Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => Topic started by: geco on 2015.June.02. 09:06:18

Title: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.02. 09:06:18
Meglepetés :D
Még nincs teljesen készen, 1-2 dolog javítandó, és lemezes környezetben nem teszteltem még, de elméletileg működnie kéne, várom a módosítandó dolgokat, és esetleg tesztelési eredményeket, fejlesztés céljából :)
Title: Re: SPEmu128
Post by: Zozosoft on 2015.June.02. 09:47:21
És milyen környezetben tesztelted? :oops:
Sem fileio-val, sem vinyó-val (csináltam belőle VHD-t) nem sikerül a program betöltés, F7 után nagy feketeség és kész.
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.02. 09:59:56
És milyen környezetben tesztelted? :oops:
Sem fileio-val, sem vinyó-val (csináltam belőle VHD-t) nem sikerül a program betöltés, F7 után nagy feketeség és kész.
Szuper, csak magnós konfiggal, FILEIO-val 320K-s gépen.
Title: Re: SPEmu128
Post by: Zozosoft on 2015.June.02. 10:02:23
Szuper, csak magnós konfiggal, FILEIO-val 320K-s gépen.
Lehet az a baj, ha van EXDOS is a gépben, akkor nem foglalkozik a Fileio-val? :-)
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.02. 10:18:52
Lehet az a baj, ha van EXDOS is a gépben, akkor nem foglalkozik a Fileio-val? :-)
A primary eszközről akar akkor tölteni, szerintem akkor csak floppyn keresi a fájlokat, viszont akkor se kéne elfeketednie a képernyőnek, hanem visszatérni a menübe, na máris egy csekkolnivaló :D
Title: Re: SPEmu128
Post by: Zozosoft on 2015.June.02. 10:22:46
A primary eszközről akar akkor tölteni, szerintem akkor csak floppyn keresi a fájlokat, viszont akkor se kéne elfeketednie a képernyőnek, hanem visszatérni a menübe, na máris egy csekkolnivaló :D
A FILE: volt az alapértelmezett.
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.02. 10:30:22
A FILE: volt az alapértelmezett.
A program csekkolja, hogy van-e EXDOS, ha van, akkor mindenképp directoryt akar kérni, és ha bejött, akkor onnan választasz fájlt, de mivel alapértelmezett a FILEIO, ezért gondolom nem találta a FILEIO könyvtárban a kiválasztott fájlt, nem?
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2015.June.02. 14:47:37
Emun szépen megy. :)
Title: Re: SPEmu128
Post by: Lacika on 2015.June.02. 15:18:51
A Rastan floppy-s konfogban elindul! :smt038
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.02. 16:38:54
Zozot, vagy aki tudja, arra szeretném megkérni, hogy mozgassa át legyen szíves a Spectrum programok átírásából a spam részeket ide :)
Fel szeretném mérni, hogy mi legyen a hanggal?
Most úgy van, hogy sztereo az AY, és monó ( a 0-ás hangcsatorna jobb oldalo hangerején van a beeper, ami nagyon halk)
Legyen az, hogy egyik oldalon szól a beeper, kihasználva a dave D/A-ját, és a másik oldalon meg az AY inkább?
Vagy ha van valakinek egyéb ötlete, akkor szívesen látom.
Title: Re: SPEmu128
Post by: Zozosoft on 2015.June.02. 21:08:27
Most úgy van, hogy sztereo az AY, és monó ( a 0-ás hangcsatorna jobb oldalo hangerején van a beeper, ami nagyon halk)
Itt lehet az a gond, hogy csak akkor van beeper, amikor zene is van?
Esetleg az megoldani, hogy amikor nincs ott zene, egy nem hallható nagy freki menjen a 0-ás csatornára, amit tud szaggatni?

