WRITE TO ROM (48 ROM-33FEh)
Not so much a bug as poor coding. The ROM tries to write four bytes starting at 0000h. On a real Spectrum there is usually no effect because you can't actually write to the ROM, but if a copy of the ROM is really in RAM (to give better compatibility on a +3 or +2A for instance), the 'ROM' could be overwritten.
Segítséget szeretnék kérni, akinek van kedve, és ideje tesztelne nekem speccy programokat, hogy mi megy, mi nem megy a packban található programmal?Mármint milyen programmal? A start című egy Spectrum emulátor? Vagy az EP128Emu Spectrum emulátor részével kéne ezeket kipróbálni? A start című fájl micsoda?
Mármint milyen programmal? A start című egy Spectrum emulátor? Vagy az EP128Emu Spectrum emulátor részével kéne ezeket kipróbálni? A start című fájl micsoda?A Start című program a spectrum emu :), és a hozzá csatolt programok működnek, más programokkal való tesztelésre gondoltam.
Nekem el sem indul az emu, visszalép a EP logóhoz.Milyen koniggal próbáltad? Én eddig csak a 128K Tape fileIO-val, és 128K EXDOS-szal próbáltam, igaz ezzel régebben.
Milyen koniggal próbáltad? Én eddig csak a 128K Tape fileIO-val, és 128K EXDOS-szal próbáltam, igaz ezzel régebben.Én nem használok FileIO-t. Alap EXDOS konfigurációban sem megy.
Én nem használok FileIO-t. Alap EXDOS konfigurációban sem megy.A két hiányzó fájl miatt lépett vissza az EP logóhoz, aztán találtam még az EXDOS alatt jelentkező hossz hibát, és még utána egy jó kis veremkezelésit :lol: Már fut a lent található frissített csatolmány.
Huh, és ez hogy oldja meg az attributum konverziót? Egyáltalán nem lassú!Hát sajnos ez is lassan :( Annyi, hogy az F2-vel állítható, hogy a kép 1/3-át kovertálja egy lépésben (ez az alap ) (alapból 50Hz-enként, minden megszakításban, de ez állítható minden x. billentyűemuláció lefutára (int joy jobb/bal) is, ez akkor hasznos, ha a megszakítás tiltott) 4Mhz-es EP-n sztem ezt érdemes használni, a következő lehetőség a teljes attributum memóriát konvertálja, harmadik konverzió kikapcs (viszont a menüből kilépéskor ekkor is konvertálja a teljes attributum területet), az utolsó beállításnál fixen beállítható a tinta, és a papír szín F3 és F4 segítségével)
ld c,(hl)
ld a,(bc)
ld (de),a
inc l
inc e
Ez egy bájt konvertálásaÚgy nézem, 6 MHz-n majdnem jó már a sebesség. Sebaj, legalább kicsit könnyebb a játék... :)Köszi szépen, pont ilyenekre vagyok kíváncsi. Hát jópár IN A,(0FEh), és OUT (0FEh),A, és IN x,(C), OUT (C),x variáns benne van, de tuti hiányzik még belőle pár, ezek hiányoznak még, a mentést kell még betenni (TAP formátum), és hibajavítás, a menüben találtam még párat.
A program mennyire van kész? Csak azért kérdezem, mert csatoltam egy példát, ami elvileg működik "csak" az irányítás bolondul meg.
Kemspton emuláció lesz benne?Úgy terveztem, hogy a Kempston 1Fh port figyelése nagy részét likvidálom a programokból, mivel ezek előtt, vagy után nem láttam spéci utasításokat, amiket figyelhetnék, és pár programban a Kempston figyelés okoz most galibát, elméletileg a cursor 1/2 joy beállításnál az EXT 1/2 joynak kellene működnie.
Egyébként szerintem nagyobb arányban is futnak a programok. Nálam "lepucolt" tap-ok vannak kint, azokkal úgy tűnik nincs különösebb probléma.
