Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => Topic started by: geco on 2010.May.04. 15:16:06

Title: ZX81EMU
Post by: geco on 2010.May.04. 15:16:06
Még nincs kész teljesen, de közkincsé teszem, így több problémára fény derül, mint amit esetleg én megtalálok ;)
Reset F1-F8, EP64-en is fut, és a megjelenítés hardware text mód.
Title: Re: ZX81EMU
Post by: Lacika on 2010.May.04. 21:33:51
Még nincs kész teljesen, de közkincsé teszem, így több problémára fény derül, mint amit esetleg én megtalálok ;)
Reset F1-F8, EP64-en is fut, és a megjelenítés hardware text mód.

Nagyon komoly, főleg a színes EP felirat alul!  :ds_icon_cheesygrin:
A Wildwest (http://ep128.hu/ZX81/Games.htm)-et már ki is próbáltam.
Mennyi RAM-ot emulál? 16K? Sebességben megközelíti a 100%-ot?
Lemezes rendszerben hogy lehet valamit betölteni? Nem ártana majd olyan lap, mint a CPCemu-ban, hogy lehessen directory-t kérni.  :oops:

Erre kiakad a program egyenlőre: LOAD """
Title: Re: ZX81EMU
Post by: geco on 2010.May.05. 09:22:49
Nagyon komoly, főleg a színes EP felirat alul!  :ds_icon_cheesygrin:
A Wildwest (http://ep128.hu/ZX81/Games.htm)-et már ki is próbáltam.
Mennyi RAM-ot emulál? 16K? Sebességben megközelíti a 100%-ot?
Lemezes rendszerben hogy lehet valamit betölteni? Nem ártana majd olyan lap, mint a CPCemu-ban, hogy lehessen directory-t kérni.  :oops:

Erre kiakad a program egyenlőre: LOAD """
16K-t emulál, nem tudom, hogy a zx81-en milyen gyorsan futnak a programok, mert ha jól tudom ott a z80 végzi a képernyő megjelenítést is, itt legalább azzal nem kell foglalkoznia, de mivel ez nem egy átalakított ROM, hanem a z80 utasításait is "emulálja", így lassabb, de azt néztem, hogy egész elfogadható sebességgel fut, hol gyorsabban, hol lassabban :D, eléggé programfüggő is. PC-s zx81 emulátorral még nem hasonlítottam össze, az eredeti Spectrum verzióval igen, EP-n 15-20%-kal gyorsabban fut.
Az hogy lassan veszi be a karaktereket, azért van, mert csak minden 8. megszakításban figyeli a billentyűzetet, és írja ki a képernyő tartalmát, megpróbáltam 4-re is, a billentyűket villámgyorsan vette be, de néha egy kicsit villogott, és a Red-ant kicsit lassabb lett.
Betölteni ugyanúgy lehet elméletileg lemezes rendszeren is, mint kazettáson (nem próbáltam még  :oops:), a load "" elméletileg a START-ot kéne, hogy betöltse, annyi limitje van a zx81-nek, hogy max 10 karakter hosszú lehet egy file-név. Sejtettem, hogy DIR-es kérés lesz :), természetesen beleteszem majd, mert tényleg nem az igazi, hogy EP-n fejből kell tolni a játékneveket, az emun tape File_I/O-val könnyen boldogulok :D
Title: Re: ZX81EMU
Post by: geco on 2010.May.05. 09:26:25
Ja, azt elfelejtettem, a Lacika ZX81-es programcsokrán teszteltem, a programok 75-80%-a futott
Title: Re: ZX81EMU
Post by: Lacika on 2010.May.05. 11:13:57
ha jól tudom ott a z80 végzi a képernyő megjelenítést is, itt legalább azzal nem kell foglalkoznia
Igen, így van (ezért is van FAST és SLOW üzemmód ZX81-en), ráadásul a proci órajele is csak 3.25 Mhz, tehát elvileg van sebességbeli tartalék.

de mivel ez nem egy átalakított ROM, hanem a z80 utasításait is "emulálja", így lassabb, de azt néztem, hogy egész elfogadható sebességgel fut, hol gyorsabban, hol lassabban :D,
Az utasításokat miért kell emulálni? Enélkül sokat nyernénk szerintem sebbességben. Főleg, ha 64K-s gépen akarjuk futtatni...

Az hogy lassan veszi be a karaktereket, azért van, mert csak minden 8. megszakításban figyeli a billentyűzetet, és írja ki a képernyő tartalmát,

Igen, ez egy kicsit zavaró.