Quote
Legyen az, hogy egyik oldalon szól a beeper, kihasználva a dave D/A-ját, és a másik oldalon meg az AY inkább?
Mondjuk 128-asban nem a beeper a legfontosabb :-) , ezt mondjuk opciónak berakni.
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.03. 08:54:53
Itt lehet az a gond, hogy csak akkor van beeper, amikor zene is van?
Esetleg az megoldani, hogy amikor nincs ott zene, egy nem hallható nagy freki menjen a 0-ás csatornára, amit tud szaggatni?
Elméletileg nem, az összes csatornára 0001h lesz kiírva, 0000h helyett, az a baj, hogy a hangerő regiszterre cseréltem le az FEh portot, és így csak 00h,08h,10h,18h értékeket vehet fel, ami rángatás esetén ebben a beállításban nagyságrendekkel halkabb, mint az AY emulációnál használt max 1eh-s érték, viszont tegnap leteszteltem, mono módban elég hangos a beeper is ( itt is hangerő regiszterre lett lecserélve az FEh port, csak itt a D/A van használva)

Mondjuk 128-asban nem a beeper a legfontosabb :-) , ezt mondjuk opciónak berakni.
Jaja :) , én is így gondoltam, úgyhogy tegnapi alkotás az lett, hogy az alap beállítás a sztereó halk beeperrel, és lehet választani monót hangos beeperrel, meg kikapcsolni a hangot, ami emulátoron nem műxik a beeperre (0000h frekvencia esetén is hallatszik), nem tudom igazi gép mit produkál.
Title: Re: SPEmu128
Post by: gflorez on 2015.June.03. 14:57:51
Good work! This night I will test it on the real thing...
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.03. 16:38:10
Good work! This night I will test it on the real thing...
It is not finished yet, there could be errors, if you find any, please report it , thx :)
Title: Re: SPEmu128
Post by: Zozosoft on 2015.June.08. 16:27:29
A program csekkolja, hogy van-e EXDOS, ha van, akkor mindenképp directoryt akar kérni, és ha bejött, akkor onnan választasz fájlt, de mivel alapértelmezett a FILEIO, ezért gondolom nem találta a FILEIO könyvtárban a kiválasztott fájlt, nem?
Meg kéne nézni a 3-as EXOS változót (DEF_TYPE), és ha az 0, akkor nem foglalkozni az EXDOS-sal. (A FILE: az nem file kezelő periféria, így ha a FILEIO aktív, akkor 0 lesz a változó értéke.)
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.09. 08:52:49
Meg kéne nézni a 3-as EXOS változót (DEF_TYPE), és ha az 0, akkor nem foglalkozni az EXDOS-sal. (A FILE: az nem file kezelő periféria, így ha a FILEIO aktív, akkor 0 lesz a változó értéke.)
Oké, köszi szépen, beteszem majd.
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.14. 16:44:18
Ez a véglegesnek szánt változat, szóljatok, ha valami hibára bukkantok, ha nincs, akkor készül a csomagolt verzió, és nem tudom, hogy ROM verziót érdemes-e készíteni, most jut eszembe, hogy a Snapshot mentést/töltést memóriába / ból elfelejtettem letesztelni, pedig teszteléskor még két programot is becsipogtattam TAP fájlból.
Változások:
- EXOS 3-as változó figyelése a default eszköz keresésénél
- SNA betöltésekor ha nem választunk fájlt, nem akad ki
- Flash megvalósítva
- hang módok közötti választás
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.18. 22:15:38
SPEmu128 (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=13175) Végleges változaz fájl/ROM
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2015.June.20. 10:57:05
Nagyon jó. Gratulálok. :)
Találtam pár játékot, ami fut vele.
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.20. 14:04:34
Egy kis módosításon esett át SPEmu128, két hozzászólással lejjebb található link frissítve:
- Hang kikapcsolása emulátor resetkor  (F8)
- ROM tartalmának visszamásolása backup szegmensekről az emulátor által használt RAM területre minden emulátor reset után (F8)
- konvertáló rész frissítése, így megy a Rocky Horror Show is.

