Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: SPemu (Read 373080 times)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1860
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: SPemu
« Reply #75 on: 2014.February.07. 23:51:07 »
Quote from: nyuzga
A Nato assaultot se kell átírni. :)
(Attachment Link)
Dehogynem kell! :-) Az eredeti EP -n szeretném játszani emulátorral törpénő "szenvedések" nélkül! :-)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3213
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: SPemu
« Reply #76 on: 2014.February.08. 22:22:12 »
Igaz ez demó, de talán érdemes megnézni. nem mindenhol szól a zene, és a karakterkészlet egyre "maszatosabb" lesz.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #77 on: 2014.February.09. 09:47:19 »
Quote from: nyuzga
Emulátoron nem mükszik.
Milyen tünetek voltak, és milyen konfigon?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #78 on: 2014.February.09. 09:49:59 »
Quote from: Lacika
A snapshot mentésnél kellene valami, ami jelzi, hogy a mentés megtörtént. Ha más nem, akkor, mint a betöltésnél, folytatódhatna hatna rögtön a játék.
Amíg a mentés tart nem lehet csinálni semmit, de elméletileg ennek pár másodperc alatt le kéne mennie (<5), ha visszatér a játékhoz egyből, az nem okozhat galibát játék közben, ha  felkészületlenül éri az embert?

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2306
  • Country: hu
Re: SPemu
« Reply #79 on: 2014.February.09. 10:46:56 »
Quote from: geco
Milyen tünetek voltak, és milyen konfigon?

EP_128k_Tape_FileIO.cfg. Nem tölt.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #80 on: 2014.February.09. 12:08:33 »
EP128 alatt nem töltött, mert a snapshot mentéshez való memóriafoglalás után nem lett felszabadítva a memória.
A Game over alatt marad a fehér háttér, mert zenélés közben állítja a hátteret, ami az emulátoron csak zenelejátszás, ha mind a kettőt szeretnénk állítani, akkor a zene a felismerhetetlenségig lelassulna :(
A Demoban a zenelejátszás javítva, a szöveg átalakulása nem, a program a spectrum ROM-ba teszi az ugrótáblát, ekkor az emu a 3e00h címre teszi a sajátját, ami a character ROM, és a nagybetűs karakterek helye, ha áttenném a 3d00h-ra, akkor a számokat vágná felül, nem tudom, érdemes-e ezt a cserét végrehajtani.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3213
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: SPemu
« Reply #81 on: 2014.February.09. 15:23:27 »
Quote from: geco
Amíg a mentés tart nem lehet csinálni semmit, de elméletileg ennek pár másodperc alatt le kéne mennie (<5), ha visszatér a játékhoz egyből, az nem okozhat galibát játék közben, ha  felkészületlenül éri az embert?
Ok, ez jogos. Esetleg egy SAVED üzenet, majd billentyűnyomásra visszatér a játékhoz?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #82 on: 2014.February.09. 15:53:57 »
Quote from: Lacika
Ok, ez jogos. Esetleg egy SAVED üzenet, majd billentyűnyomásra visszatér a játékhoz?
Border kékre vált egy kis időre, majd visszafeketedik, talán már a lenti csomagban is benne van, leteszteltem jópár játékot az A-val kezdődő SNA-k közül, az in/out csere csak egy 0ffh port figyeléssel bővült, így műxik az arkanoid, még folytatom.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3213
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: SPemu
« Reply #83 on: 2014.February.09. 17:22:08 »
Ez a demo fut is meg nem is. Vagy legalábbis nem látszik :ds_icon_cheesygrin:

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #84 on: 2014.February.09. 18:01:34 »
Quote from: Lacika
Ez a demo fut is meg nem is. Vagy legalábbis nem látszik :ds_icon_cheesygrin:
Állítsd be a billentyűzet emulációra az attributum konverziót, vagy F1-et minden kép után, nincsen sok.

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2306
  • Country: hu
Re: SPemu
« Reply #85 on: 2014.February.09. 22:16:26 »
A Doctum-nál nem működik az irányítás.

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2306
  • Country: hu
Re: SPemu
« Reply #86 on: 2014.February.09. 23:10:39 »
Az Aven fagy. A Solarfire és Swords of bane kilép a basicba.
« Last Edit: 2014.February.09. 23:15:44 by nyuzga »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #87 on: 2014.February.10. 10:35:46 »
Quote from: nyuzga
A Doctum-nál nem működik az irányítás.
Helyes :D Köfi, itt tuti nem cserélődött le a billentyűfigyelő IN A,(0FEh), ma javítom.
A másik 3 kérdéses, lehet marad is a fagyi, újabb kategóriával találkoztam, ami azért fagy, mert a megszakítási rutinja hosszabb, mint egy normál 50Hz-es megszakítás, így EP-n ez egy szép végtelen megszakításba torkoll :D

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #88 on: 2014.February.10. 16:18:15 »
Doctum irányítása javítva
Aven ROM felülírós, ezen egy ROM verzió segítene, tervezem, remélem sikerül is
Solar Fire nálam ment, első kört vártam meg
Swords of Bane-nél szerintem valami töltési hiba lehet 10. sor 11. utasítása szállt el, ami egy LOAD "" CODE, ezt megnézem közelebbről.
Megnéztem, ez 48k-s spectrumon is pont ott száll el, ez egy sp128-as program.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #89 on: 2014.March.02. 17:58:44 »
Kész SPemu változat, egy pici átalakításon esett át, port I/O emuláció át lett helyezve a 0000h-s címről a 0008h-s címre, több program írt az előbbi tartományba, és akadt pár, ami ellenőrizte is a 0000h-s cím tartalmát, és ha az nem a megfelelő volt, akkor produkált egy szép fagyást a program, és elő lett készítve a ROM verzióra is, emiatt a port I/O emuláció kicsit lassabb.
Tesztelt konfigok: EXOS 2.0 alatt is (128Kb-s config), sima magnós konfi alatt (320Kb), és EXDOS alatt (320 Kb)
Tapasztalat: van pár program, ami lefagy Speccy szalagról töltve, míg TAP file-ból töltve nem
1. (Legions Of Death) a vermet közel 4000h-ra teszi (jelen esetben 400bh), és a betöltélsből visszatérve, a keret visszaállító rutinban a verem 4000h alá esik, ez a terület ami folyamatos lapozás alatt áll amikor Port I/O, vagy megszakítás történik.
2. olyan címen hívja meg a Spectrum töltő rutint, amit nem tudtam letesztelni, hogy a mostani beállításokkal hogy működik, TAP-ról való betöltést ez nem befolyásolja
Ezekkel a címekkel találkoztam: 0556h,0561h,056ch,058fh,05a9h,05e7h
A fentiek közül ami tesztelt, és működik Speccy szalagról töltéskor is: 0556h,0561h,056ch

Ja, és ha nincs memóriába mentett snapshot , és azt jól betöltjük, akkor a végeredmény agy jó kis fagyi :D
Ami a nemrég feltöltött verzióban javítva, ha nincs mentett snapshot, akkor L - re semmi se történik.
« Last Edit: 2014.March.02. 18:49:47 by geco »