Akkor ha jól értem ez egy automatikus programátíró, megszakításos attr konverzióval? :-)nagyjából :lol: , ez jutott eszembe, hogy lehetne futtathatóvá tenni EP-n jópár sepcci programot, és mivel nagyon sok játék nem használ megszakításokat, ezért az eredeti öltetem az volt, hogy ezekre lesz jó a fix felhasználó definiált két színű mód, és a menüből kilépéskor konvertált attributum, de eszembe jutott, hogy ha nincs megszakítás, az esetek többségében van billentyűzet figyelés, így betettem ezt is választhatóra.
Itt egy adag tap, ami úgy tűnik jól működik.Köfi szépen, van egy packod, amiben a nem működők vannak benne? :)
elméletileg a cursor 1/2 joy beállításnál az EXT 1/2 joynak kellene működnie.Az EXT 2 nem működik. Az még kellene port2-nek.
Az EXT 2 nem működik. Az még kellene port2-nek.Van ilyen Joy beállítás is, hogy port2 Speccyn?
Van ilyen Joy beállítás is, hogy port2 Speccyn?Az INTERFACE II-őn két port van:
Ha van, az milyen billentyűknek felel meg, vagy esetleg külön portja van?
Sok olyan játék van, ahol ott maradnak színattributumok maszatként:Ezek azok a játékok, amiknél tiltott a megszakítás, ezeknél hasznos vagy bemenni a menübe, és ki, ha állókép van, vagy a menüben a beépített joy jobbrával beállítani az attributum konverziót a billentyűzet emulációra (2-esnél nagyobb értéket még nem állítottam), ez azt jelenti, hogy minden x. billentyűemuláló rutinban végez képkonverziót.
Még 5 futó játékköfi szépen, a nem futókból is van egy csomagod?
Ezt a cuccot szerintem majd össze kéne vonni hardveres emuval, az NMI-vel jól elintézi az attr konvertálgatást, meg az esetleges elbujt port I/O-kat.Hogy gondoltad, mert szerintem a hardveres emu tud mindent, és a titkosított/tömörített programokat is jól futtatja, esetleg a zene lejátszáshoz használt port írást lenne érdemes cserélni, hogy az gyors legyen, de én benne vagyok amúgy :)
A Mojon-Twins játékokat nem szereti. Ez el sem indul.Köfi :)
Köfi :)Ha vason is így működnek a programok akkor az nagyon jó. Nem kell konvertálgatni. Zseni vagy.:)
Lehet azért, mert csomagolt a program, megnézem.
Megtörtént, ezzel a packal már ez is megy, csak tiltott a megszakítás, a menüben az int joyjal be kell kapcsolni a billentyűtes attributum konverziót, nekem még a 8-as beállítással is jó volt.
Fagy.Brrrr. Itt is. Ki se nyitom az ablakot. Valami riasztás is érvényben van.
Ha vason is így működnek a programok akkor az nagyon jó. Nem kell konvertálgatni. Zseni vagy.:)A Gothicban is volt egy két ott maradt fe, és a Tank Battle-ben is, ezek orvosolva, sajnos a Tank Battle jó zenéjét nem élvezhetjük az emun, mivel zenelejátszás közben van egy billentyűolvasás is.
Amúgy, ha a tap-ból sna-t készítünk, akkor talán több játék elfog indulni. Itt van 2 ami tap formában nem ment.
Az EP Load/Save mód mit csinál. Gondolom felhasználói programok is simán futnak, és ha lehetne lemezre menteni, még használhatóak is lehetnek.Eredetileg az volt a tervem ,hogy bármilyen EXOS formátumú fájl tölthető/menthető legyen, de azán rájöttem, hogy ez nem fog menni, az lesz, hogy ki lehet menteni bármit tap formátumban az EXOS-on keresztül, a TAP töltésénél erre a módra vált automatikusan, a mentés még nincs kész, lehet a LOAD-ot ki is vehetném belőle.
Az nagyon vad ötlet, hogy memóriabővítős gépen memóriába elmenteni snapshot-ot, és az bármikor visszatölthető legyen?Hm, érdekes felvetés, eredetileg fájlba mentésre gondoltam, de aztán elvetettem az IM x mód meghatározhatatlansága miatt, de végülis meg tudom határozni, ha különböző értéket tárolok el IM 1-es megszakításban, mint IM 2-ben, mit szólsz a fájlba mentéshez?
