Enterprise Forever
:HUN => Konvertálás => Topic started by: geco on 2022.March.11. 18:49:12
-
Egy kis tesztelnivaló
irányítás:
sárga játékos: int joy,enter / ext2 joy
kék játékos: WASD,control / ext1 joy
egyéb:
Esc: digi ki/be
1: érme be 1
2: érme be 2
3: érme be 3
4: szervizkapcsoló
5: újraindítás
6: 1 játékos start
7: 2 játékos start
F1: A érmebedobó beállítása: ki - 1 érme / 1 credit be - 2 érme / 1 credit
F2,F3: B érmebedobó beállítása:
0,0 = 1 érme, 5 Credit
0,1 = 1 érme, 3 Credit
1,0 = 2 érme, 1 Credit
1,1 = 1 érme, 1 Credit
F5: élet beállítás: ki - 3 / 7 be - 2 / 5
F6: bónus élet: ki - minden 4. szint után be - minden 3. szint után
F7: szabad játék: ki - nincs be - van
F8: Demo hangok: ki - nincs be - van
-
Hú, ez nem gyenge. Akkor brutálisabb, amikor a csirke alakú szörnyek is megjelennek. Meg még utána a sokadik pályán az a sebesség...
Még jó, hogy gombnyomással lehet pénzt bedobni. Igazi EP-be nem tudom, hol lehetne. De a mai világban a bankszámlás netes utalás sem lenne meglepő, gombnyomásra pénz levon a bankszámláról, játék indít.
A beszéd jól hangzik, de nem értem, mit mond, csak az elején az insert coin-t. Valami SAY jellegű beszédszintetizátort használ?
Milyen gépről lett ez átírva?
A menüben még ki lehetne írni, melyik gomb mit csinál. Meg a belső botkormányhoz szerintem a space jobban illene tűzgombként.
-
Egy kis tesztelnivaló
Ez az eredeti Arcade ROM alapján?
-
Ez az eredeti Arcade ROM alapján?
igen, forrásosítva lett, és ki is dobtam belőle ezt-azt, pl a Flip-Screent, és a nyelv ROM kezelést.
-
Még jó, hogy gombnyomással lehet pénzt bedobni. Igazi EP-be nem tudom, hol lehetne. De a mai világban a bankszámlás netes utalás sem lenne meglepő, gombnyomásra pénz levon a bankszámláról, játék indít.
Viszem az EP-met, de csak papírpénzt ér beledugni, nehogy megsérüljön :D :D
A beszéd jól hangzik, de nem értem, mit mond, csak az elején az insert coin-t. Valami SAY jellegű beszédszintetizátort használ?
Milyen gépről lett ez átírva?
Az eredeti Arcade verzió lett átírva, a beszédet a Votrax SC-01 beszédszintetizátor állította elő, olyasmi lehet, mint a Speakeasy.
A menüben még ki lehetne írni, melyik gomb mit csinál. Meg a belső botkormányhoz szerintem a space jobban illene tűzgombként.
Nem tervezem betenni a gombok leírását, maradjon meg minden az eredetinek megfelően.
Igaz, jobban passzol a belső botkormányhoz a space, de ha két játékos játszik, akkor a WASD-s kisztással játszónak zavaró.
-
Great conversion!
I have a Mame/Mess suit at home on a real arcade machine... later I will search this game to compare...
I think it is better to put the buttons on the same place as Mame (https://docs.mamedev.org/usingmame/defaultkeys.html).
I am not a gamer, but if I play it is always the old games.
-
I mean, it is standard on emulators this key combination:
5 (not numeric keypad) ---> Coin slot 1
6 (not numeric keypad) ---> Coin slot 2
7 (not numeric keypad) ---> Coin slot 3
8 (not numeric keypad) ---> Coin slot 4
1 (not numeric keypad) ---> Player 1 start or 1 player mode
2 (not numeric keypad) ---> Player 2 start or 2 players mode
3 (not numeric keypad) ---> Player 3 start or 3 players mode
4 (not numeric keypad) ---> Player 4 start or 4 players mode
-
Great conversion!
