Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: SPemu (Read 373080 times)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3213
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: SPemu
« Reply #45 on: 2014.February.02. 18:33:58 »
Az EP Load/Save mód mit csinál. Gondolom felhasználói programok is simán futnak, és ha lehetne lemezre menteni, még használhatóak is lehetnek.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3213
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: SPemu
« Reply #46 on: 2014.February.02. 18:48:38 »
A Chaos miért nem fut? Lehet esetleg orvosolni?

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3213
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: SPemu
« Reply #47 on: 2014.February.02. 19:06:19 »
Az nagyon vad ötlet, hogy memóriabővítős gépen memóriába elmenteni snapshot-ot, és az bármikor visszatölthető legyen?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #48 on: 2014.February.02. 19:07:38 »
Quote from: Lacika
Az EP Load/Save mód mit csinál. Gondolom felhasználói programok is simán futnak, és ha lehetne lemezre menteni, még használhatóak is lehetnek.
Eredetileg az volt a tervem ,hogy bármilyen EXOS formátumú fájl tölthető/menthető legyen, de azán rájöttem, hogy ez nem fog menni, az lesz, hogy ki lehet menteni bármit tap formátumban az EXOS-on keresztül, a TAP töltésénél erre a módra vált automatikusan, a mentés még nincs kész, lehet a LOAD-ot ki is vehetném belőle.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #49 on: 2014.February.02. 19:13:56 »
Quote from: Lacika
Az nagyon vad ötlet, hogy memóriabővítős gépen memóriába elmenteni snapshot-ot, és az bármikor visszatölthető legyen?
Hm, érdekes felvetés, eredetileg fájlba mentésre gondoltam, de aztán elvetettem az IM x mód meghatározhatatlansága miatt, de végülis meg tudom határozni, ha különböző értéket tárolok el IM 1-es megszakításban, mint IM 2-ben, mit szólsz a fájlba mentéshez?

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3213
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: SPemu
« Reply #50 on: 2014.February.02. 19:22:38 »
Quote from: geco
Hm, érdekes felvetés, eredetileg fájlba mentésre gondoltam, de aztán elvetettem az IM x mód meghatározhatatlansága miatt, de végülis meg tudom határozni, ha különböző értéket tárolok el IM 1-es megszakításban, mint IM 2-ben, mit szólsz a fájlba mentéshez?
Ha engem kérdezel ezt úgyis játékokhoz lenne hasznos, ott meg gyorsabb a memóriába mentés.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3213
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: SPemu
« Reply #51 on: 2014.February.02. 19:27:04 »
Egy apróság: a help-ben nincs benne (vagy én nem vettem észre) a Spectrum reset-et (F8).

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #52 on: 2014.February.02. 19:34:17 »
Quote from: Lacika
Egy apróság: a help-ben nincs benne (vagy én nem vettem észre) a Spectrum reset-et (F8).
Igazad van :), az kimaradt, beteszem.
Quote
Ha engem kérdezel ezt úgyis játékokhoz lenne hasznos, ott meg gyorsabb a memóriába mentés.
Az igaz, arra gondoltam ,hogy legyen mentési lehetőség alap gépen is, de akkor ezt próbálom megoldani.
Quote
A Chaos miért nem fut? Lehet esetleg orvosolni?
A Chaos még az is lehet, hogy nem fut az összes speccyn se, ha van olyan, amelyik nem 0ffh-t ad az I regiszter értéke mellé :D , ez a kis szemét 09h tesz az I-be, ami a ROM egy kóddal teli része, és az ugrási címet a 09ffh-ról veszi. Ezt rögtön javítom is.

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3615
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #53 on: 2014.February.02. 19:47:08 »
Superb emulator, almost all games tested work. Only few hang or have bad colours, but I'm testing with the options.

Jet set willy and Manic Miner need some adjustment in "Joy L/R Attr". They work with "004".

Incredible EP can emulate faster than the real Spectrum....

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2306
  • Country: hu
Re: SPemu
« Reply #54 on: 2014.February.02. 19:50:45 »
A Nato assaultot se kell átírni. :)
[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2014.February.02. 20:07:14 by nyuzga »

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3615
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #55 on: 2014.February.02. 19:56:32 »
Only a minor bug selecting a .TAP or .SNA the second time, the highlighted file gets sticky and the selector does not allow vertical movement. If you press Enter the emulator froze, but you can press Esc or Stick Down and exit. Then try again...

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3615
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #56 on: 2014.February.02. 20:08:20 »
The emulator also  needs a easy way to introduce POKEs....

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #57 on: 2014.February.02. 20:19:10 »
Quote from: Lacika
A Chaos miért nem fut? Lehet esetleg orvosolni?
Na, hát ez a program marha macerás, ha beállítom a billentyűzetes attr konverzót, akkor fagy a játék alatt, tehát a menüben kell, de a játék indulása előtt meg ki kell kapcsolni, hogy ne szálljon el.
« Last Edit: 2014.February.02. 21:22:24 by geco »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #58 on: 2014.February.02. 20:30:17 »
Quote from: gflorez
Superb emulator, almost all games tested work. Only few hang or have bad colours, but I'm testing with the options.

Jet set willy and Manic Miner need some adjustment in "Joy L/R Attr". They work with "004".

Incredible EP can emulate faster than the real Spectrum....
Thank you very much your  help, and observations, I will use them, the program is not yet finished, but I am on the way ... :)
It is not a real emulator, the programs are converted on the fly (after loading) , all 0FEh port i/o is changed to a short call in this case RST 00h, and the byte behind this command is used to decide which routine should run. LD I,A commands are also changed, because EP needs to be reset NICK's interrupt flag , without this, a forever interrupt request would be done.
Quote
Only a minor bug selecting a .TAP or .SNA the second time, the highlighted file gets sticky and the selector does not allow vertical movement. If you press Enter the emulator froze, but you can press Esc or Stick Down and exit. Then try again...
I found bugs in the file selection also, in the moment I am working with EP config without EXDOS in the emulator, later I will try to fix the file selection problems, also what you mentioned :)
Did you try it on a real EP, or on emulator?
Quote
The emulator also  needs a easy way to introduce POKEs....
Hmmm, the list of the tasks are growing :D
This is a good idea, I have a lot of space to implement it.
The question is that how?
the easiest way for the users would be to type it, the good looking way would be to use the joystick up/down to number selection, and left/right to change positions, and fire to end poke entry.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3213
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: SPemu
« Reply #59 on: 2014.February.02. 21:07:59 »
A BASIC input sor színével lehet valamit csinálni?