Hm, érdekes felvetés, eredetileg fájlba mentésre gondoltam, de aztán elvetettem az IM x mód meghatározhatatlansága miatt, de végülis meg tudom határozni, ha különböző értéket tárolok el IM 1-es megszakításban, mint IM 2-ben, mit szólsz a fájlba mentéshez?Ha engem kérdezel ezt úgyis játékokhoz lenne hasznos, ott meg gyorsabb a memóriába mentés.
Egy apróság: a help-ben nincs benne (vagy én nem vettem észre) a Spectrum reset-et (F8).Igazad van :), az kimaradt, beteszem.
Ha engem kérdezel ezt úgyis játékokhoz lenne hasznos, ott meg gyorsabb a memóriába mentés.Az igaz, arra gondoltam ,hogy legyen mentési lehetőség alap gépen is, de akkor ezt próbálom megoldani.
A Chaos miért nem fut? Lehet esetleg orvosolni?A Chaos még az is lehet, hogy nem fut az összes speccyn se, ha van olyan, amelyik nem 0ffh-t ad az I regiszter értéke mellé :D , ez a kis szemét 09h tesz az I-be, ami a ROM egy kóddal teli része, és az ugrási címet a 09ffh-ról veszi. Ezt rögtön javítom is.
A Chaos miért nem fut? Lehet esetleg orvosolni?Na, hát ez a program marha macerás, ha beállítom a billentyűzetes attr konverzót, akkor fagy a játék alatt, tehát a menüben kell, de a játék indulása előtt meg ki kell kapcsolni, hogy ne szálljon el.
Superb emulator, almost all games tested work. Only few hang or have bad colours, but I'm testing with the options.Thank you very much your help, and observations, I will use them, the program is not yet finished, but I am on the way ... :)
Jet set willy and Manic Miner need some adjustment in "Joy L/R Attr". They work with "004".
Incredible EP can emulate faster than the real Spectrum....
Only a minor bug selecting a .TAP or .SNA the second time, the highlighted file gets sticky and the selector does not allow vertical movement. If you press Enter the emulator froze, but you can press Esc or Stick Down and exit. Then try again...I found bugs in the file selection also, in the moment I am working with EP config without EXDOS in the emulator, later I will try to fix the file selection problems, also what you mentioned :)
The emulator also needs a easy way to introduce POKEs....Hmmm, the list of the tasks are growing :D
A BASIC input sor színével lehet valamit csinálni?Javítva, a 3 hozzászólással ezelőtti filé lecserélve.
I tested on a real EP with EXDOS card!.Great :), thx, I use only emulator since we have EP128emu2, very comfortable, and powerful.
Not an emulator? The changes on the fly don't lag the operation, marvellous.... at the end they result real EP games, aren't them?
Egy kiadatlan Ultimate játék. Fut ez is. Sna trainer.Ez szerintem "maszek" verzió? Honnan van? A WoS-on sincs fent.
Ez szerintem "maszek" verzió? Honnan van? A WoS-on sincs fent.ITT: (http://www.rzxarchive.co.uk/)
Egy kiadatlan Ultimate játék. Fut ez is. Sna trainer.Tök Robin koppintás.
Tök Robin koppintás.Ezzel a programmal készült. (http://www.worldofspectrum.org/infoseek.cgi?regexp=^Arcade+Game+Designer$&pub=^Jonathan+Cauldwell$&loadpics=1)
Itt a legújabb verzió, remélem hibamentes, ha így van , akkor még lecsekkolok pár programot, ha találok + portcseréhez bővítenivalót, akkor az bekerül ( tuti lesz :D), csomagolok, és kész.Emulátoron nem mükszik.
Emulátoron nem mükszik.Nekem megy.
A Nato assaultot se kell átírni. :)Dehogynem kell! :-) Az eredeti EP -n szeretném játszani emulátorral törpénő "szenvedések" nélkül! :-)
(Attachment)
Emulátoron nem mükszik.Milyen tünetek voltak, és milyen konfigon?
