Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => Topic started by: Zozosoft on 2012.December.11. 09:17:06

Title: Traffic
Post by: Zozosoft on 2012.December.11. 09:17:06
Speccyalista napon említették a Novotradések, hogy készült egy jelzőlámpás játékuk is, ami érthetetlen módon nálunk nem jelent meg, csak CPC-re meg MSX-re, Traffic néven.
Ez benne is van a CPC emulátoros programcsokorban.

Meg lehetne nézni ezen, hogyan lehet emulátoron futó progiból rendes EP progit csinálni?
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2012.December.11. 09:49:14
Meg lehetne nézni ezen, hogyan lehet emulátoron futó progiból rendes EP progit csinálni?

Ez tényleg jópofa játék!
Egyedül a hangok nem az igaziak a software-es emulátorral.
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2012.December.11. 14:32:37
Quote from: Zozosoft
Speccyalista napon említették a Novotradések, hogy készült egy jelzőlámpás játékuk is, ami érthetetlen módon nálunk nem jelent meg, csak CPC-re meg MSX-re, Traffic néven.
Ez benne is van a CPC emulátoros programcsokorban.

Meg lehetne nézni ezen, hogyan lehet emulátoron futó progiból rendes EP progit csinálni?
A módosított CPC ROM beépítésével gondoltad, vagy a ROM hívások átalakításával?
Title: Re: Traffic
Post by: Zozosoft on 2012.December.11. 14:39:43
Quote from: geco
A módosított CPC ROM beépítésével gondoltad, vagy a ROM hívások átalakításával?
Az első módszer lenne jobb általános módszernek megnézni.
Aztán ha kiderül, hogy ez a konkrét játék nem használ túl sok ROM-ot, akkor meg lehetne nézni a másik módszert is.
(Anno Pop-up itt akadt el, hogy újabb, újabb, és még újabb ROM hívások kerültek elő :-) )
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2012.December.11. 15:40:02
Quote from: Zozosoft
Az első módszer lenne jobb általános módszernek megnézni.
Aztán ha kiderül, hogy ez a konkrét játék nem használ túl sok ROM-ot, akkor meg lehetne nézni a másik módszert is.
(Anno Pop-up itt akadt el, hogy újabb, újabb, és még újabb ROM hívások kerültek elő :-) )
Megnéztem, túl sokat nem használ ,viszont használ pár macerásat, a hangkeltésre, és rajzolásra, igaz, azok is helyettesíthetők, de nem tudom a program megér-e annyit :D
itt van a lista:
Code: [Select]
call    0bb1eh        -    Test key
call    0bb24h        -    Get joystick
call    0bb5dh        -    Print character to cursor position
call    0bb75h        -    set cursor position
call    0bb90h        -    txt set pen
call    0bb96h        -    txt set paper
call    0bbc9h        -    gra set origin
call    0bbdeh        -    gra set pen
call    0bbeah        -    gra plot absolute
call    0bbf6h        -    gra line absolute
call    0bbfch        -    gra write char
call    0bbffh        -    scr initialise
call    0bc1dh        -    scr get dot position (memory address of the dot)
call    0bc26h        -    scr next line (calculate the screen address of next line)
call    0bc32h        -    scr set ink
call    0bc34h        -    egy hiba, ez BD34 akart lenni
call    0bc38h        -    scr set border
call    0bc5fh        -    scr draw horizontal line
call    0bc62h        -    scr draw vertical line
call    0bca7h        -    sound reset
call    0bcaah        -    sound queue add
call    0bcbch        -    sound amplitude envelope
call    0bd0dh        -    kl time elapsed (return the time since the computer is switched on in 1/300 seconds)
call    0bd19h        -    mc wait flyback (wait for video interrupt)
call    0bd34h        -    mc sound register (send data to specified AY register)
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2012.December.17. 09:55:16
Egy kis tesztelnivaló, a hangok nem az igaziak, pont ezért gondoltam rá, hogy lecserélem a hanglejátszást a CPCemuban.
Ha minden jó, akkor elkezdem a leírást is.
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2012.December.17. 12:09:20
Quote from: geco
Egy kis tesztelnivaló
Ez nekem sajnos el sem indul. :oops: Exos232uk.rom és epfileio.rom van az emuban.
A CPC emulátorban a CPC verzióval már jót játszottam. :D
Title: Re: Traffic
Post by: Zozosoft on 2012.December.17. 12:17:52
Quote from: szipucsu
Ez nekem sajnos el sem indul. :oops: Exos232uk.rom és epfileio.rom van az emuban.

