Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => Topic started by: geco on 2014.January.30. 22:41:34

Title: SPemu
Post by: geco on 2014.January.30. 22:41:34
Segítséget szeretnék kérni, akinek van kedve, és ideje tesztelne nekem speccy programokat, hogy mi megy, mi nem megy a packban található programmal?
Elsődlegesen az érdekelne, hogy melyek azok a programok, amik az FE, vagy 1F port olvasása miatt nem mennek, sajnos van/lesz jópár olyan program, ami amiatt nem megy, mert a ROM területre ír (Monty on the run, és sokan mások, a Trantor is ilyen, de kis átrendezéssel sikerült kikerülni a problémát), vagy megszakításból engedélyezi a megszakítást, így az emuban előfordul, hogy módosított részen történik a megszakítás, ami elrontja a vermet, a következő kategória, ami a ROM-ból olvas, pont olyan helyről, ami módosított (ilyen pl a Cobra, a játékig nagyon jól megy, játék közben a főhős állandóan leesik)

Továbbá várom az észrevételeket, min kéne módosítani, javítani, milyen bugok vannak benne, a program nincs kész, a mentés még nincs implementálva, de tuti van még rajta máshol is csiszolnivaló :)

F1 menü, menüből kilépéskpor attributum konverzió történik mindig, ez hasznos akkor, ha állókép van, és csak egyszer kell konvertálni
F8 emu reset, de érdemes az emut minden program után újratölteni, ha esetleg egy program a ROM területre írt volna, és működése közben nem jelentkezett.


arc of yesod
archon
army moves
barbarian
batman_p
beach head
blob cop
cybernoid
dan dare
exolon (attr/key rut) 2 (tiltott a játékban a megszakítás, ezért kell ez az opció az attributum konverzióhoz)
last ninja remix.tap (attr/key rut) 2 (tiltott a játékban a megszakítás, ezért kell ez az opció az attributum
rambo (zene rossz, a megszakításból engedélyezett megszakítás miatt, ha jól emléxem)
robin of the wood
trantor
Title: Re: SPemu
Post by: Zozosoft on 2014.January.30. 22:49:49
A Spectrum ROM-ban egyébként magában is van olyan hiba, hogy ROM-ba ír :oops: A Pogo (ami még mindig nem készült el pedig alig 20 éve kezdtem el :oops: ) szívatott meg ezzel alaposan, tele van ROM hívással, így az egész ROM kell alá.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.January.30. 22:51:10
Ez jól hangzik :lol: , ezzel még nem találkoztam, mondjuk nem is csoda, kb 30 programot néztem eddig, vagy annyit se.
Arra gondoltam, ha esetleg ez elkészül, akkor egy ROM verziót is csinálnék belőle, igaz ROM-ot még sose csináltam, remélem nem túl bonyolult, igaz majd a programot is meg kell bolygatni hozzá.
Title: Re: SPemu
Post by: Zozosoft on 2014.January.30. 23:11:54
Quote
WRITE TO ROM (48 ROM-33FEh)

Not so much a bug as poor coding. The ROM tries to write four bytes starting at 0000h. On a real Spectrum there is usually no effect because you can't actually write to the ROM, but if a copy of the ROM is really in RAM (to give better compatibility on a +3 or +2A for instance), the 'ROM' could be overwritten.

Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. ;; SKIP-NEXT
  2. L33F8:  RET     Z               ; return if zero.          >>
  3.  
  4.         PUSH    AF              ; save count.
  5.         PUSH    DE              ; and normal STKEND
  6.  
  7.         LD      DE,$0000        ; dummy value for STKEND at start of ROM
  8.                                 ; Note. not a fault but this has to be
  9.                                 ; moved elsewhere when running in RAM.
  10.                                 ; e.g. with Expandor Systems 'Soft ROM'.
  11.                                 ; Better still, write to the normal place.
  12.         CALL    L33C8           ; routine STK-CONST works through variable
  13.                                 ; length records.
  14.  
  15.         POP     DE              ; restore real STKEND
  16.         POP     AF              ; restore count
  17.         DEC     A               ; decrease
  18.         JR      L33F8           ; loop back to SKIP-NEXT
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.January.31. 10:19:20
Ja, mégis találkoztam vele :lol:, most is magába ír, csak a 0013h címre lett téve, ott nincs semmi a ROM-ban, a 0000h-t előszeretettel használják a programok is írásra, gondolom amíg nem kap értéket a regiszterpár, jó lesz az is alapon.
Title: Re: SPemu
Post by: szipucsu on 2014.January.31. 12:41:20
Quote from: geco
Segítséget szeretnék kérni, akinek van kedve, és ideje tesztelne nekem speccy programokat, hogy mi megy, mi nem megy a packban található programmal?
Mármint milyen programmal? A start című egy Spectrum emulátor? Vagy az EP128Emu Spectrum emulátor részével kéne ezeket kipróbálni? A start című fájl micsoda?
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.January.31. 13:11:52
Quote from: szipucsu
Mármint milyen programmal? A start című egy Spectrum emulátor? Vagy az EP128Emu Spectrum emulátor részével kéne ezeket kipróbálni? A start című fájl micsoda?
A Start című program a spectrum emu :), és a hozzá csatolt programok működnek, más programokkal való tesztelésre gondoltam.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.January.31. 17:41:09
Nekem el sem indul az emu, visszalép a EP logóhoz.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.January.31. 19:03:16
Quote from: Lacika
Nekem el sem indul az emu, visszalép a EP logóhoz.
Milyen koniggal próbáltad? Én eddig csak a 128K Tape fileIO-val, és 128K EXDOS-szal próbáltam, igaz ezzel régebben.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.January.31. 19:22:07
Leteszteltem 2megás magnós konfiggal , 320K-sal, EXOS 2.3-mal, és EXOS 2.4-gyel, és EXDOS-szal is, igaz TapeFileIO-val, és magnóról töltve, nekem elindult. Lemezről töltést nem próbáltam, egy ideje nem megy a VFD-m, és másik programot nem tettem még fel, de a winimage-et már letöltöttem.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.January.31. 19:54:16
Leteszteltem, Floppyról nem jó.
Title: Re: SPemu
Post by: szipucsu on 2014.January.31. 19:54:39
Pont ezért kérdeztem, mert nekem sem indul el a start file, visszalép az EP logóhoz. exos232uk.rom van a 00-03. szegmenseken, a 20-as szegmensen pedig epfileio.rom. Más nincs a szegmenseken, csak ezek.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.January.31. 20:05:56
Sűrű elnézések közepette küldöm a két hiányzó fájlt, ami a hibát okozta :lol:
És még mindig nem az igazi, úgy látom az LPT-t hazavágja :(
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.January.31. 20:37:07
És sűrű elnézések közepette lecseréltem a Pack.zip-et pár hozzászólással lejjebb, az újabb problémát az okozta, hogy az EXDOS figyeli ha túl nagy hosszt adok meg a töltési címhez képest, 0c010h-ra töltöttem volna 4000h hosszan, ami a magnós konfignál nem okozott gondot, mert az EXOS nem nézte a hosszbeállítást, a betöltendő fájl pedig 1000h hosszú se volt.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.January.31. 21:39:48
Quote from: geco
Milyen koniggal próbáltad? Én eddig csak a 128K Tape fileIO-val, és 128K EXDOS-szal próbáltam, igaz ezzel régebben.
Én nem használok FileIO-t. Alap EXDOS konfigurációban sem megy.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.January.31. 22:09:06
Quote from: Lacika
Én nem használok FileIO-t. Alap EXDOS konfigurációban sem megy.
A két hiányzó fájl miatt lépett vissza az EP logóhoz, aztán találtam még az EXDOS alatt jelentkező hossz hibát, és még utána egy jó kis veremkezelésit :lol: Már fut a lent található frissített csatolmány.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.January.31. 22:51:48
Huh, és ez hogy oldja meg az attributum konverziót? Egyáltalán nem lassú!
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.January.31. 23:09:08
Quote from: Lacika
Huh, és ez hogy oldja meg az attributum konverziót? Egyáltalán nem lassú!
Hát sajnos ez is lassan :( Annyi, hogy az F2-vel állítható, hogy a kép 1/3-át kovertálja egy lépésben (ez az alap ) (alapból 50Hz-enként, minden megszakításban, de ez állítható minden x. billentyűemuláció lefutára (int joy jobb/bal) is, ez akkor hasznos, ha a megszakítás tiltott) 4Mhz-es EP-n sztem ezt érdemes használni, a következő lehetőség a teljes attributum memóriát konvertálja, harmadik konverzió kikapcs (viszont a menüből kilépéskor ekkor is konvertálja a teljes attributum területet), az utolsó beállításnál fixen beállítható a tinta, és a papír szín F3 és F4 segítségével)