A snapshot mentésnél kellene valami, ami jelzi, hogy a mentés megtörtént. Ha más nem, akkor, mint a betöltésnél, folytatódhatna hatna rögtön a játék.Amíg a mentés tart nem lehet csinálni semmit, de elméletileg ennek pár másodperc alatt le kéne mennie (<5), ha visszatér a játékhoz egyből, az nem okozhat galibát játék közben, ha felkészületlenül éri az embert?
Milyen tünetek voltak, és milyen konfigon?EP_128k_Tape_FileIO.cfg. Nem tölt.
Amíg a mentés tart nem lehet csinálni semmit, de elméletileg ennek pár másodperc alatt le kéne mennie (<5), ha visszatér a játékhoz egyből, az nem okozhat galibát játék közben, ha felkészületlenül éri az embert?Ok, ez jogos. Esetleg egy SAVED üzenet, majd billentyűnyomásra visszatér a játékhoz?
Ok, ez jogos. Esetleg egy SAVED üzenet, majd billentyűnyomásra visszatér a játékhoz?Border kékre vált egy kis időre, majd visszafeketedik, talán már a lenti csomagban is benne van, leteszteltem jópár játékot az A-val kezdődő SNA-k közül, az in/out csere csak egy 0ffh port figyeléssel bővült, így műxik az arkanoid, még folytatom.
Ez (http://www.ep128.hu/Sp_Demo/Prg/Noname_2.rar) a demo fut is meg nem is. Vagy legalábbis nem látszik :ds_icon_cheesygrin:Állítsd be a billentyűzet emulációra az attributum konverziót, vagy F1-et minden kép után, nincsen sok.
A Doctum-nál nem működik az irányítás.Helyes :D Köfi, itt tuti nem cserélődött le a billentyűfigyelő IN A,(0FEh), ma javítom.
Tényleg, és a CPCEmu kompatibilitását nem lehetne fokozni ezzel a programmódosítós megoldással?Hm, elméletileg lehetne valami hasonlóval, ott egy-egy eszközelérés több port i/o-val történik, ha a felismert eszközkezelő rész elején meghívja az EP-nek megfelelő eszközkezelő részt, lehetne jelentősen növelni a futó programok számát, viszont maradna a színhelyesség probléma.
viszont maradna a színhelyesség probléma.Valóban, de sok szép négy színű program is van. Az CPCEmu-n most is főleg ezeket érdemes használni.
Valóban, de sok szép négy színű program is van. Az CPCEmu-n most is főleg ezeket érdemes használni.No akkor majd megnézem, hogy a fejemben kialakult dolgot sikerül-e megvalósítani :)
:smt038:)
Lassan ideje előásnom a hw emu forrását, hogy összedolgozzuk :oops:
Van olyan prg , amit érdemes lenne konvertálni?CPC-s Fighter Bomber? :oops:
Spectrum programcsokor (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Prg/Spectrum_Program_Pack.rar) SpEmu-hoz.Szép mennyiség!
Úgyis annyi helyről lehet Spectrum programot letölteni... :DDe nem értelmes, magyar leírással!
Az oldalon lesz majd külön hely, ahol ezek a programok fel vannak sorolva, esetleg rövid ismertetőkkel és képekkel, mint a CPC emulátorhoz is?Ilyen programmennyiségről maximum egy szöveges állományba berakok majd egy listát.
De nem értelmes, magyar leírással!Pontosan. Nyilván nem a WoS-sal kívánok programmennyiségben versenyezni, de magyar ismertetők nem nagyon érhetők el a neten.
Ilyen programmennyiségről maximum egy szöveges állományba berakok majd egy listát.A listát szerintem érdemesebb lenne a weboldalra tenni fel (html-be), hadd lássa egyből a látogató, mi vár rá.
SPemu ROM verzió (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=10362)Ebben benne vannak a későbbi változások?
Ebben benne vannak a későbbi változások?Abban nincsenek, ebben (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=10621) vannak.
Abban nincsenek, ebben (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=10621) vannak.