Nekem se :-(
Próbáltam alap és fullos konfiggal is, csak egy kék képernyő lesz.
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2012.December.17. 19:39:31
elindul, csak sokat kell várni, az eredetiben itt szöveg van, amit Basicből irat ki, ezt is meg akarom változtatni majd. Joy2 tűzgombjára megy tovább.
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2012.December.25. 18:21:07
Amikor a dugó miatt elkezd szirénázni a program, nagyon hamar vége lesz a játéknak. Sőt, igazából reagálni sincs idő, mert hiába váltanám át azonnal a lámpát, mire elindul a kocsisor, vége a játéknak.
Az én szerény véleményem a botkormány figyelése így eléggé lassú, ez inkább ne kerüljön be a CPC emuba. Nincs azzal semmi gond, ha valami EXT2-ről megy. A zene szerintem rendben van (sokat játszottam a software-es CPC emulátoron ezzel, de még nem tűnt fel, hogy ha sokáig várok, akkor zene is lesz... :oops:)
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2012.December.25. 21:15:07
Nem lehetne örökélet választási lehetőség is ebben a játékban? Olyan, hogy akárhány kocsi várakozik, nincs vége a játéknak.
Meg ez is kicsit fura, hogy egyszer csak jön a következő szint. Úgy kéne, hogy elfogyjon az összes autó, és akkor jönne a következő szint. Amikor este a rendőrlámpák átváltanak sárgán villogóra. :D
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2012.December.25. 21:34:30
Quote from: Lacika
Amikor a dugó miatt elkezd szirénázni a program, nagyon hamar vége lesz a játéknak. Sőt, igazából reagálni sincs idő, mert hiába váltanám át azonnal a lámpát, mire elindul a kocsisor, vége a játéknak.
Az én szerény véleményem a botkormány figyelése így eléggé lassú, ez inkább ne kerüljön be a CPC emuba. Nincs azzal semmi gond, ha valami EXT2-ről megy. A zene szerintem rendben van (sokat játszottam a software-es CPC emulátoron ezzel, de még nem tűnt fel, hogy ha sokáig várok, akkor zene is lesz... :oops:)
Annyit nem kéne lassítania a + belső botkormány csekkolásnak, +29 utasítás, ami csak a Get Joy függvénynél jelenik meg, és sztem csak 50Hz-enként történik. A régiben nem is volt zene?
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2012.December.25. 21:49:14
Quote from: szipucsu
Nem lehetne örökélet választási lehetőség is ebben a játékban?
Szerény véleményem szerint ebben a játékban kb. annyi értelme lenne, mint a Defender of the Crown-ban a havi fix 255 aranynak...
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2012.December.25. 21:56:18
Quote from: geco
Annyit nem kéne lassítania a + belső botkormány csekkolásnak, +29 utasítás, ami csak a Get Joy függvénynél jelenik meg, és sztem csak 50Hz-enként történik. A régiben nem is volt zene?
Most megnéztem, tényleg van a software-es CPC emuval is. (Csak mindig elnyomtam)
A botkormány figyelést is megnéztem, tényleg eredetileg is kicsit lassú a tűz-gomb figyelés.
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2012.December.25. 22:01:58
Quote from: Lacika
Most megnéztem, tényleg van a software-es CPC emuval is. (Csak mindig elnyomtam)
A botkormány figyelést is megnéztem, tényleg eredetileg is kicsit lassú a tűz-gomb figyelés.
Én meg most jáccottam vele, 3. pályán akkora dugót sikerült kialakítani ,hogy minden utcán teltház volt, valahol 7-en álltak még sorban a képernyőn kívül, mégis sikerült teljesíteni a pályát :D Aztán a kövezkező szint elején jött a reset :D
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2012.December.25. 22:03:39
Quote from: Lacika
Szerény véleményem szerint ebben a játékban kb. annyi értelme lenne, mint a Defender of the Crown-ban a havi fix 255 aranynak...
Csatlakozom, és azt se tudom, hogy a sorbanállók számlálója hogyan viselkedne 255 után érkező autónál :D
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2012.December.25. 22:12:48
Quote from: geco
Én meg most jáccottam vele, 3. pályán akkora dugót sikerült kialakítani ,hogy minden utcán teltház volt, valahol 7-en álltak még sorban a képernyőn kívül, mégis sikerült teljesíteni a pályát
Elvileg, ha valahol 3-nál több kocsi áll a képernyőn kívül, szirénázni kezd, ha pedig 5 összegyűlik, vége a játéknak. Eredeti CPC-s verziót próbálgatom most. Nem is a game over időzítésével van a gond, hanem baromi nagy forgalmat csinál. Az első szintet a software-s emulátorban simán meg tudtam csinálni, itt gatyafelkötés van. Most, hogy próbáltam volt olyan, hogy 1 másodpercig szirénázott mielőtt game over lett. Ilyen hamar felgyűlt még két kocsi.
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2012.December.25. 22:27:39
Mea culpa!
6 MHz-n maradt az emulátor! :oops:
(Sajnos nincs fejre homokot szórós smiley...)
Érdekes egyébként, hogy gyorsabb gépen nagyobb a forgalom.
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2012.December.25. 23:26:22
Azok a kocsisorok rendkívül bosszantóak úgy az 5. szint környékén. Van, hogy egyszerűen nincs mit tenni. Ezért lenne jó a gyakorló üzemmód. :D De szerintem ugyanolyan nagy a forgalom az eredeti CPC-s és az átírt verzióban is, játszottam mindkettővel aránylag sokat.
Szerintem egyébként az első szinteken kevesebb sorban álló autótól lesz game over, mint a magasabb szinteken.