A konverzió úgy működik, hogy kiolvas egy bájtot a speccy attributum területről, a bájt értékétől függően egy 256 elemű konverziós táblából kinyeri az EP attrubutumot, és eltárolja az EP attributum területen (így egy attributum bájt konvertálása 5 utasítás), és pont amiatt, hogy az EP attributum területe máshol van, mint a speccié, van az, hogyha tiltott a megszakítás, vagy nincs beállítva a billentyűzetemulációban lévő képkonverzó, nem frissülnek az attributumok. :(

Code: [Select]
        ld      c,(hl)
        ld      a,(bc)
        ld      (de),a
        inc     l
        inc     e
Ez egy bájt konvertálása
hl - ben speccy attributum terület
bc - ben a konverziós tábla
de - ben az ep attributum terület
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.January.31. 23:15:12
snapshot-ot, vagy tap-ot érdemes próbálni?
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.January.31. 23:26:11
mind a kettőt, a TAP a problémásabb, ott még bejön a képbe a csomagolt/titkosított kód faktor is, pl a Rastan (amit én próbáltam) csomagolt, ezért ahogy illik nem is működik, de van még sok más buktató.
Szerintem a programok olyan 20-30%-a működhet, mondjuk az eddigi tapasztalat jobb, de kicsi a minta.
Megnéztem, az attributum terület 1/3-ának konvertálása kb 14 % CPU időbe telik 4Mhz-en, 0bfh port 08h beállítása esetén.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.01. 09:17:23
Úgy nézem, 6 MHz-n majdnem jó már a sebesség. Sebaj, legalább kicsit könnyebb a játék... :)
A program mennyire van kész? Csak azért kérdezem, mert csatoltam egy példát, ami elvileg működik "csak" az irányítás bolondul meg.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.01. 09:33:49
Kemspton emuláció lesz benne?
Egyébként szerintem nagyobb arányban is futnak a programok. Nálam "lepucolt" tap-ok vannak kint, azokkal úgy tűnik nincs különösebb probléma.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.01. 15:14:42
Quote from: Lacika
Úgy nézem, 6 MHz-n majdnem jó már a sebesség. Sebaj, legalább kicsit könnyebb a játék... :)
A program mennyire van kész? Csak azért kérdezem, mert csatoltam egy példát, ami elvileg működik "csak" az irányítás bolondul meg.
Köszi szépen, pont ilyenekre vagyok kíváncsi. Hát jópár IN A,(0FEh), és OUT (0FEh),A, és IN x,(C), OUT (C),x variáns benne van, de tuti hiányzik még belőle pár, ezek hiányoznak még, a mentést kell még betenni (TAP formátum), és hibajavítás, a menüben találtam még párat.
Azt vettem észre, ha a menüben a gyors módra váltottam (0bfh port 0ch érték, memória várakozás letiltva), akkor jópár program elkezd "száguldozni", vagyis gyorsabb is, mint spectrumon, ilyen pl a Robin of the Wood.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.01. 15:19:04
Quote from: Lacika
Kemspton emuláció lesz benne?
Egyébként szerintem nagyobb arányban is futnak a programok. Nálam "lepucolt" tap-ok vannak kint, azokkal úgy tűnik nincs különösebb probléma.
Úgy terveztem, hogy a Kempston 1Fh port figyelése nagy részét likvidálom a programokból, mivel ezek előtt, vagy után nem láttam spéci utasításokat, amiket figyelhetnék, és pár programban a Kempston figyelés okoz most galibát, elméletileg a cursor 1/2 joy beállításnál az EXT 1/2 joynak kellene működnie.
Ennek örülök, tap-ból kevesebbet néztem, és azt hittem az IM 2 beállítások, és a tömörített/titkosított programok miatt kevesebb fog működni.
Title: Re: SPemu
Post by: Zozosoft on 2014.February.01. 15:26:11
Akkor ha jól értem ez egy automatikus programátíró, megszakításos attr konverzióval? :-)
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.01. 15:30:45
Itt egy adag tap, ami úgy tűnik jól működik.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.01. 15:53:27
Quote from: Zozosoft
Akkor ha jól értem ez egy automatikus programátíró, megszakításos attr konverzióval? :-)
nagyjából :lol: , ez jutott eszembe, hogy lehetne futtathatóvá tenni EP-n jópár sepcci programot, és mivel nagyon sok játék nem használ megszakításokat, ezért az eredeti öltetem az volt, hogy ezekre lesz jó a fix felhasználó definiált két színű mód, és a menüből kilépéskor konvertált attributum, de eszembe jutott, hogy ha nincs megszakítás, az esetek többségében van billentyűzet figyelés, így betettem ezt is választhatóra.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.01. 15:54:16
Quote from: Lacika
Itt egy adag tap, ami úgy tűnik jól működik.
Köfi szépen, van egy packod, amiben a nem működők vannak benne? :)
Most épp az Abu Simbelt nézem, érdekes egy jószág, a PC-s Spectrum emun a menüből tovább se tudok menni.
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2014.February.01. 16:03:06
EGGHEAD 1-4. Ezek kiválóan működnek.
[attachthumb=1]
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.01. 17:01:50
Az Abu Simbel.SNA a menüben 0fxh értéket vár, játék közben pedig 0bxh a billentyűzet portról, ezért csak akkor indul el PC-s emulátorban, ha közben töltünk, a TAP verzió viszont teljesen jó, érdemes kipróbálni, ha játék közben is töltünk az SNA verzióban, breakel a főhős :D , ha jobbra megyünk, akkor ugrál is :lol: Eddig az emu 0ffh-t adott vissza, ha nem volt billentyű leütés, lecseréltem 0bfh-ra, így az SNA nem fog továbblépni a menüből, de TAP verzió jó lesz
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.01. 17:03:17
Quote from: geco
elméletileg a cursor 1/2 joy beállításnál az EXT 1/2 joynak kellene működnie.
Az EXT 2 nem működik. Az még kellene port2-nek.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.01. 17:14:28
Quote from: Lacika
Az EXT 2 nem működik. Az még kellene port2-nek.
Van ilyen Joy beállítás is, hogy port2 Speccyn?
Ha van, az milyen billentyűknek felel meg, vagy esetleg külön portja van?
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.01. 17:36:09
Quote from: geco
Van ilyen Joy beállítás is, hogy port2 Speccyn?
Ha van, az milyen billentyűknek felel meg, vagy esetleg külön portja van?
Az INTERFACE II-őn két port van:

[ul][/ul]
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.01. 17:41:12
Sok olyan játék van, ahol ott maradnak színattributumok maszatként:
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.01. 18:11:18
Quote from: Lacika
Sok olyan játék van, ahol ott maradnak színattributumok maszatként:
Ezek azok a játékok, amiknél tiltott a megszakítás, ezeknél hasznos vagy bemenni a menübe, és ki, ha állókép van, vagy a menüben a beépített joy jobbrával beállítani az attributum konverziót a billentyűzet emulációra (2-esnél nagyobb értéket még nem állítottam), ez azt jelenti, hogy minden x. billentyűemuláló rutinban végez képkonverziót.
Köfi az interface II leírást, ezt állítottam be én is, nyomozom, hogy miért nem megy az ext 2.
Megnéztem, a Last Ninja Remix-szel jó, és simán basicben is írja a számokat, hol találkoztál az ext 2 hibával?
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2014.February.01. 21:33:04
Még 5 futó játék
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.01. 22:21:39
Quote from: nyuzga
Még 5 futó játék
köfi szépen, a nem futókból is van egy csomagod?
Tesztelgettem én is, sikerült még párat működésre bírni, és van még egy ötletem, amivel a Wec Le Mans-t is és az Operation wolfot is lehet életre lehet majd kelteni.
Title: Re: SPemu
Post by: Zozosoft on 2014.February.01. 23:19:31
Ezt a cuccot szerintem majd össze kéne vonni hardveres emuval, az NMI-vel jól elintézi az attr konvertálgatást, meg az esetleges elbujt port I/O-kat.
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2014.February.02. 00:26:58
A Mojon-Twins játékokat nem szereti. Ez el sem indul.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.02. 10:10:45
Quote from: Zozosoft
Ezt a cuccot szerintem majd össze kéne vonni hardveres emuval, az NMI-vel jól elintézi az attr konvertálgatást, meg az esetleges elbujt port I/O-kat.
Hogy gondoltad, mert szerintem a hardveres emu tud mindent, és a titkosított/tömörített programokat is jól futtatja, esetleg a zene lejátszáshoz használt port írást lenne érdemes cserélni, hogy az gyors legyen, de én benne vagyok amúgy :)
Pl sok program itt azért akad ki, mert megszakítás közben engedélyezi a megszakítást, és a megszakításban van egy billentyű olvasás, és annak az elején jön egy megszakítás még mielőtt letilthatnám, ami elrontja az első megszakítás vermét, és itt vége is a dalnak :(
A billentyűzet emulációban tiltom a megszakítást, miután eltároltam AF-et, és lekérdeztem az R regiszter tartalmát, ez alapján állítom vissza a megszakítást a billentyűlekérdezés végén.
Az jutott eszembe, hogy mivel a hardveres emu úgyis figyeli az 0FEh port írását/olvasását, ha ez történt, akkor gondolom meghívja az emuláló kódot, na az emuláló kódba lehetne betenni a cserét, így az első 0FEh port írás még lassabb lenne, de a következők már jó gyorsak pl a zenénél.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.02. 10:11:56
Quote from: nyuzga
A Mojon-Twins játékokat nem szereti. Ez el sem indul.
Köfi :)
Lehet azért, mert csomagolt a program, megnézem.
Megtörtént, ezzel a packal már ez is megy, csak tiltott a megszakítás, a menüben az int joyjal be kell kapcsolni a billentyűtes attributum konverziót, nekem még a 8-as beállítással is jó volt.
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2014.February.02. 11:29:31
Quote from: geco
Köfi :)
Lehet azért, mert csomagolt a program, megnézem.
Megtörtént, ezzel a packal már ez is megy, csak tiltott a megszakítás, a menüben az int joyjal be kell kapcsolni a billentyűtes attributum konverziót, nekem még a 8-as beállítással is jó volt.
Ha vason is így működnek a programok akkor az nagyon jó. Nem kell konvertálgatni. Zseni vagy.:) 

Amúgy, ha a tap-ból sna-t készítünk, akkor talán több játék elfog indulni. Itt van 2 ami tap formában nem ment.
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2014.February.02. 11:40:04
Ezzel bajok vannak. Fagy.
Title: Re: SPemu
Post by: szipucsu on 2014.February.02. 12:06:24
Quote from: nyuzga
Fagy.
Brrrr. Itt is. Ki se nyitom az ablakot. Valami riasztás is érvényben van.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.02. 15:59:06
Quote from: nyuzga
Ha vason is így működnek a programok akkor az nagyon jó. Nem kell konvertálgatni. Zseni vagy.:)

Amúgy, ha a tap-ból sna-t készítünk, akkor talán több játék elfog indulni. Itt van 2 ami tap formában nem ment.
A Gothicban is volt egy két ott maradt fe, és a Tank Battle-ben is, ezek orvosolva, sajnos a Tank Battle jó zenéjét nem élvezhetjük az emun, mivel zenelejátszás közben van egy billentyűolvasás is.
A Soldier of Light ROM író, de nem gyengén :(
Legfrisebb verzió, ezzel fut a Wec Le Mans is, és az Operation Wolf, ezek több helyen is tároltak IM2 táblát, és nem generálták újra, hát már az emu is eltároltja a használt ugrótábla értékeket :lol:
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.02. 18:33:58
Az EP Load/Save mód mit csinál. Gondolom felhasználói programok is simán futnak, és ha lehetne lemezre menteni, még használhatóak is lehetnek.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.02. 18:48:38
A Chaos miért nem fut? Lehet esetleg orvosolni?
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.02. 19:06:19
Az nagyon vad ötlet, hogy memóriabővítős gépen memóriába elmenteni snapshot-ot, és az bármikor visszatölthető legyen?
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.02. 19:07:38
Quote from: Lacika
Az EP Load/Save mód mit csinál. Gondolom felhasználói programok is simán futnak, és ha lehetne lemezre menteni, még használhatóak is lehetnek.
Eredetileg az volt a tervem ,hogy bármilyen EXOS formátumú fájl tölthető/menthető legyen, de azán rájöttem, hogy ez nem fog menni, az lesz, hogy ki lehet menteni bármit tap formátumban az EXOS-on keresztül, a TAP töltésénél erre a módra vált automatikusan, a mentés még nincs kész, lehet a LOAD-ot ki is vehetném belőle.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.02. 19:13:56
Quote from: Lacika
Az nagyon vad ötlet, hogy memóriabővítős gépen memóriába elmenteni snapshot-ot, és az bármikor visszatölthető legyen?
Hm, érdekes felvetés, eredetileg fájlba mentésre gondoltam, de aztán elvetettem az IM x mód meghatározhatatlansága miatt, de végülis meg tudom határozni, ha különböző értéket tárolok el IM 1-es megszakításban, mint IM 2-ben, mit szólsz a fájlba mentéshez?
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.02. 19:22:38
Quote from: geco
Hm, érdekes felvetés, eredetileg fájlba mentésre gondoltam, de aztán elvetettem az IM x mód meghatározhatatlansága miatt, de végülis meg tudom határozni, ha különböző értéket tárolok el IM 1-es megszakításban, mint IM 2-ben, mit szólsz a fájlba mentéshez?
Ha engem kérdezel ezt úgyis játékokhoz lenne hasznos, ott meg gyorsabb a memóriába mentés.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.02. 19:27:04
Egy apróság: a help-ben nincs benne (vagy én nem vettem észre) a Spectrum reset-et (F8).
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.02. 19:34:17
Quote from: Lacika
Egy apróság: a help-ben nincs benne (vagy én nem vettem észre) a Spectrum reset-et (F8).
Igazad van :), az kimaradt, beteszem.
Quote
Ha engem kérdezel ezt úgyis játékokhoz lenne hasznos, ott meg gyorsabb a memóriába mentés.
Az igaz, arra gondoltam ,hogy legyen mentési lehetőség alap gépen is, de akkor ezt próbálom megoldani.
Quote
A Chaos miért nem fut? Lehet esetleg orvosolni?
A Chaos még az is lehet, hogy nem fut az összes speccyn se, ha van olyan, amelyik nem 0ffh-t ad az I regiszter értéke mellé :D , ez a kis szemét 09h tesz az I-be, ami a ROM egy kóddal teli része, és az ugrási címet a 09ffh-ról veszi. Ezt rögtön javítom is.
Title: Re: SPemu
Post by: gflorez on 2014.February.02. 19:47:08
Superb emulator, almost all games tested work. Only few hang or have bad colours, but I'm testing with the options.

Jet set willy and Manic Miner need some adjustment in "Joy L/R Attr". They work with "004".