Köszi :)
Az a jó, hogy talán egy olyan fájlt se láttam a csomagodban, mint ami az én csomgomban szerepel :)
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2015.June.20. 16:45:12
A TIMESCAN.TAP sajnos nem megy. Véletlenül raktam a csomagba. Viszont ez az új proggi nagyszerűen fut.
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2015.June.20. 16:59:42
Egy kis módosításon esett át SPEmu128, két hozzászólással lejjebb található link frissítve:
- Hang kikapcsolása emulátor resetkor  (F8)
- ROM tartalmának visszamásolása backup szegmensekről az emulátor által használt RAM területre minden emulátor reset után (F8)
- konvertáló rész frissítése, így megy a Rocky Horror Show is.

Köszi :)
Az a jó, hogy talán egy olyan fájlt se láttam a csomagodban, mint ami az én csomgomban szerepel :)

Miért nem Z80-as mentéseket használtál? SNA-t csak 48k-s config tud menteni a Z80-at pedig 128-as is.
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.20. 17:32:37
A Z80-at nem is néztem, azért választottam az SNA-t a TAP mellett betöltéshez, mert ezek egyszerű formátumok, és ebből a kettőből van a legtöbb fájl, valamelyik emulátor tud 128Kb-s SNA-t is menteni, 2-vel teszteltem is.
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.20. 17:43:40
A Time Scanner is működik, de csak 48-as módban, sajnos azon programok közé tartozik, ami úgy ellenőrzi, hogy 128-as speccy van-e alatta, hogy belapoz a 3. lapra egy másik memóriaszegmenst, eltárol rajta adatot, aztán visszalapozza az eredetit, és megnézi, mi van ott, ezzel az a baj, hogy nem állítja át a vermet 0000h-ról, így a lapozás emuláció rossz helyre tér vissza :(
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2015.June.20. 17:50:33
A Z80-at nem is néztem, azért választottam az SNA-t a TAP mellett betöltéshez, mert ezek egyszerű formátumok, és ebből a kettőből van a legtöbb fájl, valamelyik emulátor tud 128Kb-s SNA-t is menteni, 2-vel teszteltem is.

Pentagon 128-ba tud csak Sna-t menteni. Az meg nem mindig jó a normál 128-as géphez.

Újabb csomag:
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.20. 19:08:56
Lapozórutin  kis lassulása árán sikerült kiküszöbölni a lejjebb említett visszatérési hibát, a Time scanner megy, meg megnéztem még 5 programot a régi csomagomból azok is mennek.
Befordítsam ezt véglegesnek a fájl, és a ROM verzióba?
Title: Re: SPEmu128
Post by: Zozosoft on 2015.June.20. 19:50:56
Befordítsam ezt véglegesnek a fájl, és a ROM verzióba?
Igen.
Title: Re: SPEmu128
Post by: Lacika on 2015.June.20. 20:00:49
- ROM tartalmának visszamásolása backup szegmensekről az emulátor által használt RAM területre minden emulátor reset után (F8)