A hangeffektekről tudja valaki, mit jelentenek? Szépen csipog, de mit jelent? És amikor van az a torzított hang időnként, az mit jelent?
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.January.03. 19:19:58
Traffic (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/cpc-jatekok-ep-konverzioi-games-converted-from-cpc/?action=dlattach;attach=8510) tömörített verzió.
Title: Re: Traffic
Post by: Zozosoft on 2013.January.08. 09:19:25
Francia változat, amiben jó oldalon mennek az autók.
Esetleg lehetne ezt is? :oops:
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.January.08. 09:29:30
Lehet hát, egyelőre a ROM-on ténykedek, ha az kész, akkor frissítem az angolt is, meg megnézem a franciát is, egyébként a START.SRC-ben csak a töltési címet, és a játék kezdési címét kell átírni, esetleg a file hosszát, fordítás után futnia is kéne.
Title: Re: Traffic
Post by: Zozosoft on 2013.January.08. 10:39:09
Belemásoltam az első (nem tömörített) verzióba a francia BIN fájlt (- az első 128 bájt) PRG-nek és működik! Csak az elején a zene szól furán.
Title: Re: Traffic
Post by: Zozosoft on 2013.January.08. 10:57:04
Még egy igény felmerült a klubnapon, miközben Laci és Gyuri ádáz Traffic csatát vívtak :ds_icon_cheesygrin:
Kéne High Score mentés, ha lehetséges.
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.January.08. 11:50:08
Quote from: Zozosoft
Belemásoltam az első (nem tömörített) verzióba a francia BIN fájlt (- az első 128 bájt) PRG-nek és működik! Csak az elején a zene szól furán.
Hm, ugyanúgy kéne, mint a másikban, hacsak, lehet a francia BIN hosszabb, és az angolban a végén volt a zene adat, és így lemaradt egy része :D Jártam így, a rossz lapozás miatt lemarad a zene adat vége, és emiatt az elején nem volt zene :D A High score mentést megnézem, hogy befér-e a ROM-ba, már eléggé tele van, vagy megbézem, máshol lesz-e helye.
Title: Re: Traffic
Post by: Zozosoft on 2013.January.08. 11:55:20
A méret stimmel, mindkettő 32000 bájt.
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.January.08. 13:18:59
Quote from: Zozosoft
A méret stimmel, mindkettő 32000 bájt.
No akkor majd kiderül, ha odajutok :D
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2013.January.08. 21:10:09
Zozo, addig is nem teszed be ezt a francia, fordított irányba közlekedő változatot úgy, ahogy már működött valahogy? Kíváncsi lennék...

Quote
Még egy igény felmerült a klubnapon, miközben Laci és Gyuri ádáz Traffic csatát vívtak (http://enterpriseforever.com/Smileys/phpbb/ds_icon_cheesygrin.gif)
És meddig jutottatok? Nekem a kb. 6. szinten nem sikerült még túljutni.
Egyébként az van az ep128.hu-n, hogy csak három pályát váltogat a program, de ennél több pálya van. De lehet, hogy a 3. után is az előzőek jönnek, csak el vannak forgatva, de szerintem akkor is mások. :D
Title: Re: Traffic
Post by: Zozosoft on 2013.January.08. 21:44:32
Quote from: szipucsu
Zozo, addig is nem teszed be ezt a francia, fordított irányba közlekedő változatot úgy, ahogy már működött valahogy? Kíváncsi lennék...
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2013.January.08. 22:14:02
Quote from: szipucsu
Egyébként az van az ep128.hu-n, hogy csak három pályát váltogat a program, de ennél több pálya van.
Már kiszedtem...
vajon hány szint lehet benne?
Én az ötödikig jutottam eddig, de az már nagyon nehéz.
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2013.January.08. 22:15:37
Quote from: szipucsu
Zozo, addig is nem teszed be ezt a francia, fordított irányba közlekedő változatot úgy, ahogy már működött valahogy? Kíváncsi lennék...
Beleraktam a CPC programcsokorba is. Természetesen emuval is tökéletesen működik.
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2013.January.09. 08:32:39
Belemásoltam az első (nem tömörített) verzióba a francia BIN fájlt (- az első 128 bájt) PRG-nek és működik! Csak az elején a zene szól furán.