Nálam nem a legfrissebbek vannak? :shock:A 9.21-es a legfrissebb, abban csak annyi az eltérés az 5.20-hoz képest, hogy nincs benne a Speccy ROM másolás, ezt egy következő frissítés orvosolta, de ez csak a fájl verziót érintette, és az utána lévő módosítás a kérésedre történt, ami a 9.21-ikei lett, ez már kezeli a könyvtárakat (.TAP, vagy .SNA kiterjesztésűnek kell lenniük), ezt a verziót itt már nem frissítettem.
Ami nálam fent van, az 09.21-i, amit most becsatoltál 05.20-i.
Nézd meg légy szíves, melyik az aktuális?
nem semmi!!!
milyen sebességgel futnak?
A 9.21-es a legfrissebb, abban csak annyi az eltérés az 5.20-hoz képest, hogy nincs benne a Speccy ROM másolás, ezt egy következő frissítés orvosolta, de ez csak a fájl verziót érintette, és az utána lévő módosítás a kérésedre történt, ami a 9.21-ikei lett, ez már kezeli a könyvtárakat (.TAP, vagy .SNA kiterjesztésűnek kell lenniük), ezt a verziót itt már nem frissítettem.Ebből azt szűrtem le én - akinek fogalma sincs mi ez a progam - ,hogy verziószámba esetleg évszámot is be kellene vonni, hogy ne legyenek félreértések.
csak a downoads-ok közé nem töltöttem fel.Akkor éppen itt az ideje :-)
flype_zx_spectrum.gif (378.18 kB, 352x296 - megtekintve 6*10E23 alkalommal.)Milyen praktikus, hogy gif-ben is lehet képet betenni! Kicsi a mérete és egész sok minden ráfér. Kéne ilyen gif mentési funkció az emulátorba is. Igaz, csak 1-2 ember használná.
Milyen praktikus, hogy gif-ben is lehet képet betenni! Kicsi a mérete és egész sok minden ráfér. Kéne ilyen gif mentési funkció az emulátorba is. Igaz, csak 1-2 ember használná.Vagy PNG... úgy 5-6-7 éve már kértem Istvántól :oops:
Vagy PNG... úgy 5-6-7 éve már kértem Istvántól :oops:Azt az IrfanView-val pillanatok alatt meg lehet csinálni. Bocs, ha régebben már volt ez a téma.
Nem tapasztaltam hibát,
Nekem ezek a programok még PC-s emuval sem indulnak el.Marmint betoltodnek, csak nem lehet jatszani veluk?
Marmint betoltodnek, csak nem lehet jatszani veluk?
Beolvasás után visszalép BASIC-be. PC-s emun is.128-as vagy 48-as BASIC-be?
128-as vagy 48-as BASIC-be?Gyanusan tobb jatek ez utobbival indul, mert sima 48-as modba kapcsolva se jon be, csak 128-as modbol betoltve reseteli a gepet 48 modba es utana betoltve jon be.
Ha az utóbbi, akkor olyan módban kell tölteni.
48-as módot lehet a menüből, vagy a 128-as BASIC-ben beírt SPECTRUM utasítással indítani. Ez esetben le lesz tiltva a 128-as memórialapozás.
A harmadik trükkös mód 128-as BASIC-ben: PRINT USR (0), ekkor működik a memórialapozás. Ez kellhet a 128-as ROM-mal nem kompatibilis 128-as játékoknak. Gyanítom a resetel a program betöltéskor az ugyanezt intézi el.
The Treasure Of Lumos
Max Pickles I
(Attachment Link)
A W és az R nekem nem működik (FDD-re).óóó persze, meg se kell néznem, elszúrtam, úgy csináltam, hogy először csak megnyitja a fájlt mentéskor, ha az nem sikerül, akkor létrehozza, de mivel nincs ilyen fájlod, ezért nem sikerül a nyitás, a létrehozás nem fog, mert a csatorna már nyitott, nem zártam le.
A W csak megpörgeti a meghajtót, nem ír semmi. Az R meg sem pörgeti a lemezt.