Betölteni ugyanúgy lehet elméletileg lemezes rendszeren is, mint kazettáson (nem próbáltam még  :oops:), a load "" elméletileg a START-ot kéne, hogy betöltse

Én Ep32-vel magnós konfigban próbálkoztam, ótt a LOAD "" parancs hatására megjelenik a file-választó ablak. Lemezes rendszerben LOAD"filenév" parancs látszólag nem csinált semmit. ( egy "0/0" üzenetet leszámítva)
Title: Re: ZX81EMU
Post by: Lacika on 2010.May.05. 11:21:42
Ha már belelendültem a kívánságlistába, kérhetnénk a directory ablak mellé még egy funckióbillemntyűvel megnyitható videolapot, hogyan érhetőek el a billentyűzeten az egyes parancsok?  :oops:
Title: Re: ZX81EMU
Post by: Zozosoft on 2010.May.05. 12:03:27
Az utasításokat miért kell emulálni? Enélkül sokat nyernénk szerintem sebbességben. Fõleg, ha 64K-s gépen akarjuk futtatni...
Ez esetben az általam elkezdett Z80/81 emu-t kéne befejezni, ami módosított ROM-ra épül.
Title: Re: ZX81EMU
Post by: geco on 2010.May.05. 12:04:14
Az utasításokat miért kell emulálni? Enélkül sokat nyernénk szerintem sebbességben. Főleg, ha 64K-s gépen akarjuk futtatni...
Az emulálás valójában annyi, hogy csekkolja a futtatandó kódot ( DE regiszter tartalmazza az utasítás címét (PC feladatot lát el)), és az utasítás kódjának megfelelő utasítás végrehajtására ugrik rá, annyi különbséggel, ha memóriaírásról, vagy olvasásról van szó, akkor eltolja az értéket 5E00-val, mivel a zx81 kód is 5E00-val eltolt címen van a Spectrum kötöttségei miatt, és van pár utasítás, amit más kóddal kellett helyettesíteni, hogy a program ne szálljon el. EP-n megoldható lenne, hogy az eredeti zx81-es címre töltődjön a program, ezzel is növelve a sebességet, de ehhez át kéne bolygatni a program lelki világát teljesen sztem.
Igen, ez egy kicsit zavaró.
Nem kicsit, mindig megnyomom a CTRL+W-t, ha benne szüttyögök, úgy a gépelési sebesség fasza :)
Én Ep32-vel magnós konfigban próbálkoztam, ótt a LOAD "" parancs hatására megjelenik a file-választó ablak. Lemezes rendszerben LOAD"filenév" parancs látszólag nem csinált semmit. ( egy "0/0" üzenetet leszámítva)
Ez érdekes, sima EXOS hívás a betöltés, floppys configgal még csak annyit teszteltem, hogy betöltöttem az emut, megnézem, alapból EP128emut használok 320k memória, Tasmon, TAPE File I/O configgal, ez a legkényelmesebb :D