A GAME OVER sem az igazi így.
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.January.09. 09:53:16
Lecserélem mind a kettőt, csak az új ROM fájl legyen végre kész. :oops:
Title: Re: Traffic
Post by: Zozosoft on 2013.January.09. 10:08:27
Quote from: Lacika
vajon hány szint lehet benne?
Én az ötödikig jutottam eddig, de az már nagyon nehéz.
Esetleg az emulátorban csökkenteni az órajelet? Ha 6Mhz-re nagyon sok autó lesz, 2-re hátha nagyon kevés :-)
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2013.January.09. 10:34:23
Esetleg az emulátorban csökkenteni az órajelet? Ha 6Mhz-re nagyon sok autó lesz, 2-re hátha nagyon kevés :-)

Ez jó ötlet! Kipróbálom.
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2013.January.10. 12:43:52
Nem lehet egyébként, hogy ezt a játékot nem is lehet teljesíteni? Demóban elindult a kb. 5. szint, ott minden autó megy, amerre tud, de ott is összegyűlt annyi, hogy vége lett a "játéknak". A véletlen is közrejátszik, mennyi autó jön és honnan, de szerintem olykor úgy alakul, hogy akárhogy törjük magunkat, nem tudjuk a szintet teljesíteni.
Title: Re: Traffic
Post by: Zozosoft on 2013.January.10. 13:12:59
Akkor most kéne jönnie Pgyurinak, elmondani, amit klubnapon is mesélt!
Olvasta egy cikkben, hogy amikor a japánok megkapták az első verziót, akkor pár hét után reklamáltak, hogy ez jó játék, de túl könnyű. Ezért került az MSX verzióba pl mentőautó aminek soron kívül el kell engedni.
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2013.January.10. 14:01:25
De akkor gondolom, ez már nem az az első verzió, és kicsit talán túllőttek a célon?
Brutális, ami időnként az 5. vagy 6. szint környékén megy már. Ha valahol nem tudjuk biztosítani a zöldet, akkor utána sorban a többi lámpánál is hiába van zöld, mert a kocsisorok miatt nem tudnak előbbre jutni az autók. De valamikor meg nem generál akkora forgalmat a játék, akkor meg teljesíthető a szint.

A francia verzió érdekes! Az ellenkező irányok miatt néha teljesen máshogy alakulnak a dolgok, mintha új szintek lennének! :D Esetleg egybe lehetne majd rakni a két verziót és betöltéskor választani, hogy melyiket töltse be, ez egy extra lehetne az EP változatban, szemben a többi változattal. Esetleg felismerné a ROM-ot (EXOS.ROM), milyen nyelvű, és aszerint töltené be a megfelelő változatot. :D
Title: Re: Traffic
Post by: Pgyuri on 2013.January.10. 16:47:23
Üdv,

No meg van. Alig 20 év távlatából, számos magazin milliónyi oldalának áttúrása után:

Pgyuri
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.January.11. 18:34:16
Elkészült a Traffic (E/F) (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/cpc-jatekok-ep-konverzioi-games-converted-from-cpc/?action=dlattach;attach=8510) menti a High Score táblát.
Title: Re: Traffic
Post by: Zozosoft on 2013.January.11. 19:36:20
Quote from: geco
Elkészült a Traffic (E/F) (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/cpc-jatekok-ep-konverzioi-games-converted-from-cpc/?action=dlattach;attach=8510) menti a High Score táblát.
Szuper! Következő klubnapon jöhet a csata :-)
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.January.11. 19:58:50
:lol: , mi lenne, ha hálózatban is lehetne tolni? :D
Title: Re: Traffic
Post by: Zozosoft on 2013.January.11. 20:03:01
Quote from: geco
:lol: , mi lenne, ha hálózatban is lehetne tolni? :D
Lennének különböző színű autók, és mindenki a maga autóit igyekezné elengedni? :-)
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.January.11. 20:09:25
Quote from: Zozosoft
Lennének különböző színű autók, és mindenki a maga autóit igyekezné elengedni? :-)
Az se rossz ötlet :D
vagy lehetne egy olyat, hogy ami az egyik játékosnál kimegy, a másiknál megjelenik :D
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2013.January.11. 20:13:28
Quote from: geco
vagy lehetne egy olyat, hogy ami az egyik játékosnál kimegy, a másiknál megjelenik :D
És akkor körbe-körbe terelnénk az autókat, non stop mennének körbe-körbe a pályákon.
Sajnos nem tudni, honnan jönnek, mert nem fér rá a képernyőre, de valami nagyon kis rafinált helyről jöhetnek, hogy olyan sokan vannak.
Tényleg, amikor vége a pályának és a következő pálya jön, akkor mi lesz az autókkal, amik éppen bejöttek a képernyőbe?
Ez szerintem egyébként a Turbo Esprit térképének egy része, csak felülnézetből. Sose tudtam, miért van ott olyan sokáig piros lámpa...
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.January.11. 20:15:08
Quote from: szipucsu
És akkor körbe-körbe terelnénk az autókat, non stop mennének körbe-körbe a pályákon.
Sajnos nem tudni, honnan jönnek, mert nem fér rá a képernyőre, de valami nagyon kis rafinált helyről jöhetnek, hogy olyan sokan vannak.
Tényleg, amikor vége a pályának és a következő pálya jön, akkor mi lesz az autókkal, amik éppen bejöttek a képernyőbe?
Mind lerobban, és a képernyőn marad :D
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2013.January.11. 21:42:52
Ha jól tévedek, öt képernyő van, utána már csak a forgalom lesz egyre nagyobb.
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2013.January.11. 22:57:31
Nekem is úgy rémlik, hogy a kb. 5. képernyő után újra ugyanaz a képernyő jött. Ezért gürcölt ennyit az ember, hogy utána kezdhesse elölről ugyanazt...
Kár, hogy gyalogosok nincsenek. Gyalogosokból még nem láttam, hogy hosszú sorokban várakoznának a zöld lámpára, még Pesten sem.
Érdemes lenne a pályáknak nevet adni, nehézségi sorrendben. A legkönnyebb, ahol a legkisebb a forgalom, lehetne mondjuk Berettyóújfalu. Később jöhetne pl. Miskolc, majd a vége felé pl. Los Angeles.
Ez az egész már kezd átmenni humor topikba. :D