A Stercore (https://github.com/C64CD/Stercore-ZX)-t kipróbálnád az emuban?
Az EP átirat hibás. Elakadnak a golyók.Csak a nagy lukas módban.
szép ez az új gameEP-n grafikus karakteres módban szebben meg lehetne csinálni.
Ninja-Gardening-Simulator
Endi, perelj! Ellopták a játékodat! :)
(Attachment Link)
Endi, perelj! Ellopták a játékodat! :)Az EP-s játék azért "kicsit" színesebb. A várvédő játék lehet az, csak a címe nem jut eszembe.
TIKITACAEbben tényleg ugyanaz a pálya és a játékmenet, mint az Atic Atac-ben, csak 3D-ben?
Atic Atac 3D. :)
itt a "dead flesh boy" játékra keressetek rá. tök jól megcsinált, bár marha nehéz játék.
http://www.zxspectrum.xyz
The Hair-Raising Adventures of MR HAIREP-n nem próbáltam ki, de a videó és az EP-s kép alapján elég jó lehet, jobb, mint sok régi átirat.
Minesweeper+Na és mi ez az Arkanoid háttér hozzá? :-D
Na és mi ez az Arkanoid háttér hozzá? :-Dszegény elég nehezen irányítható... mire rájöttem, h a számbillentyűkkel lehet mozgatni...
Na és mi ez az Arkanoid háttér hozzá? :-DGondolom, ha eltalálunk egy speciális téglát az Arkanoid játékban, akkor belépünk egy aknakeresőbe, ahol ha sikerül lepucolni a pályát, eltűnik a tégla.
Sliding Blocksspemuban egérrel is megy!
A 3 egyforma eltűnik. opqa space.
TRD-böl konvertáltam.Az mit jelent?
Az mit jelent?
Road Trippin'Először nem értettem, hogy jön pacman jellegű pálya egy autóversenyhez, aztán tessék...
ATOMICATEz majdnem olyan, mint a Garfield, csak kicsit más. Ott is kellett valami kulcsot is összeszedni, úgy emlékszem.
Jumpin' Jupiter 2020
(Attachment Link)
Bocs az offért, de ez piszok aranyos játéknak tűnik, ki kell próbálnom! :D
Manic Miner szerűség, de annál jóval könnyebb. :)
Van egy előzménye is :
https://quantumsheep.itch.io/jumping-jupiter-prelude
CHLOE APRENDE A RECICLAR (2020)
(Attachment Link)
Specciesmégse működött, aztán el kezdtem átírni, és rájöttem, h azért fagyott le, mert ROM területre írt
jó kis logikai puzzle játék, egy kicsit az Atomix-ra hasonlít
(bámulatos ez az spemu, át akartam írni ezt a játékot, de működik az emun!)
Ant EaterC64-en Oil's Well néven toltuk rengeteget...
vicces kis játék
C64-en Oil's Well néven toltuk rengeteget...Ezzel talán olajozottabban megy a játék.
C64-en Oil's Well néven toltuk rengeteget...Vicces, tényleg ugyanaz.
Klondike SolitaireNem próbáltam ki még, de ezt mivel kell játszani? Biztos meg lehetne csinálni egeresre is.
Geco, is it possible to make modification in SPEMU binary file using hex editor for alteration controls?Unfortunately i do not remember exactly how it was done, by my memory Kempston Joystick assigned to External Joystick, and all others remains the speccy keys, Cursor joystick is 67890 (?) , and it is done by the keyboard remapper routine, so if i did not assign EXT/INT Joy to Cursor/Sinclair joystick it is not possible to patch the binary by HEX editor, and other thing which makes it impossibble SPEmu is packed.
As example, change external/internal joy definitions from sinclair/cursor joy to QAOPM (or any other keys)?
