Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - ergoGnomik

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 40
1
SOUND: / Re: MIDI to BASIC
« on: 2020.January.20. 12:28:49 »
Köszi, nagyjából értem...
A bájtok legfelső bitje mindig jelző bit, a tárolt érték kiszámításában nem játszik szerepet. Ha az értéke 1, akkor az adott bájt feldolgozása után még nem értünk az érték beolvasásának végére. Ha az értéke 0, akkor az adott bájt feldolgozása után elértük az érték beolvasásának végét.

Valami hasonló algoritmust lehet elképzelni:
  • Nullázzuk az értéket tároló változót. (pl.: LET VALUE = 0)
  • Beolvassuk a soronkövetkező bájtot. (pl.: beolvassuk a MIDIBYTE nevű változóba)
  • Ha nagyobb az értéke 127-nél, akkor a tárolt értéket megszorozzuk 128-cal és hozzáadjuk az alsó hét bit értékét. (pl.: LET VALUE = VALUE * 128 + MIDIBYTE - 128)
  • Ha kisebb az értéke 128-nál, akor a tárolt értéket megszorozzuk 128-cal és hozzáadjuk az alsó hét bit értékét. (pl.: LET VALUE = VALUE * 128 + MIDIBYTE)
  • Ha nagyobb az értéke 127-nél akkor folytatjuk a 2. ponttól.
  • Kész.

2
SOUND: / Re: MIDI to BASIC
« on: 2020.January.17. 23:45:27 »
Próbáltam készíteni egy ábrát, hátha ez jobban magyarázza.
24254-0

3
SOUND: / Re: MIDI to BASIC
« on: 2020.January.17. 12:08:01 »
Ezt nem értetted meg. Az idézett IstvanV hozzászólásban azokat az ikszeket egyetlen kettes számrendszerben leírt értéknek kell kezelni, amit szétdarabolsz annak függvényében, hogy az értéket amit le akarsz írni, hány hét bites csoportban lehet ábrázolni. A 128 azért lett 81h és 00h, mert a 128 az 10000000b. Az első bájtba belekerült az elejére az 1 jelzőbit, hogy ez nem a legkisebb helyiértékű bájt, ezért lett nyolcas az eleje, és belekerült az 1 legmagasabb helyiértékű bit a 128-ból, de az a legkisebb helyiértékre, ezért egyes a vége. A második bájt legfelső bitje nulla, mivel ez a legkisebb helyiértékű bájt, a többi meg azért nulla, mert a 128-ban az alsó hét bit mind nulla.

4
Játékok / Re: Enterball
« on: 2020.January.09. 17:05:18 »
Sebességre ne hasonlítsd össze a két CPU-t, pl a Z80-ban a NOP 4 órajel ciklus, a MOS-ban meg 1, és a +4-ben a CPU ugyan 2MHZ, de csak a kereten fut annyival, az aktív képen nem tudom pontosan mennyi, de kb a fele.
Az NMOS 6502 származékokban a NOP két órajel ciklus, a CMOS leszármazottakban nem tudom, de talán ott is. Nincs 2 MHz, csak ~1,77, a PAL gépekben, az NTSC masinák majdnem 1,79 MHz-en futnak. Az órajel a képterületen a megjelenítés és a memória frissítés idejére a felére kapcsol, de nem a teljes sorban, így egy kicsit felette lenne átlagban, ha nem lenne a két "badline" minden karaktersor váltásnál. Illetve erővel le lehet korlátozni a sebességet fixen fél sebességre, de ez azért nem gyakori húzás. A "double clock" módban 109 ciklus van a kereten, 65 a normál sorokban és 22+3 a "badline"-okban. "Single clock" módban 57 van a kereten, 57 a normál sorokban és 14+3 a "badline"-okban. Ebből vissza lehet számolni a sebességek arányát, ha ez valakit érdekelne.

5
EP128Emu / Re: EP128emu
« on: 2020.January.06. 17:11:39 »
- Az EP128 emulátort le lehetne fordítani ... Androidra
Valaki már megtette ezt az emulátor testvérével. Lásd a Plus4world fórumát.