Az a multiplayer dolog nem lenne rossz,ha mondjuk két "kurzor" lenne, és két ember egyszerre kapcsolgathatná a lámpákat. Mindig nagyon örülök, amikor egész jól halad a hatalmas kocsisor, de közben egy eldugott utcáról meg megfeledkezem és kampec.
Esetleg a Pac Man játékkal kéne ezt kombinálni, időnként keresztülmenne a képernyőn és megenné az autókat.
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.18. 19:42:32
Traffic Advanced (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=9819)
EXOS kompatibilis, EP64-en is fut, viszont itt nincs Hi Score mentés.
Találós kérdés: Honnan lett konvertálva? :D
Valaki letöltötte az ide postom előtt a letöltésekből a játékot, abban nem működött jól az EXT2 joy, azóta ez javítva.
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2013.October.18. 20:09:47
Quote from: geco
Traffic Advanced (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=9802)
EXOS kompatibilis, EP64-en is fut, viszont itt nincs Hi Score mentés.
Találós kérdés: Honnan lett konvertálva? :D
Valaki letöltötte az ide postom előtt a letöltésekből a játékot, abban nem működött jól az EXT2 joy, azóta ez javítva.
Ha a gépet 6 MHz-n indítjok Exos 2.4-gyel (ami beállítja a 191 portot), a digi hang serceg.
Ezzel lehet valamit csinálni?
Amúgy nagyon szép!
Title: Re: Traffic
Post by: Zozosoft on 2013.October.18. 20:15:51
Quote from: geco
Találós kérdés: Honnan lett konvertálva? :D
MSX?
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2013.October.18. 20:17:26
Ennek ilyen nehéznek kell lennie? :oops:
Title: Re: Traffic
Post by: Zozosoft on 2013.October.18. 20:20:00
Quote from: Lacika
Ennek ilyen nehéznek kell lennie? :oops:
Ha jól tippelem, ez az amit a japánok kértek :-)
Title: Re: Traffic
Post by: Zozosoft on 2013.October.18. 20:23:19
Kezdő zene az gyárilag volt benne, vagy te dobtad fel vele a hangulatot?
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.18. 20:23:58
Quote from: Zozosoft
MSX?
Meg is van a nyertes :), ha összefutunk, és nem felejtem el, egy csoki a jutalom :D
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.18. 20:24:44
Quote from: Zozosoft
Ha jól tippelem, ez az amit a japánok kértek :-)
Igen, azt vettem észre, hogy EP64-en nagyságrendekkel könnyebb, a forgalom is kisebb :lol:
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.18. 20:26:32
Quote from: Zozosoft
Kezdő zene az gyárilag volt benne, vagy te dobtad fel vele a hangulatot?
Ááá, a kezdőzene ugyanolyan volt, mint a játék vége zene, csak hosszabb, a Loko.dtm került bele.
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.18. 20:28:55
Quote from: Lacika
Ha a gépet 6 MHz-n indítjok Exos 2.4-gyel (ami beállítja a 191 portot), a digi hang serceg.
Ezzel lehet valamit csinálni?
Amúgy nagyon szép!
Na, én sztem pont annyira értek a digi hangos dolgokhoz, mint te, lehet még kevésbé :lol:
Amúgy a DTM lejátszó is beállítja a portot, lehet pont rosszul?
Title: Re: Traffic
Post by: Zozosoft on 2013.October.18. 20:31:48
Quote from: geco
Igen, azt vettem észre, hogy EP64-en nagyságrendekkel könnyebb, a forgalom is kisebb :lol:
Az eredeti sebességnek melyik felel meg? Esetleg 128-on is lehetne videómemóriába pakolni, hogy lassú legyen :-)
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2013.October.18. 20:35:06
Quote from: geco
Igen, azt vettem észre, hogy EP64-en nagyságrendekkel könnyebb, a forgalom is kisebb :lol:
A CPC-s ugyanilyen. 6 MHz-n nem játszható, mert akkor forgalmat generál.
Valahogy lehetne könnyíteni. Vagy csak én nem tudok benne semmit elérni?
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2013.October.18. 20:35:33
Quote from: Zozosoft
Az eredeti sebességnek melyik felel meg? Esetleg 128-on is lehetne videómemóriába pakolni, hogy lassú legyen :-)
Támogatom...
Bár ott meg nem jó a mod zene...
Title: Re: Traffic
Post by: Zozosoft on 2013.October.18. 20:40:14
A high score-nál a betűk színezése is a te extrád?
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2013.October.18. 20:41:56
A mentő (vagy mi) szirénáját lehet hallani, de honnan tudni, hogy melyik autó szirénázik?
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2013.October.18. 21:02:02
Quote from: Lacika
honnan tudni, hogy melyik autó szirénázik?
Villog a tetején két pont.
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.18. 21:04:23
Quote from: Zozosoft
A high score-nál a betűk színezése is a te extrád?
Igen, és ha jól emléxem, ezzel az összes extrát meg is találtátok :)
Van még két apró eltérés, a Rendőr az eredetiben csak 4. pályán van, és a map meg annak száma lett átszínezve.
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2013.October.18. 21:08:09
Még azt kéne megcsinálni, hogy a digi zene közben akkor villanjon a piros lámpa, amikor a dob megszólal. A zöld meg, amikor a lábdob. Disco feeling.
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.18. 21:08:25
Quote from: Lacika
A mentő (vagy mi) szirénáját lehet hallani, de honnan tudni, hogy melyik autó szirénázik?
Lacika, most próbáld ki, egy hibát találtam a DTM lejátszóban (amit én tettem bele :oops: ), csoda, hogy nem fagyott le, ugyanis nálam egyből fagyi volt 6MHz-es EXOS 2.4-es 4Mb-s configgal, a sebességmeghatározó részen fagyott.
A mentő tetején, az indexek, és az kereszteződés pozícionáló cucc az MSX verzióban sprite volt, mivel nem tudtam színesben megoldani a pixelenkénti mozgást, így a pöttyök mellett döntöttem.
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.18. 21:09:29
Quote from: szipucsu
Még azt kéne megcsinálni, hogy a digi zene közben akkor villanjon a piros lámpa, amikor a dob megszólal. A zöld meg, amikor a lábdob. Disco feeling.
Nem rossz ötlet :), kérek egy zenészt, aki majd kapcsolgatja a lámpákat :D
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.18. 21:32:46
Érdekes egy állatfaj ez az MSX, 4 videó módja van, ebből a játékra leghasználhatóbbat használta a Traffic:
0000-17ffh területen vannak a videómemóriában a karakterek eltárolva, minden karakter 8 bájtja egymás mellett (pl 0000-0007h, a következő 0008-000fh) ez a terület 3 részből áll, 0000-07ffh, 0800-0fffh, 0100-17ffh, így mind a három részre definiálható 256 karakter, ugyanez érvényes az attribútum memóriára is, ez 2000-37ffh területen helyezkedik el.
1800-1affh területen van a karakter térkép, 1800-18ffh területen a 0000-07ffh területen lévő karakterek, és 2000-27ffh területen lévő attribútum bájtok, és így tovább az 1900-19ffh, és az 1a00-1affh területre.
1b00-1b7fh-en vannak a sprite vezérlő bájtok, 4 byte/sprite.
3800-3fffh-n pedig a sprite-ok grafikája.
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2013.October.21. 20:19:19
Valaki képes elérni bármit, ha nem 64K-s gépet emulálunk?
Én nagyon nem látom a szirénázó autó... :oops:
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2013.October.21. 20:37:59
Quote from: Lacika
Valaki képes elérni bármit, ha nem 64K-s gépet emulálunk?
Nem igazán. Sajnos a 3-4. szinten mindig kampec van... Ja, de az is 64k-s géppel, bocs. :D
Ez a játék nem bugos? Mert olyan eszméletlen lassan kanyarodnak az autók, majd lerobbannak a kanyarban, és ez ront el talán mindent.