Billentyűzet, irányítás
A játékokat (többnyire) botkormánnyal praktikus irányítani, így az emulátorban az EXT1 / EXT2 botkormány az INTERFACE II botkormányillesztő 1. / 2. portjainak felelnek meg. Ezenkívül a beépített botkormány a kurzormozgató billentyűknek felel meg, vagyis megfelel a CURSOR INTERFACE-nek. Így gyakorlatilag minden játékot használhatunk botkormánnyal is (annak ellenére, hogy nincs KEMPSTON emuláció). Az INTERFACE II és CURSOR illesztők ugyanis a billentyűzettel párhuzamosan működnek, így, ha a program nem is ismeri ezeket, de lehetőség van az irányító billentyűk definiálására, ezekre definiálhatjuk bármelyik botkormányt.
Battle CityTudnál erről egy snapshotot feltenni?
Tudnál erről egy snapshotot feltenni?
Battle CityNintendón eredetileg ilyen volt (https://www.youtube.com/watch?v=Opoib-Q_UGw). Nem tudom, EP-n ebből egyáltalán mi lehetne megvalósítható, a sok tank egyszerre mozoghatna-e a képernyőn. Még ha nem lennének animáltak a tankok sprite-jai, talán... A Nintendo felbontása nem tudom, mennyiben tud többet az EP-nél. De más a processzor, szóval nem nagyon lehetne játékokat átírni. A hang chipje egész EP-barát, néhány midi megvan már EP-n is.
Nem tudom, EP-n ebből egyáltalán mi lehetne megvalósítható,
Cool version of Battle City for ZX is Battle City 4
Angelsbeautiful game!
https://www.zosya.net/2021/12/31/angels/
(Attachment Link) (Attachment Link) (Attachment Link)
Monty Mole and the Temple of Lost Souls
https://enterpriseforever.com/konvertalas/spemu/msg62250/#msg62250
:)
ZX Oh Mummy - RemakeAmikor felteszel ide ilyen programokat, tudnál snapshotot is feltenni? Egyszerűbb, mint tap-ből tölteni be.
A ROM változatot mindegy, milyen 3 szegmensre tölti az ember? A letöltések közt levő utolsó ROM változattal emulátoron azt tapasztalom, hogy :SP128 után egy pillanatra megjelenik alul a felirat, utána újraindul.Igen, a lényeg, hogy egymás melletti 3 legyen. Milyen memória konfiggal próbáltad?
Eredeti 128k, de megnövelve 256-ra elindul :smt023Az volt a tippem, hogy 128KB-os konfiggal próbálkoztál :D Sajnos 128KB nem elég még a ROM verziónak se, rendszerszegmens érintetlen marad, 0fbh-ra kerül a Spemu kód, és kell még 128KB memória.
Kicsit előrébb jutottam, de még nem teljesen :) A dolog, amivel próbálkozom, természetesen értelmetlen, de azért kíváncsi vagyok, működnie kellene-e.Bocs, nem vettem észre, hogy frissült a topic tegnap. Érdekes ötlet, valójában betettem a módosított spectrum loadert, és még a bf port is 04h-ra van állítva, ettől függetlenül lehet időzítésbeli eltérés is. Normál esetben, ha Speccy töltést szeretnél, akkor nem kell az F1 és F1 EP Load/Save Mode: ON, ezzel az EXOS töltést állítod be, ha F7-tel tap-ot választasz, az mindenképp EXOS töltést eredményez.
Az ep128emu-core változatba próbálom betölteni az spemu-val a játékokat (pl. a lentebb linkelt Cracky-t), így:
- indítás (magnós konfig + 256kB + SPEmu ROM)
- :sp128
- F1
- load TAP
A töltési hang hallatszik, töltésjelző villog, de sehogy nem akarja megtalálni. Próbálkoztam az EP load/save mód állításával is, de akkor se. Jól próbálom használni, és az emulációval van probléma?
Indításkor a tap-ot megadva az ep128emu-core eleve Spectrumot emulál, és simán betölti a fájlt (ezért értelmetlen a dolog, de kíváncsi vagyok :D ).
machineDetailedType "EP128_TAPE"
memory.ram.size 256
memory.rom.40.file "spemu128.rom"
memory.rom.40.offset 0
memory.rom.41.file "spemu128.rom"
memory.rom.41.offset 16384
memory.rom.42.file "spemu128.rom"
memory.rom.42.offset 32768
tape.forceMotorOn Yes
- SPEmu ROM a retroarch/system/ep128emu/roms aláKöszi a tippeket, megy, emulációs gond volt: Spectrum esetében kell a "force tape motor on".Ja igen, az nem emulációs gond, a SPEmu nem foglalkozik a "magnó motor" bekapcsolásával.