A RAM igény mennyire növekedett emiatt?
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.20. 20:12:27
A RAM igény mennyire növekedett emiatt?
32KB-val, ennyi ROM-ja van a Spectrum 128-asnak, de végülis igaz az, hogy nagyjából mindegy, hogy 208Kb, vagy 240Kb, 64Kb-s bővítéssel így se, úgy se futna, 128Kb-s bővítéssel meg mind a kettő, már ha volt ilyen bővítés valaha.
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.20. 20:18:30
A lenti link már a legfrissebb, a 0000h-s verem melletti lapozást orvosló verziót tartalmazza.
Title: Re: SPEmu128
Post by: Lacika on 2015.June.20. 20:29:49
Ha az emu betöltése után véletlenül ENTER-t nyomok a TAPE LOADER-en, a program lefagy.
Illetve a legújabb verzióval az Rocky Horror Show el sem indul.
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.20. 20:34:54
Ha az emu betöltése után véletlenül ENTER-t nyomok a TAPE LOADER-en, a program lefagy.
Illetve a legújabb verzióval az Rocky Horror Show el sem indul.
Elméletileg a STOP gombbal lehet megállítani, nekem működik.
RHS-t megnézem
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.20. 20:41:49
Vétettem egy hibát, akkor is másolgat verem tartalmat a program, ha a verem 8000h-bfffh között van, ekkor nem kéne, javítom.
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2015.June.20. 21:23:50
SPEmu128 (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=13175) javítva, találtam még egy hibát, amit a lapozás javításával tettem be, az AF regiszter veremből kivételét előrébb költöztettem, csak azt felejtettem el, hogy a flag regiszter tartalmazza, hogy az IN/OUT utasítás előtt engedélyezett volt-e a megszakítás, vagy nem, valójában ezért fagyott a RHS, mert amikor a lapváltó rutin meg lett hívva, enedélyezett megszakítás volt, de visszatéréskor a flag regiszter rossz értéke miatt már tiltottal tért vissza.
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2015.July.02. 11:08:54
ÚJ játék: Journey to another world 2015
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2015.July.27. 18:03:56
Ez is new.
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2017.February.14. 17:30:11
FOGGY'S QUEST: To NARG and back again - Final V1.0
(https://static.wixstatic.com/media/21da00_17e4b0d23c6945d3aff3d04181bdf865~mv2.png/v1/fill/w_370,h_464,al_c,usm_0.66_1.00_0.01/21da00_17e4b0d23c6945d3aff3d04181bdf865~mv2.png)
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2017.February.14. 19:46:50
Nem is gondoltam volna, hogy ennyi új játék megy majd SPEmun :)
Title: Re: SPEmu128
Post by: Zozosoft on 2017.February.14. 20:11:36
Nem is gondoltam volna, hogy ennyi új játék megy majd SPEmun :)
Ha jól tippelem az új játékok többsége nincs az utolsó bitig csúcsra hegyezve, csak egyszerű átlagos kódokat használnak. Sok készül valami játékgyártó keretrendszerrel.
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2017.February.15. 14:15:24
Ha jól tippelem az új játékok többsége nincs az utolsó bitig csúcsra hegyezve, csak egyszerű átlagos kódokat használnak. Sok készül valami játékgyártó keretrendszerrel.

AGD. Ott van a poszteren. Azt kéne átírni és magyarítani EP-re, de ez szerintem nem lenne kőnyű. Persze van olyan AGD-s játék amelyik nem fut az emun.
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2017.February.18. 08:10:50
Nem is gondoltam volna, hogy ennyi új játék megy majd SPEmun :)

Még ez is. :)
Title: Re: SPEmu128
Post by: Povi on 2017.February.19. 15:07:23
ez de jól néz ki
még szebb lenne a C64 pasztell színeivel
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2017.February.19. 21:44:11
A Specemu 3.1-ben nagyon jól belehet állítani a színeket. A 3.pályát már innen játszom.

Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2017.February.19. 22:00:45
A Specemu 3.1-ben nagyon jól belehet állítani a színeket. A 3.pályát már innen játszom.
Az eredeti is jól nézett ki, de ez a módosításod odab.sz :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: SPEmu128
Post by: ergoGnomik on 2017.February.21. 08:12:29
ez de jól néz ki
még szebb lenne a C64 pasztell színeivel
Mármint úgy érted, hogy a C64 mosott f*s, fakó színeivel, ugye? :D
Title: Re: SPEmu128
Post by: Zozosoft on 2017.February.21. 09:18:46
Mármint úgy érted, hogy a C64 mosott f*s, fakó színeivel, ugye? :D
A C64 tulajok Spectrum színekre vágynak? :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: SPEmu128
Post by: ergoGnomik on 2017.February.21. 09:28:45
A C64 tulajok Spectrum színekre vágynak? :ds_icon_cheesygrin:
Hát nem. :D De grafikusok szoktak panaszkodni arra, hogy egy-két szín jobban mutatna ha élénkebb lenne.
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2017.April.08. 18:49:15
Pilot attack és Code Zero

Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2017.April.08. 18:59:16
Sajnos az OOZE nem fut. Lehet hogy a zene miatt ?

Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2017.April.08. 22:10:41
Sajnos az OOZE nem fut. Lehet hogy a zene miatt ?
Ez egy szemét kicsomagolós program, Spemu megpróbál konvertálni betöltés után, még a csomagolt programban, de a zenelejátszás egyik OUT utasításának (c5c5h) második bájtja az eredeti lesz kicsomagolás után, és emiatt a Speccy hiba rutinjára ugrik a program.
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2018.January.31. 17:26:19
Gimmick! Yumetaro Odyssey

[attach=1]
[attach=2]

Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2018.February.02. 18:05:52
Egghead 6

A hangot F5 ki kell kapcsolni

[attach=1]



Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2018.March.06. 20:12:20
Castle Of Sorrow

[attach=1]

Title: Re: SPEmu128
Post by: endi on 2018.March.13. 20:58:31
egy másik oldal, ahol online játszhatunk újabb és régi specy játékokkal
http://www.zxspectrum.xyz
Title: Re: SPEmu128
Post by: szipucsu on 2018.March.14. 10:11:49
http://www.zxspectrum.xyz
Xyz kiterjesztés is van? Az biztos nem országot jelöl. :D
Title: Re: SPEmu128
Post by: endi on 2018.March.16. 18:15:43
egy másik oldal, ahol online játszhatunk újabb és régi specy játékokkal
http://www.zxspectrum.xyz

nem semmi hogy mennyi, általam ismeretlen új specy játékot találtam itt, amelyek igényesek és jók
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2018.March.17. 13:46:27
nem semmi hogy mennyi, általam ismeretlen új specy játékot találtam itt, amelyek igényesek és jók
Csak az első 10-et néztem meg, Gandalf tetszett a legjobban a 2 pixel magas attributumaival :)
Title: Re: SPEmu128
Post by: endi on 2018.March.17. 14:16:44
Harbinger The Void Side A: ezt nézzétek meg, az elején van egy effekt amilyen jót még talán EP-n se láttam
Title: Re: SPEmu128
Post by: endi on 2018.March.18. 20:19:16
érdekesség, specy 128 basic-ban írt demo, nincs benne asm

https://youtu.be/PVH3MlqQJMc
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2018.March.19. 08:48:12
érdekesség, specy 128 basic-ban írt demo, nincs benne asm

https://youtu.be/PVH3MlqQJMc
Azért kíváncsi lennék, hogy pl a parallax scrollt hogy oldották meg.
Title: Re: SPEmu128
Post by: endi on 2018.March.19. 17:27:51
Azért kíváncsi lennék, hogy pl a parallax scrollt hogy oldották meg.

az csak sprite anim, nem?

amúgy más extra nincs ebben a demóban, úgy tűnik basic-ból lehet sprite-okat kirakni meg scrollozni
Title: Re: SPEmu128
Post by: Povi on 2018.March.19. 17:37:44
érdekesség, specy 128 basic-ban írt demo, nincs benne asm

https://youtu.be/PVH3MlqQJMc
5 percnél az Enterprise-os BASIC könyvből az első példaprogramból ismert effekt
Title: Re: SPEmu128
Post by: endi on 2018.March.19. 17:40:57
amúgy, vajon készült komolyabb bármi a specy128 basicben? játék, akármi...
nem igazán tudok ilyenről. bezzeg az EP basic! :)
és ez azért is érdekes mert specy128-ból valszeg sokszorosát adták el mint EP-ből
Title: Re: SPEmu128
Post by: Zozosoft on 2018.March.19. 20:32:20
AY zenéléshez való PLAY utasításon kívül semmi lényeges újítás nincs a 128-as BASIC-ben. (Rendes begépelős szerkesztő, van renumber meg ilyesmik, ezek csak a programozást könnyítik, de a program által elérhető képességeket nem.)
Title: Re: SPEmu128
Post by: IstvanV on 2018.March.20. 15:16:06
amúgy, vajon készült komolyabb bármi a specy128 basicben? játék, akármi...
nem igazán tudok ilyenről. bezzeg az EP basic! :)