6
SOUND: / Re:Re: MIDI
« on: 2020.January.02. 09:36:07 »
Az előnyét még mindig nem értem, mert ebben az esetben mind a négy csatornát ott játszották le, és minden csatornánál ki kellett írni az értéket a $d418-ra, ezt megtehették volna 4 bites mintákkal is :)
Nem az volt, hogy 2 3 bites mintát összeadtak, és az került ki a $d418-ra, és ezt eljátszották a másik 2 csatornával is?
Hát nem igazán. Ez a virtuális 4. csatorna volt. Amellett hogy digit játszottak, megmaradt a normál 3 SID csatorna a hagyományos zenelejátszásra, a hangerő némi csökkenése árán. Én úgy értettem, hogy szipucsunak is ez volt az elképzelése. A sima DAVE zenélés mellé valahogyan pluszban digitális hangokat odatenni.

Viszont az jutott eszembe, hogy itt ezzel lehet hogy árnyékra vetődnénk. A 6581-en azért működik biztosan, mert amikor a csatornák nincsenek aktívan hajtva (0 jelszint) az analóg erősítők szivárgása miatt akkor is van áram a fő hangerő szabályzóban, amit lehet modulálni. A DAVE tisztán digitális kimenetén ez nem biztos hogy jól működne. Persze egy próbát ettől még megérhet.

7
SOUND: / Re:Re: MIDI
« on: 2020.January.01. 12:01:27 »
Ezt nem értem, az eltolt 3 bit nem adott hangot akkor nem? (mert ott a filter beállítások vannak)
Szerintem pedig jól leírtam. A regiszter írásoknál a 3 bites mintát nem feltolták a bájt felső felébe (-xxx----), hanem a négy bites hangerő tartomány felső felében játszották le (----1xxx). Tehát a $D418 írásoknál az értékek a 8-tól 15-ig tartományba estek.

Jogos.
Illetve ha az megoldható, lehet lejjebb is menni, például minden harmadik az még mindig 5200 Hz, ami a normál A hang felett több, mint két oktávig jó, vagy a negyedikeknél is van 3900 Hz, ami bizonyos effektekhez és dobokhoz simán lehet jó.

Ja, és BÚÉK mindenkinek!

8
SOUND: / Re:Re: MIDI
« on: 2019.December.30. 09:19:52 »
Csak úgy lehetne, hogy az egyik oldalról a digi szól, akár több csatorna is, a másik oldalról meg 2 hang , és 1 zaj, az egyik hangcsatornát fel kell áldozni a megszakításnak...
Vagy trükközöl, mint C64-en. Ott azt csinálták a virtuális 4. digi csatornánál, hogy nem teljes bitmélységben játszották a digitális mintákat a hangerő regiszteren ($D418). A normális négy bites (0..15) felbontás helyett hármat használtak, és azt eltolták a négy bites tartomány felső felébe (8..15). Így a kecske sem éhezett és a káposztából is maradt valamennyi. A TV hangerőszabályzóját meg csak tudja az ember, hogy merre van. ;)

Illetve, ha bírja a program és a gép videó memóriával, akkor olyan LPT-t készíthetsz, amiben minden második rasztersor megszakítást generál. Az 50*312/2=7800Hz, ami már nem rossz lejátszási sebességnek, ha visszafogod a digi hang maximális frekvenciáját. És így nem kell feláldozni egy csatornát sem.

9
CPC-ről / Re: Green Beret
« on: 2019.December.15. 19:14:48 »
/OFF

A SID kártyával kapcsolatosan felmerülhet a kérdés, honnan is lesz bele SID csip? Az "ipar" már ráment a kérdésre, és több árfekvésben is kínál már megoldást az egyre fogyó számú és dráguló eredeti IC-k helyettesítésére.