Vettem a bővült kívánságlistát :), keresek hozzá egy fasza doksit, amiben le vannak írva a billentyűkombinációk :D Kíváncsi leszek, hogy ilyen bővítménnyel ep64-en is elindul-e.
Title: Re: ZX81EMU
Post by: geco on 2010.May.05. 12:05:24
Ez esetben az általam elkezdett Z80/81 emu-t kéne befejezni, ami módosított ROM-ra épül.
Szerintem azt is be kéne fejezni, meg ezt is, ha az elkészül, az nagyon jó lesz Basic programok futtatására, ez meg azokra, amik gépi kódot is használnak :)
Title: Re: ZX81EMU
Post by: Zozosoft on 2010.May.05. 12:13:26
Szerintem azt is be kéne fejezni, meg ezt is, ha az elkészül, az nagyon jó lesz Basic programok futtatására, ez meg azokra, amik gépi kódot is használnak :)
Egyébként a Spectrum Emulátor hw-ét felhasználva el lehetne kapni a gépi kódú billentyûkezelést is.
Title: Re: ZX81EMU
Post by: geco on 2010.May.05. 13:42:26
Egyébként a Spectrum Emulátor hw-ét felhasználva el lehetne kapni a gépi kódú billentyûkezelést is.
Jaja, úgyis szinte csak az kell, az NMI, meg egyéb mókák elmaradhatnak, nem? Azok úgyis csak a képernyőkezeléshez kellenek. Lehetne csinálni egy Spectrum emulátor hardverre épített ZX81 emulátort (csak ROM) :D
Title: Re: ZX81EMU
Post by: geco on 2010.June.25. 21:42:34
Ebben a verzióban benne van már a billentyű help (F1), ha van EXDOS, akkor dir (F2), reset (F7), a program F2-re a *.P kiterjesztésű file-okat listázza (max 256-ot) csak, könyvtárkezelés nincs, és a hosszú file neveket (pl 3DDEFE~1.P) nem tud betölteni, és még egy kis sebességnövekedést sikerült elérni, ja és a program fut EP64-en, minden funkció, ami EP128-on elérhető, elérhető EP64-en is.
Valakinek van valami ötlete, hogyan lehet a fent említett file-okat megetetni az EX(D)OS-szal?
Valami módosítanivaló, vagy hiány?
Title: Re: ZX81EMU
Post by: Zozosoft on 2010.June.25. 22:08:57
Valakinek van valami ötlete, hogyan lehet a fent említett file-okat megetetni az EX(D)OS-szal?
Valami módosítanivaló, vagy hiány?
Ez EXOS "hiba", a ~ karakter érvénytelen fájlnévben.
Kerülõ megoldás:
a) csinálni RAMDISK-et, oda átmásolni a fájlt, és átnevezni
b) FISH-en keresztüli fájlkezelés
Title: Re: ZX81EMU
Post by: geco on 2010.June.25. 22:38:27
Ez EXOS "hiba", a ~ karakter érvénytelen fájlnévben.
Kerülõ megoldás:
a) csinálni RAMDISK-et, oda átmásolni a fájlt, és átnevezni
b) FISH-en keresztüli fájlkezelés
köszi szépen, úgy fest, hogy akkor ez marad így, az a megoldás macerásnak tűnik, meg EP64-en ugrott, a b-t meg nem ismerem  :oops:
Title: Re: ZX81EMU
Post by: Zozosoft on 2010.June.25. 22:56:53
a b-t meg nem ismerem  :oops:
FISH leírás (http://www.ep128.hu/Ep_Konyv/Exdos_Muszaki_Leiras.htm#11)  :)

De már rajta vagyok az EXOS javításon  :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: ZX81EMU
Post by: Zozosoft on 2010.June.26. 00:37:41
Közbe eszembe jutott még egy C verzió, ami EXOS 2.1-el mûködik: a fájlnévben cseréld le hullámvonalat kérdõjelre!
Title: Re: ZX81EMU
Post by: Lacika on 2010.June.26. 08:09:29
Az EXOS topickban már kifejtettem, hogy file-név ügyben konzervatív vagyok. Ennek egyik jele, hogy rögtön azután, hogy az emu első verzióját tesztelhettük, átneveztem a file-okat a ZX81 csomagban.  :)
Szerintem ez nem olyan "hiányosság" (bár annak sem nevezném), amivel érdemes lenne komolyabban foglalkozni. A disk-im-en úgyis jók lesznek a file nevek  :ds_icon_cheesygrin:age
Title: Re: ZX81EMU
Post by: Lacika on 2010.June.26. 08:21:34
A sebességet tesztelted. Hány százaléka az eredeti gépnek. Azt néztem, hogy 6 MHz-n még egy kicsit gyorsabb is, mint a ZX81. (Ez nem baj)
Mindjárt megnézem Ep64-en is.
Amúgy nagyon jól sikerült szerintem! A kompatibilitást nézted? Valamire érdemes figyelni program teszteléskor?
Két észrevétel:
- reset-nél a palettát vissza lehetne állítani alapértelmezésre kilépés előtt. Az Ep logo csúnyán fest, és a keret is úgy marad.
- ha meleg reset után újra betöltjük a programot,a directory-ban szemét jelenik meg a lista végén.
Title: Re: ZX81EMU
Post by: geco on 2010.June.26. 08:26:38
Közbe eszembe jutott még egy C verzió, ami EXOS 2.1-el mûködik: a fájlnévben cseréld le hullámvonalat kérdõjelre!
Na pont ilyen megoldásra voltam kíváncsi :D
Elkezdtem próbálgatni a karaktereket, úgy fest a ? kimaradt, vagy pont EP64-en próbáltam...
Title: Re: ZX81EMU
Post by: Lacika on 2010.June.26. 08:30:26
LOAD-al nem lehet tölteni, csak F2-vel?
Title: Re: ZX81EMU
Post by: Lacika on 2010.June.26. 08:34:02
16K memóriát szimulál a program?
Title: Re: ZX81EMU
Post by: geco on 2010.June.26. 08:45:43
A sebességet tesztelted. Hány százaléka az eredeti gépnek. Azt néztem, hogy 6 MHz-n még egy kicsit gyorsabb is, mint a ZX81. (Ez nem baj)
Mindjárt megnézem Ep64-en is.
Amúgy nagyon jól sikerült szerintem! A kompatibilitást nézted? Valamire érdemes figyelni program teszteléskor?
Két észrevétel:
- reset-nél a palettát vissza lehetne állítani alapértelmezésre kilépés előtt. Az Ep logo csúnyán fest, és a keret is úgy marad.
- ha meleg reset után újra betöltjük a programot,a directory-ban szemét jelenik meg a lista végén.

