Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: SPemu (Read 374013 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #15 on: 2014.January.31. 22:09:06 »
Quote from: Lacika
Én nem használok FileIO-t. Alap EXDOS konfigurációban sem megy.
A két hiányzó fájl miatt lépett vissza az EP logóhoz, aztán találtam még az EXDOS alatt jelentkező hossz hibát, és még utána egy jó kis veremkezelésit :lol: Már fut a lent található frissített csatolmány.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3213
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: SPemu
« Reply #16 on: 2014.January.31. 22:51:48 »
Huh, és ez hogy oldja meg az attributum konverziót? Egyáltalán nem lassú!

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #17 on: 2014.January.31. 23:09:08 »
Quote from: Lacika
Huh, és ez hogy oldja meg az attributum konverziót? Egyáltalán nem lassú!
Hát sajnos ez is lassan :( Annyi, hogy az F2-vel állítható, hogy a kép 1/3-át kovertálja egy lépésben (ez az alap ) (alapból 50Hz-enként, minden megszakításban, de ez állítható minden x. billentyűemuláció lefutára (int joy jobb/bal) is, ez akkor hasznos, ha a megszakítás tiltott) 4Mhz-es EP-n sztem ezt érdemes használni, a következő lehetőség a teljes attributum memóriát konvertálja, harmadik konverzió kikapcs (viszont a menüből kilépéskor ekkor is konvertálja a teljes attributum területet), az utolsó beállításnál fixen beállítható a tinta, és a papír szín F3 és F4 segítségével)

A konverzió úgy működik, hogy kiolvas egy bájtot a speccy attributum területről, a bájt értékétől függően egy 256 elemű konverziós táblából kinyeri az EP attrubutumot, és eltárolja az EP attributum területen (így egy attributum bájt konvertálása 5 utasítás), és pont amiatt, hogy az EP attributum területe máshol van, mint a speccié, van az, hogyha tiltott a megszakítás, vagy nincs beállítva a billentyűzetemulációban lévő képkonverzó, nem frissülnek az attributumok. :(

Code: [Select]
        ld      c,(hl)
        ld      a,(bc)
        ld      (de),a
        inc     l
        inc     e
Ez egy bájt konvertálása
hl - ben speccy attributum terület
bc - ben a konverziós tábla
de - ben az ep attributum terület