Incredible EP can emulate faster than the real Spectrum....
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2014.February.02. 19:50:45
A Nato assaultot se kell átírni. :)
[attachthumb=1]
Title: Re: SPemu
Post by: gflorez on 2014.February.02. 19:56:32
Only a minor bug selecting a .TAP or .SNA the second time, the highlighted file gets sticky and the selector does not allow vertical movement. If you press Enter the emulator froze, but you can press Esc or Stick Down and exit. Then try again...
Title: Re: SPemu
Post by: gflorez on 2014.February.02. 20:08:20
The emulator also  needs a easy way to introduce POKEs....
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.02. 20:19:10
Quote from: Lacika
A Chaos miért nem fut? Lehet esetleg orvosolni?
Na, hát ez a program marha macerás, ha beállítom a billentyűzetes attr konverzót, akkor fagy a játék alatt, tehát a menüben kell, de a játék indulása előtt meg ki kell kapcsolni, hogy ne szálljon el.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.02. 20:30:17
Quote from: gflorez
Superb emulator, almost all games tested work. Only few hang or have bad colours, but I'm testing with the options.

Jet set willy and Manic Miner need some adjustment in "Joy L/R Attr". They work with "004".

Incredible EP can emulate faster than the real Spectrum....
Thank you very much your  help, and observations, I will use them, the program is not yet finished, but I am on the way ... :)
It is not a real emulator, the programs are converted on the fly (after loading) , all 0FEh port i/o is changed to a short call in this case RST 00h, and the byte behind this command is used to decide which routine should run. LD I,A commands are also changed, because EP needs to be reset NICK's interrupt flag , without this, a forever interrupt request would be done.
Quote
Only a minor bug selecting a .TAP or .SNA the second time, the highlighted file gets sticky and the selector does not allow vertical movement. If you press Enter the emulator froze, but you can press Esc or Stick Down and exit. Then try again...
I found bugs in the file selection also, in the moment I am working with EP config without EXDOS in the emulator, later I will try to fix the file selection problems, also what you mentioned :)
Did you try it on a real EP, or on emulator?
Quote
The emulator also  needs a easy way to introduce POKEs....
Hmmm, the list of the tasks are growing :D
This is a good idea, I have a lot of space to implement it.
The question is that how?
the easiest way for the users would be to type it, the good looking way would be to use the joystick up/down to number selection, and left/right to change positions, and fire to end poke entry.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.02. 21:07:59
A BASIC input sor színével lehet valamit csinálni?
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.02. 21:23:21
Quote from: Lacika
A BASIC input sor színével lehet valamit csinálni?
Javítva, a 3 hozzászólással ezelőtti filé lecserélve.
Title: Re: SPemu
Post by: gflorez on 2014.February.02. 22:12:49
I tested on a real EP with EXDOS card!.

Not an emulator? The changes on the fly don't lag the operation, marvellous.... at the end they result  real EP games, aren't them?
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.02. 22:24:21
Quote from: gflorez
I tested on a real EP with EXDOS card!.

Not an emulator? The changes on the fly don't lag the operation, marvellous.... at the end they result  real EP games, aren't them?
Great :), thx, I use only emulator since we have EP128emu2, very comfortable, and powerful.
Basically this program is a software emulator, but on a software emulator 99% of spectrum games are not running, therefore i started this solution. The changes are made on the fly, but only once when a program is loaded, then the emulator searches through the code and changes most of the in a,(0feh), in x,(c), out (0feh),a , out (c),x and ld i,a commands, and if it went through the code then starts the program, or give back the control to the spectrum ROM. The attribute conversion is done in 50Hz interrupt, if the interrupt is disabled then we have to set alternative solution in the menu with int joy, what you did earlier with Jet Set Willy and Manic Miner.
Title: Re: SPemu
Post by: gflorez on 2014.February.02. 23:41:30
Even so, that fix in the loading is fast, i mistaken it  with the real loading........

I'll tell you what I'll see. 



Keep up the good work
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2014.February.04. 17:16:23
Egy kiadatlan Ultimate játék. Fut ez is. Sna trainer.
[attachthumb=1]
[attachthumb=2]
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.04. 18:11:24
Quote from: nyuzga
Egy kiadatlan Ultimate játék. Fut ez is. Sna trainer.
Ez szerintem "maszek" verzió? Honnan van? A WoS-on sincs fent.
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2014.February.04. 19:36:17
Quote from: Lacika
Ez szerintem "maszek" verzió? Honnan van? A WoS-on sincs fent.
ITT: (http://www.rzxarchive.co.uk/)
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.05. 10:11:06
Úgy láttam, hogy az ultimate programok ugyanúgy használják a port hívásokat, eddig amit próbáltam, az összes ment.
Title: Re: SPemu
Post by: Attus on 2014.February.06. 15:28:21
Quote from: nyuzga
Egy kiadatlan Ultimate játék. Fut ez is. Sna trainer.


Tök Robin koppintás.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.06. 23:37:20
Itt a legújabb verzió, remélem hibamentes, ha így van , akkor még lecsekkolok pár programot, ha találok + portcseréhez bővítenivalót, akkor az bekerül ( tuti lesz :D), csomagolok, és kész.
SPEmu (http://enterpriseforever.com/emulatorok/spectrum-emulator/?action=dlattach;attach=10253)
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2014.February.07. 14:53:59
Quote from: Attus
Tök Robin koppintás.
Ezzel a programmal készült. (http://www.worldofspectrum.org/infoseek.cgi?regexp=^Arcade+Game+Designer$&pub=^Jonathan+Cauldwell$&loadpics=1)
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2014.February.07. 17:38:33
Quote from: geco
Itt a legújabb verzió, remélem hibamentes, ha így van , akkor még lecsekkolok pár programot, ha találok + portcseréhez bővítenivalót, akkor az bekerül ( tuti lesz :D), csomagolok, és kész.
Emulátoron nem mükszik.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.07. 18:50:23
Quote from: nyuzga
Emulátoron nem mükszik.
Nekem megy.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.07. 18:52:10
A Game Over 2 (http://www.ep128.hu/Games/prg/G-H/Gameover_2.rar) második részében a keret fehér színű marad.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.07. 20:14:43
A snapshot mentésnél kellene valami, ami jelzi, hogy a mentés megtörtént. Ha más nem, akkor, mint a betöltésnél, folytatódhatna hatna rögtön a játék.
Title: Re: SPemu
Post by: Ep128 on 2014.February.07. 23:51:07
Quote from: nyuzga
A Nato assaultot se kell átírni. :)
(Attachment)
Dehogynem kell! :-) Az eredeti EP -n szeretném játszani emulátorral törpénő "szenvedések" nélkül! :-)
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.08. 22:22:12
Igaz ez demó (http://www.ep128.hu/Sp_Demo/Prg/1-Bit_Attack.rar), de talán érdemes megnézni. nem mindenhol szól a zene, és a karakterkészlet egyre "maszatosabb" lesz.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.09. 09:47:19
Quote from: nyuzga
Emulátoron nem mükszik.
Milyen tünetek voltak, és milyen konfigon?
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.09. 09:49:59
Quote from: Lacika
A snapshot mentésnél kellene valami, ami jelzi, hogy a mentés megtörtént. Ha más nem, akkor, mint a betöltésnél, folytatódhatna hatna rögtön a játék.
Amíg a mentés tart nem lehet csinálni semmit, de elméletileg ennek pár másodperc alatt le kéne mennie (<5), ha visszatér a játékhoz egyből, az nem okozhat galibát játék közben, ha  felkészületlenül éri az embert?
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2014.February.09. 10:46:56
Quote from: geco
Milyen tünetek voltak, és milyen konfigon?