Quote from: Lacika
Én nagyon nem látom a szirénázó autó...
Ez lenne az ott, villog rajta az a két kis "bevágás" az oldalán:
[attachimg=1]
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.22. 09:45:45
Sikerült eljutni a 2. pályára 128k-s gépen tesztelés közben :lol: Az a szép, hogy MSX-en is ugyanilyen nehéz, és ez a japánoknak könnyű volt :lol:
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2013.October.24. 19:17:34
Nézem a Youtube-on, ennek nem kellene ilyen forgalmat generálnia 4 MHz-n... Többször előfordult, hogy egyetlen várakozó kocsi sincs a sorban, de mire kanyarodik egy-két kocsi, pláne kamion, vége a játéknak... Az MSX nem 3.5 MHz-s? A CPC-s Traffic is nagyobb órajelen nagyobb forgalmat generál.
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.25. 09:42:35
Quote from: Lacika
Nézem a Youtube-on, ennek nem kellene ilyen forgalmat generálnia 4 MHz-n... Többször előfordult, hogy egyetlen várakozó kocsi sincs a sorban, de mire kanyarodik egy-két kocsi, pláne kamion, vége a játéknak... Az MSX nem 3.5 MHz-s? A CPC-s Traffic is nagyobb órajelen nagyobb forgalmat generál.
De, az MSX 3,5 MHz-es, iszonyat nehéz ott is, nekem nem tűnt nehezebbnek az EP változat,
mind a kettőn sokadszorra sikerült a 2. páyát elérni :lol: A lassú kanyarodás oka lehet az is, hogy az egyik autó vár egy másikra, mert az épp kanyarodna, a másik meg egyenesen megy.
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2013.October.25. 11:57:14
Quote from: geco
A lassú kanyarodás oka lehet az is, hogy az egyik autó vár egy másikra, mert az épp kanyarodna, a másik meg egyenesen megy.
Neeeem, alapból is olyan lassan kanyarodnak, hogy gyalog előbb átérnének.
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.25. 13:35:58
megnéztem MSX emu-val, kanyarodási villámsebesség ugyanaz :D
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2013.October.25. 17:48:02
Quote from: szipucsu
Neeeem, alapból is olyan lassan kanyarodnak, hogy gyalog előbb átérnének.
Ahogy én nézem a Youtube-on, a kanyarodással semmi probléma, csak túl nagy forgalmat generál a gép. Ep64-en kisebb a forgalom. Mi lenne, ha Video-ram-ból menne az egész, a digi hangokat meg úgy időzíteni (ha lehet)?
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2013.October.25. 19:55:06
Quote from: Lacika
 digi hangokat meg úgy időzíteni (ha lehet)?
Mármint a játék közben is vannak digi hangok? Nekem nem tűnt fel.
Title: Re: Traffic
Post by: Lacika on 2013.October.25. 20:11:18
Quote from: szipucsu
Mármint a játék közben is vannak digi hangok? Nekem nem tűnt fel.
Ott nincsenek, rosszul fogalmaztam.
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.25. 20:50:44
Quote from: Lacika
Ahogy én nézem a Youtube-on, a kanyarodással semmi probléma, csak túl nagy forgalmat generál a gép. Ep64-en kisebb a forgalom. Mi lenne, ha Video-ram-ból menne az egész, a digi hangokat meg úgy időzíteni (ha lehet)?
Ez egy jó ötlet, annyi hogy a page1-en lenne video RAM, a page0-n meg normál.
Vagy esetleg választani, hogy nehezített (normál RAM), vagy könnyített (video RAM)
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2013.October.25. 21:52:42
Quote from: geco
Vagy esetleg választani, hogy nehezített (normál RAM), vagy könnyített (video RAM)
Szerény véleményem szerint nem kell a választási lehetőség, mert a nehezített verzióban kb. 1% esélyünk van, hogy teljesítjük a pályát. Esetleg külön lehetne a japánoknak japán betűkkel egy ilyen verzió, csak nekik. :D
Title: Re: Traffic
Post by: endi on 2013.October.25. 22:10:12
érdekes, a cég ahol most dolgozok, pont most adta ki a paper train c. játékuk 2. részét
traffichoz hasonló game