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3213
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: SPemu
« Reply #18 on: 2014.January.31. 23:15:12 »
snapshot-ot, vagy tap-ot érdemes próbálni?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #19 on: 2014.January.31. 23:26:11 »
mind a kettőt, a TAP a problémásabb, ott még bejön a képbe a csomagolt/titkosított kód faktor is, pl a Rastan (amit én próbáltam) csomagolt, ezért ahogy illik nem is működik, de van még sok más buktató.
Szerintem a programok olyan 20-30%-a működhet, mondjuk az eddigi tapasztalat jobb, de kicsi a minta.
Megnéztem, az attributum terület 1/3-ának konvertálása kb 14 % CPU időbe telik 4Mhz-en, 0bfh port 08h beállítása esetén.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3213
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: SPemu
« Reply #20 on: 2014.February.01. 09:17:23 »
Úgy nézem, 6 MHz-n majdnem jó már a sebesség. Sebaj, legalább kicsit könnyebb a játék... :)
A program mennyire van kész? Csak azért kérdezem, mert csatoltam egy példát, ami elvileg működik "csak" az irányítás bolondul meg.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3213
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: SPemu
« Reply #21 on: 2014.February.01. 09:33:49 »
Kemspton emuláció lesz benne?
Egyébként szerintem nagyobb arányban is futnak a programok. Nálam "lepucolt" tap-ok vannak kint, azokkal úgy tűnik nincs különösebb probléma.
« Last Edit: 2014.February.01. 10:31:20 by Lacika »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #22 on: 2014.February.01. 15:14:42 »
Quote from: Lacika
Úgy nézem, 6 MHz-n majdnem jó már a sebesség. Sebaj, legalább kicsit könnyebb a játék... :)
A program mennyire van kész? Csak azért kérdezem, mert csatoltam egy példát, ami elvileg működik "csak" az irányítás bolondul meg.
Köszi szépen, pont ilyenekre vagyok kíváncsi. Hát jópár IN A,(0FEh), és OUT (0FEh),A, és IN x,(C), OUT (C),x variáns benne van, de tuti hiányzik még belőle pár, ezek hiányoznak még, a mentést kell még betenni (TAP formátum), és hibajavítás, a menüben találtam még párat.
Azt vettem észre, ha a menüben a gyors módra váltottam (0bfh port 0ch érték, memória várakozás letiltva), akkor jópár program elkezd "száguldozni", vagyis gyorsabb is, mint spectrumon, ilyen pl a Robin of the Wood.
« Last Edit: 2014.February.01. 15:21:40 by geco »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #23 on: 2014.February.01. 15:19:04 »
Quote from: Lacika
Kemspton emuláció lesz benne?
Egyébként szerintem nagyobb arányban is futnak a programok. Nálam "lepucolt" tap-ok vannak kint, azokkal úgy tűnik nincs különösebb probléma.
Úgy terveztem, hogy a Kempston 1Fh port figyelése nagy részét likvidálom a programokból, mivel ezek előtt, vagy után nem láttam spéci utasításokat, amiket figyelhetnék, és pár programban a Kempston figyelés okoz most galibát, elméletileg a cursor 1/2 joy beállításnál az EXT 1/2 joynak kellene működnie.
Ennek örülök, tap-ból kevesebbet néztem, és azt hittem az IM 2 beállítások, és a tömörített/titkosított programok miatt kevesebb fog működni.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14776
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: SPemu
« Reply #24 on: 2014.February.01. 15:26:11 »
Akkor ha jól értem ez egy automatikus programátíró, megszakításos attr konverzióval? :-)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3213
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: SPemu
« Reply #25 on: 2014.February.01. 15:30:45 »
Itt egy adag tap, ami úgy tűnik jól működik.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #26 on: 2014.February.01. 15:53:27 »
Quote from: Zozosoft
Akkor ha jól értem ez egy automatikus programátíró, megszakításos attr konverzióval? :-)
nagyjából :lol: , ez jutott eszembe, hogy lehetne futtathatóvá tenni EP-n jópár sepcci programot, és mivel nagyon sok játék nem használ megszakításokat, ezért az eredeti öltetem az volt, hogy ezekre lesz jó a fix felhasználó definiált két színű mód, és a menüből kilépéskor konvertált attributum, de eszembe jutott, hogy ha nincs megszakítás, az esetek többségében van billentyűzet figyelés, így betettem ezt is választhatóra.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #27 on: 2014.February.01. 15:54:16 »
Quote from: Lacika
Itt egy adag tap, ami úgy tűnik jól működik.
Köfi szépen, van egy packod, amiben a nem működők vannak benne? :)
Most épp az Abu Simbelt nézem, érdekes egy jószág, a PC-s Spectrum emun a menüből tovább se tudok menni.

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2306
  • Country: hu
Re: SPemu
« Reply #28 on: 2014.February.01. 16:03:06 »
EGGHEAD 1-4. Ezek kiválóan működnek.
[ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SPemu
« Reply #29 on: 2014.February.01. 17:01:50 »
Az Abu Simbel.SNA a menüben 0fxh értéket vár, játék közben pedig 0bxh a billentyűzet portról, ezért csak akkor indul el PC-s emulátorban, ha közben töltünk, a TAP verzió viszont teljesen jó, érdemes kipróbálni, ha játék közben is töltünk az SNA verzióban, breakel a főhős :D , ha jobbra megyünk, akkor ugrál is :lol: Eddig az emu 0ffh-t adott vissza, ha nem volt billentyű leütés, lecseréltem 0bfh-ra, így az SNA nem fog továbblépni a menüből, de TAP verzió jó lesz