LOAD-al nem lehet tölteni, csak F2-vel?
16K memóriát szimulál a program?

Igen, 16k-t szimulál a program :)
Lehet LOAD-dal is tölteni, ez az EXDOS-szal nem rendelkezők miatt kell is, ott be kell írni a teljes programnevet kiterjesztéssel együtt, vagy kazettás rendszer esetén a "" is működik, az volt az első, ami működött is, az F2-es töltéssel szívtam sokat, mire megtaláltam, hogy milyen beállításokkal kell visszatérnie az emulátorhoz, hogy jó legyen a töltés. :)
Az eredeti géppel nem vetettem össze  :oops:, csak az eredeti Spectrum verzióval, még egy-két gyorsítás előtt, megteszem ezt is, nem lesz olyan tudományos, mint Istváné, csak olyan, amit órával tudok mérni :)
A kompatibilitást is még egy módosítással ezelőtt néztem, amikor a ZX81 RAM el volt tolva 5E00h-val,akkor a programok 80%-a futott, most lehet egy kicsivel kevesebb, egy programot találtam is (Puckman), ami 8000h-9000h közötti területre ír (ott elméletileg 16k-s ZX81 esetén nincs semmi ), és jól felülírja a karakterkészletet.
Azok a programok (a szebb ZX81 programok) tuti nem működnek, amik a karakterkészlet átállításával állítanak elő szebb grafikát :(
Mé gegy érdekességgel találkoztam, a Canyon című program betöltés után összepiszkítja a képernyőt, de ettől függetlenül elindítható.

Természetesen mindkettőt lehet :)
A palettát nem vettem észre, sőt az EXOS palettáját nem is állítom, de megnézem, a keretet sima ügy lesz.
Az nem a meleg reset miatt van, hanem amiatt, hogy a képernyő azon részét nem írom felül, így ottmarad a ZX képernyő eredeti tartalma.

Ha nincs más, akkor ezeket javítom, plusz a ~ ? cserét, és tömörítem.
Title: Re: ZX81EMU
Post by: geco on 2010.June.26. 08:50:19
Gondolom azért lehet közel olyan gyors (6MHz-s gépen gyorsabb) az emulátor, mert a ZX81-ben a Z80 állítja elő a képernyőt is NMI segítségével, itt meg a DAVE áldásos munkájának (hardveres text mód :D ) köszönhetjük. :)
Title: Re: ZX81EMU
Post by: geco on 2010.June.26. 10:58:36
A sebességet nem teszteltem még, sztem most letöltök egy emulátort, a gépemen nem találtam.
Módosítások végrehajtva :)
ZX81EMU (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=454.0;attach=8047)
Title: Re: ZX81EMU
Post by: geco on 2010.June.26. 11:26:57
A közel, közel se olyan gyors :D
íme a teszt:

első
10 FOR I=1 TO 30
20 PRINT AT 1,1;I
30 NEXT I
második
Frogger: Run kiadása után a második képernyőig
harmadik
Red Ants: pálya bal felső sarkából a jobb felsőbe való eljutás
 
