.10. 17:32:38 »
tulajdonképpen egy PDP-11 emulátort kezdtél írni Z80-ra?
igen, ez alapján a javascript emulátor alapján, ugyanazt a HDD image-t is használom...
http://pdp11.aiju.de/

persze egyszerűbb lett volna átírni C-be, és azt lefordítani, de úgy nem lett volna kihívás... :-) és kb. 1/4 sebességű lenne ehhez képest :-)

10
Hardver / Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« on: 2019.January.10. 11:11:43 »
Meg tudja tesztelni ezt a fix egér meghajtót?
The pointer still jumps to the same wrong coordinates... (x = 144 instead of 72)
The pointer should be at the center of the bottom brick icon on the left side, in the black box
And it is not deleted, if I move the mouse, so, two pointers will be on the screen.

11
Hardver / Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« on: 2019.January.09. 17:48:38 »
Alakul...
Most jön a folyó víz logikája... :-)

A LEVEL és a SCORE pontok még csak statikus grafika, a "Score Needed" már változóból jön, a "Clock" is szépen számol vissza 1 másodpercenként (még nem történik semmi, ha lejár)

12
Egyéb témák / Re: 2018 termése
« on: 2019.January.09. 09:26:28 »
/OFF

Hát, majdnem. Ugyanis a Povi ebben a hozzászólásában csatolt zene5.com fájlt nem akarja más típusként letölteni. Ki érti ezt?

/ON

Azt ne is töltsd le... Csak munkaközi demó :-)
Ugyanaz a zene van a Digizenés Nyan Cat alatt :-)

aprópó: a Nyan Cat-ből két változat is készült, az egyik az István féle 4kB-os, amiben a Szipucsu féle konvertált MIDI zene van, a másik pedig a nyan9.com névre hallgató, amiben a C+4 változatból "szerzett" digi sample-k vannak, ahhoz készült ez a kis zene5.com, abban próbálgattam a kétszólamú lejátszást.

13
Egyéb témák / Re: 2018 termése
« on: 2019.January.07. 10:32:09 »

14
CPC-ről / Re: Adiós a la Casta
« on: 2019.January.06. 13:08:09 »
egyébként nagyon tetszik, hogy milyen szép grafikát ki lehet hozni négy színből, sokkal többnek tűnik

15
Hardver / Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« on: 2019.January.06. 13:07:05 »
Azért nem lesz minden piros benne? Endi már biztos akarná mondani a színátmeneteket.
max. dither-rel lehetne megoldani, 4 színű palettát használok, fekete, kék, piros és fehér.

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 97