Heroes RescueBased on Futurama? ;-)
(Attachment Link)
The Night of the CometStrange wall texture.
Fura fal textúra.Észre se vettem, amíg nem szóltál :D
...vagy egy hindu szentély :DCsak az a baj, hogy a takarékosság miatt tükrözve vannak az érintett falszakaszok. És úgy lehet, hogy már nem annyira szentély, mint inkább "Szent ég'" :(
HopmanThe programmer has about a dozen multi-platform games (http://inufuto.web.fc2.com/8bit/). Usually they have CPC versions, too. And they are open source. The tools to build them can be found here (https://github.com/inufuto?tab=repositories). Apologies for my off topic comment.
Mickey and DonaldIs it a port of a hand holder game? (kvarcjáték ~"quartz game" in Hungarian)
https://menyiques.itch.io/mickey
(Attachment Link) (Attachment Link) (Attachment Link)
Hirtelen megörültem, hogy az Alley Cat-et portolták, de ez inkább platformer. Így sem rossz, csak megtévesztett a csatolt kép.létezik alley cat zx speccire, de nem tudom, fut-e az spemuban
SNA-t hogyan lehet visszatölteni SPEmu-ba?Lehetne esetleg .ep128s snapshotot is kérni a feltöltött dolgokból (EP128Emu snapshot)?
SNA-t hogyan lehet visszatölteni SPEmu-ba? F1 - F6-ra csak elsötétül a képernyő, de persze lehet, hogy az emulációs környezettel van gond. FileIO-val mennie kellene? Illetve, fontos, hogy SPEmu vagy SPEmu128?FileIO-val mennie kéne, elméletileg F6 LOAD SNA-val be is tölti, és indul a játék.
Johnny the Ghost
Tudnál az utóbbi játékokról is .ep128s snapshotot is feltenni?
Does it have joystick option....?
Coinz are MineEz jó kis ötletes játék. A 10. szintig jutottam (amit a képen is mellékeltél), ott a felső szinten lövöldöző ákombákomot nem volt már türelmem kikísérletezni, hogyan kell átugrani.
Geco, is it possible to add TOGGLE REM function to F4 key, like in IS-Basic (in Spectrum mode)?As i see F1 and F8 is checked during emulation, so it seems F4 could be used for toggle REM1
As i see F1 and F8 is checked during emulation, so it seems F4 could be used for toggle REM1Not the F4 check the biggest problem.
Not the F4 check the biggest problem.Yes, i recognized it :D :D, my idea was that i just change to the actual state at the end of interrupt, and there were another 0b5h write in the ROM outside of interrupt, i started to make the modification, but after that i recognized that i should change the REM1 bits manually before load start and after load ended, and now i recognized that i should change the the REM bits for all 0b5h writes inside the interrupt also, and in the non ROM page also.
Need to store REM1 bit, and combine it with B5h port value at all B5h writes for keep REM1 state.
So, as I've done before, I'll be pulling the signal wire out of the REM socket before using Spectrum cassettes.:)Remember the New Loading System (https://gafz.enterpriseforever.com/Galery/Egyebek/Picture/Jatekprogram_coupon1.jpg) :lol:
Remember the New Loading System (https://gafz.enterpriseforever.com/Galery/Egyebek/Picture/Jatekprogram_coupon1.jpg) :lol::smt046
Coinz are MineElkezdtem átírni, ötletes kis játék.
A Tap nem müködik de a Sna igen. Érdekes.
Elkezdtem átírni, ötletes kis játék.Tuti fagyás? Nem csak nagyon lassú, és emiatt nehezen reagál a billentyűzetre (ha van egyáltalán bill figyelés).
Ami miatt nem működik: az elején, amikor a digi zene van, ott van valami gebasz / fagyás.
T54: The BeastIt seems a good game! Tank you!