ENTERPRISE KLUB
2019. május 25., 1055 Budapest, Nyugati tér 9. 14-19 óráig
Részletek
Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Tomato77

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 13
1
Egyéb témák / Re: Ki mit dolgozik?
« on: 2019.May.21. 11:08:38 »
Kőműves nincs véletlenül a társaságban? :)

2
Történelem / Re:Mit szerettek a legjobban az Enterprise-ban?
« on: 2019.April.07. 09:19:48 »
vagyis mit szerettetek benne a legjobban?
Kiskoromban:
- Basic
- a gép külseje a színekkel és a beépített joy-jal
- a fekete háttér + zöld betűk + piros kurzor + kék státusz sor (tök hangulatos)
- key click hang

Most:
- Nick chip, LPT
- EXOS
- Bővíthetőség
- Memóriakezelés

3
Játékok / Re: Banana 2
« on: 2019.March.14. 23:19:04 »
Majd azért megnézem. Bár van egy módszer, amivel tudok színátmeneteket gyártani, de érdemes minél jobban betárazni.
Mindjárt a Draw_Room() függvény elején található a Col[] tömbben. Egy sor egy-egy színátmenet, mindegyik két pályán látható (2*12=24 pálya van):

0, 96, 68, 12, 44, 12, 68, 96,      // dark purple
0, 128, 16, 144, 2, 130, 18, 130,   // green
0, 64, 8, 72, 1, 65, 9, 65,         // red
0, 64, 192, 136, 24, 88, 17, 145,   // brown
13, 97, 232, 56, 112, 148, 70, 102, // pink - blue
0, 32, 224, 4, 196, 36, 228, 172,   // blue
0, 192, 24, 216, 3, 195, 27, 195,   // yellow
0, 96, 40, 12, 76, 108, 37, 101,    // purple
0, 132, 20, 148, 6, 176, 48, 128,   // cyan
7, 56, 192, 0, 64, 8, 72, 1,        // gray - dark red
120, 49, 120, 56, 28, 56, 120, 49,  // gray - brown
8, 136, 24, 16, 48, 160, 32, 40 };  // rainbow

A program "dithereli", hogy az egész képernyőt kitöltse és színátmenetnek tűnjön, ne csak 8 színnek egymás alatt.

4
Játékok / Re: Banana 2
« on: 2019.March.14. 12:27:30 »
Ezeknek a színátmeneteknek a kódjai megvannak neked külön leírva?
Tessen nézni forráskódot! :) A Draw_Room() függvény elején vannak a színkódok, meg is van kommentezve, hogy melyik csoport melyik színű hátteret jelenti.

5
Játékok / Re: Banana 2
« on: 2019.March.14. 09:49:29 »
Végigjátszottam a játékot. :) Közben mentegettem képeket. Igyekeztem úgy, hogy minden banán látható legyen. A fehér csíkok azt jelölik, melyik ajtó hová vezet (nem feltétlen oda-vissza, nyilazni nem volt kedvem), a sárga pedig azt mutatja, hogy melyik kukac melyik növényt eszi meg. A kulcsokat nem jelöltem be, a színük alapján látszik, melyik ajtót nyitják.

6
Játékok / Re: Banana 2
« on: 2019.March.12. 15:52:26 »
bár asszem a raszter színezés ott nem fog menni.
Meg úgy tudom, a CPC nem tud attribútum felbontást, a játékban pedig a teljes menü attribútum módban van.

7
Játékok / Re: Banana 2
« on: 2019.March.12. 15:46:42 »
Ha kevés a hely képek tárolására, akkor használható lehetne az epcompress
Bevallom, nekem nem világos, hogyan működik: a memóriában folyamatosan tömörítve tárolja az adatokat, és csak azt csomagolja ki, amire épp szüksége van, vagy csak a diszken van tömörítve, és betöltéskor az egészet kicsomagolja, ekkor viszont ugyanúgy kell neki 7 szegmens. Igazából 128K-ban elfér, úgyhogy nem tervezem a tömörítést.

8
Játékok / Re: Banana 2
« on: 2019.March.12. 09:22:05 »
Az Orlandós képernyőn egy térkép lett volna a minyonok kezében, de nagyon kicsi volt a hely, felismerhetetlen lett. Majd csinálok egy screenshot-ost, amin be lesznek jelölve a kulcsok, kukacok, és a hozzájuk tartozó ajtók, növények.

9
Játékok / Re: Banana
« on: 2019.March.06. 13:57:20 »
a grafikának csinálnék egy újverziót
Akkor az már valami tök más lenne.