I have a Mame/Mess suit at home on a real arcade machine... later I will search this game to compare...
I think it is better to put the buttons on the same place as Mame (https://docs.mamedev.org/usingmame/defaultkeys.html).
I am not a gamer, but if I play it is always the old games.
I do not know why Mame switched the orders, i followed the bit order of the switches.
-
a beszédet a Votrax SC-01 beszédszintetizátor állította elő, olyasmi lehet, mint a Speakeasy.
Lesz Speakeasy support is benne? 100%-al növekedne a Speakeasyt támogató programok száma :lol:
Igaz, jobban passzol a belső botkormányhoz a space, de ha két játékos játszik, akkor a WASD-s kisztással játszónak zavaró.
ALT?
-
Lesz Speakeasy support is benne? 100%-al növekedne a Speakeasyt támogató programok száma :lol:
Ugyanazt a hangdefiníciót használja mint a Votrax? (a Commodore-os doksi alapján legalábbis úgy tűnik)
Van leírás az EP-s portokról? Jól rémlik, hogy az Ep128emu támogatja?
Úgy látom nem támogatja, és a printer portot használja?
ALT?
Lehet, de mennyivel jobb, mint az Enter?
-
Jól sejtem a működését?
E78E 78 LD A, B ;B tartalmazza a kiküldendő ALLOPHONE-t
E78F D3 B6 OUT (B6), A ;kiküldi
E791 3A F2 BF LD A, (BFF2) ;nem érdekes, gondolom a STOP csekkolása
E794 FE 20 CP 20
E796 3E E5 LD A, E5
E798 C8 RET Z ;stopra kilépés
E799 DB B6 IN A, (B6) ;printer ready ellenőrzés
E79B CB 5F BIT 3, A
E79D 20 F2 JR NZ, E791 ;vissza, míg a printer nem lesz ready
E79F 3A F3 BF LD A, (BFF3) ;a 0b5h port másolata
E7A2 F6 10 OR 10
E7A4 D3 B5 OUT (B5), A ;Strobe küldés
E7A6 E6 EF AND EF
E7A8 D3 B5 OUT (B5), A ;Strobe reset
E7AA AF XOR A
E7AB C9 RET
és mindezt a BC-ben megadott hosszon keresztül.
A Strobe set/reset a kiküldött adat, és printer ready után egyből kell, vagy ráér ellenőrizni frame-enként, és akkor kiadni a set/reset-et?
És ha megcsinálom, akkor teszteled is? :D :D
-
Jól rémlik, hogy az Ep128emu támogatja?
A Speakeasy-t? Szerintem nem.
Ha Speakeasy-t támogatni fog a program, akkor azt lehet majd emulátoron is tesztelni?
Lehet, de mennyivel jobb, mint az Enter?
Emulátoron mindenképpen jobb lenne, nekem az entertől majdnem begörcsölt az ujjam, főleg a nehezebb szinteken, ott nagyon gyorsan kellett nyomkodni a lövést. Még jó, hogy a muníció nem fogy el, 2 másodpercenként lehetne újratölteni.
-
A Speakeasy-t? Szerintem nem.
Jaja, az Eat it up-ot kipróbáltam ,és fagyi lett a vége :D
Ha Speakeasy-t támogatni fog a program, akkor azt lehet majd emulátoron is tesztelni?
Lehet tesztelni, csak nem fog szólni :D , és game overnél végtelen ciklusba kerül.
Emulátoron mindenképpen jobb lenne, nekem az entertől majdnem begörcsölt az ujjam, főleg a nehezebb szinteken, ott nagyon gyorsan kellett nyomkodni a lövést. Még jó, hogy a muníció nem fogy el, 2 másodpercenként lehetne újratölteni.
Én is azon toltam, nem a legkényelmesebb, de nem is okozott gondot, de átteszem majd ALT-ra.