   EP  ZX81    %
1 35  14 (mp) 40
2 10   6         60
3 12   5         42
Title: Re: ZX81EMU
Post by: Lacika on 2010.June.26. 12:32:55
Nekem úgy tűnik, hogy a FAST üzemmódban nagy a sebességbeli különbség.
Title: Re: ZX81EMU
Post by: geco on 2010.June.26. 13:04:17
FAST-ban tuti, ott a ZX81 kikapcsolja a képmegjelenítést, így azzal nem kell foglalkoznia, az emulátorban meg majdnem mindegy, hogy FAST, vagy SLOW módban van, így FAST módban sokkal jobban előjön, hogy a Z80-as utasítások "emulálva" vannak,de ez teszi lehetővé, hogy  a gépi kódú ZX81-es programok is fussanak.
Title: Re: ZX81EMU
Post by: Lacika on 2010.June.26. 14:32:53
FAST módban sokkal jobban előjön, hogy a Z80-as utasítások "emulálva" vannak,de ez teszi lehetővé, hogy  a gépi kódú ZX81-es programok is fussanak.

Az "emulálás" alatt azt kell érteni, amit már korábban leírtál? Abban nem történt változás?
Title: Re: ZX81EMU
Post by: geco on 2010.June.26. 14:41:04
Az "emulálás" alatt azt kell érteni, amit már korábban leírtál? Abban nem történt változás?
Igen, de történt változás, ki lett iktatva az 5E00h-val való eltolás, ezzel is gyorsítva az emulációt,és már nem csak minden 8. megszakításban olvassa a billentyűzetet, ezért is lett sokkal gyorsabb a gépelés. :)
Viszont összehasonlítva az eredeti spectrumos verzióval, ez nagyságrendekkel gyorsabb :D
Lehetne csinálni egy szimulátort is (módosított ROM), amibe Zozo bele is kezdett, de az csak a Basic programokat futtatná, meg azokat a gépi kódú progikat, amiben nincs port olvasás/írás, ezt Zozo másik ötletével lehetne kiküszöbölni, felhasználva a Spectrum emulátor hardverét,ha jól emlékszem az NMI-vel dolgozza fel a port írást/olvasást.
Title: Re: ZX81EMU
Post by: Zozosoft on 2016.August.31. 11:38:58
És ZX81EMU-ból lesz kódcserélős? :-)
Title: Re: ZX81EMU
Post by: geco on 2016.August.31. 13:40:47
És ZX81EMU-ból lesz kódcserélős? :-)
Itt nem kell elméletileg, mert maga a z80 van "emulálva" a z80-on :D Úgy működik ,hogy az emulátor ellenőrzi, hogy hol jár a kódvégrehajtás, megnézi milyen utasítás van ott, és ráugrik az utasításvégrehajtó részre, a '-s regiszterek az emulátor által használt regiszterek, a normálok pedig a zx81-é, úgyhogy azok a programok, amik használnák ott mind a két regiszter készletet, jól be is tesznek az emulátornak :D
Title: Re: ZX81EMU
Post by: geco on 2016.August.31. 16:35:18
Itt annak kéne utánajárni esetleg, hogy hogy teszik más helyre a karakterkészletet, mert úgy emléxem a HI-RES programok nem igazán működnek.
Title: Re: ZX81EMU
Post by: endi on 2017.January.28. 15:31:21
komoly zx81 játékok
végén még izomterikus is van!
https://www.youtube.com/watch?v=xj-colzIsCc
Title: Re: ZX81EMU
Post by: szipucsu on 2017.January.28. 17:39:44
komoly zx81 játékok
Olyan FPS labirintusosra én is gondoltam már, hogy meg lehetne csinálni, akár basic-ből egy egyszerűbbet. De lehetne akár egész finom mozgással is. Mivel a falon kívül nem sok minden lenne, biztos meg lehetne csinálni egész gyorsra, finom mozgásúra.
Title: Re: ZX81EMU
Post by: endi on 2017.January.28. 17:53:47
Olyan FPS labirintusosra én is gondoltam már, hogy meg lehetne csinálni, akár basic-ből egy egyszerűbbet. De lehetne akár egész finom mozgással is. Mivel a falon kívül nem sok minden lenne, biztos meg lehetne csinálni egész gyorsra, finom mozgásúra.