Spectrumon a "komolyabb" programok többsége valószínűleg assembly nyelven íródott. EP-n a BASIC programok számítottak komolyabbnak (legalábbis az eredetiek között). :)
Title: Re: SPEmu128
Post by: Zozosoft on 2018.March.20. 15:20:55
TVC-n van sok játék BASIC-ben írva.
Title: Re: SPEmu128
Post by: endi on 2018.March.20. 15:22:27
EP-n a BASIC programok számítottak komolyabbnak (legalábbis az eredetiek között). :)

na ja, csak ezt sajnos azért van mert alig készült gépi kódú eredeti játék... ami meg készült nagyrészt én csináltam :D
Title: Re: SPEmu128
Post by: endi on 2018.March.20. 15:22:46
TVC-n van sok játék BASIC-ben írva.

na ez érdekelne, tudnál linket adni vagy keresgéljek?
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2018.March.20. 15:56:53
TVC-n van sok játék BASIC-ben írva.
Úgy emlékszem a TVC programok 9x%-a basic,  vagy Basic gépi kódú rutinokkal vegyítve.
Title: Re: SPEmu128
Post by: szipucsu on 2018.March.20. 17:40:37
na ez érdekelne, tudnál linket adni vagy keresgéljek?
Pl. Létra, Bányász, Gombócfaló, Béka. Felmerült egyszer, hogy a Létrát és Bányászt átírjuk EP-ra (főleg én lelkesedtem nagyon), valahogy ki is szedtük txt-be a programlistát Zozo segítségével. Még talán te indítottad a topikot, amelyben erről szó volt, Basic programok átírása EP-ra akármilyen gépről, vagy ilyesmi. UI.: Meg is van. (https://enterpriseforever.com/konvertalas/basic-programok-atirasa-barmilyen-geprol/)
A Gombócfalót Attus írta át, ep128.hu-ról letölthető. (Anno jó 20 éve mi is próbálkoztunk vele, egy TVC és egy EP volt az asztalon, de nem sokra jutottunk vele.)
Volt egy Centrumban kapható kazetta sok játékprogrammal, azok talán mind basic programok voltak, de ahhoz képest egész jól játszhatók. Talán Labirintus, MasterMind is volt köztük, meg az előbb említett játékok.
Valami könyvben bepötyögős falbontó is volt TVC-re.

UI.: Az ep128.hu-n (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/TVC_Program_Pack.htm) is van TVC Programcsokor, de talán nincs minden programhoz odaírva, basic-e vagy nem.
Title: Re: SPEmu128
Post by: endi on 2018.March.20. 17:49:14
aha tényleg, ezzel már foglalkoztunk :)
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2018.April.22. 09:28:10
Souls Remastered

[attach=1]
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2018.November.24. 23:44:17
Frissített SPEmu (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=22251) ,és SPEmu128 (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=22252) :
File választás nem működött SD kártyával, ma a Klubban ezt orvosoltuk Zozó segítségével. Ez a verzió támogatja már a snapshot mentést/töltést file-ba is.
File name: SNAPSHOT.SNP , mielőtt egy SNP file betöltésre kerülne, be kell tölteni az eredeti TAP/SNA file-t is, hogy elkerüljük a rossz folderből való töltést, ez igaz SPEmu128 esetén a RAM-ból való visszaállásnál is (Azt tapasztaltam, ha egyből a Speccy kezdőképernyőn töltöttem vissza, akkor fagyi volt, másik programból nem próbáltam)
W: File mentés
R: File olvasás
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2019.February.12. 19:06:07
BOOTY

https://playonretro.itch.io/booty-zx-spectrum

[attach=1]

Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2019.May.01. 18:25:18
CAR WARS 128

[attach=1]

Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2019.May.21. 16:41:55
Sc0tb0t

[attach=1]
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2019.May.21. 16:51:32
Continental circus

[attach=1]

Title: Re: SPEmu128
Post by: gflorez on 2019.May.24. 10:55:42
While testing the SimbiFace3 on the Enterprise, injecting the SPEmu128.rom, I have found an error.