-
Speak easy teszt verzió, annyiban tér el az EXOS printer rutintól, hogy adat küldés előtt ellenőrzi, hogy a printer READY-e, ha igen, akkor megy egy STROBE set/reset, majd az adatküldés, remélem e kettő nem lesz túl gyorsan végrehajtva. Ja, és ha jó is, akkor még meg kell oldanom a 0b5h port tartalmának a betöltését is strobe set/resetnél, most csak simán 10h majd 0h lesz kiküldve rá.
Ebben már az ALT a tűz, de Game Overnél végtelen körforgásba kezd speakeasy nélkül :D
-
Anno csináltam Speakeasy lua-t:
-
Anno csináltam Speakeasy lua-t:
Köszi szépen.
Van egy jó, és egy rossz hírem, a scripttel megy a WOW Speakeasy, de látom ,teljesen más a kiosztása a hangoknak, és lehet a hangok is mások, megnézem majd, hogy egy egyszerű konverziós táblával megoldható-e az átalakítás.
-
The original game name is Wizard of Wor (https://drive.google.com/file/d/1M4hnz0QXRXn3_upX3-srJBM8T5qMwLUp/view?usp=sharing), and its synthetic speech in Mame is very bad.
On a youtube video (https://www.youtube.com/watch?v=9Lodc0kFYuo) it sounds better.
-
The original game name is Wizard of Wor (https://drive.google.com/file/d/1M4hnz0QXRXn3_upX3-srJBM8T5qMwLUp/view?usp=sharing), and its synthetic speech in Mame is very bad.
On a youtube video (https://www.youtube.com/watch?v=9Lodc0kFYuo) it sounds better.
Yes, and i ripped the voices from Mame, i found another Votrax emulation, and it was worse. I am not 100 percent sure that the linked video was recorded from the arcade, i checked real arcade videos also, and those sounded a bit even better.
-
Ezt a játékot szerintem TVC-re is érdemes lenne portolni, a közepes felbontáson (256x240 pixel) 4 színnel (fekete, kék, sárga, piros) jól nézne ki...
-
Meg akartam kérdezni, hogy a beszéd eredetileg is ilyen érthetetlen, de hallom, igen... :ds_icon_cheesygrin:
-
Meg akartam kérdezni, hogy a beszéd eredetileg is ilyen érthetetlen, de hallom, igen... :ds_icon_cheesygrin:
A MME-n hasonloan, az a kerdes, hogy eredeti vason mennyivel jobb, de nem vennek ra merget, hogy tokelete brit akcentussal orvendezteti meg a nepet :-D
-
Ezt a játékot szerintem TVC-re is érdemes lenne portolni, a közepes felbontáson (256x240 pixel) 4 színnel (fekete, kék, sárga, piros) jól nézne ki...
kb ugy nezne ki, mint ez :-D De nem vagyok biztos benne, hogy a TVC EP-hez kepest 75%-on ketyego processzore megbirkozna a feladattal, es nem az lenne a vege, hogy karacsonyi villogo egosort kapunk, raadasul a kepmeret modositas gyanusan jelentos atalakitast is igenyel.
-
@Zozosoft itt a konvertált hangtáblás verzió, leteszteled lécci Speakeasyn, hogy hogy szól ?
A Lua script alapján egész jó a konverziós táblás megoldás.
-
Ebben a verzióban elméletileg már választható a SPEAKEASY, ha ez utóbbit választottuk, akkor nincs szoftveres digi beszéd, és az ESC nem is használható a ki/bekapcsolására, ha nem ezt választottuk, akkor természetesen az ESC továbbra is él.
És bekerült egy billentyűzet leírás töltés után.
-
nem vennek ra merget, hogy tokelete brit akcentussal orvendezteti meg a nepet :-D
Az "inzőrt kojn"-t jól ejtette, de ezen kívül egy deka szót nem értettem belőle. Nem tudom, más hogy van vele. Van egy rész, ahol mintha rappelne, vagy csak kicsit memememegakad a lemez.