EP_128k_Tape_FileIO.cfg. Nem tölt.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.09. 12:08:33
EP128 alatt nem töltött, mert a snapshot mentéshez való memóriafoglalás után nem lett felszabadítva a memória.
A Game over alatt marad a fehér háttér, mert zenélés közben állítja a hátteret, ami az emulátoron csak zenelejátszás, ha mind a kettőt szeretnénk állítani, akkor a zene a felismerhetetlenségig lelassulna :(
A Demoban a zenelejátszás javítva, a szöveg átalakulása nem, a program a spectrum ROM-ba teszi az ugrótáblát, ekkor az emu a 3e00h címre teszi a sajátját, ami a character ROM, és a nagybetűs karakterek helye, ha áttenném a 3d00h-ra, akkor a számokat vágná felül, nem tudom, érdemes-e ezt a cserét végrehajtani.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.09. 15:23:27
Quote from: geco
Amíg a mentés tart nem lehet csinálni semmit, de elméletileg ennek pár másodperc alatt le kéne mennie (<5), ha visszatér a játékhoz egyből, az nem okozhat galibát játék közben, ha  felkészületlenül éri az embert?
Ok, ez jogos. Esetleg egy SAVED üzenet, majd billentyűnyomásra visszatér a játékhoz?
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.09. 15:53:57
Quote from: Lacika
Ok, ez jogos. Esetleg egy SAVED üzenet, majd billentyűnyomásra visszatér a játékhoz?
Border kékre vált egy kis időre, majd visszafeketedik, talán már a lenti csomagban is benne van, leteszteltem jópár játékot az A-val kezdődő SNA-k közül, az in/out csere csak egy 0ffh port figyeléssel bővült, így műxik az arkanoid, még folytatom.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.February.09. 17:22:08
Ez (http://www.ep128.hu/Sp_Demo/Prg/Noname_2.rar) a demo fut is meg nem is. Vagy legalábbis nem látszik :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.09. 18:01:34
Quote from: Lacika
Ez (http://www.ep128.hu/Sp_Demo/Prg/Noname_2.rar) a demo fut is meg nem is. Vagy legalábbis nem látszik :ds_icon_cheesygrin:
Állítsd be a billentyűzet emulációra az attributum konverziót, vagy F1-et minden kép után, nincsen sok.
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2014.February.09. 22:16:26
A Doctum-nál nem működik az irányítás.
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2014.February.09. 23:10:39
Az Aven fagy. A Solarfire és Swords of bane kilép a basicba.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.10. 10:35:46
Quote from: nyuzga
A Doctum-nál nem működik az irányítás.
Helyes :D Köfi, itt tuti nem cserélődött le a billentyűfigyelő IN A,(0FEh), ma javítom.
A másik 3 kérdéses, lehet marad is a fagyi, újabb kategóriával találkoztam, ami azért fagy, mert a megszakítási rutinja hosszabb, mint egy normál 50Hz-es megszakítás, így EP-n ez egy szép végtelen megszakításba torkoll :D
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.February.10. 16:18:15
Doctum irányítása javítva
Aven ROM felülírós, ezen egy ROM verzió segítene, tervezem, remélem sikerül is
Solar Fire nálam ment, első kört vártam meg
Swords of Bane-nél szerintem valami töltési hiba lehet 10. sor 11. utasítása szállt el, ami egy LOAD "" CODE, ezt megnézem közelebbről.
Megnéztem, ez 48k-s spectrumon is pont ott száll el, ez egy sp128-as program.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.March.02. 17:58:44
Kész SPemu (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=10357) változat, egy pici átalakításon esett át, port I/O emuláció át lett helyezve a 0000h-s címről a 0008h-s címre, több program írt az előbbi tartományba, és akadt pár, ami ellenőrizte is a 0000h-s cím tartalmát, és ha az nem a megfelelő volt, akkor produkált egy szép fagyást a program, és elő lett készítve a ROM verzióra is, emiatt a port I/O emuláció kicsit lassabb.
Tesztelt konfigok: EXOS 2.0 alatt is (128Kb-s config), sima magnós konfi alatt (320Kb), és EXDOS alatt (320 Kb)
Tapasztalat: van pár program, ami lefagy Speccy szalagról töltve, míg TAP file-ból töltve nem
1. (Legions Of Death) a vermet közel 4000h-ra teszi (jelen esetben 400bh), és a betöltélsből visszatérve, a keret visszaállító rutinban a verem 4000h alá esik, ez a terület ami folyamatos lapozás alatt áll amikor Port I/O, vagy megszakítás történik.
2. olyan címen hívja meg a Spectrum töltő rutint, amit nem tudtam letesztelni, hogy a mostani beállításokkal hogy működik, TAP-ról való betöltést ez nem befolyásolja
Ezekkel a címekkel találkoztam: 0556h,0561h,056ch,058fh,05a9h,05e7h
A fentiek közül ami tesztelt, és működik Speccy szalagról töltéskor is: 0556h,0561h,056ch

Ja, és ha nincs memóriába mentett snapshot , és azt jól betöltjük, akkor a végeredmény agy jó kis fagyi :D
Ami a nemrég feltöltött verzióban javítva, ha nincs mentett snapshot, akkor L - re semmi se történik.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.March.04. 19:39:25
Tényleg, és a CPCEmu kompatibilitását nem lehetne fokozni ezzel a programmódosítós megoldással?
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.March.05. 08:55:19
Quote from: Lacika
Tényleg, és a CPCEmu kompatibilitását nem lehetne fokozni ezzel a programmódosítós megoldással?
Hm, elméletileg lehetne valami hasonlóval, ott egy-egy eszközelérés több port i/o-val történik, ha a felismert eszközkezelő rész elején meghívja az EP-nek megfelelő eszközkezelő részt, lehetne jelentősen növelni a futó programok számát, viszont maradna a színhelyesség probléma.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.March.05. 12:35:10
Quote from: geco
viszont maradna a színhelyesség probléma.
Valóban, de sok szép négy színű program is van. Az CPCEmu-n most is főleg ezeket érdemes használni.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.March.05. 13:06:53
Quote from: Lacika
Valóban, de sok szép négy színű program is van. Az CPCEmu-n most is főleg ezeket érdemes használni.
No akkor majd megnézem, hogy a fejemben kialakult dolgot sikerül-e megvalósítani :)
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.March.07. 16:09:06
SPemu ROM verzió (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=10362) , melynek előnye, hogy a módosított Spectrum ROM EP-n is ROM-ban marad, így a ROM felülírós programok nem okoznak semmi kárt, és pár programmal bővül az emulátoron futó programok száma, hátránya, hogy azokon a bővített EP64-eken nem fog elindulni, amiken nincs FBh szegmens.
Bármelyik ROM slotba installálható EXOS 2.3 fölött, EXOS 2.1 alatt viszont csak az x0 slotokba (10h,20h,30,...), a második 16K-nak az első 16K mögötti slotban kell lennie.
Spectrum képernyőn:

F3 - kilépés Basicbe
F4 - kilépés WP-be
Title: Re: SPemu
Post by: Zozosoft on 2014.March.07. 18:28:31
:smt038
Lassan ideje előásnom a hw emu forrását, hogy összedolgozzuk :oops:
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.March.07. 19:31:13
Quote from: Zozosoft
:smt038
Lassan ideje előásnom a hw emu forrását, hogy összedolgozzuk :oops:
:)
Nem kell elkapkodni, még van egy ötletem, ha az is megvalósítható, akkor be kéne vetni a hardveres emuba azt is :D
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.May.18. 13:38:21
Itt egy adag program SpecEmu-hoz, melyeknek nincs Ep verziója, vagy van, de gyatram vagy valami hibája van. "Gyorsteszt" volt, lehet, hpgy még valahol kiakadnak.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.May.18. 13:39:41
Ezekből van Ep verzió is.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.May.18. 14:37:29
Belehúztál :)
A gyatra átiratoktól jobban fut az emus verzió? (gondolok itt arra pl, hogy elcsúsznak esetleg az attributumok a 3 frémbeli attributum konverzióra, stb )
Van olyan prg , amit érdemes lenne konvertálni?
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.May.18. 16:07:20
A DamBusters Ep-s verziójában nem lehet mozgatni a célkeresztet, amikor légvédelmi reflketor is van a képen.
A Milkrace-ben nem jellemző a színkonverzió.
A Pyramid-ban rossz az irányítás, ha pl. lövünk, a kapszulánk megakad. Plusz ném átirat.
A Mikie nálam kint sincs, mert fagy.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.May.18. 16:13:59
Quote from: geco
Van olyan prg , amit érdemes lenne konvertálni?
CPC-s Fighter Bomber?  :oops:
A CPC-s MatchDay II is üdítő látvány lenne a silány Spectrum-os fociprogramok között.
CPC-s Metal Army?
Spectrumos- progik közül Desert Rats. (Bár nem tudom, rajtam kívül hány embert villanyoz fel a "kockák tologatása"...)
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.May.18. 17:26:18
Ok, nem fogok unatkozni :D
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.May.20. 11:24:19
Kis módosítás SPEmu (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=10621) -n, Tau Ceti irányítása műxik.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.June.10. 19:02:04
Kis módosítás SPEmu (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=10641) -n, minden emu reset után Speccy ROM-ot másolja egy backup RAM segmensről, így azoknál a ROM író programoknál se száll el az emu Reset után, amik nem akasztották ki futás közben.
Title: Re: SPemu
Post by: Zozosoft on 2014.June.10. 20:38:53
Jó ötlet! Egyébként az ISDOS hasonlóan működik, elmásolja magát egy tartalék szegmensbe, kilépéskor onnan teszi vissza magát, ha az ellenőrző összeg nem stimmelt, visszamásolás után újra ellenőriz, és ha hibát tapasztal, azaz sérült a tartalék is, akkor tölti magát lemezről.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2014.June.10. 21:07:19
Nem az enyém :D , én csak kiviteleztem, Lacika volt a szülőattyja :)
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.July.05. 10:30:38
Spectrum programcsokor (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Prg/Spectrum_Program_Pack.rar) SpEmu-hoz. Az alapértelmezett beállításokkal futtatható programokat tartalmaz, esetleg 4 MHz-s gépen egyiknél-másiknál célszerű a FAST beállítás. Szöveges kalandjátékokból a többség működik emulátorral, de (szinte) csak azokkal foglalkozom, amiben ígérnek valami látványt is.
A kollekció még bővülni fog egyébként.
Title: Re: SPemu
Post by: szipucsu on 2014.July.05. 17:45:21
Quote from: Lacika
Spectrum programcsokor (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Prg/Spectrum_Program_Pack.rar) SpEmu-hoz.
Szép mennyiség!
Az oldalon lesz majd külön hely, ahol ezek a programok fel vannak sorolva, esetleg rövid ismertetőkkel és képekkel, mint a CPC emulátorhoz is?
Arra is gondoltam, hogy az oldalon elég lenne, ha csak azok a Spectrum programok lennének fent, amik az EP-s emulátorral is működnek. Úgyis annyi helyről lehet Spectrum programot letölteni... :D
Title: Re: SPemu
Post by: Zozosoft on 2014.July.05. 22:52:38
Quote from: szipucsu
 Úgyis annyi helyről lehet Spectrum programot letölteni... :D
De nem értelmes, magyar leírással!
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.July.05. 22:53:39
Quote from: szipucsu
Az oldalon lesz majd külön hely, ahol ezek a programok fel vannak sorolva, esetleg rövid ismertetőkkel és képekkel, mint a CPC emulátorhoz is?
Ilyen programmennyiségről maximum egy szöveges állományba berakok majd egy listát.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2014.July.05. 22:55:45
Quote from: Zozosoft
De nem értelmes, magyar leírással!
Pontosan. Nyilván nem a WoS-sal kívánok programmennyiségben versenyezni, de magyar ismertetők nem nagyon érhetők el a neten.
Title: Re: SPemu
Post by: szipucsu on 2014.July.06. 12:48:30
Quote from: Lacika
Ilyen programmennyiségről maximum egy szöveges állományba berakok majd egy listát.
A listát szerintem érdemesebb lenne a weboldalra tenni fel (html-be), hadd lássa egyből a látogató, mi vár rá.
Title: Re: SPemu
Post by: Zozosoft on 2015.May.11. 20:01:11
SPemu ROM verzió (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=10362)
Ebben benne vannak a későbbi változások?
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2015.May.14. 09:09:51
Ebben benne vannak a későbbi változások?
Abban nincsenek, ebben (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=10621) vannak.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2015.May.14. 09:12:10
Abban nincsenek, ebben (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=10621) vannak.

Nálam nem a legfrissebbek vannak? :shock:
Ami nálam fent van, az 09.21-i, amit most becsatoltál 05.20-i.
Nézd meg légy szíves, melyik az aktuális?
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2015.May.14. 15:11:02
Nálam nem a legfrissebbek vannak? :shock:
Ami nálam fent van, az 09.21-i, amit most becsatoltál 05.20-i.
Nézd meg légy szíves, melyik az aktuális?
A 9.21-es a legfrissebb, abban csak annyi az eltérés az 5.20-hoz képest, hogy nincs benne a Speccy ROM másolás, ezt egy következő frissítés orvosolta, de ez csak a fájl verziót érintette, és az utána lévő módosítás a kérésedre történt, ami a 9.21-ikei lett, ez már kezeli a könyvtárakat (.TAP, vagy .SNA kiterjesztésűnek kell lenniük), ezt a verziót itt már nem frissítettem.
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2015.May.14. 17:33:55
Az újabb játékok is szépen futnak az SPemun.

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2015.May.14. 18:14:45
Rescue Lander 2
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2015.May.14. 18:20:38
Page and the Curse of the Pharaoh
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2015.May.14. 18:30:44
Dead Flesh Boy

Title: Re: SPemu
Post by: Povi on 2015.May.14. 18:34:09
nem semmi!!!

milyen sebességgel futnak?
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2015.May.14. 18:35:46
nem semmi!!!

milyen sebességgel futnak?

Emun nézegettem. Ott normális. Vasam nincs. :)
Title: Re: SPemu
Post by: Tuby128 on 2015.May.14. 19:02:13
A 9.21-es a legfrissebb, abban csak annyi az eltérés az 5.20-hoz képest, hogy nincs benne a Speccy ROM másolás, ezt egy következő frissítés orvosolta, de ez csak a fájl verziót érintette, és az utána lévő módosítás a kérésedre történt, ami a 9.21-ikei lett, ez már kezeli a könyvtárakat (.TAP, vagy .SNA kiterjesztésűnek kell lenniük), ezt a verziót itt már nem frissítettem.
Ebből azt szűrtem le én - akinek fogalma sincs mi ez a progam - ,hogy verziószámba esetleg évszámot is be kellene vonni, hogy ne legyenek félreértések.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2015.May.15. 09:02:14
A verziószám 1.x, kisebb áődéteknél nem változtattam, a 9.21-ei módosítás is megvan itt is, csak a downoads-ok közé nem töltöttem fel.
A SPEmun futó programok egy picit gyorsabbak, mint Speccyn ha a BF portot 0C-re állítottad a menüben, ha 04-re, akkor kb ugyanolyan sebességgel, vagy lassabban.
Title: Re: SPemu
Post by: Zozosoft on 2015.May.15. 09:05:55
csak a downoads-ok közé nem töltöttem fel.
Akkor éppen itt az ideje :-)
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2015.May.15. 11:33:53
Engedve az erőszaknak :D
SPEmu latest (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=12913)

Keresgélés közben vettem észre, hogy a fórumon nem is volt fent, Lacikának privátban ment a módosítás. :oops:

A program kezeli a könyvtárakat, annyi megkötéssel, hogy a TAP fájlokat tartalmazó könyvtáraknak .TAP kiterjesztésűnek, az SNA fájlokat tartalmazóknak meg SNA kiterjesztésűnek kell lenniük.
Title: Re: SPemu
Post by: Zozosoft on 2015.May.15. 11:37:44
Akkor ezért nem mentek nekem a könyvtárak az innen letöltött ROM-mal :oops:
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2015.May.15. 17:43:36
Ghost Castle

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2015.May.15. 17:53:01
JINJ 1-2

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2015.May.15. 18:22:41
Nelo y Quqo

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2015.May.15. 18:26:34
Pitfall III

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2015.May.15. 18:33:31
Willy The Wasp

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2015.May.17. 17:41:25
The Tales of Grupp

