Fontos klub információ
Important club information
Welcome, Guest. Please login or register.


Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - szipucsu

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 402
1
SOUND: / Re: Zeneprogramozás
« on: 2020.April.02. 22:45:32 »
De nem ugyanaz lett az eredmény, mert olyankor hajlítja a hangot, nem pedig két különböző hangmagasságot váltogat
Meg lehet úgy is csinálni, hogy ne hajlítsa a hangot, hanem előbb hallgasson el a hang 0 hangerőre, utána változtassa a hangmagasságot, a következő fázisban szóljon újra. Csak ehhez sok fázis kell. Nulla nem is lehet a fázis hossza (a midinél lehet), legalábbis az envelope numberen belül nem. Talán C-ben meg lehet csinálni.

Amúgy a következővel kísérleteztem, így egy csatornán is viszonylag érdekesebb hangzást lehet elérni, de a sebesség miatt ezt is inkább C-ből lehetne. Azért is van benne a 0 hangerejű hosszú hang, hogy amíg az szól, addig össze tudja kapni magát a gép és ne szaggatva játssza le azt, ami a cikluson belül van:
* one channel sounding.ep128s (63.39 kB - downloaded 2 times.)
Még a 120-as sorban lehet más számokat is megadni 12 helyett, pl. 7-et vagy akár 0-át (12 egy oktávval magasabb, 7 egy kvinttel magasabb, 0 ugyanaz a hang), és utána a zárójelben lévő műveletet is lehet máshogy összehozni.

2
SOUND: / Re: Zeneprogramozás
« on: 2020.April.02. 20:31:57 »
Közben találtam a gépemen egy programot, ami véletlenszerű "zenét" generál. A dátum szerint 2017 végéről származik. Valószínűleg én írtam, de már nem emlékszem. Itt a fórumon nem találtam, így most itt van. Ez inkább a trance stílus rajongóinak való. Ha túl sokáig zenél, le kell stoppolni és újraindítani. Minden indítás után más lesz a dallam:
* randmus.ep128s (42.82 kB - downloaded 2 times.)
A generált dallamokat még el is lehetne képzelni valami trance zeneszámban, némi tuctuc kísérettel és dinamikus szűrőkkel.

3
SOUND: / Re: Zeneprogramozás
« on: 2020.April.02. 20:29:24 »
techno buli a gőzmozdonyon. :)

Code: [Select]
100 CLEAR SOUND
110 FOR I=0 TO 255
120   SOUND SOURCE 3,STYLE I,DURATION 6
130 NEXT
Ez fura, hogy nem ugyanazt a variációt adja végig... Tehát nem teljesen ugyanaz ismétlődik, hanem a hangzás állandóan változik... Ja, már sejtem miért, talán mert közben a szűrők birodalmába ér, a közepétől (128-tól) meg gyűrűmoduláció is van, az órajelcsatorna meg sehol. De akkor is érdekes. 32-től az aluláteresztő, 64-től a felüláteresztő szűrű van bekapcsolva. 128+32-től és 128+64-től meg ugyanígy, csak még gyűrűmoduláció is van, ha egyáltalán lehet a kettőt egyszerre a zajcsatornával.
Még érdekesebb lenne pl. a következő sorral:

125 SOUND PITCH I,DURATION 6,LEFT 0,RIGHT 0 (,STYLE 16/32/48)

Bár nem próbáltam, de tuti ad hozzá valamit

4
SOUND: / Re: Zeneprogramozás
« on: 2020.April.02. 20:20:30 »
Source 0-2 között lehet úgy valami másféle hangot előhozni, hogy ne kelljen másik csatornát beáldozni?
Hogy csak egyetlen csatornát használjon? Talán ilyesmit, de ez valószínűleg csak Zzzippel fordítva lenne értékelhető, de az meg nem kezeli a törteket, de mégis meg lehet csinálni Zzzippel is, ha érdekel, hogy hogyan, akkor leírom:

100 INPUT PROMPT "PITCH:" A
110 FOR B=1 TO 20
120 SOUND PITCH A,DURATION 1
130 SOUND PITCH A+.3,DURATION 1
140 NEXT
150 RUN