-
Sorry, a noob question: How can I use the Lua script on the emulator?
Tomorrow I can test a real Speakeasy.
-
How can I use the Lua script on the emulator?
Debugger -> Page 2, and the lowest window. You can load, save, run, etc.
-
Sorry, a noob question: How can I use the Lua script on the emulator?
Tomorrow I can test a real Speakeasy.
No problem :)
Go to Page2 in debugger, then press bottom Load from file, if lua is loaded, you can start anytime with Run button.
Speakeasy.lua will print the "voices" into the top right window.
Cool, thank you very much. :)
-
Ok, you have the video here (https://drive.google.com/file/d/1a_TQhGxyHQcwJkJ8A0Wjx2JFhLt-SFPx/view?usp=sharing).
At first glance it may seem discouraging, the sounds are a chaos, but the good points are that the game doesn't hang, and that we probably can select better phrases to send to the Speakeasy.
I have discovered with this test that one of my EPs has a problem on the Parallel connector, some of the 6 bits used are wrong. Easy to check.
Maybe the Edge connector, or U24, a 74LS273.
-
I have found a very interesting page (http://www.redcedar.com/sc01.htm) about the Vortex SC-01 chip.
It has links to datasheet documents, so we can compare the allophones and adapt the phrases to the SP0256-AL2 chip used on the Speakeasy.
Geco, if you have the source of the game, maybe you can put here a list of the phrases used?
-
list of the phrases used?
You can find them in the TRIVIA part here: https://www.arcade-history.com/?n=wizard-of-wor-model-961&page=detail&id=3179
-
Great SlashNet! Now, what I need is the same phrases made out of allophones, to compare what they have done.
The Vortex SC-01 table:
[attachimg=1]
The SP0256-AL2 table
[attachimg=2]
-
At first glance it may seem discouraging, the sounds are a chaos, but the good points are that the game doesn't hang, and that we probably can select better phrases to send to the Speakeasy.
Cool, Thank you very much, it has a strange accent :D, but at least sounds :D I have to find out how to stop sounds of Speakeasy when speech is finished, probably i should send a silent value at the end.
Geco, if you have the source of the game, maybe you can put here a list of the phrases used?
Sure, I upload that part of the source, each sentence contains the allophones also. And the tables of Speakeasy, and Vortex definitions.
-
Hey, insert coin sounds as Haay insert clean :D :D
Other possibility, i can create a small program, which would play all sounds of Speakeasy and if you would save the output, i could get the samples, and compare with ripped Vortex samples from MAME.
-
This version sends a 200ms pause at the end of each phrase, so at least the noise should be stopped.
*** Attachment removed
-
Why there are codes higher than 03Fh on the allophones strings?
For example: "Hey, insert coin.": 013h, 01bh, 060h, 04bh, 062h, 03eh, 03eh, 027h, 00dh, 01fh, 07ah, 06ah, 03eh, 059h, 075h, 034h, 009h, 022h, 00dh, 03eh
Edit: Maybe they add externally a tone on bit 6 so in that case it must be ignored on Speakeasy.
-
Why there are codes higher than 03Fh on the allophones strings?
For example: "Hey, insert coin.": 013h, 01bh, 060h, 04bh, 062h, 03eh, 03eh, 027h, 00dh, 01fh, 07ah, 06ah, 03eh, 059h, 075h, 034h, 009h, 022h, 00dh, 03eh
Edit: Maybe they add externally a tone on bit 6 so in that case it must be ignored on Speakeasy.
Yes, bit 6,7 increase the pitch of voice.
I created a program to collect all Speakeasy voices, it sends 4 times the 64 allophones, to check if bit 6,7 has any effect on speakeasy. There are 2 versions SPEAKEASY1 sends the data in 50Hz interrupt, SPEAKEASY just wait the end of the end of allophone, this would be the best for recording samples, but if it is too fast then SPEAKEASY1 will give a better result.