első részről videó:
http://www.youtube.com/watch?v=LWKEDzN9OWE
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.25. 22:18:04
Tetszik, pont illik hozzá a monochrome grafika :)
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.25. 22:19:12
Quote from: szipucsu
Szerény véleményem szerint nem kell a választási lehetőség, mert a nehezített verzióban kb. 1% esélyünk van, hogy teljesítjük a pályát. Esetleg külön lehetne a japánoknak japán betűkkel egy ilyen verzió, csak nekik. :D
Hátha valakinek elferdülnek a szemei játék közben, és nehezítésre vágyik :D
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2013.October.25. 22:32:33
Quote from: geco
Hátha valakinek elferdülnek a szemei játék közben, és nehezítésre vágyik :D
Akkor a menüben legyen egy "impossible" nehézségi fokozat. :D
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.25. 23:43:05
Quote from: szipucsu
Akkor a menüben legyen egy "impossible" nehézségi fokozat. :D
Vagy esetleg: Japanese mode :D
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2013.October.25. 23:59:27
Quote from: geco
Vagy esetleg: Japanese mode :D
Primitív afrikai törzseknek: African mode (a legegyszerűbb, 64k-s EP)
Európai ember számára a videómemóriába pakolós: European mode
Mission impossible: Japanese mode.
Zenei küldetés: Depeche mode. :D
Na jó, lehet, megyek lassan aludni inkább.
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2013.October.26. 02:00:14
Traffic Advanced V2 (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=9819)

A régebbi link is frissült.
A betöltés után választható a nehézségi szint (könnyű esetén a page0-ra kerül videó memória, a page1 marad normál RAM, így a forgalom is sokkal kissebb, és a zene se lassul be)
Mind a két mód külön menti a pontszám táblát.
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2017.September.24. 17:47:14
Lehetne egy szokatlan kér(d)és? Meg lehetne csinálni, hogy kikapcsolható legyen a hang, akár játék közben? Mármint nem az MSX-es változatra gondolok, hanem a CPC-sre. Gyakran játszom ezzel a játékkal, de a hangja zavaró. Ha meg lekapcsolom az emuban, mindig vissza kell kapcsolni pl. midizésnél.
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2017.September.25. 08:42:21
Lehetne egy szokatlan kér(d)és? Meg lehetne csinálni, hogy kikapcsolható legyen a hang, akár játék közben? Mármint nem az MSX-es változatra gondolok, hanem a CPC-sre. Gyakran játszom ezzel a játékkal, de a hangja zavaró. Ha meg lekapcsolom az emuban, mindig vissza kell kapcsolni pl. midizésnél.
Elméletileg igen, a CPC-s ROM hangrutinját kell átalakítani gombnyomásra
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2017.December.21. 12:24:35
Egeresre vajon meg lehetne csinálni ezt a játékot?
Title: Re: Traffic
Post by: geco on 2017.December.21. 13:13:56
Egeresre vajon meg lehetne csinálni ezt a játékot?
Nem látom sok értelmét, mert csak a kereszteződések között ugrál a kurzor.
Title: Re: Traffic
Post by: szipucsu on 2017.December.21. 15:38:46
Nem látom sok értelmét, mert csak a kereszteződések között ugrál a kurzor.
Az szerintem pont jó, a kereszteződésre oda kell kattintani és átvált a lámpa. Talán könnyebben is lehetne így játszani.