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2015.May.28. 20:33:16
Flype (2015)

Title: Re: SPemu
Post by: szipucsu on 2015.May.28. 20:38:37
flype_zx_spectrum.gif (378.18 kB, 352x296 - megtekintve 6*10E23 alkalommal.)
Milyen praktikus, hogy gif-ben is lehet képet betenni! Kicsi a mérete és egész sok minden ráfér. Kéne ilyen gif mentési funkció az emulátorba is. Igaz, csak 1-2 ember használná.
Title: Re: SPemu
Post by: Zozosoft on 2015.May.28. 20:41:26
Milyen praktikus, hogy gif-ben is lehet képet betenni! Kicsi a mérete és egész sok minden ráfér. Kéne ilyen gif mentési funkció az emulátorba is. Igaz, csak 1-2 ember használná.
Vagy PNG... úgy 5-6-7 éve már kértem Istvántól :oops:
Title: Re: SPemu
Post by: szipucsu on 2015.May.29. 20:03:18
Vagy PNG... úgy 5-6-7 éve már kértem Istvántól :oops:
Azt az IrfanView-val pillanatok alatt meg lehet csinálni. Bocs, ha régebben már volt ez a téma.
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2015.July.27. 17:59:32
Új játék. 128-ason hibásan fut. Jópofa a betöltője. :)
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2015.July.28. 07:18:54
Nem tapasztaltam hibát, viszont a Godkillernek van zenéje, emun néma, két a 13-as portot író utasítás nem lett lecserélve, a többi igen, azt nem értem, hogy a sound init után miért nem lép soha többé a lapozó rutinra, hacsak nem azért , mert valami miatt 48K-snak érzékelte a program a gépet.
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2015.July.28. 09:28:18
Nem tapasztaltam hibát,

Nálam 2x is berakta a falba a sprite-ot.

Brand new software (http://www.worldofspectrum.org/forums/categories/brand-new-software)
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2015.November.04. 22:01:43
Egy kis módosítás történt, a Baldy ZX némasága orvosolva, remélhetőleg több egyéb programéval.
SPEmu (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=13991)
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2016.February.21. 12:43:53
Új mini metroidvania játék. Simán fut a 48k SPemu-val.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2016.March.09. 19:10:33
SPEmu (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=15035)
SPEmu128 (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=15036)
Kisebb módosítás, amely orvosolja a Demons Lair irányítási hiányosságait, köszönet Lacikának, hogy javasolta ennek a programnak az ellenőrzését.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2016.May.30. 19:30:10
Kempston Mouse "emulálva" a SPEmu128 (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=15834) legfrissebb verziójában, EnterMice, vagy Boxsoft egér szükséges hozzá. A csomagolt fájl tartalmaz a SPEmu alatt futó kempston egeres programokat is, sajnos az egér működését nem tudtam letesztelni. A csomagban lévő összes program elindul, UFO2-nél a zizi képen elég egy space-t nyomni, van olyan program ami csak 48K módban indul el, van olyan, amelyik a 128K-s sikertelen betöltés után reseteli magát 48K módra, és onnan töltve elindul.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2016.May.30. 21:10:22
Nekem ezek a programok még PC-s emuval sem indulnak el.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2016.May.30. 21:44:06
Nekem ezek a programok még PC-s emuval sem indulnak el.
Marmint betoltodnek, csak nem lehet jatszani veluk?
Amelyikben csak kempston mouse iranyitas van, azokkal nem lehet jatszani mondjuk EP128emu spectrum emulatoraval, nincs emulalva a kempston mouse, SPEmura ugyanez igaz, nincs emulalva az Entermice. XEP128-on lehet tesztelni,ami sajnos nalam nem indul el winfos alatt.
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2016.May.30. 22:22:40
Marmint betoltodnek, csak nem lehet jatszani veluk?

Beolvasás után visszalép BASIC-be. PC-s emun is.
Title: Re: SPemu
Post by: Zozosoft on 2016.May.30. 22:24:13
Megnéztem valódi gépen.
Valamit csinál, de nem az igazi :oops:
A Deflektor az működik, csak egy kicsit túl érzékeny.
A Simcityben össze vissza ugrál a kurzor, ahogy a Bloodizében is.

(Célszerű lenne a csomagban 8.3-as fájlneveket használni :oops: )
Title: Re: SPemu
Post by: Zozosoft on 2016.May.30. 22:38:07
Beolvasás után visszalép BASIC-be. PC-s emun is.
128-as vagy 48-as BASIC-be?
Ha az utóbbi, akkor olyan módban kell tölteni.

48-as módot lehet a menüből, vagy a 128-as BASIC-ben beírt SPECTRUM utasítással indítani. Ez esetben le lesz tiltva a 128-as memórialapozás.
A harmadik trükkös mód 128-as BASIC-ben: PRINT USR (0), ekkor működik a memórialapozás. Ez kellhet a 128-as ROM-mal nem kompatibilis 128-as játékoknak. Gyanítom a resetel a program betöltéskor az ugyanezt intézi el.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2016.May.30. 22:59:54
128-as vagy 48-as BASIC-be?
Ha az utóbbi, akkor olyan módban kell tölteni.

48-as módot lehet a menüből, vagy a 128-as BASIC-ben beírt SPECTRUM utasítással indítani. Ez esetben le lesz tiltva a 128-as memórialapozás.
A harmadik trükkös mód 128-as BASIC-ben: PRINT USR (0), ekkor működik a memórialapozás. Ez kellhet a 128-as ROM-mal nem kompatibilis 128-as játékoknak. Gyanítom a resetel a program betöltéskor az ugyanezt intézi el.
Gyanusan tobb jatek ez utobbival indul, mert sima 48-as modba kapcsolva se jon be, csak 128-as modbol betoltve reseteli a gepet 48 modba es utana betoltve jon be.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2016.May.30. 23:04:08
Sajnos manapsag szeretik a huszmillio karakter hosszu fajlneveket, en meg lusta vagyok atnevezgetni.
Az eger mozgast sajnos nem tudtam tesztelni,pedig jo lett volna. A kempston mouse szamomra elegge furcsan van megoldva, nem relativ pozicioval operal, hanem valossal, ez is okozhat tulerzekenyseget.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2016.May.30. 23:10:43
Mennyire ugral ossze-vissza a kurzor? Ha az osszes programnal, tul gyors a kurzor (amiben nem ugral) lehet erdemes lenne felezni, vagy negyedelni az egermozgast.
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2017.January.30. 17:51:48
48k SPemu Montys Honey Run.

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2017.February.12. 20:11:33
Monty Mole and the Temple of Lost Souls
Title: Re: SPemu
Post by: endi on 2017.February.12. 20:38:05
tök jó, kár hogy ebben is tök béna az ütközésvizsgálat, hozzá se érek és meghalok
de amúgy hangulatos
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2017.May.13. 08:12:02
The Treasure Of Lumos
Title: Re: SPemu
Post by: endi on 2017.May.13. 10:24:39
The Treasure Of Lumos

egész jó volt, végigmentem a pályákon, bár nem szedtem össze mindent
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2017.May.22. 16:29:55
Endi szerintem ez is fog neked tetszeni. :)
Jó benne az üvöltés. :D
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2017.May.22. 21:31:19
Space Junk.
A 128-as nem megy az SPEMU128-ason.
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2017.October.19. 17:24:02
Space Escape

[attach=1]
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2017.November.27. 07:29:47
Baby Monkey Alba

[attach=1]
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2018.March.24. 18:12:58
Albatrossity

[attach=1]



Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2018.May.13. 11:08:39
Quahappy

https://jg-spectrum.webnode.pt/l/quahappy/

[attach=1]

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2018.July.25. 18:41:52
PROSPECTOR

[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2018.August.21. 16:52:45
Max Pickles I

[attach=1]
Title: Re: SPemu
Post by: endi on 2018.August.21. 17:53:25
Max Pickles I

(Attachment Link)

tök jó basic program, át kéne írni ep-re :)
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2018.September.08. 08:37:20
ALL HALLOWS - Rise of the Pumpkin

https://www.rucksackgames.co.uk/allhallows

Színesben és 128-ason kifagy.