A 130-as sorba lehet .3 helyett más számot is írni, pl. .1, .2, .5 is lehet, vagy 12, vagy 7 például. De lehet olyat is, hogy a 130-as sorba még beírni, hogy STYLE 16/32/48, csak nem biztos, hogy pont olyan lesz a hangmagasság, ami minden értéknél szól. Ha torzítást is beleteszel az egyik sorba, akkor a hangmagasságot is oda kell beállítani, ahol a négyszögjel magassága is van, mert nem azonos a hangmagasság a torzított és a nem torzított hangnál is. Ha fontos, akkor kiszámolom, mennyit kell odaírni. Ja, és még kicsit hangosabb torzítással mint torzítás nélkül a hang általában, tehát a hangerőt is jobb kicsit halkabbra venni akkor.

De lehet pl. ilyet is:
100 INPUT PROMPT "PITCH:" A
120 SOUND PITCH A,DURATION 3,STYLE 16 (v 32 v 48)
130 SOUND PITCH A,DURATION 20
150 RUN
Így torzított hangból indul és utána négyszögjel lesz. Lehet még az utolsó fázisnak is valami halk torzítást betenni. De a torzítás hangmagasságát itt is érdemesebb a négyszögjel magasságához hangolni.

A nemrég TVC-ről átírt Crossfire játékban a behajtani tilos tábla és a lőpor felvételekor van érdekes hang, ha azt is négyszögjellel oldják meg és nem digi hanggal (szerintem az nem digi hang még talán).

5
SOUND: / Re: Zeneprogramozás
« on: 2020.April.02. 19:32:07 »
A zajcsatorna tud aluláteresztő szűrőt a source 2-es csatornával. A következő fantasztikus programmal a gép billentyűzetén tesztelhetjük csodás hangzásvilágát. Érdemes a billentyűket shift-tel és anélkül is nyomogatni. Elsősorban a hard techno kedvelőinek lehet nagy felüdülés ez. A 110-es sorban a 00 helyett oda lehet írni 8-at, 12-őt és 16-ot is, úgy más lesz a hangzás. Érdekes, hogy itt is előjön, ami alacsony torzításnál, hogy időnként ugyanarra a hangmagasságra nem mindig ugyanazt a hangzást eredményezi. Néha arra emlékeztet, amikor a SAY beszédimitáló programban valami beszédhangot próbál "kiejteni" a gép. Ha beszédet akarunk utánozni az EP-vel egyszerűen, akkor ebbe az irányba kellene elindulni.
* low pass filter buherator.ep128s (42.13 kB - downloaded 2 times.)
Meg lehet adni még a source 2-es csatornán (órajelcsatorna) torzítást is, és a zajcsatorna azt fogja felhasználni, megint más lesz a hangzás. Sőt, gyűrűmodulációval is meg lehet kínálni a 2-es csatornát (a 0-ás csatornát is feláldozva), vagy torzítással és gyűrűmodulációval is egyszerre, az megint más hangzást eredményez. Hogy mennyire jó hangzást, az már más kérdés. :D

6
VIDEO: / Re: PC -> EP képkonverzió
« on: 2020.April.01. 22:18:18 »
epimgconv-val lehet valahogy lores képeket csinálni?
Itt van egy kb. teljes leírás az Epimgconv-ról, de én nem találok benne loresre vonatkozó részt...
Talán még a --help-re kiír olyan paramétert, ami nincs a leírásban és lehet vele loresezni.

7
SOUND: / Re: MIDI
« on: 2020.March.29. 14:12:03 »
szerintem helyenként jobb is, mint az eredeti.
Kicsit máshogy kellett összerakni a három csatorna korlátai és a hangzásbeli lehetőségek miatt. Lehet, hogy valami ebben a "hangszerelésben" jobb, valami meg az eredetiben.
Nem tudom, az eleje felé az a gitárt utánozni próbáló hangzás mennyire hasonlít tényleg gitárra. Elég jó azért az az alacsony torzítás, pl. basszusgitárt is jól visszaadja, a nintendós zenékben jött át jól például ez.
A nintendós Simsben jöttem rá, hogy jól szól egyszerre ugyanazzal a hangmagassággal az alacsony torzítás és tiszta négyszögjel. Most ebben az oroszos zenében is van egy rész, ahol ilyen szól, csak a tiszta négyszögjel hangmagassága 50Hz-en vibrál is kicsit, az alacsony torzítás meg kicsit halkabb, és ennek van még érdekes hangzása. Az ilyenekre néha véletlenül jövök rá, ahogy állítgatom az envelope-okat szerkesztés közben.