-
No, the hardware of the Speakeasy only uses the 0-5 bits and, according to the data-sheet of the Vortex chip, it also uses 0-5 bits. I imagine that the arcade machine uses the two higher bits to modify the tone on 2 additional pins the chip has.
But the SP0256-AL2 lacks a tone input, so you can't translate that, sorry.
Edit: The SP0256-AL2 could manage 256 allophones, because it is provided of the 8 bit inputs, but the internal Rom only contains the 64 sounds we know. An external Rom can be added to the chip.
But the Speakeasy is only connected to 0-5 on the parallel port, plus /Strobe and /Ready.
-
The two versions of the program seem to last the same, because the protocol is the same as the paralllel one: The Z80 puts /Strobe low, the , that indicates to SP0256-AL2 that the data is ready and it puts /Ready high. Once read and executed, it puts the /Ready signal low, that indicates the Z80 that more data can be sent, then the Z80 puts /Strobe high until the data is ready to be read.
-
Thank you very much, I was not sure that it waits until the end of a voice, in the video i felt it fast.
-
As I can read on the datasheets, the Vortex chip also waits for the sound to be end, but it has the additional STOP allophone that seems the same as the PA0, with the same time lenght.
Comparing the two chips, I think it could be very easy to adapt the Vortex chip to the EP, only cloning the Speakeasy design. The two chips have similar signals.
-
Modified the SP0256-AL2 chart (https://enterpriseforever.com/konvertalas/wow/msg85771/#msg85771) to Hex instead of Octal.
Edit: It seems that the Vortex chip is superior also on the protocol, as it only needs a stable input of 70 bits/s to concatenate the allophones, only needing the /strobe line to send the "byte". I think is for that it needs a STOP command.
-
Could you please create a new wav based on this new program?
I do not find all 60 voices, this program runs once through all, and it have 3 interrupts between each.
-
Ok, but I have been thinking: the program doesn't wait for the return of a /Ready signal(because the Vortex protocol doesn't use that signal), so maybe some data is lost on the SpeakEasy, wich returns /Ready to the Z80(SP0256-AL2 protocol).
On the game, not aware of the /Ready signal, the playing of some of the allophones could last more than the voice playing loop, so the next allophone would be lost on the Speakeasy, but not on the Vortex.
I think it is the reason why the last allophone continues repeating forever, because the Speakeasy always finds /Strobe active and also the same value on the parallel port. It only stops when the next phrase is played.
-
Thank you very much :)
The program waits for Ready, Vortex sends back busy/ready signal through bit 7 of port 12.
I think the allophone continues to play on Speakeasy, because i do not wait until Speakeasy reports back ready state with acknowledge, it is done in the next interrupt, the last voice remained active, because last sound did not get acknowledge, in newest version the last wait should remain active.
so the method was the following:
1. check if Speakeasy is ready
2a. if yes, then acknowledge, and send allophone
2b. if no then do nothing
Modified method:
1. check if Speakeasy is ready
2a. if yes, then acknowledge, and send allophone
2b. if no then do nothing
3. when sentence is over, send a wait
-
The program waits for Ready, Vortex sends back busy/ready signal through bit 7 of port 12.
You are right(of course...)
[attachimg=1]
The Vortex has a return signal, but named Acknowledge/Request.
-
Csináltam egy kis szerkesztőt/lejátszót, a terv az, hogy majd a Speakeasy hangokkal látom el, és ezzel fogom majd a WOW szövegeket legyártani, ha valakit érdekel, akkor majd a végleges verziómat közzéteszem.
I have creatd a small editor/player, my plan is that i will change Speakeasy voices in the program, and i will use this to create WOW sentences for Speakeasy, if somebody is interested about it, i will publish the final version.
-
I am interested.
But how can you edit without playing the phrases on a real Speakeasy? (Curiosity) I was not able to hear anything on the emulator with the Lua script, but maybe I did something wrong?.
There is an old program to aid on this (https://web.archive.org/web/20040609120912/http://www.speechchips.com/downloads/ChipTalkSetup.exe).