én meg azon gondolkodtam épp a napokban, hogy ilyen pc játékokból kéne shotokat csinálni, és azokat epimageconv-al átkonvertálni. lenne mondjuk pár tucat ilyen labirintus-nézet verzió, és mindig azt mutatnánk amit épp kell. persze ezek a játékok valójában nem így működnek, hanem darabokból rakják össze a látványt, értelemszerűen. de lehetne olyan játékot találni ahol nem túl nagy a látótávolság (elsötétednek, ködbe vesznek a távolabbi falak) és akkor talán pár tucat nézet-verzióból megoldható a dolog, marha szép grafikával :)
Title: Re: ZX81EMU
Post by: Ep128 on 2017.January.28. 23:32:03
én meg azon gondolkodtam épp a napokban, hogy ilyen pc játékokból kéne shotokat csinálni, és azokat epimageconv-al átkonvertálni. lenne mondjuk pár tucat ilyen labirintus-nézet verzió, és mindig azt mutatnánk amit épp kell. persze ezek a játékok valójában nem így működnek, hanem darabokból rakják össze a látványt, értelemszerűen. de lehetne olyan játékot találni ahol nem túl nagy a látótávolság (elsötétednek, ködbe vesznek a távolabbi falak) és akkor talán pár tucat nézet-verzióból megoldható a dolog, marha szép grafikával :)

Csurog a nyálam, de egyszer állnál már neki valaminek, amit kitalálsz! :-) ;-)
Title: Re: ZX81EMU
Post by: endi on 2017.January.28. 23:49:44
Csurog a nyálam, de egyszer állnál már neki valaminek, amit kitalálsz! :-) ;-)

hát meló mellett már nem igazán van időm/energiám komolyabb dolgokra.
de az látszik hogy van még sok lehetőség az ep-ben :)
Title: Re: ZX81EMU
Post by: szipucsu on 2017.January.29. 18:27:01
pc játékokból kéne shotokat csinálni, és azokat epimageconv-al átkonvertálni. lenne mondjuk pár tucat ilyen labirintus-nézet verzió, és mindig azt mutatnánk amit épp kell.
Ezzel az lenne a gond, hogy egy Epimgconv képet nem fél másodperc alatt tölt be a gép, talán még SD-ről sem. Inkább kalandjátékot lehetne így csinálni. Vagy nem?
Nyitni kéne kb. 10-20 videolapot, azokra kitenni a képeket, és lehetne váltogatni, talán basic-ből is. Csak látványos cuccot kéne összerittyenteni a képre, pl. padlón három nanométeres repedés mellett pókháló, stb.
Title: Re: ZX81EMU
Post by: endi on 2017.January.29. 18:35:33
Ezzel az lenne a gond, hogy egy Epimgconv képet nem fél másodperc alatt tölt be a gép, talán még SD-ről sem. Inkább kalandjátékot lehetne így csinálni. Vagy nem?
Nyitni kéne kb. 10-20 videolapot, azokra kitenni a képeket, és lehetne váltogatni, talán basic-ből is. Csak látványos cuccot kéne összerittyenteni a képre, pl. padlón három nanométeres repedés mellett pókháló, stb.

hát nem teljes képernyős képek lennének, beleférhetne a membe
Title: Re: ZX81EMU
Post by: szipucsu on 2017.January.30. 20:33:49
hát nem teljes képernyős képek lennének, beleférhetne a membe
A megjelenítés szerintem akkor is lassú lenne.

Végülis majdnem olyan lenne, mint a képnézegető, amikor szóközre a következő képet tölti be. Annyival kiegészítve, hogy az iránynak megfelelően jeleníti meg a képet.

Először is kéne rajzolni egy labirintust, vagy a gép magától generálná, ez más kérdés. Karakterekből állna, olyasmi lenne, mint pl. az Orient Express pályája, egy karakter jelöl egy ponton minden útirányt. És minden útiránynak meg kéne feleltetni egy csodaszép képet. If-ekkel vizsgálná a gép, egy adott karakterből milyen irányba lehet menni, és azt engedné meg. És mindig kirakná a képet hozzá, amik előre el vannak készítve, és csak display-vel le kell hívni.
De biztos csináltak már ilyen programot EP-re is.

Ez mondjuk már kicsit eltér az eredeti ZX81Emu témától.
Title: Re: ZX81EMU
Post by: endi on 2018.February.02. 18:21:41
scrollos zx81 game
milyen jó lenne ez ep-n 256 színű módban :)
https://youtu.be/Z-ZohQNbxsQ
Title: Re: ZX81EMU
Post by: endi on 2019.August.20. 22:37:57
pár zx81 game, lehet hogy nem újak, de a yutub videó új:

áttörés:
https://youtu.be/ciK-XnE02Sk?t=64

qbert:
https://youtu.be/fMt1OQQX-uQ?t=9

pacman:
https://youtu.be/5qtEZwx73g8?t=84

stb.. van még több a csatornán