I have a zone from 60h to 6Fh segments to put Roms, so I have configured it as this:

ROM[96]  =SD:file.Rom
ROM[97]  =SD:SPEM128a.ROM
ROM[98]  =SD:SPEM128b.ROM
ROM[99]  =SD:SPEM128c.ROM

SF3 still doesn't allow Roms greater than 16KB, but I have overcome that slicing the SPEMU128.ROM, every one has a letter a, b, c added to the name. The command numbers the segments in decimal.

Then, when I recall the emulator typing ":SP128", it loads correctly, but if I try to load a TAP or a SNA, the FILE(ROM or EXT)  program makes weird things:

[attach=1]

I have tried to do the same on the EP emulator, but in it the FILE program is not recalled.

On the other side, SPemu128.com works flawlessly.
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2019.May.24. 11:03:49
It is strange, directory always the N^ character, is it possible something writes to the same place where FILE write too?
Title: Re: SPEmu128
Post by: Zozosoft on 2019.May.24. 11:08:30
Why looks it is in IS-BASIC???
The rest is easy to understood: when EXOS IRQ re-enabled, the F7 key still pressed, which is make "TOGGLE KEY CLICK" character sequence.

SP128 from ROM works with copy to 100h method? EXOS 0 call executed before jump to 100h?
Title: Re: SPEmu128
Post by: Zozosoft on 2019.May.24. 11:10:59
It is strange, directory always the N^ character
I think this is only Spanish ROM and UK EXDOS problem, the Spanish ROM redefine the \ character.
Title: Re: SPEmu128
Post by: gflorez on 2019.May.24. 11:56:16
I have tried with or without the ESP.rom and it makes the same.

I have put the three slices on the emulator and it makes the same error.

Here you have the files.

Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2019.May.24. 16:04:38
SP128 from ROM works with copy to 100h method? EXOS 0 call executed before jump to 100h?
If i remember well, yes, and I do not know if EXOS 0 is executed before.
Title: Re: SPEmu128
Post by: gflorez on 2019.May.24. 20:10:02
The behaviour is different if I put the complete 48KB Rom or the same segments where I put the three slices of 16KB.


Title: Re: SPEmu128
Post by: Zozosoft on 2019.May.24. 20:52:45
Yes, the problem: no EXOS 0 executed before JP 0100h.
At the loadable version the EXOS do it:
"When the whole program has been loaded, EXOS will simulate a warm reset to the start of the program at 0100h. This warm reset will be done with the reset flags set to 20h (see section 11.2) which will completely reset the I/ O system, without disturbing user RAM."

Without the EXOS 0 the IS-BASIC system still alive, including the opened KEYBOARD chanel.
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2019.May.25. 07:49:57
Thank you very much :)
I inserted EXOS 0 before copying the stuff to 0100h, and jp 0100h.
Title: Re: SPEmu128
Post by: gflorez on 2019.May.25. 12:18:23
Great!

I have already tested it on the emulator, later I will test it on real gear with SimbiFace3.
Title: Re: SPEmu128
Post by: ron on 2019.May.25. 13:11:15
I'm having a nice time today with my Enters, i'm going to give it a try, this seems to be new stuff, isn't it ?
Title: Re: SPEmu128
Post by: gflorez on 2019.May.25. 19:17:15
I forgot to say that the Rom woks flawlessly injected by the SF3.
Title: Re: SPEmu128
Post by: TMTLOGIC on 2019.May.25. 20:07:12
when I have the second batch of SF3s ready I will continue with the firmware.
-enlarge the roms 32 48 and 64kb
-hexadecimal rom number
-Enterprise,CPC,MSX or PCW  name on the oled display.
-continu with the wifi stuff
Title: Re: SPEmu128
Post by: gflorez on 2019.May.26. 14:28:17
Sorry for not test the two Spectrum emulators at the same time.... SPEMU has the same issue... please, can you fix it?