On the other side... we need an English man to evaluate the final pronunciation...
-
But how can you edit without playing the phrases on a real Speakeasy? (Curiosity) I was not able to hear anything on the emulator with the Lua script, but maybe I did something wrong?.
The Editor/Player can play the voices, now it contains Votrax voices, i want to add Speakeasy voices, just from the previous Wav i could not get all voices, i hope new wav will be better, which will be generated by the latest program.
If you press enter in the snapshot, it will play "Hey, insert coin".
You can enter any listed allophones, and if any of them are incorrectly entered, after pressing Enter incorrect allophones are marked by orange
The lua script does not produce voice, just print the corresponding values into the debugger page2.
-
@Gflorez could you please create a new wav by this version (https://enterpriseforever.com/konvertalas/wow/?action=dlattach;attach=28756) when you have time?
I checked max 22KHz samples can be played back with the Editor/Player, i plan to convert the samples to 16KHz.
-
Here you have.
Maybe you could better cut the sounds if you add a fixed pause between the allophones, because the duration is not the same on all.
Have you tested the little program I have linked? it translates from text to Allophones, and you can directly save the sound from it with Audacity.
I am thinking.... It would be great to have sampled versions of the Speakeasy programs(UK, German, Spanish) or the EatItUp game....
-
Thank you very much. :)
In 1st version i used 50ms delay after each voice, but it did not appear in the wav in each case, that's why i used 3 50Hz interrupts in this version, i hope it will be better, i will check soon.
Yes, i checked, it sounds better than the Vortex, and Speakeasy, and as i see it uses total different allophone table also :D :D
The method i used in WOW can be used nearly in all programs, but there is one problem, samples uses about 52KB.
-
Thank you very much, now i could collect all remaining voices, luckily you saved twice, last one did not contain OW, just some noise was instead of OW.
-
Great! It is a lot easier to have extra Ram than a Speakeasy....
All users will be able to run it on the emulator.
-
My "new" EP still doesn't work correctly with the Speakeasy. It sounds but gives unintelligible speak.... I have revised the connector and the EDGE contacts and they seem good. On Monday I will replace the 74LS273 chip involved, because I think that some bits on the port are stuck on 0 or 1.
I left my "old" EP at work, so I can't compare the real thing with Geco's voice editor also until Monday.
Meanwhile I have found a better way to compare the real sound with the one given by Geco's editor, because the little program gives strange voices, very unrealistic samples from the original SP0256-AL2 sounds.
This time it is a web page (https://greg-kennedy.com/sp0256-tts/) that returns the translation of the input phrase to the output allophones string, and also an OGG file(similar to MP3 but without loss of information) with the output sound.
For me the comparison of the two sounds, Geco's voice editor against the web page results, is very promising, they are very similar, but 1/2 slower on the EP. This is not an error, only that the SP0256-AL2 can be used with different oscillators. I think I understand much better the slower EP rhythm.
The good point is that the web page returns the string of allophones by their name, not by their place in the list, exactly like on Geco's voice editor, so it can give a direct introduction of the data. The only difference is how Geco names the pauses, 20, 30, 50, 100 and 200, while the web page returns PA1, PA2, PA3, PA4 and PA5, like on the given SP0256-AL2 allophones list. Not a big problem after some use.
-
Cool, thank you very much, i will try to save the voices from the web page also, and make the EP version based on that, it sounds quite noisy also, but we will see which voice source is better.
I do not know if you saw, i entered newer versions into Beszédprogram fejlesztése (https://enterpriseforever.com/sound/beszedprogram-fejlesztese/) topic, those sounds better, because samples are 7bit 12500Hz, both of them contains a bug, last voice is not played, i already corrected it, just did not upload yet, i will do it when SOFTEASY got the new samples.
PS:
I already finished WOW allophone modification for speakeasy, i used google translate for it.
-
Google translator of allophones? What do you mean with that?
-
Google translator of allophones? What do you mean with that?
