Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: ZX81EMU (Read 19584 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: ZX81EMU
« Reply #30 on: 2016.August.31. 13:40:47 »
És ZX81EMU-ból lesz kódcserélős? :-)
Itt nem kell elméletileg, mert maga a z80 van "emulálva" a z80-on :D Úgy működik ,hogy az emulátor ellenőrzi, hogy hol jár a kódvégrehajtás, megnézi milyen utasítás van ott, és ráugrik az utasításvégrehajtó részre, a '-s regiszterek az emulátor által használt regiszterek, a normálok pedig a zx81-é, úgyhogy azok a programok, amik használnák ott mind a két regiszter készletet, jól be is tesznek az emulátornak :D

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: ZX81EMU
« Reply #31 on: 2016.August.31. 16:35:18 »
Itt annak kéne utánajárni esetleg, hogy hogy teszik más helyre a karakterkészletet, mert úgy emléxem a HI-RES programok nem igazán működnek.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ZX81EMU
« Reply #32 on: 2017.January.28. 15:31:21 »
komoly zx81 játékok
végén még izomterikus is van!
https://www.youtube.com/watch?v=xj-colzIsCc
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: ZX81EMU
« Reply #33 on: 2017.January.28. 17:39:44 »
komoly zx81 játékok
Olyan FPS labirintusosra én is gondoltam már, hogy meg lehetne csinálni, akár basic-ből egy egyszerűbbet. De lehetne akár egész finom mozgással is. Mivel a falon kívül nem sok minden lenne, biztos meg lehetne csinálni egész gyorsra, finom mozgásúra.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ZX81EMU
« Reply #34 on: 2017.January.28. 17:53:47 »
Olyan FPS labirintusosra én is gondoltam már, hogy meg lehetne csinálni, akár basic-ből egy egyszerűbbet. De lehetne akár egész finom mozgással is. Mivel a falon kívül nem sok minden lenne, biztos meg lehetne csinálni egész gyorsra, finom mozgásúra.

én meg azon gondolkodtam épp a napokban, hogy ilyen pc játékokból kéne shotokat csinálni, és azokat epimageconv-al átkonvertálni. lenne mondjuk pár tucat ilyen labirintus-nézet verzió, és mindig azt mutatnánk amit épp kell. persze ezek a játékok valójában nem így működnek, hanem darabokból rakják össze a látványt, értelemszerűen. de lehetne olyan játékot találni ahol nem túl nagy a látótávolság (elsötétednek, ködbe vesznek a távolabbi falak) és akkor talán pár tucat nézet-verzióból megoldható a dolog, marha szép grafikával :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: ZX81EMU
« Reply #35 on: 2017.January.28. 23:32:03 »
én meg azon gondolkodtam épp a napokban, hogy ilyen pc játékokból kéne shotokat csinálni, és azokat epimageconv-al átkonvertálni. lenne mondjuk pár tucat ilyen labirintus-nézet verzió, és mindig azt mutatnánk amit épp kell. persze ezek a játékok valójában nem így működnek, hanem darabokból rakják össze a látványt, értelemszerűen. de lehetne olyan játékot találni ahol nem túl nagy a látótávolság (elsötétednek, ködbe vesznek a távolabbi falak) és akkor talán pár tucat nézet-verzióból megoldható a dolog, marha szép grafikával :)

Csurog a nyálam, de egyszer állnál már neki valaminek, amit kitalálsz! :-) ;-)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ZX81EMU
« Reply #36 on: 2017.January.28. 23:49:44 »
Csurog a nyálam, de egyszer állnál már neki valaminek, amit kitalálsz! :-) ;-)

hát meló mellett már nem igazán van időm/energiám komolyabb dolgokra.
de az látszik hogy van még sok lehetőség az ep-ben :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: ZX81EMU
« Reply #37 on: 2017.January.29. 18:27:01 »
pc játékokból kéne shotokat csinálni, és azokat epimageconv-al átkonvertálni. lenne mondjuk pár tucat ilyen labirintus-nézet verzió, és mindig azt mutatnánk amit épp kell.
Ezzel az lenne a gond, hogy egy Epimgconv képet nem fél másodperc alatt tölt be a gép, talán még SD-ről sem. Inkább kalandjátékot lehetne így csinálni. Vagy nem?
Nyitni kéne kb. 10-20 videolapot, azokra kitenni a képeket, és lehetne váltogatni, talán basic-ből is. Csak látványos cuccot kéne összerittyenteni a képre, pl. padlón három nanométeres repedés mellett pókháló, stb.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ZX81EMU
« Reply #38 on: 2017.January.29. 18:35:33 »
Ezzel az lenne a gond, hogy egy Epimgconv képet nem fél másodperc alatt tölt be a gép, talán még SD-ről sem. Inkább kalandjátékot lehetne így csinálni. Vagy nem?
Nyitni kéne kb. 10-20 videolapot, azokra kitenni a képeket, és lehetne váltogatni, talán basic-ből is. Csak látványos cuccot kéne összerittyenteni a képre, pl. padlón három nanométeres repedés mellett pókháló, stb.

hát nem teljes képernyős képek lennének, beleférhetne a membe
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: ZX81EMU
« Reply #39 on: 2017.January.30. 20:33:49 »
hát nem teljes képernyős képek lennének, beleférhetne a membe
A megjelenítés szerintem akkor is lassú lenne.

Végülis majdnem olyan lenne, mint a képnézegető, amikor szóközre a következő képet tölti be. Annyival kiegészítve, hogy az iránynak megfelelően jeleníti meg a képet.

Először is kéne rajzolni egy labirintust, vagy a gép magától generálná, ez más kérdés. Karakterekből állna, olyasmi lenne, mint pl. az Orient Express pályája, egy karakter jelöl egy ponton minden útirányt. És minden útiránynak meg kéne feleltetni egy csodaszép képet. If-ekkel vizsgálná a gép, egy adott karakterből milyen irányba lehet menni, és azt engedné meg. És mindig kirakná a képet hozzá, amik előre el vannak készítve, és csak display-vel le kell hívni.
De biztos csináltak már ilyen programot EP-re is.

Ez mondjuk már kicsit eltér az eredeti ZX81Emu témától.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ZX81EMU
« Reply #40 on: 2018.February.02. 18:21:41 »
scrollos zx81 game
milyen jó lenne ez ep-n 256 színű módban :)
https://youtu.be/Z-ZohQNbxsQ
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ZX81EMU
« Reply #41 on: 2019.August.20. 22:37:57 »
pár zx81 game, lehet hogy nem újak, de a yutub videó új:

áttörés:
https://youtu.be/ciK-XnE02Sk?t=64

qbert:
https://youtu.be/fMt1OQQX-uQ?t=9

pacman:
https://youtu.be/5qtEZwx73g8?t=84

stb.. van még több a csatornán
Vigyázat! Szektás vagyok! :)