[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2018.September.09. 09:29:42
A vége. Csak fel a létrán.
 
Teljes sérthetetlenség. Elvileg újrajátszható. Spemun egy idő múlva kifagy.

[attach=1]
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2018.November.24. 23:43:51
Frissített SPEmu (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=22251) ,és SPEmu128 (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=22252) :
File választás nem működött SD kártyával, ma a Klubban ezt orvosoltuk Zozó segítségével. Ez a verzió támogatja már a snapshot mentést/töltést file-ba is.
File name: SNAPSHOT.SNP , mielőtt egy SNP file betöltésre kerülne, be kell tölteni az eredeti TAP/SNA file-t is, hogy elkerüljük a rossz folderből való töltést, ez igaz SPEmu128 esetén a RAM-ból való visszaállásnál is (Azt tapasztaltam, ha egyből a Speccy kezdőképernyőn töltöttem vissza, akkor fagyi volt, másik programból nem próbáltam)
W: File mentés
R: File olvasás
Title: Re: SPemu
Post by: Lacika on 2018.November.25. 00:44:46
A W és az R nekem nem működik (FDD-re).
A W csak megpörgeti a meghajtót, nem ír semmi. Az R meg sem pörgeti a lemezt.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2018.November.25. 09:57:00
A W és az R nekem nem működik (FDD-re).
A W csak megpörgeti a meghajtót, nem ír semmi. Az R meg sem pörgeti a lemezt.
óóó persze, meg se kell néznem, elszúrtam, úgy csináltam, hogy először csak megnyitja a fájlt mentéskor, ha az nem sikerül, akkor létrehozza, de mivel nincs ilyen fájlod, ezért nem sikerül a nyitás, a létrehozás nem fog, mert a csatorna már nyitott, nem zártam le.
A betöltésnél meg azért nem pörgeti a drive-ot, mert a csatorna nyitva maradt mentésnél.
Javítom.
Title: Re: SPemu
Post by: geco on 2018.November.25. 10:08:51
Javítva, lenti linkeken a frissített verziók érhetőek el.
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2018.December.04. 16:51:33
O-Puzz Attack!!

[attach=1]
[attach=2]

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2018.December.12. 16:50:25
O-Eyes

   * Autódemó mód
   * 1 vagy 2 játékos
   * A legmagasabb pontszámok listája
   * Vezérlők:
A 5-6 gombok hitelek
A 1-2 gombok egy vagy két játékos
Sinclair II joystick
Joystick Kempston
Billentyűk: S-X-K-L-M

[attach=1]

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2018.December.21. 22:07:24
OCTUKITTY

[attach=2]
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2018.December.22. 08:36:19
Impossabubble

[attach=1][attach=2]

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2019.January.06. 16:56:43
Droid Buster

[attach=1]

Title: Re: SPemu
Post by: ergoGnomik on 2019.January.08. 12:07:19
A Stercore (https://github.com/C64CD/Stercore-ZX)-t kipróbálnád az emuban? Itt (http://files.c64cd.co.uk/zx/stercore.zip) egy másik link is. Nem tudom ez utóbbiban van-e esetleg könnyebben használható változat a tap fájlnál, ha létezik egyáltalán olyan.
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2019.January.08. 16:21:38
A Stercore (https://github.com/C64CD/Stercore-ZX)-t kipróbálnád az emuban?

Köszi. Működik.

[attach=2]

[attach=1]
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2019.January.11. 14:11:26
The Malignant Gore

[attach=1]

https://sanctum-games.itch.io/the-malignant-gore


Title: Re: SPemu
Post by: endi on 2019.January.12. 20:53:36
felkerültek ezek az utóbbi játékok, online játszhatók:
http://www.zxspectrum.xyz
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2019.January.20. 16:39:29
Betű römi

Régebben sokat játszottunk vele.

[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2019.January.20. 20:55:28
Video Pool

Ezzel is sokat játszottunk.

Az EP átirat hibás. Elakadnak a golyók.

[attach=1]
Title: Re: SPemu
Post by: Zozosoft on 2019.January.20. 21:28:59
Az EP átirat hibás. Elakadnak a golyók.
Csak a nagy lukas módban.
Title: Re: SPemu
Post by: endi on 2019.January.24. 19:14:03
szép ez az új game, van többféle szint. ez már a sokadik pálya.
mondjuk a játék nem a legjobb, de nem is rossz, olyan közepes.
Title: Re: SPemu
Post by: szipucsu on 2019.January.24. 19:59:16
szép ez az új game
EP-n grafikus karakteres módban szebben meg lehetne csinálni.
Title: Re: SPemu
Post by: endi on 2019.January.24. 21:25:05
na itt a vége, szép scrollos befejező szöveg
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2019.January.31. 17:47:00
LAETITIA

https://jg-spectrum.webnode.pt/l/laetitia/

[attach=1]
Title: Re: SPemu
Post by: endi on 2019.January.31. 22:02:43
itt a heart stealer: nagyon egyszerű de jó kis game, szép graffal: http://www.zxspectrum.xyz
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2019.February.02. 17:17:28
Tea-Leaf Ted

Olyan mint a Treasure Cave.

[attach=1]

Title: Re: SPemu
Post by: gflorez on 2019.February.02. 21:22:10
A Tea-Leaf-Ted AGD-vel (Arcade Game Designer) készült.

Geco dolgozik rajta (https://enterpriseforever.com/programming/arcade-game-designer-for-enterprise/).
Title: Re: SPemu
Post by: endi on 2019.February.06. 18:35:05
Wiwo Dido The Case Of The Lost Keys
http://www.zxspectrum.xyz

tök jó kis játék, a pályákat kell tologatnunk, hogy aztán a pályán elérhessük a célunkat, platformjáték módban
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2019.February.26. 16:54:14
TIKITACA

Atic Atac 3D. :)

[attach=1]
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2019.March.04. 18:07:54
Ninja-Gardening-Simulator

Endi, perelj! Ellopták a játékodat! :)

[attach=1]

Title: Re: SPemu
Post by: endi on 2019.March.04. 22:10:47
Ninja-Gardening-Simulator

Endi, perelj! Ellopták a játékodat! :)

(Attachment Link)

nem én találtam ki ezt :)
Title: Re: SPemu
Post by: szipucsu on 2019.March.04. 22:57:22
Endi, perelj! Ellopták a játékodat! :)
Az EP-s játék azért "kicsit" színesebb. A várvédő játék lehet az, csak a címe nem jut eszembe.
Ez a színes gracha mód a soronként változtatható palettával mindent visz. Kár, hogy csak az utóbbi években hallottam a létezéséről először.
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2019.April.02. 19:15:58
Higgy 2

[attach=1]
Title: Re: SPemu
Post by: szipucsu on 2019.April.02. 22:26:57
TIKITACA

Atic Atac 3D. :)
Ebben tényleg ugyanaz a pálya és a játékmenet, mint az Atic Atac-ben, csak 3D-ben?
Title: Re: SPemu
Post by: Povi on 2019.April.04. 10:42:15
Speccies

jó kis logikai puzzle játék, egy kicsit az Atomix-ra hasonlít

(bámulatos ez az spemu, át akartam írni ezt a játékot, de működik az emun!)
Title: Re: SPemu
Post by: Povi on 2019.April.04. 10:43:52
na, mégse működik:
Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2019.May.25. 10:38:33
ZX Larry (Leisure Suit Larry remake)

[attach=1]

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2019.May.29. 18:47:29
Solomon's Key

[attach=1]

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2019.May.29. 19:05:05
HATE

[attach=1]

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2019.June.18. 18:29:04
Lost Little Spaceman 48k

Android:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nellyfish.lostlittlespaceman

[attach=1]

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2019.July.23. 19:18:12
Andy's Escape

[attach=1]

Title: Re: SPemu
Post by: nyuzga on 2019.August.01. 17:01:31
A Folyó

[attach=1]