10
Játékok / Re: Banana
« on: 2019.March.06. 02:06:39 »
A Banana+-ban is kijavítottam a billentyűzet kezelést, rendesen működik két játékossal is. Valamint a Laci által talált menühiba is megoldódott.

11
Játékok / Re: Banana 2
« on: 2019.March.05. 03:03:32 »
A Banana 2 javított, és talán végleges változata:

- István által kijavított, kattanás mentes "banana" hang szól benne. (Köszi, István!)
- Volt egy bug: felcserélt minyonoknál ha újra csillagokat vettünk fel, és már épp villogott a keret, akkor úgy maradt, ez javítva.
- A legfontosabb: utánanéztem, hogyan lehet a billentyűzetkezelést javítani, és a B5h porton keresztül a billentyűzet mátrix lekérdezésével sikerült megoldani, hogy a gombok nem akadnak össze a belső joy-jal. Így külső joystick nélkül is tud rendesen játszani két játékos. Ez a hiba a Banana+-ban is benne van, lehet, hogy azt is kijavítom.

12
Játékok / Re: Banana 2
« on: 2019.March.03. 13:46:44 »
ritka az olyan játék ami az exos sound-ot használja zenéhez vagy akár hangokhoz is
A következő is ilyen lesz, úgyhogy picit talán javítunk az arányon. :)

Amúgy nem vettem észre, hogy olyan nagyon lassítana. Egy hanghoz 12 bájtot kell a SOUND: csatornára küldeni. Itt három szól egyszerre, az 36 bájt hangonként. Egyetlen sprite kirajzolása ennél nagyobb adatmozgatást igényel. Lehet, hogy ha pergősebb lenne a zene és gyakrabban kellene írni a csatornára, akkor érezhető lenne.

13
Játékok / Re: Banana 2
« on: 2019.March.03. 13:33:03 »
SOUND: csatorna, és minden ciklusban próbál escape szekvenciát küldeni rá. Ha nem sikerül, mert tele a puffer, akkor azt a hangot újra próbálja. A Next_Sound() funkció próbálja megszólaltatni a következő hangot.

14
Korábbi összejövetelek / Re: EP Klub - 2019 március 2.
« on: 2019.March.02. 21:57:28 »
Még pár kép:
22870-022872-122874-222876-3

15
Játékok / Re:Banana 2
« on: 2019.March.01. 12:24:12 »
Az ajtónyikorgás jó ötlet.
Eredetileg az ajtót animálni se akartam, csak jött az ötlet, hogy némelyik nyíljon kulccsal. Ha már kulcsos, akkor legyen látványos, amikor a kulccsal kinyílik, de annyira megtetszett az anim, hogy minden ajtóra rákerült, és akkor kapott hangot is.

A zenét is mi csináltuk. A lányom egy játék szintetizátoron találta ki azt, ami a játék alatt és a játék végén hallható, a menü zenéje pedig tőlem van: mosogatás és zuhanyozás közben mindig dünnyögök, és ez a dallam megtetszett. 

Kb. 4 hónap volt a teljes fejlesztés, tulajdonképp a Banana+ után egyből nekiálltunk. Maga a grafika kb. egy hónap lehetett. Egy-egy objektum hamar elkészült, a minyonok fázisaiból is sokat lehetett másolni, de mindig volt valami, amin módosítani kellett. A zene is eltartott egy ideig, mire megszólalt, ezt próbálgattam basic-ben, amikor a zene topikban kérdezősködtem múltkor, aztán Endi ötletével átirányítottam fájlba a SOUND: csatornát megnézni, hogy milyen szekvenciákat csinál. Volt még az elején nagyjából egy hónap szívás, mire elindult egyáltalán, mert hiába indultunk ki az előző részből, a memória használata teljesen át lett alakítva, és mindig felülírt valamit, amitől lefagyott. Nagyon össze kellett válogatni, hogy melyik szegmensen mi legyen, hogy elférjen, ez benne is maradt a forráskód végén kommentben. Bevált debug-olási módszer lett a keretszín váltogatása, abból láttam, hogy meddig jutott el. :) A harmadik rész sokkal egyszerűbb lesz, mert ez a szerkezet megmarad, "csak" a grafikát, zenét és a Game() rutint kell átírni. :) 

Feltöltöm ide, hogy a grafika hogyan készült Paintben, talán érdekes lehet. Bár ez lebuktat, hogy van egy rejtett képernyő is a programban. :) Aki először jelzi, hogy megtalálta és jön is a fórumtalira, kap egy doboz minyonos Tic-Tac-ot. :)

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 13