And a question: Is there a ROM version of the CPCemu?

Thanks.
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2019.May.27. 08:28:17
Sorry for not test the two Spectrum emulators at the same time.... SPEMU has the same issue... please, can you fix it?


And a question: Is there a ROM version of the CPCemu?

Thanks.
Sure i just wanted to wait the result of the test, and i have to check other ROM's what i made.
If i remember well, there is no ROM version of CPCemu.
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2019.June.02. 13:44:12
SPEemu és SPEmu128 javított ROM-ok (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=23566)

Fixed SPEmu and SPEmu128 ROM's (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=23566)

I have checked other ROM's also that I created, all others contained EXOS 0 called with 60h.
Title: Re: SPEmu128
Post by: gflorez on 2019.June.02. 16:39:24
Thanks!
Title: Re: SPEmu128
Post by: gflorez on 2019.June.03. 01:59:18
Találtam egy vicces játékot a "ZX Larry" nevű 48KB Spectrumnak a "Leisure Suit Larry" pont- és kattintás kalandsorozat első epizódja alapján.

Mindkét emulátoron működik, de csak az SP128 KM egérrel tudtam vezérelni.

-------------

I have found a funny game for the 48KB Spectrum named "ZX Larry" based on the first episode of the point & click  adventure series "Leisure Suit Larry".

It works on both emulators, but I have only been able to control it by KM mouse on SP128.

[attachimg=1]

[attachurl=4]
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2019.June.03. 08:36:20
Szerintem azért nem működik a billentyűzet, mert olyan utasításkombinációt használ a program, ami a SPEmuba nem lett beépítve.

I think the keyboard does not work because the program uses instruction combinations for reading it, which is not included to SPEmu yet, if i do not forget, i will check it.
Title: Re: SPEmu128
Post by: gflorez on 2019.June.03. 09:42:01
A billentyűzet működik, az a pillanatkép-elemző, aki sikertelen egyes .SNA-képeken.

Ugyanaz a .SNA az SP128-ban a vezérlőmenüből indul, amely lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy kiválassza a KM egeret (4. opció), de a SPEMU-nál közvetlenül a játékra ugrik (5. opció), a billentyűzet opcióval aktiválva (1. opció), így az egérrel nem lehet lejátszani. Még mindig nem játszottam a játékot.
---------

The keyboard works, is the snapshot parser who fails on some .SNA images.

The same .SNA on the SP128 starts on the control menu allowing the user to select the KM mouse(option 4), but on SPEMU it jumps directly to the game(option 5) with the keyboard option activated(option 1), so it is not possible to play with the mouse. I still have not played the game.

[attach=1]
Title: Re: SPEmu128
Post by: gflorez on 2019.June.03. 16:04:00
I didn't remember well, but it can be that you only implemented the KM mouse on SPE128.

To fast return to the control menu the best way is to get Larry killed. "Use sign", "Go to taxi", "Talk to driver", "Go to disco", "Go to Exit".
Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2019.June.03. 16:42:48
I didn't remember well, but it can be that you only implemented the KM mouse on SPE128.
I remember this also :)
Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2019.June.08. 08:13:55
Gimmick! Yumetaro Odyssey

[attach=1]

Title: Re: SPEmu128
Post by: nyuzga on 2019.June.15. 22:05:34
Mr. Do!

[attach=1]

[attach=2]

Title: Re: SPEmu128
Post by: geco on 2019.June.16. 12:52:14
Jópofák :)
Nem is gondoltam volna, hogy az új játékok közül is sok fog működni (nem használnak semmi olyan utasításkombót az IN/OUT utasítások körül, ami nincs beépítve )