Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Wolf3D (Read 10657 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re:Wolf3D
« Reply #15 on: 2015.December.05. 15:36:49 »
most belegondolva... nem lenne ez mégis jobb c16 módban? úgy értve hogy továbbra is 1 byte-os lenne a számítás, azaz 2 pixelesen "törne" a textúra, de lehet hogy nem lenne zavaró! és talán mégiscsak szebb lenne a grafika.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Wolf3D
« Reply #16 on: 2015.December.05. 15:56:24 »
ezt a váltottsoros rajzolást úgy értem hogy ez független lenne a mozgástól. tehát a rajzolási mód nem függne a player interakciótól, meg semmitől.
magyarul amikor nem mozgunk (vagy nem mozog semmi a képen) akkor "összeáll" a teljes kép. csak mozgáskor látszódna a csíkosság. kicsit amolyan interlace+mblur trük, persze gyanítom ilyen felbontásnál inkább ronda lenne.
Igazad van, mert a megállás utáni 2. fázis bepótolná a hiányt, ezt kifelejtettem az előbb a számításból, nekem is az a tippem, hogy ilyen felbontásnál csúnyább lenne, ki lehet majd próbálni, csak jussunk el oda :) , egyelőre a falbontóval is lassan haladok, hétközben már elfogy az energy mire hazaérek :( , annyi van ,hogy már műxik a 4x6-os labda, neki lehet esni az átgondolt ütközésnek.
most belegondolva... nem lenne ez mégis jobb c16 módban? úgy értve hogy továbbra is 1 byte-os lenne a számítás, azaz 2 pixelesen "törne" a textúra, de lehet hogy nem lenne zavaró! és talán mégiscsak szebb lenne a grafika.
Ezt most nem értem, tehát a felbontás nem változna, csak 16 színünk lenne? Ha erre gondoltál, akkor ez volt a 3. fázisa az átírásnak, a 256 szín szebb :)
1. fázis a CPC verzió konverziója 1:1-ben
2. wolf textúrák 16 szín módba konvertálva
3. wolf textúrák 16 szín módba konvertálva, kép megnövelve, LPIXEL mód használata
4. wolf textúrák 256 szín módba konvertálva, PIXEL mód használata

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re:Wolf3D
« Reply #17 on: 2015.December.05. 16:12:51 »
hm nekem a cpc verzió graf jobban tetszik mint a 256 színű...
legalábbis ezekkel a textúrákkal
de te tudod
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Wolf3D
« Reply #18 on: 2015.December.05. 16:24:14 »
hm nekem a cpc verzió graf jobban tetszik mint a 256 színű...
legalábbis ezekkel a textúrákkal
de te tudod
Ja, én a Wolf 16 szín és a 256-ra gondoltam, az eredeti CPC-s jól néz ki, jól el vannak találva.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re:Wolf3D
« Reply #19 on: 2015.December.05. 16:25:13 »
wolf3d cpc, komoly...
Annyira nem lehet vészes. Autóversenyeknél is nagyon hasonló, megy a táj, egyre közelebb jönnek a dolgok, stb. Csak itt erre jobban rámennek.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re:Wolf3D
« Reply #20 on: 2015.December.05. 16:50:10 »
Annyira nem lehet vészes. Autóversenyeknél is nagyon hasonló, megy a táj, egyre közelebb jönnek a dolgok, stb. Csak itt erre jobban rámennek.

elfordítani perspektivikusan egy textúrát sokkal több számítás, mint egyszerűen kicsinyíteni-nagyítani
(még ha fake perspektívikus is, mint itt)

nem véletlen hogy nem 30 évvel ezelőtt születtek meg az ilyen programok 8 bites gépeken :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re:Wolf3D
« Reply #21 on: 2015.December.05. 17:13:37 »
Már megvan, egy fél éve belekezdtem az átalakítgatásokba, EP-n már most komolyabban néz ki :D
Az ellenfelek megvalósításánál tértem át a kijelző mókolására, és közben váltottam másra :D
EZ NAGYON DURVA :-) :-) :-)
*** Speicherplatz zu klein

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re:Wolf3D
« Reply #22 on: 2015.December.05. 19:41:22 »
Most látom, hogy EP verzió is van a Wolf-ból. Ez nagyon durva!!! :smt040
4MHz-n is teljesen jó!
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re:Wolf3D
« Reply #23 on: 2015.December.05. 20:12:35 »
https://www.youtube.com/watch?v=VjAZtoeU8Zo

3:30-tol kb, C64DTV. Mondjuk a zene az szornyu :) Na, kar hogy EP-ben nincs hw dma/blitter engine :) Igaz az mar akkor "tul modern" feeling lenne :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Wolf3D
« Reply #24 on: 2015.December.06. 13:45:22 »
igen, amúgy f7-f8 a kép méretét állítja
bal shift meg lövés

amúgy lehetne mipmap-olást csinálni? persze csak olyanra gondolok hogy x távolságban az adott tile átvált másik textúrára (szóval nem tile render közben vált). ez lehet hogy sokat javítana a zizin (vagy nem...)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Wolf3D
« Reply #25 on: 2015.December.06. 13:52:25 »
amúgy lehetne mipmap-olást csinálni? persze csak olyanra gondolok hogy x távolságban az adott tile átvált másik textúrára (szóval nem tile render közben vált). ez lehet hogy sokat javítana a zizin (vagy nem...)
Ez mit takar? Egy textúrának legyen több verziója, ami távolságfüggően jön elő?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Wolf3D
« Reply #26 on: 2015.December.06. 14:02:30 »
Ez mit takar? Egy textúrának legyen több verziója, ami távolságfüggően jön elő?

jaja. és ügye a távolabbi az külön meg van rajzolva, kevésbé részletesre, tehát nem fog annyira zizizni
á de hagyd, valszeg sokat nem javítana...

a mai videókártyákon a mipmap szintek egymásba vannak fade-lve, plusz rajta van még más filter is, és igazából így lesz csak jó az eredmény. ezt meg ügye sose fogja bírni az ep...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Wolf3D
« Reply #27 on: 2015.December.06. 14:25:32 »
annyi értelme lehetne még a mipmap(szerű valaminek) hogy a távolabbi textúra kicsit más színű (pl kékebb, sárgább), ezzel elérve azt a hatást mintha ködbe veszne. ezzel nagyon szépen lehet érzékeltetni a mélységét a 3d-nek. na persze kérdés hogy elég-e ehhez a 256 szín. mondjuk a book of life játékomban csináltam ilyesmit:
http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Book_of_Life.htm

a felszínen nem nagyon látszik, inkább a dungeonban. mondjuk nem is túl szép, meg asszem nem is letárolt textúrákkal csináltam hanem a sprite kirakóba volt belerakva, ami ügye marhára lelassította :D
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ssr86

  • EP user
  • *
  • Posts: 355
  • Country: pl
Re: Wolf3D
« Reply #28 on: 2015.December.16. 20:31:57 »
Looks "awesome" ;)
Will you be trying to put out a playable demo for the competition?
The screenshots could make a good "teaser" for it (the gamecompo I mean).
 

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Wolf3D
« Reply #29 on: 2015.December.17. 09:00:38 »
Looks "awesome" ;)
Will you be trying to put out a playable demo for the competition?
The screenshots could make a good "teaser" for it (the gamecompo I mean).
I do not know if I have enough time to do a playable demo before the deadline, but for teaser I can enter it into the wild category, and some screnshots can be posted from it on other places in this month, and we will see what happens.