I used google translate to pronounce the words, and usually it wrote the allophones also under the word (just in different format, but it helped me also)
I created WOW Speakeasy also with the allophone generator, but when i wanted to save the voice set of allophone generate web page i recognized that it is not perfect either, because it generetad KK1 always even for COMB word where KK3 had to be generated, so i could not save the voices, but i found another source, so now we have 3 versions of Softeasy :D , i will upload them soon.
-
Newest version of WOW, it contains 2 allophone conversion for Speakeasy, one is converted by the web page, other converted by me :D :D
-
Almost done.
[attachimg=1]
Fixed! Now it talks.
-
Egy kis tesztelnivaló
Hoppá!
Eltűnök egy hétre, és ilyen remekmű születik???!!?!?
Nagyon jó lett! Az eredeti arcade verzióban volt hardveres sprite támogatás?
-
Hoppá!
Eltűnök egy hétre, és ilyen remekmű születik???!!?!?
Nagyon jó lett! Az eredeti arcade verzióban volt hardveres sprite támogatás?
Nem egészen az, de hasonló, HW-es DMA, aminek beállíthattad, hogy milyen módon tolja a képernyőre, OR/XOR, és be lehetett állítani, hogy egy "sprite" hány pixellel legyen eltolva, mert egyébként a kiírás fél karakterenként mehet.
-
mi anno sokat játszottunk az arcade verzión emulátorral (korábban a C64 verzióval is), de az arcade nagyságrendekkel nehezebb
mindig meg volt a taktika, h egymásnak háttal álltunk, és úgy lőttük az ellenfélt.
anno még az indexen is jelent meg rólunk fotó, ahogy WOW-ozunk! :-D
https://index.hu/tech/2017/09/06/nekem_8_bit_retro_szamitogep_kiallitas/
-
Véglegesítettem Wizard of Wor (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=28886)-t, ami változás a legutóbbi verzióhoz képest, a beszédben cseréltem le 1-2 allophone-t.
irányítás:
sárga játékos: int joy,alt / ext2 joy
kék játékos: WASD,control / ext1 joy
egyéb:
Esc: digi ki/be
1: érme be 1
2: érme be 2
3: érme be 3
4: szervizkapcsoló
5: újraindítás
6: 1 játékos start
7: 2 játékos start
F1: A érmebedobó beállítása: ki - 1 érme / 1 credit be - 2 érme / 1 credit
F2,F3: B érmebedobó beállítása:
0,0 = 1 érme, 5 Credit
0,1 = 1 érme, 3 Credit
1,0 = 2 érme, 1 Credit
1,1 = 1 érme, 1 Credit
F5: élet beállítás: ki - 3 / 7 be - 2 / 5
F6: bónus élet: ki - minden 4. szint után be - minden 3. szint után
F7: szabad játék: ki - nincs be - van
F8: Demo hangok: ki - nincs be - van
-
The yellow warrior sometimes starts to go left-upper on his own. This can be seen at the ARENA level in demo. It is possible to control it at this point, but if you do not press any keys, it still begins to walk on its own.
-
Thx, it seems to me that internal left+up stucked in the emulator. When i check the controls in the program, EXT2 joy gives no move result, and then internal joy check routine comes, reading keyrow 7 (row of internal joystick) gives always 0d7h which means up and left is pressed, and since no interrupt occurs between writing 07h to port 0b5h (keyboard row select) and reading the result, it is not WOW error, if next time this happens, please go to debugger ALT+B, this should solve the stucked keyboard issue. I had similar issue with the emulator, sometimes keys are stucked if i remember well when i turn it to "god mode" ALT+W.
-
I think I found the problem: the ALT key, as fire, in the emulator causes this sticky control.
Everything works fine if use ExtJoy2Fire to play the game.
-
I think I found the problem: the ALT key, as fire, in the emulator causes this sticky control.
Everything works fine if use ExtJoy2Fire to play the game.