SwinSID Ultimate
FPGASID
ARMSID

/ON

10
Hardware / Re: SymbiFace3 is near your Enterprise...
« on: 2019.December.14. 17:42:54 »
I think that  SF3 simulation is not viable...
How so? The whole Enterprise computer with Z80, custom ICs, PAL display effects and artefacts, as well as WD-1772 and floppy drives can be emulated. Why not SF3?

11
CPC-ről / Re: Inside Outing
« on: 2019.December.14. 17:37:21 »
Ezek úgy értendőek, hogy az EXT1 csatlakozón a normál, plusz a lehetséges két további tűz gomb?
Nekem még zavarosabb a kép. Mert azt még érteném, hogy például V vagy második külső joy tűz: tárgy felvétele, de az eredeti megfogalmazásról nem tudom elképzelni mit is csinál.

12
CPC-ről / Re: Green Beret
« on: 2019.December.14. 17:32:34 »
Sorry Google did a very bad translation...
See? That's why I told you sometime before that you shouldn't waste your time on it. A lot of people will understand it in English; those who can't can ask others who do. Although I never was asked for help, I'd be willing to translate to Hungarian some English posts if someone requests it.

13
Történelem / Re: Mire gondolhattak az EP tervezői?
« on: 2019.November.09. 13:08:58 »
... a belső hangszóróhoz igazították a Dave képességeit. ...
Azt inkább ahhoz méretezték, hogy nem akartak digitális-analóg átalakítóra költeni, ehelyett olcsó ellenálláslétrát építettek be, azt meg szintén nem elszállt árú alkatrészekből csak 6 bitest lehet a gyártási pontosság miatt.

Quote
A gyorsan melegedő Nick miatti pixelhibák is szinte észrevehetetlenek az antennacsatlakozós gépnél. Biztos arra gondoltak, hogy az alapgépet fogja használni mindenki a legalapabb tartozékokkal.
Akkor nem fejlesztettek volna egyáltalán monitor kimenetet, és még csak annyi pénzt sem öltek volna bele, hogy átcímkéztessenek a géphez valami kommersz megjelenítőt. (Zozo biztosan tudja a típusát, hogy mit terveztek használni.)

Quote
Szóval, talán arra gondolhattak, hogy ott lesz a sarokban az EP valami adatnyilvántartás céljából, külön hangszórók nélkül és egyszerű monitorral/tévével.
Számomra még eddig nem derült ki, hogy pontosan milyen piaci szegmensre is próbálták belőni az Enterprise-t. Nem is állítom, hogy rendesen megpróbáltam volna utána járni. De sima irodai használatra a képességei azért egy kicsit túltervezettnek tűnnek.

14
Hardver / Re: HW készítés
« on: 2019.November.08. 13:47:24 »
/OFF
Vagy egy órát gondolkoztam azon, hogy hozzászólok, de végül is inkább nem. Ferrot megsérteném, glorezt meg még jobban összezavarnám. SZVSZ nem jók az ötleteitek. Olvassatok többet több processzoros rendszerek felépítéséről!

I was thinking about writing a post for at least an hour but I better refrain. Ferro would be offended and glorez would get even more confused. IMHO, your ideas are wrong. Read more on architecture of multi-processor systems.
/ON

15
Programozás / Re: Párhuzamosított programozás
« on: 2019.November.03. 20:38:07 »
az hogy több különböző eszköz (proci) elvégez több különböző feladatot, amelyek egy közös feladat részei, nem párhuzamosítás!
Értem. Tehát ha egy időben különböző dolgok történnek, akkor azok csak akkor történnek egy időben, ha azonosak. Vagy tulajdonképpen mi a fene az időbeli párhuzamosság meghatározása?

Quote
pl. ilyen a mai videókártyák rendszere is. ott több tucat (vagy több száz) mag számolja ki a képet.
És akkor gondolom az összes feldolgozott primitívre a videokártyák az összes shadert lefuttatják, és mindegyik shadernek az eredénye azonos mértékben jelen lesz az összes primitív megjelenített képében. Mert másként a magok más munkát végeznek és volt-nincs párhuzamosság!

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 40