Mostanában gondolkoztam el, hogy a közepes torzítást szinte alig használom.

8
SOUND: / Re: MIDI
« on: 2020.March.29. 13:21:31 »
1,5 hallgattam meg :D
Másfélszer? Szerintem pont a vége lett a többi részhez képest a legjobb, akkor azt csak egyszer hallgattad meg. :D

9
Spectrum-ról / Re: Coloristic
« on: 2020.March.28. 21:18:43 »
Jó lett! Kb. a 29. szinten abbahagytam.
Írd át TVC-re is! Nem sok procit visz maga a játék szerintem, így talán még SID zenével a háttérben is menne. Decemberben lesz játékfejlesztői verseny.

10
SOUND: / Re: MIDI
« on: 2020.March.25. 21:49:14 »
A Boney M-től a Rasputint akartam megcsinálni, de kicsit bonyolult volt, így ideiglenesen félretettem. Az oroszos témáról eszembe jutott egy régebbi szerzeményem, ami orosz népdalok stílusára próbál hasonlítani. Anno a Xorgame zenéjével kapcsolatban is felmerült, de aztán elvetettük. Most alaposan továbbírtam. Még akartam rajta finomítani pár helyen, de bokros teendők miatt már napok óta nem jutok hozzá, így marad olyan, amilyen:
* Russian Adventures.ep128s (65.39 kB - downloaded 13 times.)
* russian adventures.zip (14.61 kB - downloaded 5 times.)
Egyszer PC-n FL Studióval továbbírtam a dallamot, ez most annak az EP-sítése. Ha valakit érdekel, itt van a PC-s verzió (a videón a kép befigyel).

11
SOUND: / Re: SID lejátszó
« on: 2020.March.22. 21:09:22 »
Lehetne most zenéket írni EP-re és TVC-re is egyben. Egy közös formátum lett. Bár engem a SID ennyire, ilyen szinten nem mozgat meg, csak a Dave.

12
Hardver / Re: Hajdani konfigom...
« on: 2020.March.18. 13:44:34 »
¿Quieres que te lo explique en Castellano?
Yo sí, pero yo pienso que estoy solo con éso. O, pienso de estar solo con éso. :D

13
Hardver / Re: Hajdani konfigom...
« on: 2020.March.18. 11:05:03 »
ha én valaha is "laptop Ep -ben" gondolkodnék, akkor 2x ekkora kijelzővel.
Olyat lehetne még, hogy a lehajtható rész lenne nagyobb, a kijelző maradna ekkora, és mellé lehetne tenni különbőz jegyzeteket, pl. poke 51,201 - megszakítások kikapcsolása, set video mode 15 -attribútum képernyő beállítása, stb., és onnan lehetne puskázni. (Lehet, hogy a megszakítások kikapcsolása nem annyi, nem tudom fejből, csak úgy írtam.) Vagy esetleg mind a 256 színhez lenne egy pötty minta és mellette a kódja játékfejlesztők számára, vagy ilyesmi.

14
SOUND: / Re: SID lejátszó
« on: 2020.March.17. 17:56:00 »
TVC verzió
Ennek mi lesz majd a címe? Commodore-Videoton (CoVid!) Music Player?

15
Hardver / Re: Hajdani konfigom...
« on: 2020.March.16. 19:25:18 »
Nekem is pont az jutott eszembe, hogy vajon hány és milyen elemmel lehetne meghajtani. Vagy aksival még jobb lenne.

Még erősen béta (lehet,hogy inkább alfa :)  ) státuszban van a dolog
OFF, de mi pontosan a különbség az alfa és béta állapotok között? A béta az még csak próbaüzem, még nincs minden kész benne. Az alfa még kevésbé kész, de pontosabban mi határozza meg, hogy valami alfa vagy béta?

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 402