:D
And do you have 2 ALT's, or 1 ALT and 1 ALTGR?
Because i did not exerience this problem (probably i did not play too much with joy+ALT :D ) ,and in HU keyboard setting the EP ALT = PC ALTGR.
-
and in HU keyboard setting the EP ALT = PC ALTGR.
??? Nálam a "Menu" gombon van (jobb CTRL-tól balra eső hülye gomb a windowsos billentyűzeteken :-) )
És valamikor régen azt írta István, hogy nem is lehet az ALTGR-re tenni.
-
And do you have 2 ALT's, or 1 ALT and 1 ALTGR?
Because i did not exerience this problem (probably i did not play too much with joy+ALT :D ) ,and in HU keyboard setting the EP ALT = PC ALTGR.
I think, I have 2 Alt's. Because my default keyboard layout is standart EN (no any additional symbols appears with RightAlt+key). Two another keyboard layouts (RU/UA) use RightAlt as AltGr. But with ep128emu I always use EN layout.
Made video with subtitles (hope all phrases I understand correctly)
https://www.youtube.com/watch?v=QA_53eTsei0
-
Can you try with another different keyboard? USB keyboards suck....
-
Can you try with another different keyboard? USB keyboards suck....
You were right. :smt023
Connected my old PS/2 keyboard in addition to my current USB KB.
Playing on the PS/2 keyboard - everything is OK, but if I use a USB keyboard, almost immediately begins to stick movement.
-
On a standard USB keyboard you have a ridiculous limit of 6 simultaneous keys, and also another limitation on the rows and columns pressings....
PS/2 is a lot better, or nowadays a gamer USB keyboard, that comes with these known issues fixed.
-
??? Nálam a "Menu" gombon van (jobb CTRL-tól balra eső hülye gomb a windowsos billentyűzeteken :-) )
És valamikor régen azt írta István, hogy nem is lehet az ALTGR-re tenni.
Nálam vagy az ALT-on, vagy az ALTGR-en van, és abból gondolom, hogy az ALTGR-en, mert az ALT+W, meg ALT+B-t elég sűrűn használom :D :D
-
Nálam vagy az ALT-on, vagy az ALTGR-en van, és abból gondolom, hogy az ALTGR-en, mert az ALT+W, meg ALT+B-t elég sűrűn használom :D :D
2009-ben volt szó az ALT GR hibáról:
Windows alatt magyar billentyűzetnél problémák vannak a jobb Alt érzékelésével (legalábbis FLTK-t használva; lásd itt (http://enterpriseforever.com/emulatorok/ep128emu_205-t325.0.html;msg12475#msg12475)). Ezért az alapértelmezett konfigurációban nem csak a jobb Alt, hanem a "menü" billentyű - amely a jobb oldali "Windows" billentyű és a jobb Ctrl között van - is használható EP-s Alt-nak;
2009-ben (https://enterpriseforever.com/archivum/ep128emu-2-0-6/msg15111/#msg15111) a Menü gombra került. Nekem azóta is ott működik, ALT GR-el viszont nem.
Most megnéztem HIDTEST-el, az ALT GR az egyszerre generál CTRL és ALT lenyomást, amiből az EXOS a CTRL-t veszi észre.
-
Hát meg is néztem, az ALTGR az ALT, műxik tűzgombként a WOW-ban.
-
A konverzió kiválóan sikerült, de valljuk be, maga a játék elég nehéz: C64-en általában 60.000 körüli pontszámot szoktam elérni, de sikerült már 100.000 fölött is teljesíteni. Ma volt nálam a könyvelőm, hiába próbáltuk kooperatív módban, egyikünk sem tudta a bűvös negyvenezres határt átlépni...
-
No igen, ez az eredeti arcade verzió konverziója...
-
Próbáltátok a Spectrumról átírtat is?
-
Igen. Az sem rossz, de geco új átirata sokkal jobb. A 'The Next War'-ról nem is beszélve, már csak azért sem, mert itt OFF-nak számítana... ;-)